civ.org.pl forums > Ranking > (SUM) Wolfenlane 0:1 pocozyc (RZY)
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Civilization VI > Ranking
Poster
Message    
pocozyc
Status: Prince

Posts: 4340
Registered: Jul 25, 2003
IP: Logged
(SUM) Wolfenlane 0:1 pocozyc (RZY) [post #1]

Jednak Rzym nie do powstrzymania.

Graliśmy na modzie NQ

Dopiero przy tej rozgrywce naprawdę "widziałem" jaką robią różnice legiony. Wcześniej grałem Rzymem, z Benevollusem, ale tak jakoś tak tego nie odczułem. Po pierwsze straciłem osadnika, do tego przeciwnik rushował mnie konnnymi.

Do tej gry podszedłem jednak zupełnie inaczej, do tego graliśmy z zasadą 'naprzemiennych ruchów', więc bardziej można było wymaksować ruchy.

Tereny były nad wyraz sprzyjające:


Wg mnie civ6 jest dużo bardziej nastawiona na walkę w porównaniu do civ5, szczególnie na początku rozgrywki... odrazu właściwie zaczeliśmy walczyć o miejsce pomiędzy naszymi stolicami.



Ostatecznie się podzieliliśmy. Miałem w głowie ułożony plan, który skupiał się na rushu legionami, więc generalnie taki obrót spraw mnie ucieszył:



Wolf jednak kontynuował swoją stosunkowo agresywną politykę stawiania miast , próbując mnie okrążyć. Na początku straszył mnie swoimi wozami bojowymi, które w starciu z wojownikami i łucznikami są jednak dużo bardziej skuteczne, więc skupiłem się na obronie i utrzymywaniu pozycji. Próbowałem postawić miasto na południu, aby wydłużyć front, ale jak policzyłem za ile będę miał legiony to stwierdziłem, że to nawe i lepiej, że Wolf "rozciąga" państwo.



Jak tylko udało mi się przezbroić pierwsze legiony, od razu zaatakowałem



Na tym etapie Wolf poddał grę.




Jaki wniosek? Rzym to chyba najlepsza nacja na początkowy rush, może nie licząc azteków, jednak wydaje mi się, że przeciwko aztekom chyba nieco łatwiej się wybronić.
Póki co nie wiem co można zrobić, żeby powstrzymać legiony + oligarie + plus 50% do tworzenia jednostek w starożytności, na pewno trzeba zagrać bardzo defensywnie

Wolfenlane - dzięki za grę i do następnej !

[Edited by pocozyc on Dec 06, 2016 at 01:42]

_________________________________
kiedys jako: coolt_parno
pózniej jako: pocozyc

Dec 06, 2016 at 01:41
Gadu-Gadu: 2640081
Print
Karl22
Status: Veteran

Posts: 286
Registered: Apr 08, 2011
IP: Logged
Re: (SUM) Wolfenlane 0:1 pocozyc (RZY) [post #2]

Quote:
pocozyc wrote:

Póki co nie wiem co można zrobić, żeby powstrzymać legiony + oligarie + plus 50% do tworzenia jednostek w starożytności, na pewno trzeba zagrać bardzo defensywnie



Odpowiedź to skurczybyk Gandhi i jego pokojowe słoniki. Po za tym w praktyce Sumeria jest najlepsza na rush, zwłaszcza na dość płaskich terenach.

_________________________________
Pozdrawiam wszystkich fanów Cywilizacji.
Dec 06, 2016 at 10:59

Print
pocozyc
Status: Prince

Posts: 4340
Registered: Jul 25, 2003
IP: Logged
Re: (SUM) Wolfenlane 0:1 pocozyc (RZY) [post #3]

czyli rush, rushem zwalczaj

_________________________________
kiedys jako: coolt_parno
pózniej jako: pocozyc

Dec 06, 2016 at 18:18
Gadu-Gadu: 2640081
Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.