civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Space Empires V - rozmowy o grze
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Space Empires V - rozmowy o grze [post #1]

Witajcie. Tak jak w temacie. Czy ktoś już w to grał? Przyznam się wam, że pogrywam trochę w IV i pomimo topornej oprawy graficznej i... ścieżki dźwiękowej gra się świetnie w to. Mnogość opcji, rozbudowa imperium... to jest to co tygryski lubią najbardziej
W przyszłym miesiącu zamierzam wzbogacić się o ten tytuł, ale gdyby ktoś już grał to proszę o opinie.
Pozdrawiam.

P.S. A gdyby ktoś nie wiedział o co chodzi to:
http://www.nicolasgames.pl/index.php?m=Main&a=ShowProduct&cc_id=14&cp_id=354

[Edited by Ceasar Of Rome on May 31, 2009 at 10:05]

Jun 14, 2008 at 20:46

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #2]

Ciekawe rzeczy pojawiają sie na Forum.

Kilka lat temu zakupiłem SE IV za obłędną kwotę prawie 400 zł z wysyłką. W takich grach lubię bardzo duży stopień skomplikowania i klimat. Kosmos, galaktyki, planety i budowanie, projektowanie, badanie... bez końca...

Dobrze, że takie strategie jeszcze nie umarły. I nie poddają sie komercji, jak nasz Padre Sid.

Kibicuję, pisz co dalej nowego będzie słychać z otchłani Wszechświata w tym temacie.

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 16, 2008 at 00:00

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #3]

ja w SE IV mało grałem bo jest strasznie trudny ale SE V bym chetnie zagrał. Czy jest to trudniejsze od Galciv 2 ? ciekawe czym ta gra się wyróżnia sposród pozostałych gier 4X

Jun 17, 2008 at 09:59

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #4]

Wczoraj ściągnąłem sobie demo. Po pierwszej godzinie kompletnie nic nie rozumiem . Chyba zajrzę do jakiegoś FAQ albo innego Tutoriala.

Jun 17, 2008 at 10:11
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #5]

Dla mnie nawet galciv 2 jest nie zrozumiale a co dopiero Space Empires V

Jun 17, 2008 at 11:16

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #6]

Powiem Wam, że właśnie jestem po pierwszym odpaleniu dema...
I narazie wiem,tyle... że to strategia ...

A tak na poważnie, to jest tam tyle funkcji , że szok. Zanim zajarzyłem, że zanim wybuduje statek to muszę go skonstruować to troszkę zajęło.
Pewnie gra rozwija skrzydła jak już się ją pozna, ale wydaje mi się,że to długie rozgrywki i np. na multi to raczej na wielodniowe partie ta gra jest.

Nie wiem jak to jest naprawde, ale biorąc pod uwagę potrzebę konstruowania statków, baz, satelit itp. to tak właśnie się mi wydaje.
Chyba, że to jest tak, że jak sobie pokonstruujesz to później możesz korzystać z szablonów co byłoyby ciekawym wyjściem, bo każdy by miał oryginalne jednostki...

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 17, 2008 at 13:17
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #7]

A ja właśnie "przeszedłem" tutorial. Dumnie to określili, no ale jakaś pomoc jest. Wydaję mi się, że gierka całkiem nieźle się zapowiada. Grafika nie wymiata, no ale nie tego się oczekuje od takich produkcji .
Jeśli chodzi o budowę statków, a raczej ich projektowanie to w GalCiv 2 jest to rozwiązane o niebo lepiej.
ciekawy jestem tylko czy oprócz tak zwanych WarpPoint'ów można latać pomiędzy systemami w "tradycyjny" sposób (na przykład po wynalezieniu odpowiedniej technologi). Jeśli nie to strasznie spłyca strategię.

Jun 17, 2008 at 14:19
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #8]

A ja tutorial wyłączyłem ...może dlatego mnie głowa rozbolała i musiałem wyłączyć

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 17, 2008 at 15:17
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #9]

Ten tutorial jest straaaaasznie nudny, ale przynajmniej coś wiem z tej gry. I zaczyna mi się podobać.

Jun 17, 2008 at 16:36
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #10]

A powiem, ze włączyłem bez tutoriala i jak na spokojnie się poczyta co tam jest ponapisywane to nie takie skomplikowane. Owszem , jest tego co niemiara, ale do opanowania.

Najbardziej spodobał mi się system paktów.

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 17, 2008 at 17:32
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #11]

no tutoriale przeważnie są nudne i mało ciekawe w grach .. też muszę obadać grę. Czy jest demo w polskim języku ?

Jun 18, 2008 at 10:04

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #12]

Niestety demko jest w języku angielskim, ale to chyba nie powinien być jakiś problem

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 18, 2008 at 11:47
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Abd
Status: Settler

Posts: 12
Registered: Sept 27, 2007
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #13]

Mam jakiś problem z wyświetlaniem grafiki w tym demie. Obraz migocze, co jest bardzo męczące dla oka. Przez to nie posiedziałem sobie przy tym zbyt długo.

Zamiast tego ściągnąłem sobie Space Empires IV, żeby się zapoznać z serią. Początek gry jest niemalże identyczny - czyżby filozofią twórców było nienaprawianie sprawdzonych rozwiązań?

_________________________________
Recyclable body fluids in human form

Jun 18, 2008 at 13:08
Gadu-Gadu: 2645805
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #14]

Cała seria podobna, z tą różnicą, że każda kolejna rozwija sprawdzone pomysły. Jak chociażby system paktów. Takich możliwości nie ma chyba w żadnej grze

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 18, 2008 at 18:18
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
mac666
Status: Conscript

Posts: 35
Registered: Oct 27, 2007
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #15]

Właśnie zachęciliście mnie do tego żeby poszukać płytki z CDA z czwóreczką

Jun 18, 2008 at 19:23

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #16]

Dzisiaj zakupiłem grę w Mediamarket czy jakoś tak, w Empiku nie było.

Przy poobiedniej herbatce, a przed wieczornym spacerem, udało się grę zainstalować i pobieżnie mogłem zorientować się, co tam też nowego słychać we Wszechświecie Aarona Halla.

Swoją opinię napiszę pod kątem widzenia oldboya, który wiele bezużytecznych fajerwerków już widział, nawet sprawdził i nadal tęskni do tych kilku starych płytek, które ma schowane na półkach. Takie perełki jak Stars, Master of Orion, Space Empires, Patrician, MAX (tej gry to chyba nikt nie pamięta), Civ 1-3 i SMAC wspominam jako najlepsze umysłowe łamigłówki. Być może jest to wynik nieubłaganego upływu czasu, człowiek się starzeje i pewne formy rozrywki uważa za nie warte uwagi, zwłaszcza jak musi już odganiać od komputera swoje dzieci. I czuwać aby nie stało się to dla nich szkodliwym uzależnieniem (a sam kiedyś przez to przechodził). Pamiętajcie o tym.

Ciekawe strategiczne gry komputerowe muszą być z istoty rzeczy skomplikowane, bo to nie są szachy znane od wieków, tylko rzeczy nowe, niejako wynikające z osiągnięć ludzkiego umysłu, poznania i rozwoju cywilizacji. Zwłaszcza gry osadzone w środowisku kosmicznym, tym co nas otacza. Dobre poznanie mechanizmów gry i dostosowanie swojego myślenia do tegoż, wymaga okresu liczonego w miesiącach lub nawet latach. To frustrujące, ale z drugiej strony patrząc, przynosi też wiele satysfakcji umysłowej - porównanie do miłości małżeńskiej nie będzie chyba przesadzone. Jeśli czerpiesz przyjemność z obcowania z wieloma partnerami rzez krótki czas i zaliczasz ich jak najwięcej, nigdy nie poczujesz bliskości stabilnego związku. Nie dowiesz się, co ten jedyny partner ma do zaoferowania.

Dobra, wstęp przydługi, acz konieczny, bo teraz widać jaki jestem konserwatywny.

Pierwsze uwagi dla graczy SE IV podam już treściwie w punktach:

1. Na szczęście nie zauważyłem merytorycznie rewolucyjnych zmian w stosunku do SE IV. To jest najważniejsze, bardzo optymistyczne doznanie. Zasadnicza odmiana to obrazki na ekranie. Znaczy to, że ulepszono grafikę. Można popatrzyć teraz na gwiazdy, planety, asteroidy pod różnymi kątami i bawić się tym, jak ktoś chce oczywiście.

2. Jeśli grałeś w SE IV, po ca godzinie poznasz, że jest to ta sama gra. Inaczej trzeba tylko klikać i przyzwyczaić się do tej nowej grafiki oraz okienek, które teraz zajmują cały ekran. Traciłem trochę rozeznanie, ale da się przyzwyczaić.

3. Jest mnóstwo opcji przywracających obraz gry do tego, jaki znamy. Po pierwsze poszukaj w Menu Gry-Opcje (przycisk pierwszy na górze z kartką z napisem na niej Menu na głownym ekranie) i włącz Szczegółowość Pomocy na wysoką, po drugie: przycisk Opcje Imperium (ten z koroną) - tam po lewej stronie znajdziesz resztę ustawień dla całej gry.

4. Trochę przeraziły mnie badania naukowe (poprzednio przycisk z próbówką) teraz z mikroskopem Centrum naukowe). Jest tych dziedzin bardzo dużo i inaczej kontroluje się postęp. Na razie przełączyłem sobie widok na Czas do ukończenia zamiast poprzedniego Skumulowany koszt. Trochę to przypomina civ3 i manipulacje suwakiem wydatków na naukę, aby najniższym kosztem osiągnąć przełom. I oczywiście suwaków jest mnóstwo.

5. Nie widać od razu po przybyciu wszystkich planet w innym układzie. Trzeba wysłać tam statek wyposażony w czujniki i wydać mu rozkaz znajdujący się w dodatkowych rozkazach (ikona statku plus pergamin - drugi w trzecim rzędzie na dole po prawej) Zbadaj system.

I kilka uwag ogólnych dla osób zainteresowanych, ale nie znających SE IV:

1. To jest trudne i żmudne. Nie wiadomo o co chodzi. Nie zrażać się!

2. Spróbujcie na początek zaprojektować jakiś statek z czujnikami i wysłać go przez Punkt skokowy do innego układu. Następnie zaprojektować statek kolonizacyjny i zasiedlić wszystkie planety w macierzystym układzie.

3. Budować na razie tylko Centra naukowe.

4. Port Kosmiczny musi być zbudowany w innym układzie, aby połączyć go z Imperium - to pierwsza budowla.

5. Nie przejmować się faktem, że produkowane surowce na planetach są marnowane (nie mieszczą się w magazynach). Statki kosmiczne zużywają do utrzymania 25% swoich kosztów surowcowych na turę, więc lepiej zbudować ich kilka, aby zużywały te surowce, niż magazyny zamiast centrów naukowych.

6. Gdy mamy już kilka kolonii można zbudować statek transportowy (mały) i rozwozić na nie mieszkańców macierzystej planety (ale tylko na te, których typ np. skalny i atmosfera np. wodorowa jest zgodna z naszą rasą). Nie muszą mieć kopuły mieszkalnej, więc mają większą pojemność budynków i populacji. Tylko na takich planetach warto budować stocznie.

7. Badania naukowe. Na początku potrenować dwa rodzaje: Nauka stosowana - silniki, ładownie, magazynowanie, nauka stosowana (lepsze centra naukowe): uzbrojenie - broń palna.

8. Obserwować zmiany w zużyciu surowców co turę. Przycisk z koroną Opcje Imperium. Zrozumieć jak to działa, od czego zależy zmiana.

9. Ogólna zasada - kolonizować, budować, badać jak najszybciej. Nic nowego co zdarza się w innych grach strategicznych.

To na początek tyle zdążyłem napisać. Jak tak na to patrzę, to prawie nic... ale pamiętając swój początek, wiem, że każde wskazówki pomagają.

Życzę wielu wspaniałych chwil w odkrywaniu potencjału gry. Bo w istocie ten czas jest najciekawszy. No i żeby się na coś przydał w życiu.

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 19, 2008 at 02:19

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #17]

A powiedz mi jak to wyglądaw rozgrywkach multi??
Bo tak jak już wyżej pisałem nie wydaje mi się aby była tu mowa o jakiś szybkich rozgrywkach ( czyt. kilkugodzinnych ), tylko bardziej o wielodniowych starciach.

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 19, 2008 at 09:24
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #18]

Nie miałem dziś dużo czasu wolnego...

Wieczorem udało mi się pobieżnie przetestować badania i dyplomację. Te rzeczy chyba zmieniły się najbardziej, czyli stały się jeszcze bardziej ciekawe i rozbudowane.

Jeśli chodzi o tryb multiplayer to na początek powiem, że nie jestem w niej ekspertem. W żadnej grze.
Moje uwagi mogą być więc tylko teoretyczne, dopóki ktoś tego nie sprawdzi.

Wydaje mi się, że podstawową rzeczą będzie ustalenie Ustawień gry: np. wielkość i typ kwadrantu, rozmieszczenie graczy, punkty rasy, punkty nauki, koszt technologii etc. Jest tego tak wiele, że każdy pojedynek może być inny. Raczej nie da się tego porównać do innych gier, bo po prostu w Space Empires każdy czynnik można zmienić.

Jakby to najlepiej naświetlić graczom multi? Powiem co można zrobić:

1. Można stworzyć własną mapę w ten sposób, aby pozycje startowe były równe - jak lustrzane odbicie.
2. Można stworzyć Imperia o takich samych parametrach.
3. Można grać turowo lub symultanicznie.

To chyba podstawowe warunki, ktore decydują, że pojedynek będzie sprawiedliwy i na starcie nikt nie zyska przewagi sytuacyjnej. Zatem chyba uczciwa rywalizacja umysłowa jest możliwa.

Interesującą sprawą dla graczy multi może być możliwość konfiguracji swojego Imperium. Zamiast takich samych Imperiów, można zdecydować się na taką samą liczbę punktów rasy i/lub nauki na starcie, którą każdy gracz rozdzieli według uznania. Co ciekawe, startowe punkty rasy można jeszcze powiększyć, wybierając cechy z ujemnym modyfikatorem. Jeśli nie zależy nam na np. wydobyciu minerałów, można wybrać cechę Wstręt do górnictwa (-5% do wydobycia minerałów) i zyskać dodatkowe 500 punktów rasy na inną cechę. Punkty nauki można przyznać na te technologie, jakie będą dostępne przy starcie.

Jak zatem widać prawie wszystko można ustawić do własnych potrzeb.

Pytanie: jak długo potrwa rywalizacja w trybie multi?

Myślę, że łatwo to zdefiniować w ustawieniach gry.

1. Jeśli wolisz ekstremalnie krótką grę z nastawieniem na walkę taktyczną, wybierasz np. mały kwadrant, wysoki koszt technologii, niskie surowce początkowe, niską wartość macierzystej planety i ewentualnie więcej kolonii na starcie oraz możliwość startu w tym samym systemie. Brak punktów rasy i nauki. Wtedy powinna być totalna wojna od początku i każda błędna strategiczna i nawet taktyczna decyzja będzie mogła przeważyć szalę zmagań. Myślę, że kilka godzin wystarczy...

2. Jeśli wolisz ekstremalnie długą grę, z nastawieniem na ekonomię, rozwój naukowy i przewagę strategiczną, można ustawić np. duży kwadrant, wysoki koszt technologii, niską wartość macierzystej planety, start w innych systemach. Brak punktów rasy i nauki. Wtedy bardziej liczą się długofalowe wybory, strategia. Walkę rozstrzygnie przewaga w jakości i ilości użytego sprzętu.

Oczywiście są możliwe pośrednie sytuacje. Po prostu gra jest niesamowicie konfigurowalna. Tym nie mniej nie podzielam zdania, że musi trwać długo. Choć jeśli trwa długo, to jest ciekawsza? Chyba tak.

[Edited by Adi Cherryson on Jun 20, 2008 at 01:37]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 20, 2008 at 01:34

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #19]

Najbardziej mi się w tym podoba , że wszystko może być oryginalne.
Mam tu na myśli i statki jak i imperia.
Rozpoczynasz gre i nie masz pojęcia jakie imperium spotkasz i jakimi jednostkami będzie sie posługiwać.

To jest bardzo zachęcające, bo w takiej civce czy Sins wiadomo, czego się można spodziewać i jak tylko napotkasz civke jakąś to już wiesz czego się spodziewać, a tutaj musisz zrobić rozpoznanie co napotkane imperium posiada

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 20, 2008 at 15:38
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #20]

Pograłem trochę w demo i coraz bardziej mi się podoba. Niestety demo krótkie. Polskiej wersji z tego co Adi pisał nie ma sensu kupować (ktoś to już zareklamował??). Najchętniej bym kupił oryginalną wersję, tyle, że nie mam fizycznej możliwości zapłacić przez internet. Wie ktoś jak jeszcze można to zdobyć. Może z Niemiec można ściągnąć? Mam tam rodzinę to nie było by problemu.

Jun 23, 2008 at 11:30
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #21]

Bez karty kredytowej może być ciężko.

To jest tzw. gra niszowa. Nie ma na celu zawojować rynku, więc trzeba samemu do niej dotrzeć. Dystrybutor z USA chyba nawet nie wydał wersji z pudełkiem i płytką. Być może Twoja rodzina w Niemczech będzie pomocna, jeśli ktoś z nich ma kartę kredytową i dostęp do sieci. Procedura wygląda tak, że po zapłaceniu otrzymujesz kod aktywacyjny i ściągasz jakiś plik exe (download SEV setup now). Wystarczy zatem, aby ktoś inny zapłacił i przesłał Ci ten plik oraz kod. Uruchomienie programu na Twoim komputerze pozwoli pobrać program instalacyjny. Są potem jednak jakieś antypirackie ograniczenia w ilości instalacji.

Jeśli nie znajdziesz innego sposobu, mogę Ci też ewentualnie pomóc, płacąc ze swojej karty, a Ty wyślesz mi potem pieniądze na konto bankowe. Gra nie jest droga ok. 20 USD.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 24, 2008 at 01:48

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #22]

Właśnie między innymi dlatego, że nie jest droga (a naprawdę niezła - demo skończyłem kilka razy sprawdzając różne warianty i mam niedosyt ) to chciałbym ja kupić. Niestety moja rodzinka jest jeszcze bardziej sceptyczna do transakcji internetowych niż ja, więc w ten sposób nie pomoże. Myślałem, że może w Niemczej została wydana wersja pudełkowa (tylko po angielsku, bo niemieckiego nie trawię). Jeśli nie sprawiłoby Ci wielkiego problemu to skorzystałbym z tej pomocy. Żeby nie było, że naciągam to najpierw ja wpłacę Ci na konto odpowiednią sumę (w PLN?).

P.S. Na stronie wydawcy znalazłem coś takiego:

Space Empires 5 (Download) [368MB] Windows 98/2000/XP Electronic Download $14.99
Extended Download Service Electronic Download $3.99

Więc 15$ plus 4$ za jakiś dodatkowy serwis. Przyśpiesza (ułatwia) to ściąganie, czy można sobie darować, nie wiesz może?

Jun 24, 2008 at 10:41
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #23]

Merkan - znalazłem taki opis:

1. Extended Download Service - Upon payment of the specified fee, Digital River, Inc. ("DR) agrees to provide you (the "End User) a service that enables the End User to make multiple downloads of digital computer software products (a "Product" or "Products) purchased in a single order (an "Order) and downloaded from this website (the "Site) for the life of the license (1 or 2 years, as specified in the license agreement) after the End User purchases the Product (the "Service).

2. Use of the Service - To use the Service, the End User must:

a. Use a browser connected to the Internet, visit the help page.

b. In the top right corner add your Order Number and Password to the
"Quick Order Lookup" and click "find order"

c. Click on Product Download button and download the Product.

Czyli chodzi chyba o to, że można kilka razy ściągać plik instalacyjny? Ja za to zapłaciłem, ale nie wiem, czy dobrze zrobiłem. Napisz, czy mam to Ci zaznaczyć. Rozliczymy się, jak dostanę wyciąg z karty kredytowej.

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 25, 2008 at 01:39

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #24]

Też sobie to poczytałem i stwierdzam, że te 10 złotych nie robi większej różnicy, a może to ułatwić pobieranie. Więc wybierz obie pozycje (Space Empires 5 (Download) + Extended Download Service).
Dziękuję za pomoc.

Jun 25, 2008 at 07:42
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #25]

Ja mam polska wersje i gra jezuu strasznie skomplikowana !! .. jak mi Galciv 2 ciezko rozgryzc to tą grę w ogóle nie opanuje - ale spróbuje.. może wkrótce może za jakiś czas.

SE V - ma klimacik i jakoś od razu przypomina mi stylowo dawne strategie z czasów amigi.. Strasznie momentami mam wrażenie jakbym grał na amidze

Jul 09, 2008 at 09:28

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #26]

Jest strasznie skomplikowana. Na początku myślałem, że też się zbytnio nie pobawię tym tytułem. Ale bardzo szybko przyswaja się prawa jakimi rządzi się świat SE i później jest już z górki

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 09, 2008 at 09:35
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #27]

To ja mam prośbę do obsługi technicznej Forum.

Proszę założyć porządny dział do gry Space Empires i przenieść do niego wszystkie tematy z innych wątków. Vortavor wie, jak to zrobić.

Bo ja już nie wiem, co i gdzie mam pisać...

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 12, 2008 at 00:21

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #28]

A ja czekam z tym, aż się pojawi LoD albo Azazell...ale pewnie się byczą na jakiejś wyspie albo gdzieś tam

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 12, 2008 at 00:28
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #29]

Mam pytanie do osób, które mają grę zakupioną w USA przez Internet.

Mam taki błąd, że gra nie odtwarza powtórek bitew w multi (tzw. Replay nie działa - nie pojawia się mapa taktyczna). Czy możecie to potwierdzić?

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 22, 2008 at 11:41

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #30]

Urlopy w biurze, siedzimy sami z kumplem... szefostwo pod gruszą... można nie tylko pracować Ostatnio ściągnąłem sobie na SEV moda - Balance Mod... i muszę wam powiedzieć, że... fajnie się gra Jakby co polecam ten mod. Trochę zmienia grafikę - ładniejsze planety, kursor, trochę miesza w drzewku wynalazków i są one zdecydowanie droższe. Jednym słowem... polecam

Jul 28, 2008 at 13:25

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #31]

Czytałem coś o tym modzie.Wiele osób go używa ponoć.
Mógłbyś przybliżyć coś bardziej odnośnie tego MOD-a?

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 28, 2008 at 13:38
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #32]

A dokładnie co? Ok, wieczorem jak będę w domu opiszę moje wrażenia... na razie skromne - nie gram długo, ale ok

Jul 28, 2008 at 14:11

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #33]

A nie wiem...powiedzmy...wszystko

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 28, 2008 at 17:57
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #34]

Za oknem słońce... w biurze... trochę spokojniej Wykorzystuję więc tę sytuację do nielegalnego korzystania z internetu Balanse Mod... Nie gram długo w niego - szczerze to nie mam czasu zbyt wiele, ale... Mod trochę zmienia grafikę - kursor jest mniejszy, planetki ładniejsze i łatwiej rozpoznać która jest malutka, średnia lub duża. Warp pointy mają animację, która trzeba przyznać wygląda całkiem, całkiem. Zostało zmienione drzewko technologiczne i wynalazki kosztują zdecydowanie więcej... lub raczej laboratoria generują zdecydowanie mniej punktów. Konstrukcja statków została zmieniona - fregata wymaga już 100 osób załogi. Niektóre wynalazki są szybciej dostępne... no co jeszcze? Podobno skrypty AI są zmienione, ale na to za szybko abym coś mógł powiedzieć. Mam teraz małą wojenkę, ale poziom technologiczny pozwala nam tylko na potyczki w przestrzeni (jak na razie ja wygrywam ). I tak na początek tyle Jak coś więcej będę wiedział... napiszę

Jul 29, 2008 at 10:05

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #35]

Gram w nią z przerwami od 2 lat
Najpierw było demo V, potem kilu miesięczna przygoda z IV ale to nie było to
Po zdobyciu SEV zacząłem grać, po pewnym czasie troche modyfikować dane
Głównie pojemność planet i dodawać nowe budynki.
Niestety po ugraniu jakiś 40 lat gra zaczyna się mi wieszać po zakończeniu innych rozgrywek pozostałych graczy a wczytaniem moeje. Czasem pomaga wciskanie klawiszy ctrl+ alt+ shift ( dość energiczne)
Modeli statków używam ze Star Trek. Swoją drogą jest tego pełno na stronie seV.

http://home.spaceempires.net/downloads-cat-38.html

pewnie ją znacie ale co tam.
na żadnym modzie jeszcze nie grałem.

A tak w ogóle to witam Was Drodzy Rzymianie :P

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 09, 2008 at 16:50
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #36]

Witamy na forum zatem

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 09, 2008 at 17:30
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #37]

a czy to spolszczenie dzaiła pod najnowszą angielską wersję ??

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 09, 2008 at 18:16
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #38]

Nie wiem czy jest dostępne samo spolszczenie.
My gramy na anglojęzycznych wersjach , które można kupić już za mniejsze pieniądze niż polską wersję i mieć już w kilka godzin za pomoća systemu Steam.

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 09, 2008 at 18:22
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #39]

jest dostępne tylko że pisze do 1,02
a ja mam najwnowszą wersje

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 09, 2008 at 19:23
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #40]

to polskie nie działa z tego co wiem. Jak kupisz w sklepie u nas to jest z błędem, dlatego kupować polecam właśnie z zagranicy bo tam przynajmniej wszystko działa bez zarzutu.

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 09, 2008 at 20:01
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #41]

Witamy.

A skąd masz to spolszczenie? Ściągnę i sprawdzę na oryginale. Ale raczej marne szanse, bo za dużo poprawek już było. 1.02 to bardzo początkowa wersja. Aktualna jest 1.74.

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Aug 09, 2008 at 20:58

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #42]

Proponuje zaktualizować wersję swoją do najnowszej. Na stronie oficjalnej Space Empires masz uaktualnienia najnowsze:

Strona o Space Empires V

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 09, 2008 at 21:36
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #43]

mam najnowszą wersje SEV
tylko nie wiedziałem czy z takim spolszczeniem zadziała

http://www.pobieralnia.org/plik-767-space-empires.html
tu jest jedno

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 10, 2008 at 06:13
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #44]

To nie wiem. Pozostaje spróbować
I daj znać czy podziałało

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 10, 2008 at 07:50
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #45]

Nie da się zainstalować na 1.74.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Aug 10, 2008 at 12:06

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #46]

czyli qupa

z ciekawości nabyłem galatic civ 2
ci sami ludzie odpowiedziali wiec moze bedzie dobrze ??

A SEV jest prawdziwym ideałem dla mnie
tylko ten czas potrzebny na turę zwłaszcza jak sie chce byc dokładnym i te moje kłopoty z wczytaniem tury

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 10, 2008 at 14:33
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #47]

A jakie masz kłopoty z wczytaniem turki?

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 10, 2008 at 14:50
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #48]

mam okazane na ekranie wskaźnik fps, i jak dochodzi do 60 to się gra nie chcę wczytać

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 10, 2008 at 15:38
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
sirsik
Status: Moderator

Posts: 8100
Registered: Nov 24, 2004
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #49]

ta gra chyba mi si enie spodoba :/

_________________________________
If we dig precious things from the land, we will invite disaster.
Near the Day of Purification, there will be cobwebs spun back and forth in the sky.
A container of ashes might one day be throw from the sky, which could burn the land and boil the ocean

Aug 15, 2008 at 22:09
Gadu-Gadu: 1547681
XFire sirsilis
Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Space Empires V [post #50]

Sirsilis --> gra jest bardzo skomplikowana ale ma klimacik długo nie grałem ale oceniam ją pozytywnie.

Aug 15, 2008 at 23:02

Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2 3 4



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.