civ.org.pl forums > Gry Cywilizacyjne > FreeCol - Kolonizacja
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Inne Gry Strategiczne > Gry Cywilizacyjne
Poster
Message    
LarryN
Status: Elite

Posts: 691
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
FreeCol - Kolonizacja [post #1]

Jakby kogoś interesowało FreeCol wyszła w wersji 0.5. Da się w to nawet grać, choć z wieloma ograniczeniami.

Strona projektu: http://www.freecol.org/

_________________________________
LINUX RZÂĄDZI...
LINUX RADZI...
LINUX NIGDY CIÊ NIE ZDRADZI!!!

Aug 12, 2006 at 23:00
Gadu-Gadu: 2402302
Print
Napoleon_I
Status: Conscript

Posts: 39
Registered: Feb 12, 2003
IP: Logged
Re: FreeCol - Kolonizacja [post #2]

Hej. Odświeżę trochę temat. Jest już wersja 0.9 z polskim interfejsem. Co do jakości spolszczenia się nie wypowiadam ale zdarzają się angielskie wyrazy.

Można z wyżej podanej strony pobrać te grę "prawie" po polsku.

P.S. Grał ktoś już w to, bo ja właśnie zassałem i czekam na jakieś opinie/porady itd...

Jan 13, 2010 at 19:34

Print
Kratylos
Status: Hero

Posts: 1734
Registered: Apr 30, 2001
IP: Logged
Re: FreeCol - Kolonizacja [post #3]

nie widzalem duzych roznic - moim zdaniem gra trohe wolno sie rozwija brak pomyslow ...

_________________________________
pozdr
Kratylos
- - - -
War, war never changes
COP father founder

Feb 05, 2010 at 02:38
Gadu-Gadu: 997163
XFire kratylos
Print
sirsik
Status: Moderator

Posts: 8100
Registered: Nov 24, 2004
IP: Logged
Re: FreeCol - Kolonizacja [post #4]

tak to jest z otwartymi projektami, od freeCol wolę zdecydowanie FreeCiv

_________________________________
If we dig precious things from the land, we will invite disaster.
Near the Day of Purification, there will be cobwebs spun back and forth in the sky.
A container of ashes might one day be throw from the sky, which could burn the land and boil the ocean

Feb 11, 2010 at 09:01
Gadu-Gadu: 1547681
XFire sirsilis
Print
Witold1983
Status: Novice

Posts: 1
Registered: Jun 12, 2011
IP: Logged
Re: FreeCol - Kolonizacja [post #5]

To ja stary kolonizacyjny i cywilizacyjny wyga (w czasach mojej młodości grało się w Civ 1 i 2 wymagającą całe 8MB RAM'u ) wrzucę parę słówek, tytułem wstępu dla nie zaznajomionych z tematem:

Twórcy mojej freecol 0.9.2 (a wyszła lepsza 0.9.5 i jej następczyni 0.10.0) zadbali o AI i przejście gry nawet w normalnym trybie wymaga nadludzkich wysiłków. Jak dotąd nie udało mi się to a gram już chyba z pół roku...

Gra w odróżnieniu od cywilizacji wymaga szczegółowego zarządzania surowcami i profesjami osadników.
Wszystkie nasze decyzje będą miały swoje konsekwencje które przesądzą o naszym sukcesie lub porażce.

Musimy dbać o rozwój kolonii - aby zdążyć wybudować okręty przynajmniej korsarskie (chociaż silniejsze są fregaty) aby stawić czoła wrogim okrętom, które będą czychać na nasze bezbronne karawele.

Tutaj należy się sprostowanie:
Od biedy, można całkiem tanio nabyć je w Europie ale ja oszczędzam środki na ofertę ze strony króla - wsparcia militarnego (3 Żołnierzy, 3 Kawalerie i 3 Artylerie) za ok. 3500 dukatów - sami żołnierze (weterani) normalnie kosztują 2000/jednostke - artyleria mniej: 500/jednostke + 100 za nastepne

Cenna uwaga: należy też wspomnieć o profesjach kolonistów - jeżeli jest to specjalista to w swojej dziedzienie będzie on 2 krotnie skutecznieszy a w połaczeniu z rozbudowanym budynkiem 4 krotnie.

Osadnicy na początku założenia kolonii mogą nauczyć się prostych rzeczy: rąbania drewna, łowienia ryb, wydobywania rudy, uprawy pszenicy, mogą się również uczyć ich od Indian, natomiast po specjalistów musimy się udać do Europy.

Musimy dbać o głoszenie wiary aby zapewnić sobie napływ kolonistów z Europy - jak już wspomniałem surowce i osadnicy to kluczowy element - aby w kolonizacji wystawić jednostkę militarną (kawalerie - 50koni + 50 muszkietow) lub żołnierza (50 muszkietów) musimy również oddelegować jednego kolonistę - tutaj musimy się zdecydować: czy inwestujemy w armię co spowolni rozwój kolonii - czy inwestujemy w kolonię ryzykując atak nieprzyjaciela.

Istnieje kolejna różnica - aby móc wybudować budynek (np. stocznie lub odpowiednik murów: palisadę) musimy mieć nie wiedzę ale określoną liczbę ludzi. Sęk w tym, że wymagają oni raz wyżywienia a dwa wzbudzania przekonań wyzwoleńczych - i tutaj też musimy oddelegować nasz cenny surowiec: osadnika
oraz, rzecz jasna, drugi surowiec: drewno, które raz: trzeba wyciąć a dwa przerobić na "młotki" (odpowiednik tarczy). Bardziej wymagające konstrukcje mogą wymagać "narzędzi" pozyskiwanych z "rudy żelaza" tutaj też, rzecz jasna, musimy ją wydobyć i przerobić

W zależności od tego gdzie ulokowaliśmy naszą kolonię będziemy gromadzić surowce "na eksporst": tytoń, bawełnę lub trzcinę cukrową, które dodatkowo po obróbce będziemy mogli lepiej sprzedać.

W odróżnieniu od kolonizacji z 1994 w którą do niedawna grałem hanel z Indianami to żyła złota - możemy sprzedać dobra po astronomicznych stawkach 19dukatów/sztuke (w Europie srebro skupują po 17 a i do tego dochodzi podatek który urasta z biegiem czasu do 75%) sęk w tym, że Indianie mają różne gusta

O "ojcach - założycielach" nie mówię - jest ich ze 20 - Jefferson o 50% zwieksza produkcję "dzwonów wolności", Penn o 50% zwiększa produkcję "krzyży", Brewster eliminuje napływ do doków niewydajnych skazańców i posługiwaczy.

Obce mocartswa, depczące nam po piętach, skutecznie urozmaicają czas i dodają grze "dreszczyku"

[Edited by Witold1983 on Jun 12, 2011 at 19:34]

_________________________________
Ubuntu Maverick 10.10

Jun 12, 2011 at 19:16
Gadu-Gadu: 5674872
Print
Jenruzz
Status: Settler

Posts: 26
Registered: Aug 18, 2012
IP: Logged
Re: FreeCol - Kolonizacja [post #6]

Gierka wygląda bardzo fajnie, zaraz ją ściągnę i zobaczę

Aug 18, 2012 at 18:36

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.