civ.org.pl forums > Space 4X - Ogólne > Alliance of the Sacred Suns
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Ogólne
Poster
Message    
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2436
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Alliance of the Sacred Suns [post #1]

Wygląda na to, że następna z gier, których powstaniu kibicuję (w tym wypadku już od ładnych kilku lat), Alliance of the Sacred Suns, znalazła się w stanie, dla którego warto utworzyć nowy wątek. Dopiero teraz zauważyłem, że w ub. miesiącu został przeprowadzony nabór do testu "Technical Alpha" (w ub. roku w podobny sposób została udostępniona pre-Alpha, ale też przegapiłem).

Ta gra to bezpośredni konkurent Stellar Monarch (co mi przypomniało, że SM ciągle czeka u mnie już dawno zakupiony na zagranie i popełniam niewybaczalne zaniedbanie tego nie czyniąc), ale ze znacznie większym naciskiem na politykę wewnętrzną Imperium. Z filmiku z końcówki pre-Alphy, a konkretnie wersji 0.941, widać też już na pierwszy rzut oka, że, w przeciwieństwie do SM, nie ma w niej nic podobnego do Starlanes, co mnie akurat bardzo cieszy. Wygląda też znacznie przyjemniej dla oka niż Stellar Monarch, no ale przecież to nie najważniejsza cecha w tego typu grach, przynajmniej dla mnie.

Wg zapowiedzi Autora ma być dostępna na Steam w ciągu kilku miesięcy, najpierw w formie Early Access, ale zanim to się stanie, pewnie podzielę się wrażeniami ze Stellar Monarch.

Oct 03, 2020 at 11:47

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 856
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Alliance of the Sacred Suns [post #2]

To ja czekam na wrażenia.

Oct 04, 2020 at 11:57

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2436
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Alliance of the Sacred Suns [post #3]

Niestety przez grudniowe zaabsorbowanie Elite Dangerous przegapiłem kickstartera Alliance of the Sacred Suns. Jak widać był nieudany i Autor anulował go przed upływem terminu, gdy zawarł porozumienie z wydawcą na sumę 10x większą niż próbował uzyskać na Kickstarterze. Co ciekawe, ta sama firma, o której nigdy nie słyszałem, ma podobno wydać też Terrę Invictę.

Żałuję, że nie wziąłem udziału w zbiórce, bo miałbym dostęp do bety, a już wcześniej przegapiłem dostęp do alfy, mimo wstępnego zafascynowania projektem tej gry i już wieloletniego śledzenia jej tworzenia.

Edit: (a w Stellar Monarch już pograłem i mam nawet kawałek posta na jej temat, z niezbyt korzystnymi wrażeniami, ale jakoś nie mogę się zebrać żeby go skończyć - w międzyczasie okazało się, że powstaje już Stellar Monach 2)

[Edited by PAwleus on Jan 11, 2021 at 14:58]

Jan 11, 2021 at 14:51

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2436
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Alliance of the Sacred Suns [post #4]

Ostatnio pojawia się więcej info o AotSS - chyba konkurencja robi swoje Było (czytałem zaraz po premierze Star Dynasties) ciekawe DevDiary na Steamie o tym jak ostatecznie ma wyglądać walka i bardzo mi się to podobało (było koncepcyjnie znacznie lepsze niż to co w Star Dynasties, choć w zarysach podobne ideowo), ale z jakiegoś powodu znikło i nigdzie nie mogę go znaleźć - czyżby jednak miało być zrobione inaczej? Szkoda, że od razu go nie skomentowałem, bo teraz nie pamiętam już wszystkich szczegółów i miesza mi się ze Star Dynasties.

Najświeższe dane są z Preview na eXplorminate, w którym bardzo chwalą, chyba już betę. Generalnie rzecz biorąc, mam znacznie większe oczekiwania po tej grze, niż po Star Dynasties, więc obawiam się zawodu - mam jednak nadzieję, że tak nie będzie i, jak na razie, w miarę pojawiających się informacji moje oczekiwania tylko rosną.

Edit: Może spiszę co na pewno zapamiętałem z tego DevDiary, a spodobało mi się i pamiętam głównie dlatego, że sam tak to urządziłbym. Imperator będzie zlecał podwładnym (zwykle głównodowodzącemu) misje militarne, np. opanować daną planetę lub dany system (będą też chyba misje obejmujące więcej niż jeden system, ale tu nie jestem pewny) - to podwładny będzie tworzył plan misji, dobierał siły do niej potrzebne i zapewniał logistykę, a następnie przestawiał do zatwierdzenia końcowy efekt (nie było powiedziane, czy Imperator będzie mógł coś w tym zmodyfikować, jeśli mu się nie spodoba, czy będzie musiał odrzucić plan w całości, ale przy odrzuceniu będą spadały mu relacje z podwładnym). Gdyby z jakiegoś powodu podwładny nie mógł sformować planu przy dostępnych mu atutach, to będzie informował, czy nie może tego zrobić tylko w danym momencie, ale istnieje możliwość w przyszłości (i przy obecnych trendach - kiedy), czy też przy obecnych nakładach i posiadanych atutach jest to niemożliwe. Za wykonanie planu będą odpowiadać podwładni podwładnego (było chyba powiedziane co się stanie jak okaże się iż przeciwnik jest znacznie silniejszy niż przewidywania, ale nie jestem już pewny) i np. opanowanie planety obejmuje opanowanie orbity na następnie walki w regionach na planecie, a opanowanie systemu najpierw przestrzeń systemową, a następnie planety, czego dokonują wymienione w planie floty i ich wydzielone grupy zadaniowe, dowodzone przez podwładnych podwładnego. A, przypomniałem sobie, że przynajmniej w tym zakresie Imperator będzie mógł zmodyfikować plan, zmieniając dowodzących kosztem relacji z głównodowodzacym (i pewnie też z tymi zmienianymi oraz ich rodem, bo taka jest idea interakcji personalnych w AotSS). Dowodzący będą wykorzystywali taktyki im dostępne do wpływu na przebieg bitew - tu jest podobnie jak w Star Dynasties. Nie pamiętam czy dowodzący będą mieli reprezentację swoich podwładnych, ale chyba nie.

Całe DevDiary było okraszone ujęciem wysoce stylizowanych okrętów - widziałem je już chyba wcześniej w początkach tworzenia gry i zastanawiam się, czy czasem to nie ono jest powodem zablokowania DevDiary, bo Autor posprzeczał się swego czasu z pierwszym twórcą grafik. Generalnie rzecz biorąc obecna stylistyka grafik podoba mi się znacznie bardziej niż ta ze Star Dynasties - gra jest dzięki nim unikalna wizualnie i daje wrażenie obcowania z pięknem, więc chciałbym żeby okręty też pozostały podobnie wystylizowane. Na Steamie są dostępne zrzuty ekranów w wysokiej rozdzielczości z obecnej wersji gry i dobrze jest popatrzeć z jaką szczegółowością, różnorodnością i specyficznym smakiem oddane są ubrania postaci (mają one też widoczne cyberimplanty) - tego też oczekiwałbym po okrętach Imperium. Przy okazji dostrzegłem, że rok w AotSS ma 4 tury

[Edited by PAwleus on Mar 23, 2021 at 14:28]

Mar 23, 2021 at 12:24

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 856
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Alliance of the Sacred Suns [post #5]

Szczerze mówiąc opis z tego DevDiary do mnie nie przemawia. Może to i dobrze, że szukają innych rozwiązań, ale ja dopóki nie zobaczę tego w praktyce, to nie bardzo wiem, jak sobie to wyobrażać, a poprzez to także ocenić. Tradycyjnie więc dodam, że czekam na więcej info od Ciebie, gdy tylko coś ciekawego się dowiesz.

Mar 24, 2021 at 17:33

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2436
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Alliance of the Sacred Suns [post #6]

Jeśli miałbyś ochotę na więcej szczegółów, to znalazłem już archiwalne, bo z 2019 roku, DevDiary w 2 częściach (miała być jeszcze trzecia, ale nie powstała)How We Go Pew Pew (druga jest w Recent Posts - oczywiście nie są one recent, bo strona nie jest aktualizowana od 2 lat). W tym nowym ze Steam było w zasadzie chyba to samo tylko inaczej napisane i z niektórymi wyjaśnieniami bardziej szczegółowymi, a innymi mniej - może Autor zapomniał że już to opisywał, a jak mu przypomnieli, to usunął tę "nowość"

Apr 06, 2021 at 13:24

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.