civ.org.pl forums > Ranking > (KON) Wolfenlane 0:1 pocozyc (CHI)
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Civilization VI > Ranking
Poster
Message    
pocozyc
Status: Prince

Posts: 4302
Registered: Jul 25, 2003
IP: Logged
(KON) Wolfenlane 0:1 pocozyc (CHI) [post #1]

Dokończyliśmy grę gdzie myślałem, że przegrana to tylko kwestia czasu. ostatecznie Wolf przegrał. Wciąż wychodzą nowe smaczki przy graniu multi 1 vs 1. Postaram się opisać tę grę w kolejnym poście. Zrobiłem sporo screenów.

Póki co chyba najciekawsza gra jaką stoczyłem 1 na 1.

Dzięki i do następnej.

Mam nadzieje, że wkońcu powstanie moduł do zgłaszania gier

_________________________________
kiedys jako: coolt_parno
pózniej jako: pocozyc

Dec 03, 2016 at 00:58
Gadu-Gadu: 2640081
Print
pocozyc
Status: Prince

Posts: 4302
Registered: Jul 25, 2003
IP: Logged
Re: (KON) Wolfenlane 0:1 pocozyc (CHI) [post #2]

Generalnie grę rozpoczeliśmy jeszcze przed patchem na modzie Czajmena.

Tereny startowe miałem słabe, mogłem postawić jedno miasto przy rzece, a potem dopiero daleko na południu kolejne (nieco za daleko jak się okazało).
Wolf zagrał mega agresywnie stawiając miasta i wyszło to tak jakby wbił sztylet w moje państwo...



Na tym etapie myślałem, że popełnił mega błąd stawiając miasto tak blisko mojej stolicy ... jak bardzo się przeliczyłem, okazało się jak przeanalizowałem jakby zdobyć Mbuji... forteca, a nie miasto. Wolf idealnie je postawił.
Do tego co widać na powyższym screenie Wolf przejął mojego seta (ach te wolne tury Wolfa i moja niecierpliwość). Przez to, że na modzie Czajmena nie można kasować Unitów, Wolf postanowił, że postawi moim setem miasto... na tym etapie kopara mi opadła. Do tego po zdobyciu miasta okazało się, że jeśli się je "zostawi" to ono już nie urośnie. I tak przez całą gre miałem miasto z 1 popem, nie mogłem go "zburzyć". Słabo...



Generalnie to sytuacja była ciężka szczególnie, że Wolf bardzo szybko zaatakował odcinając moje miasto Handan i podbijając je (miał podobną sytuacje co ja tyle że Jego podbite miasto miało 2 popa).

Potem ruszył na stolice, nic z tego jednak nie wyszło.

Czułem się jak podrażniony tygrys, więc ruszyłem z kontraatakiem już kuszami i przyczajonymi tygrysami . Niestety Mbuji to była forteca.



Z ataków nic nie wynikało... miałem w plecy z techami, miastami, generalnie wszystkim... do tego mod Czajmena jest bardzo tajemniczy, kompletnie nie wie się ile wojska ma przeciwnik... można tylko przypuszczać.

Długo się zastanawiałem co zrobić. W końcu postawiłem wszystko na jedną kartę, poszedłem prosto po działa olewając wszystko. Plan był taki, żeby przejąć CS'a Hattuse i zaatakować Wolfa z jedynej odsłoniętej strony (wszędzie miał postawiane dzielnice wojskowe).



Plan się powiódł, mimo że Wolf miał czasami około 6 techów więcej -> poszedł górną częścią drzewka techowego.

Działa dają radę!





Po zdobyciu pierwszego miasta, myślałem czy iść na stolice, czy najpierw po drodze na Mbwile. Kilka błędów i Wolf zdołał się wybronić. Dosłownie w jego mieście zostało 1 hp, po czym w nastepnej turze skasował mi rycerzy i 2 działa (szkoda że nei mam screena). Front stanął i zacząłem robić kawalerie, ale Wolf stwierdził że nie ma szans, że kasy nie ma i "ścinają" mu jednostki. Trzeba jeszcze dodać, ze przy moim ataku Wolf miał rewolucje w państwie.

Na duelu jednak bardzo dużą "złą robote" robi niezadowolenie z wojny. Gracz który wybuduje Koloseum ma spory bonus. Wg mnie to powinien być element, który muszą jakoś zbalanslować.


Dzięki za grę Wolf i do następnej!

_________________________________
kiedys jako: coolt_parno
pózniej jako: pocozyc

Dec 03, 2016 at 01:24
Gadu-Gadu: 2640081
Print
saboteur
Status: Regular

Posts: 126
Registered: Jan 16, 2006
IP: Logged
Re: (KON) Wolfenlane 0:1 pocozyc (CHI) [post #3]

Ciekawie opisane, najważniejsze fazy

Dec 03, 2016 at 08:46

Print
Wolfenlane
Status: Cup Winner

Posts: 613
Registered: Jun 07, 2012
IP: Logged
Re: (KON) Wolfenlane 0:1 pocozyc (CHI) [post #4]

Gratulacje wygranej
Sorry, ale nie robiłem screenów, mam tylko ten z ostatniej tury:



Co do terenów, to może miałem niezłe, ale było ich mało. Teraz po Twoich zrzutach widzę, że miałeś więcej terenu do dyspozycji na północy, niż przypuszczałem. Ja mogłem dostawić na zachodzie jeszcze max dwa miasta, ale bez luksów, dlatego ich nie postawiłem - bałem się zmęczenia wojną. Generalnie zrąbałem sprawę, bo mogłem mieć działa dużo wcześniej, ale najpierw poszedłem po fabryki - to był duży błąd, pocozyc się ładnie wstrzelił z atakiem w momencie, w którym zacząłem robić fabryki - ale ich nie skończyłem
Początek miałem dobry, doskonała miejscówka na wysunięte miasto, przejęcie seta, zdobycie miasteczka na południu i utrzymywanie Hattusy jako sojusznika, dzięki temu trochę odskoczyłem w techach, potem niestety osiadłem na laurach
Jak się okazało, przewaga w techach była tylko pozorna, a przeciwnik lepiej wykorzystał przerwę w wojaczce na rozbudowę gospodarki. Może miałbym jeszcze jakieś szanse, gdyby nie bardzo duża kara za zmęczenie wojną. W stolicy od razu mi dowaliło -7, co zmniejszyło chyba o połowę produkcję, przychody i naukę, a w drugim mieście -5. Pod koniec już wszystkie miasta strajkowały i się buntowały nawet, gwoździem do trumny było -30 golda na turę, co spowodowało rozwiązywanie jednostek i jeszcze większe niezadowolenie - wtedy poddałem.

Parę wniosków:
Zmęczenie wojną jest bardzo zmienne u obydwóch graczy w czasie duela, zależy od intensywności walk i chyba też od ich odległości od poszczególnych miast. Moim zdaniem do usunięcia, szkoda że nie można wyłączyć w opcjach.
Zdobyte od przeciwnika miasta nie rosną - bezsens w duelu.
Kongo to nacja, która nie może mieć religii, w przypadku wylosowania zwycięstwo religijne powinno się nie liczyć.
Lepszy balans startówek też by się bardzo przydał.

[Edited by Wolfenlane on Dec 03, 2016 at 11:40]

_________________________________
Cywilizacja cywilizacji wilkiem.

Dec 03, 2016 at 09:32

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.