civ.org.pl forums > Gry Cywilizacyjne > Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Inne Gry Strategiczne > Gry Cywilizacyjne
Poster
Message    
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #1]

Metoda gry:

Gra rozgrywa sie przy pomocy kartki papieru.
przygotowuje sie kartke w kratke i zaznacza sie pola liczbami w pionie od 1-30 i w poziomie A-Z.

kazdy gracz na poczatku gry otrzymuje lokacje - czyli punkt na ktorym sie znajduje np 2-D

Mistrz gry (MG) okresla cel rozgrywki.
Znajdz Gore Przeznaczenia i zapanuj nad nia a bedziesz wladca swiata ;]

Gracze na kazda ture podejmuja decyzje:
- gdzie sie przemieszcza - na sasiadujacy kwadrat
- nad czym mysla - technologie wedlug civki, kazda po 10 punktow.
- co buduja

Przygotowanie Gry

kazdy gracz okresla swoja nacje i jej cechy szczegolowe. sam wymysla czym charakteryzuje sie jego narod a im wiecej cech poda tym latwiej bedzie prowadzilo sie rozgrywke. przede wszystkim jesli narod jest bojowniczy wtedy walki czesciej zwycieza, jesli to typ nomada, piechura /slowianie -bo zawedrowali, rzymianie -bo przeszli europe itd./ to wiecej kratek przejdzie w jednej turze. itd.

tych szczegolowych cech nie chce wymieniac gdyz to gra wyobrazni. jesli opiszesz wiecej cech bedziesz mial wiecej sytuacji w ktorych zwyciezysz.
WAZNE cechy musza byc zgodne ze specyfika nacji, narodu - jego kultura, historia itp. czuwa nad tym Mistrz gry, ktory zna te cechy.

Rozpoczecie Gry

Gre prowadzi sie na forum w dziale other civ.
kazdy z graczy tworzy topic z podaniem swojego nicka i dopiskiem RPG.
w pierwszym poscie opisuje wszystkie cechy nacji jaka wybiera.
Mistrz Gry kazdemu z graczy odpowiada w topicu. bedzie to wiec podanie jego lokacji w jakiej sie znajduje.
Gracz informuje w kolejnych topicach o swoich posunieciach.
Mistrz gry odpowiada piszac o skutkach tych posuniec.


GRANIE

JEDNOSTKI
jednostka ktora stoi na swoim hexu - kwadraciku widzi tylko to miejsce na ktorym stoi. jesli chce zobaczyc co jest przed nia musi tam wejsc;]. JESLI bedzie tam wioska MG informuje wczesniej i pyta sie jakie dzialanie podejmujesz.

MIASTA
Najwazniejsza cecha jest bogactwo. na kazdym kwadraciku jest okreslona liczba bogactwa=zlota. mozesz je przeznaczyc na technologie, budowle badz tworzenie jednostki.
postawienie miasta umozliwia sciaganie co ture bogactwa z terenu gdzie stoi miasto i wokol/tak jak w civ/

stolica 40$
kolejne miasta 20$
wokol miasta za przylegajace tereny:
gory, pustynie, dzungla, morze 5$
pagorki, lasy 10$
laki 15$
kazdy wplyw workera - czyli droga, mina, irygacja oraz dodatek rzeki to kolejne 5$

zakladajac miasto z MG konsultujesz ile bedzie w nim mieszkancow. sa to twoje wyprodukowane jednostki. wowczas ustalone zostaja twoje coturowe dochody.
za ludziki sluza jakiekolwiek jednostki stacjonujace w miescie. jesli sa trzy i jest to stolica to dostajesz 40$ oraz za 3 okoliczne kwadraciki 3 laki 3x15$==85$
oczywiscie te jednostki ktore zbijaja $ w miescie w przypadku gdy zostanie zaatakowane miasto beda jego bronic

KASA $
To co w CIVce ustalaly podatki, tarcze, ikonki handlu, w grze uprosciliem do samych pieniazkow$
$ sluzy do
- handlu /niektore questy/,
- utrzymania wojska 1 za 1$,
- za techy kazdy po 20$
- produkcji jednostek. kazda kosztuje tyle $ ile wynosi suma ataku, obrony i ruchu. (np. 3, 2, 1 klasyczny lucznik kosztuje 6 $)

pod koniec tury gracz podsumowuje - przyklad

jednostki znajdują się na
F17 - 2 lancasty,
G9 legion i lancasta,
itd.

Rozliczenia kasy na końcu tury - w taki sposób:
150 $ - bilans poprzedniej tury
250 $ - zysk: z miast - 200$, z handlu - 20$, extra - 30$
160 $ - wydatki: wojsko - 75$, wynalazki - 55$, zakup map - 30$
240 $ - bilans obecnej tury.

BOHATEROWIE
kiedy zostanie najety w tawernie bedzie wcieleniem narodu, armii, dowodcy. jest to alternatywna metoda gry. zamiast chodzic wieloma jednostkami poruszasz sie jednym silny, zawierajacym w sobie moc calego twojego wojska.
por. patrz post 49 w tym topicu

UWAGI

W pierwszej grze kazdy z graczy bedzie widzial czyny drugiego czytajac posty na forum.
w pierwszej grze zagramy tak aby doprecyzowac zasady i ocenic w jaki sposob najlepiej mozna prowadzic gre.

Czestotliwosc gry zalezy tylko od gracza. ktos kto ma rzadki dostep do netu po prostu wolniej wykona swoje ruchy. stad jedna nacja rozwinie sie szybciej inna woolniej.

w obecnej grze Mistrz gry bedzie glowna osoba ktora znac bedzie kazdy kwadrat gry. zapewni aby na kazdym polu spotkala nacje jakas przygoda rodem ze swiata ...;] Mistrz bedzie tez rozsadzal czy wyobraznia gracza mozliwa jest do zaistnienia w swiecie w jakim znajduje sie gracz....

no i tyle.
mozna tworzyc nacje w osobnych postach w tym dziale. gdy skonczycie niech bedzie to napisane w poscie.od tego momentu nie mozna nic zmienic w cechach. pracujcie dokladnie!;]
zapraszam do gry.

[Edited by monos on Jun 11, 2005 at 18:34]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

May 04, 2005 at 12:59
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #2]

monos mam kilka pytań.
Po pierwsze - technologie. Według której częsci Civki? Bez bicia się przyznam że w III nie grałem i nie znam drzewka technologi. O co chodzi z tymi punktami przy technologiach?
Po drugie - jednostki. Gracz przemieszcza tylko siebie, czy też jednostki które będzie mógł wyprodukować?
Po trzecie - budowle. Mają to być budowle w miastach (jeśli będą), czy też poza nimi?
Po czwarte - opisy. Mam nadzieję, że Mistrz gry będzie informował o rodzaju terenu, w lokacji do jakiej się udał oraz jego wpływie na rozgrywkę - np. poruszanie się.
Po piąte - surowce? Czy będą i ich wpływ na rozgrywkę.
Po szóste - przygody. Czy będą miały charakter questów??
To na razie tyle zapytań i wątpliwości . Gdyby pojawiły się kolejne, umieszczę je w tym topicu.
P.S. Jeszcze jedna propozycja, tym razem techniczna... może zwrócimy się do LoD'a aby w topicach RPG mogli pisać tylko przywódcy nacji i Mistrz gry??

[Edited by Chalski on May 05, 2005 at 11:41]

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

May 05, 2005 at 10:14
Gadu-Gadu: 2241633
Print
Krasny
Status: Administrator

Posts: 10334
Registered: Apr 11, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #3]

Do pytań Chalskiego chciałbym dodać:

- ile cech przyjmuje nasza civka?
- czy mamy pisać w formie dyplopostów, czy też suche dane techniczne? (np. odkrywam - deski klozetowe, dochody skarbu państwa - 30 srebrników, wojownik na G8, włócznik na R2)
- może dobrze byłoby ustalić możliwe budynki i napisać co przynoszą...?
- podobnie z wojskami - np. koszty utrzymania, ile trzeba czekać na wyszkolenie wojowników...

Mam bomba pomysł Może zamiast kartki zrobisz mapkę w edytorze civ, rozmieścisz nas i każdy nasz ruch będziesz wykonywał u siebie w grze? I jeżeli np. civka jest rolnicza, miasta szybciej rosną (mówię o civ3), ekspansjonistyczna ma dodatkową jednostkę... Gdyby tak całą grę oprzeć na civ3? (tylko propozycja...)

_________________________________
One man army.

W wolnym czasie lubię testować piwa. Zapraszam na www.piwopijca.pl

May 05, 2005 at 15:02

Print
sirsik
Status: Moderator

Posts: 8100
Registered: Nov 24, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #4]

Quote:
KrAsNoLooDeKk wrote:
....Mam bomba pomysł Może zamiast kartki zrobisz mapkę w edytorze civ, rozmieścisz nas i każdy nasz ruch będziesz wykonywał u siebie w grze? I jeżeli np. civka jest rolnicza, miasta szybciej rosną (mówię o civ3), ekspansjonistyczna ma dodatkową jednostkę... Gdyby tak całą grę oprzeć na civ3? (tylko propozycja...)


Dolączam sie do powyzszych pytan oraz popieram pomysl Krasnego.

_________________________________
If we dig precious things from the land, we will invite disaster.
Near the Day of Purification, there will be cobwebs spun back and forth in the sky.
A container of ashes might one day be throw from the sky, which could burn the land and boil the ocean
May 05, 2005 at 17:15
Gadu-Gadu: 1547681
XFire sirsilis
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #5]

Hmmm......
nie rozumiem niektórych z waszych pytań, np.:
Po czwarte - opisy. Mam nadzieję, że Mistrz gry będzie informował o rodzaju terenu, w lokacji do jakiej się udał oraz jego wpływie na rozgrywkę - np. poruszanie się....

Może to pytanie wynika z nioeznajomości gier fabularnych, ale chyba nawet ja moge na nie odpowiedzieć:

jeżeli mistrz gry jest dobry(przykład podany na zwykłym rpg książkowym), to opisuje wszystko ładnie ze szczegółami, z tym że w zwyjkłej grze, wyobraźmy sobie sytuacje:

drużyna, bohater( prowadzimy go ), jest silnym rosłym elfem o smukłej figurze, obok niego stoji dwuch ludzi i półelf, jego przyjaciele, razem przeżykli niejednen bój razem ratowali sobie życie....
stoją na przeciwko 5 orków, zapalonych do walki wielkich śmierdzących i ochydnie wyglądających stworzeń, które nie dają za wygraną, walczą zawsze na śmierć i życie, /w tym momencie możesz sie spytać swoim elfem, jaką mają broń, zbroje, czy mają jakies świecidełka, czy są ranni, a moze któryś z nich wygląda na przywódce, mozesz zapytać czuy piana im z pyska leci i wiele innych szczegółów, jednakze samo opisanie tego przez mg nie należy do niego. Dlaczego?: bo mógłby powiedzieć w opisie/:
jeden z nich jest większy od innych ma świecący miecz i oczy zaszły mu krwią, reszta ma zwykłe opory jeden z nich kuleje /i w tym wypadku wiesz za dużo:P, poniewarz wiesz kto jest najsilniejszy a kto najsłabszy, jednakże w normalnych warunkach możesz o to nie zapytać co jest równoważne z tym że tego nie zauważyłeś, bo na przykłąd byłeś zestresiowany walką i nie widziałeś różnicy pomiędzy mieczem a toporem, waliłeś w co wlezie i jak najmociej sie da (podczas walki )....
tak więc jak monos powiedział to gra wyobraźni.... więc musimy jej używać i myśleć .... po to są te gry

monos myślę ze taka odpowiedź wystarczy jednakze jeżeli jest zła to coś dopisz

poza tym z chęcia pisałbym się na tę grę...
ale moje pytanie brzmi:
czy mogę sobie wymyślić nacje??
tzn. stworzyc fikcyjną...
jeżeli nie to gram Aztecami... ich cechy opisze później jak ktoś jeszcze napisze ponieważ nie bardzo rozumiem jak mam ich opisać:/
powiedziałeś jak najwięcej szczegółó... wiesz ze nikt nie chce podawać słąbych stron swojej rasy dlatego myślałęm o tym zeby wprowadzic określoną ilość cech, bo jak mam wypisać nawięcej to nie wiem za bardzo ile to będzie trwało bo chciałbym się przygotować...
ale myślę że 8 pozytywów i 6 negatywów rasy wystarczy + historia nacji...
moze jeszcze cos jak ktoś na coś wpadnie...

May 06, 2005 at 09:46

Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #6]

dzieki za pytania.

powtarzam, to czego nie napisalem jest celowe. problemy zwiazane z budynkami rozwiaza sie w czasie gry.
technologie moga byc rozwijane tak jak chcecie, ale wedlug zasad civki - czyli zelazo po brazie. sam decydujesz nad czym myslisz.

pomysl aby okreslic ilosc okreslanych cech jest dobry. podoba mi sie. jednak to jest pierwsza gra, testowa, wiec mozemy pozwolic sobie na szal wyobrazni. mam nadzieje ze nie bedzie to zbyt dlugi opis. oczywiscie wybierajac zalety zarazem wybiera sie wady - czyli.. na wlasnie tu musze zamilknac ;]

na koniec, mozecie stworzyc fikcyjny kraj, nacje. zreszta skad wiemy ze takiego nie bylo? rozgrywki beda mialy charakter questow, zreszta, cel glowny juz zostal podany.

pozdrawiam i czekam az zalozycie posty. dla tych ktorzy pierwsi sie zapisza bedzie czekac lepsza ziemia, do gry mozna wejsc w kazdym czasie, tylko ze wtedy mozesz wyladowac kolo gracza. to tyle;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

May 09, 2005 at 09:13
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #7]

Odnośnie cech poszczególnych nacji, wydaj e mi się sensownym przygotowanie ich zestawu (przeciwstawne zalety-wady). Każda z nacji określałaby swoją cechę w skali 5-stopniowej - od 1 do 5.
Odnośnie technologii, ponawiam pytanie o co chodziło z tymi 10 pkt.??
Odnośnie pytania które zadał KrAsNoLooDeKk o jednostki, monos czy możesz nam przybliżyć mechanikę tej części rozgrywki?
Ponawiam propozycję zwrócenia się do LoD'a aby w topicach RPG mogli pisać tylko przywódcy nacji i Mistrz gry (monos patrz Twój topic)

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

May 10, 2005 at 08:39
Gadu-Gadu: 2241633
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #8]

Chalski:

wady - zalety to bezsens!!!
tak nie może być jedni mają więcej wad ale słabsze drudzy mają zajefajne zalety ale mało ich itp. o to chodzi żeby tą grę czynić jak najbardziej zróżnicowaną!!

A to że w topicach gry mogą pisać tylko MG i gracz to troszki bez sensu
pomyśl czy ktoś na złość będzie ci robił spamując na takim topicu chyba nie, ale kto tam wie;p

A co do mechaniki rozgrywek to bardzo różnie może być........
odpada żucanie kości itp.
jednak czynnik losowy przydałby się
ewentualnie jakiś mały generatorek rzutów i można jechać monos tak dużo tych bitw nie będzie
chyba że macie dużo lepszy pomysł ja zazwyczaj o 12 nie myślę:P

May 10, 2005 at 23:24

Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #9]

Beat_4 miałem na myśli grupę cech (wad-zalet) "obowiązkowych" - tzn. takich, które określić musiałyby wszystkie nacje. Jeśli dana cecha którejś nie dotyczy, to oceniasz ją na 1 i po krzyku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby cech "nieobowiązkowych" było znacznie więcej, ale wydaje mi się sensownym, aby pewne cechy określili wszyscy gracze.

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

May 11, 2005 at 07:40
Gadu-Gadu: 2241633
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;] [post #10]

Chalski:
no tak, nie zrozumiałęm cię do końca myślałęm ze o coś całkiem innego ci chodzi!!!!
Ale niby jakie ty cechy byś widział jako te podstawowe??
w sumie to nawet niezły pomysł z tymże to może być różnie konfigurowane, i trzeba sie doprze umówić

May 11, 2005 at 12:27

Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG. gra pierwsza by MonoS;]- pytania i odp [post #11]

Cehcy charakterysztyczne objawia sie w czasie gry. po prostu bedzie to quest.

sam poczatek gry to po prostu wyobraznia, pozniej zobaczycie;]

i jeszcze jedno. jednostka ktora stoi na swoim hexu - kwadraciku widzi tylko to miejsce na ktorym stoi. jesli chce zobaczyc co jest przed nia musi tam wejsc;]

dobrze zaczynamy. dlugo to trwalo; ale wolalem poczekac i przemyslec w szczegolach plan gry;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

May 14, 2005 at 11:15
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #12]

monos, jeszcze mały postulacik odnośnie widzenia sąsiednich pól - czy mógłbyś mówić, gdzie na sąsiednich polach znajduje się morze (dla jedn. naziem.) lub ląd (dla okrętów). dzięki temu unikniemy "pustych" ruchów - tzn. nie będziemy próbowali pływać okrętami po lądzie, nie wiedząc , że akurat tam jest. Z góry dzięki

_____________________

Nawiązując do propozycji którą miał KrAsNoLooDeKk odnośnie mapy - w pracy nie mam dostępu do civ,więc z mapy nie mogę korzystać. Ale mogę przygotować mapkę 2D i uaktualniać ją wraz z postępami w grze (tylko odkryte tereny, bez ruchów jednostek). Jeśli jesteście za, dajcie znać. mapkę i tak przygotowywuję dla własnych potrzeb

[Edited by Chalski on May 17, 2005 at 08:04]

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

May 17, 2005 at 07:53
Gadu-Gadu: 2241633
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #13]

slusznie, dzieki;]
robie tak. a gdy wejdziesz na gore zobaczysz wiecej;]. z kolei na nizinach zobaczysz gore. to z civ3 ;]

przy tym mapka, jest kwadratowa to znaczy linie brzegowe nie przechodza na ukos.
dalej, na mapce sa dodatkowe pola - niespodzianki;] na ktorych dziac sie beda rozne rzeczy. nie wiem jak sobie zdolasz z tym poradzic tworzac mape.;]

ja sam poza mapa ogolna swiata, zrobilem mapy poszczegolnych ziem, takie wieksze abym mogl na nim zapisac cechy kwadratow itd. na nich zaznacze dzialania naziemne;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

May 17, 2005 at 09:56
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #14]

monos jakoś sobie poradzę z tymi "niespodziankami". Każde takie pole będzie miało oznaczenie jakiej "niespodziajki" dotyczy - opis w legendzie. Mapkę zamieszczam tu. Sprawdźcie proszę czy nie pominąłem jakiegoś pola. monos proszę o informację, gdzie znajduje się morze w sąsiedztwie pól : K4, P6, A9, A15, C13, D23. Po opisach MG o rodzajach ziem/morza na poszczególnych polach, pojawią się nowe oznaczenia np. las/łąka/step itd. Mam nadzieję, że mapa będzie pomocna :-)

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

May 17, 2005 at 10:58
Gadu-Gadu: 2241633
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #15]

moze inaczej, po prostu od razu ci podam ze na mapie wykorzystalem litery polskie. dodaj je od razu. dzieki temu mapa jest wieksza, choc te pola sa jakby mniejsze, pelne niespodzianek i latwe do ominiecia. trzeba zwolnic aby na nie natrafic. sadze ze jesli podam to teraz to jakos ulatwi sprawe;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

May 17, 2005 at 14:39
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #16]

Ok , poproszę zatem listę pól które oznaczę znakami zapytania, jak się wyjaśni co tam się kryję, zmienię oznaczenia. Nadal proszę o info odnośnie morza na odsłoniętych już polach Polskie litery = ą ,ć,ę,ł,ń,ó,ś,ż,ź, którąś pominąłem?? Aha i co z q?? jest?
--------
Odnośnie tego co pisze sirsilis poniżej, poproszę o dokładne wskazówki monos'a

[Edited by Chalski on May 17, 2005 at 15:26]

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

May 17, 2005 at 14:47
Gadu-Gadu: 2241633
Print
sirsik
Status: Moderator

Posts: 8100
Registered: Nov 24, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #17]

Po pierwsze w naszym alfabecie nie ma V,X i Q. alfabet ma 32 znaki razem Ą,Ó,Ń... a wiec podane ponizej - ą ,ć,ę,ł,ń,ó,ś,ż,ź powinny byc.

_________________________________
If we dig precious things from the land, we will invite disaster.
Near the Day of Purification, there will be cobwebs spun back and forth in the sky.
A container of ashes might one day be throw from the sky, which could burn the land and boil the ocean

May 17, 2005 at 15:20
Gadu-Gadu: 1547681
XFire sirsilis
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #18]

Zrobione.;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

May 18, 2005 at 10:58
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #19]

monos kolejne pytanko apropo kwadratowej mapy - czy ma ona wpływ na ruch jednostek - tzn. czy poruszać możemy się tylko w poziomie i pionie, czy też dozwolone są ruchy po skosie np. Ą 9 na B 10

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

May 19, 2005 at 08:42
Gadu-Gadu: 2241633
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #20]

Osobiście uważam ze takie ruchy powinny być dozwolone
z resztą jush taki wykonałem ........
nie wiem czy zostanie mi on zaliczony ale........
to przecierz civ a tam mozna było poruszać sie po skosie

May 24, 2005 at 09:36

Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #21]

mozna poruszac sie we wszystkich kierunkach. w poziomie i w pionie oraz na ukos.

gracz moze powiedziec przesuwam sie o dwa pola w dół z 12 do 15. wtedy MG mowi co jest na tych polach. w kazdej turze mozesz wykonac okreslona liczbe ruchow, zaleznie od warunkow terenu i twojej checi oczywiscie.

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

May 25, 2005 at 09:30
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Ponti
Status: Elite

Posts: 1114
Registered: Feb 08, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #22]

czy można sie przyłaczyc do gry w tym momencie?

Jun 02, 2005 at 09:29
Gadu-Gadu: 5695601
XFire marchwik
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #23]

Oczywiscie.
;]

zaloz odpowiedni topic analogiczny do naszych,
podaj odpowiednie cechy nacji.
wchodzisz w turze 3 i umieszcze cie po zachodniej stronie mapy. tam jeszcze nikogo nie ma. ;]

zapraszam , witaj i ciesze sie ze sie dolaczysz;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 02, 2005 at 09:33
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #24]

w sumie rozpoczela sie kampania ladowa;]
kazda mapke ziemi mam przygotowana oddzielnie, czekaja was niespodzianki.
zastanawialem sie tylko czy dodawac basniowe stwory czy nie;]
i wiecie co postanowilem?
wszystko zalezy od opisu. jesli jestes bardziej basniowa nacja spotkaja cie basniowe przygody. im bardziej jestes niesamowity tym bardziej niecodzienne bedziesz mial questy;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 03, 2005 at 07:58
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #25]

Czytałem nacje pontiego.........
ciekawa i jakby nie było dość potężna........:P
ale nie chodzi mi o to.......
w ostatnim poście w swojej grze napisałe o tym ze niedleko jest w morzu duzo ryb.......
nie widziałęm natomioat żeby MG o tym pisał..........
dla mnei to jest modyfikacja terenu przez gracza.......
ewentualnie jakby sie uprzeć jest tam normalna opopulacja ryb tylko mu sie wydawało ze jest tam ich przesycenie......
nie chce w zaden sposób nic nikomu ujmować .....
ale czy tak można
bo jak tak to ja tesh sobie zrobie góry ze złota

Jun 03, 2005 at 12:35

Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #26]

slusznie,
nie bede uznawal bonusow na mapie. jesli sa ryby moga to byc piranie;]
jak zobaczycie po wybudowaniu miasta gdy wejda kwestie handlowe/ekonomiczne i tak dosc uproszczone, gra stanie sie dosc zawila. dlatego bonusy mapy nie bede mogl uwzglednic. zas jesli napisze sa konie - jesli znasz jezdziectwo - mozesz stac sie jezdzcem.
;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 03, 2005 at 12:42
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Ponti
Status: Elite

Posts: 1114
Registered: Feb 08, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #27]

Dużo ryb dla dwóch ośmiornic to standardowa ilośc ryb

Jun 03, 2005 at 12:52
Gadu-Gadu: 5695601
XFire marchwik
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #28]

hmm, czy mozemy jakos uregulowac czestotliwosc pisania postow?

np. jesli nie zrobisz ruchu - twoje jednostki zamieraja.
albo
prowadza wlasny tryb zycia, nic konkretnego, taka stagnacja.

wowczas bedzie mozna posuwac kolejne tury do przodu.

co proponujecie??

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 05, 2005 at 17:44
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
sirsik
Status: Moderator

Posts: 8100
Registered: Nov 24, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #29]

mysle zeby przerwa w pisaniu postow nie byla wieksza niz 2 dni.

_________________________________
If we dig precious things from the land, we will invite disaster.
Near the Day of Purification, there will be cobwebs spun back and forth in the sky.
A container of ashes might one day be throw from the sky, which could burn the land and boil the ocean

Jun 06, 2005 at 14:52
Gadu-Gadu: 1547681
XFire sirsilis
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #30]

Hmmmmmmmmm........
wpierw powiem ze moje uwagi będe pisał w tym poście.......
a co do ruchów......
to hmm........
słuchaj monos.....
graliśmy zawsze tak (tzn. ja z qmplami) że jak ktoś musiał iść to albo MG prowadził jego postać, albo po prostu odchodziła na jakis czas......
niestety tutaj tak nie mozęmy zrobić:/
po pierwsze jako niedoświadczony MG (bez obrazy monos) moim zdaniem ciężko by ci było optymalnie poruszac sie nacją od kogoś......
bo widzisz np. ty uważasz ze lepsza jest ucieczka a inn6y że śmierć z honorem........
ja próbowałem tak prowadzić postacie i potem z pretensjami do mnie chłopaki.....
wqr***łem się no i przestałem co niektórym postaciom coś tam robić .......
ale tak naprawde mieli racje ze źle prowadziłem ich postacie troszki.......
wiem tylko ze najlepiej gram krasnalem i nikt nie potrafił zagrać nim tak jak ja tylko w tym problem ze rozsądna kobieta elf nie żuci się na półorka bez większej broni nish szpada:/
a ja ta zrobiłem......
no cóż potem to poprawiłem .........
ale nie otym chce mówić......
jeżeli sie czujesz na siłach to nmozęsz prowadzic czyjeś nacje monos ale moim zdaniem to troszki sztuczne by było:/
proponuje jedną turę na dzień.......
chyba każdy mozę wejść raz na dzień
(nawiasem mówiąc mnie jutro nie będzie:/ wycieczka z klasą )

z tymże tura to jedno a pisanie postów to drugie....
im ktoś ma więcej czasu tym lepiej i ładniej moze wszystko opisać........
ponadto tura ma określony czas więc jeden dzień to jeden dzień na przykład i jush..........

poza tym jeżeli ma kogoś nie ć tak jak mnie......
to wcześniej o tym pisze w poście i obmawiam co moja nacja w tym czasie zrobi.....
na rzykład w tą ture zbuduje coś tam a wn nastęoną coś tam, z tymze nie będzie mozliwości bezpośredniego kierowania postaciąale zawsze coś tam w przód..........

ważne żeby napiswć.....
w wypadku czegoś nieoczekiwanego.....
np. napaść, znmalezisko, etc.
hmm....
to monos wiesz ty jesteś MG i na pewno wymyślisz coś fajnego i oryginalnego.......
np. dziura czasoprzestrzenna
albo wielki mag ćwicząc czary omyłkowo na jakiś tam obszar żucił czar zatrzymanie czasu:]

a w wypadku spotkania dwuch nacjki......
no cóż to tylko jednostki... jedna nacja sie nie rusza bo nie ma jej właściciela, a druga nacja nie rusza sie jednostką przez ileś tam.....
to jest moje zdanie......
ale może macie coś lepszego??
chętnie poczytam

sirsilis a jak ktoś chce wyjechać z dziewczyną nad morze na dwa tygodnie??
Ja nie mam takich problemów ale kto wie

[Edited by Beat_4 on Jun 06, 2005 at 15:00]

Jun 06, 2005 at 14:58

Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #31]

proponuje tak:
1.jesli nie bedzie cie dluzej - zapowiadasz i decydujesz co z twoja nacja. np. do czego dazysz, kto ma prowadzic
2.czekam dwa dni na post. potem z wolna prowadze jego nacje nie podejmujac wielkich dzialan.

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 06, 2005 at 15:08
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #32]

Monos to ja ztworze z 10 nacji nowych na innych nickach i nie bede ich prowadził
ciekawe czy ci sie spodoba:>

A co jeżli decyduje co mam robić z nacją i dzieje sie cos w momencie mojej nieobecności??
Np atakuje mnie ktoś??
Grasz za mnie??

Jun 06, 2005 at 15:10

Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #33]

Sirsilis fajnie napisałeś...:
predatorzy są wielkimi wojownikami i poradzą sobie z ewentyalnym przeciwnikiem....

A skąd o tym wiesz??:>

<joke>

Jun 06, 2005 at 15:19

Print
Ponti
Status: Elite

Posts: 1114
Registered: Feb 08, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #34]

No jak trafią na moich to bójcie sie Niewidzialni ,
mala uwaga nie ma informacji ile $ daja pola morskie,ile kasy poszczególne budynki.

Co do turek faktem jest,że jedna na dzień jest OK
Proszę też o częstszą poprawę mapki.

Jun 06, 2005 at 15:24
Gadu-Gadu: 5695601
XFire marchwik
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #35]

słuszna uwaga........
monos będziesz raczej musiał to uwzględnić........
No a skarby to myslę że na bierząco sie ustali

Jun 06, 2005 at 15:26

Print
Ponti
Status: Elite

Posts: 1114
Registered: Feb 08, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #36]

Także pagórki powinny mieć wiekszą produkcję lub jezeli nie jest to możliwe pagórek z kopalnią powinien utrzymywac jedną jednostkę wojska,góry 0,5 jednostek chyba,że posiadają surowce pustynia i dźungla dawalaby 50% obrony dla jednostek.Lecz szło by sie przez nią 2 tury etc itp itd.

Jun 06, 2005 at 15:30
Gadu-Gadu: 5695601
XFire marchwik
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #37]

pagórek z kopalnią powinien utrzymywać jedna jednostkę wojska??
a moze nie będziemy tutaj odwzorowywać civki??
na przykłąd pagfórek i kopalnia będzie przynosił tyle i tyle zysków a zwykły żołnierz będzie chciał mniej żołdu a lepszy żołnierz więcej .......

Jun 06, 2005 at 15:39

Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #38]

uproscilem$ za teren. morze, gory itd maja najnizsza stawke 5$.

bonusow za np wegiel nie ma.

a utrzymanie jednostek jesttakiesamo 1$.na koniec kazdej tury gracz niech robi podsumowanie - zarobil, wydal. budynki w miastach platne jak 3 civce.
budowa budynkow przyspieszona. koszary, granary, mury itp - 1 tura. ale to juz moja w tym glowa.powiem kiedy cos zostanie skonczone.

ok, 1 dzien, 1 tura. choc jak u Brougow, moze to trwac nieco gdy opisujemy jakis pojedynek.

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 06, 2005 at 15:39
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #39]

No to mam problem. Niestety na dostęp do netu nie mam wpływu. Jak działa i jestem w pracy to nie ma problemu. Gorzej jeśli dzieje się tak jak ostatnio - tzn mam wyjazd służbowy. Zamiast standardowej nieobecności - 2dni (weekend) zrobiło się 5 dni i jestem trochę w plecy.
Osobiście nie chciałbym, aby ktoś sterował za mnie moją nacją. Z 2 strony nie chciałbym spowalniać rozgrywki. Mam więc pytanie do MG, czy mógłby się kontaktować ze mną w takich nieoczekiwanych sytuacjach (poza weekendami - tu mnie standardowo nie będzie) via e-mail?? Podam adres konta, do którego mam skonfigurowanego klienta pocztowego na komórce. W ten sposób mógłbym otrzymywać info o swojej nacji i informować MG o swoich ruchach. monos mam nadzieję, że nie będzie to zbyt wielkim utrudnieniem??
Ponti mapka jest uaktualniana po każdym opisie MG o odkrywanych terenach. Niestety w takich sytuacjach jak ostatnio (wyjazd=brak netu) będą zdażały się przestoje. Mam nadzieję, że nie będzie to miało miejsca zbyt często.

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

Jun 07, 2005 at 08:44
Gadu-Gadu: 2241633
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #40]

Chalski, dobrze. w razie nieobecnosci Twojej bede wysylal tekst @.
nie bede prowadzil twojej nacji;]

no i dzieki za mapke, jak sie okazuje jest niezbedna;]
pzdr;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 07, 2005 at 12:13
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #41]

Poproszę jeszcze cennik budynków, bo w Civ 3 nie grywam i nie znam.

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

Jun 07, 2005 at 12:17
Gadu-Gadu: 2241633
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #42]

ceny utzrymania budynkow w kazdej civce sa wlasciwie te same. na razie i tak to co postawimy bedzie prostymi budowlami. budowanymi w ciagu 1 tury. ich utrzymanie tez 1 $

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 07, 2005 at 12:21
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #43]

I co będzie z doświadczeniem??
czy będzie przyznawane ??
jak i kiedy ??

Jun 08, 2005 at 18:16

Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #44]

i jedna prosba:

prosze pilnujcie swoich jednostek. tzn, kazdy z was ma wiedziec ile i w jakim kwadracie znajduje sie jednostek jego zolnierzy. dla mnie wazne jest tylko gdzie, a nad iloscia trudno mi zapanowac. niektorzy rozpelzli sie po mapie jak mrowki;]

podsumowania i $. pilnujcie tego. jakby co - popatrzie na mnie abyscie wiedzieli o co mi chodzi.

Beat_4 na razie poza toba nikt o to nie apelowal. z kolei nikt tez nie mial okazji jego zdobycia. w tym momencie widze szanse ze ktos dostanie premie w postaci $

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 08, 2005 at 18:23
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #45]

Czyżby to o Romulusów chodziło z tą premią??

Teraz moje propozycje i pytania:

1. Podsumowanie na końcu tury gdzie znajdują się jednostki (jakie pola) - np.:
Na F17 - 2 lancasty,
Na G9 legion i lancasta,
itd.

2. Rozliczenia kasy na końcu tury - w taki sposób:
150 $ - bilans poprzedniej tury
250 $ - zysk: z miast - 200 $, z handlu - 20 $, extra - 30 $
160 $ - wydatki: wojsko - 75 $, wynalazki - 55 $, zakup map - 30 $
240 $ - bilans obecnej tury.

Wydaje mi się, że te propozycje wprowadzą przejrzystość w prowadzonych przez nas działaniach i ułatwią grę. Ja osobiście bez podsumowań stacjonowania wojska już dawno bym się pogubił.

3. Duża prośba do monosa o podanie zestawienia ile $ generuje dany typ terenu gdy znajduje się w zasięgu miasta.

4. I jeszcze pytanko, czy dyplomata też kosztuje 1$ na turę??

[Edited by Chalski on Jun 10, 2005 at 09:31]

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!

Jun 10, 2005 at 09:17
Gadu-Gadu: 2241633
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #46]

odpowiadam- podoba mi sie Chalski;]

TO CO NAPISAL CHALSKI OBOWIAZUJE WSZYSTKICH GRACZY;]

AD 1. Podsumowanie na koniec tury gdzie jaka jednostka jest jest b dobre. nie trzeba cofac sie do poprzednich postow a umieszczanie kazdego ruchu na tej samej kartce papieru z mapa jest dosc klopotliwe. dlatego:
na koniec kazdej tury gracz ma podac gdzie sa jego jednostki i w jakiej liczbie. przy tym podajac ich wspolcznnik (Atak Obrona)

AD 2. wlasnie o takie rozliczenie chodzi. mialem, wydalem, przybylo, i zostalo mi tyle $. bardzo cool;]

AD 3. te informacje podane sa w pierwszym poscie. powtarzam:
gory, pustynia, dzungla, morze 5$
pagorki, lasy 10$
laki 15$
jesli na kwadracie jest rzeka, droga, irygacja, kopalnia to za kazdy z nich kolejno 5$

AD 4. kazda jednostka kosztuje 1 $, dyplomata tez.

moje pytanie:
jak myslicie co dzieje sie gdy zolnierz dostaje duzo wiecej zoldu? przez czas jakis walczy lepiej a potem?

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 10, 2005 at 09:59
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Chalski
Status: Elite

Posts: 589
Registered: Jul 02, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #47]

Dzięki za zestawienie. Nie wiem jak to się stało, że przegapiłem go we wcześniejszym topic'u.
monos wrote:

Quote:
... na koniec kazdej tury gracz ma podac gdzie sa jego jednostki i w jakiej liczbie. przy tym podajac ich wspolcznnik (Atak Obrona)

Mam propozycję, aby podawać współczynniki tylko dla 1 jednostki danego typu - standardowe dla wszystkich jednostek danego typu. Wyjątkiem byłyby jednostki, które z różnych powodów mają zaniżone współczynniki - np. w wyniku walki. Wtedy współczynnik trzebaby było podać przy każdej takiej jednostce.
monos wrote:
Quote:
jak myslicie co dzieje sie gdy zolnierz dostaje duzo wiecej zoldu? przez czas jakis walczy lepiej a potem?

A potem robi się coraz bardziej zachłanna co może doprowadzić do buntu, jeśli zbyt długo dostaje zawyżony żołd, a potem on wraca do podstawowej wartości.

[Edited by Chalski on Jun 10, 2005 at 10:17]

_________________________________
Forever young: CIV I and CIV II
___________________________

Chcesz zobaczyĂŚ mĂłj wymarzony avatar ?? Kliknij TUTAJ..

http://antyfani.pl - Oficjalny Portal FanĂłw Antyradia !!
Jun 10, 2005 at 10:16
Gadu-Gadu: 2241633
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #48]

tak, podajemy wspolczynnik dla jednej jednostki.

przed walka jest konieczne podanie szczegolowych danych, wowczas MG doda bonusy za teren.
MG zauwazy wtedy czy jednostka jest wypoczeta, zadowolona itd;]

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 10, 2005 at 10:45
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
monos
Status: Moderator

Posts: 2214
Registered: Dec 25, 2003
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #49]

pojawila sie kolejna mozliwosc prowadzenia rozgrywki.
tak jak zapowiadalem.

w tawernach mozna najac bohatera , wlozyc mu cechy twojej nacji i wtedy nim kierowac zamiast calym wojskiem.

np. 10 lucznikow 3,2,1 dadza bochatera o sile 30, 20, 10/choc ruch tu nie ma wiekszego znaczenia - bo wtedy moglby przejsc cala mape;]/

taki bohater zdobywa zamiast bonusow $ doswiadczenie. jest chodzaca armia. jest chodzacym wciueleniem dowodzcy, gracza.

_________________________________
palmtopy:ipaq3130>m515>Zire71>hp4150>mio A501>iPhone 3G 16GB... nokia 500
laptop: CeleronM 1,6GHz; 2052 RAM; ATI Radeon X1100; 120 GB; Athlon64 QL65 2052 RAM; 250GB.... któż by to spisywał dalej...

Jun 11, 2005 at 18:31
Gadu-Gadu: 8911845
XFire monosxfire
Print
Beat_4
Status: Veteran

Posts: 438
Registered: Oct 01, 2004
IP: Logged
Re: Cywilizacja RPG 1. by MonoS- pytania i odp [post #50]

W takim razie w mojej przygodzie syn tego wodza jmoze być bohaterem??
to ja podniose troszki bardziej jego atuty
tzn. najlepiej by było gdybyś określił mi jego cechy...
tzn. atak szybkość obrona.......
wiesdz o co chodzi....
a ten pomysł z tawernami to z heroesa??

Jun 11, 2005 at 23:08

Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.