civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Przygotowania do PBEM2.
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Przygotowania do PBEM2. [post #1]

A więc skoro rośnie zainteresowanie grą , także multi to i ten temat musiał powstać.

Zbierzemy kilka osób i przetestujemy jak gra się wspólnie

Póki co gramy raczej na oryginale ( wersja anglojęzyczna ) z wiadomych przyczyn.

Wpisywać się kto chętny i wstępnie można podawać propozycję kiedy można zagrać i na jakich zasadach ( tutaj może Adi doradzi bo chyba najlepiej zna tą grą, a przynajmniej takie wrażenie odnoszę )

Chętni do wspólnej gry:

Adi Cherryson
Merkan
Rob_ert
Vortavor






Edit:
Pozwoliłem sobie lekko zmienić nazwę tematu aby uniknąć lekkiego bałaganu.

[Edited by Ceasar Of Rome on May 31, 2009 at 10:01]

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 25, 2008 at 09:45
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #2]

No to na początek powtórzę podstawowe informacje. Najnowsza wersja gry ma numer 1.74 i w taką musimy się na razie zaopatrzyć. Przydatne linki:

Demo:
http://www.strategyfirst.com/en/games/SpaceEmpiresV/downloads/

Oryginał (wersja 1.20) za 21,83 dolarów:
http://www.strategyfirst.com/en/games/SpaceEmpiresV

Potrzebna jest karta kredytowa i możliwość ściągnięcia ok. 365 MB. Działa doskonale i cena prawie taka sama, jak w Polsce. Swoją grę kupiłem właśnie w ten sposób.

Potem zainstalować najnowszy patch 1.74 z pierwszego linku lub z Malfador Machinations (producent):
http://www.malfador.com/

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 25, 2008 at 11:57

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #3]

Proszę wpisać mnie na listę... Demo już mam więc wieczorem potrenuję Grę mogę rozpocząć po 1... wiadomo - wolę zamknąć czerwiec z długiem na karcie kredytowej jaki mam. Więc w lipcu się piszę. Mam nadzieję Adi, że pomożesz nam - nigdy nie grałem w multi jeżeli chodzi o SE.
Fajnie, że tak "przypadkiem" ruszył się ten dział

Jun 25, 2008 at 17:52

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #4]

Ja pograłem kilka razy w demo sprawdzając różne otwarcia (te 100 tur jest zdecydowanie za mało ). Niestety wersja 1.25 (wersja demo) nieco odbiega od aktualnej a ponadto wydaje się, że wycieli z niej dość sporo i to nie tylko ustawień początkowych (budynki, techy itp.). Doszedłem do takiego wniosku po porównaniu demo z aktualnym manualem (gdzieś znalazłem w sieci). Jak tylko dostanę w swoje łapki pełną wersję to poćwiczę coś więcej.

P.S. Faktycznie trzeba ustalić w jakim trybie będziemy grać. Ja bym wolał nie skupić się wyłącznie na walce. Opracowanie nowych technologii to dla mnie podstawa. No ale trzeba jakoś to przemyśleć bo w 100 tur w demo niewiele można osiągnąć (chyba, że systemy i planety sprzyjają i zagra się mocno ryzykując na początku).

Jun 25, 2008 at 20:25
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #5]

Dla mnie gra może nawet i długo trwać. Nie jestem osobą, która musi w kilka godzin zakończyć rozgrywkę.

Ciekawe są też epickie rozgrywki tylko warunek jest aby wszyscy mieli w miarę czasu aby dość często się spotykać

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jun 25, 2008 at 20:49
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #6]

Ja również nie lubię krótkich... bijatyk Dla mnie wielką zaletą Civki, Galactic Civilizations i Space Empires jest to, że można wziąć kawę i powoli ją sączyć grać Prawda jest jednak taka, że obecnie coraz mniej czasu na zabawy i... Myślę jednak, że dogadamy się i będziemy tworzyć historię galaktyki

Jun 25, 2008 at 21:21

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #7]

Trzeba znaleźć kompromis między walką, a rozwojem. SEV zdecydowanie jest dedykowana do długich gier. Pomyślę nad tym, jakie ustawienia byłyby najciekawsze na nasze pierwsze spotkanie. Podam kilka wariantów i coś wspólnie wybierzemy.

Pierwsza rzecz o jakiej pomyślałem, to wyłączenie szpiegostwa:
Game Options - Player Restrictions - odznaczyć Player can conduct intelligence projects. Na początek nie warto sobie tym głowy zawracać. To będzie taki smaczek, który dodamy później.

Chciałbym aby ktoś inny zorientował się, jak najlepiej technicznie zagrać w multi, bo w tym jestem zielony. Merkan, znasz się na informatyce, więc może zająłbyś się tym? Trochę informacji jest w podręczniku SE5Manual.pdf.

Ten podręcznik ma 300 stron i nie jest zbyt szczegółowy, moim zdaniem powinien być wydawany w tomach, jak encyklopedia. Czy wiecie już teraz z jakiego rodzaju grą mamy do czynienia?

Ale spokojnie. Dojdziemy do wszystkiego, co w SEV najlepsze.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 29, 2008 at 02:14

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #8]

Na forum gry jest temat w którym ktoś wyliczył, że kolejne części SE wychodzą co 6 lat... Piątka wyszła w 2006 więc... Myślę, że mamy jeszcze trochę czasu

Jun 29, 2008 at 12:55

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #9]

Mogę się zająć rozpoznaniem multi. Dam znać jak coś obczaję.

Ale mnie zmartwiłeś tym szpiegostwem. Właśnie pukam sobie gierkę (już dość zaawansowany etap) i jak dotąd nie licząc ColonyShipów wybudowałem tylko 5 Scautów (statki o technologii prawie początkowej) i jeden Destroyer w późniejszym etapie gry. A co ciekawe podbiłem (całkowicie wyeliminowałem) 3 rasy, kolejne 2 chylą się ku upadkowi, a reszta nie chce mieć ze mną nic wspólnego, a już na pewno nie próbują nawet podskoczyć. I wszystko dzięki szpiegostwu: jest ono niesamowicie silne, ale jak się wie jak, to można się skutecznie bronić.

Ale w sumie na początek, no nie wiem.

Jun 29, 2008 at 14:11
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #10]

Merkan, no to będziesz niezwykle groźnym i agresywnym Imperium. Zgadzam się z Twoim stwierdzeniem, że na początku nie warto wynajdywać i budować większych statków, tylko rozwijać już poznane.

Zająłem się trochę ustawieniami gry. Przedstawię propozycje dla czterech graczy, bez AI:

I. Mapa:

1. Typ kwadrantu dowolny, może bez Ancient, bo jest tam wtedy dużo bezużytecznych systemów. Mnie podoba się Spiral Arm.

2. Rozmiar kwadrantu: mały - small. Jeśli jest nas czterech, powinno wystarczyć miejsca na dwa systemy, a o trzeci już będzie walka.
I tu jest pierwszy problem do rozważenia: jeśli powiększymy kwadrant do medium może być nazbyt dużo miejsca. Walka się opóżni, jednak będzie więcej czasu na badania i rozwój. Ponadto w losowym medium może być też tak (przy czterech graczach rzadko), że ktoś spotka się zaraz z innym Imperium, a pozostali bedą mieli czas i wolne systemy wokół siebie. Proponuję small, bo nie wiem ile czasu znajdziemy na granie. Do rozważenia jednak, bo można uzyskać już jakąś przewagę w medium na długo przed spotkaniem, bez walki. Mikrozarządanie się wtedy sprawdzi.

3. General Options - tylko All Warp Points Connected. Bez Warp Pointów byłoby zbyt nudno i dużo zależałoby od jakości planet w macierzystym układzie. Choć jest to ciekawy wybór na przyszłość. Opcja z Warp Points located anywhere in the system jest wybitnie losowa. Można dostać Warp Point np. tuż przy macierzystej planecie, a przeciwnik na granicy. Wtedy jego atak jest natychmiastowy.
Finite Resoures - wartość procentowa planet bedzie maleć w miarę wydobycia. Nigdy tak nie grałem, ale zapewne skomplikuje to grę. Na początek jest chyba lepiej mieć pewność, co do surowców.

Przetestujcie rozmiar kwadrantu (w ustawianiu nowej gry można generować mapę) i wyraźcie swoją opinię.

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 30, 2008 at 02:08

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #11]

Myślę, że te opcje są... ok Ja jutro zaciągam moją gierkę i wtedy możemy jakiś termin ustalić
Pozdrawiam

Jun 30, 2008 at 08:25

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #12]

Trochę pobawiłem się z multiplayerem. A oto moje krótkie wnioski:

Do wyboru są dwa tryby:
a) tak zwany "Manual File Moving" - czyli najzwyklejszy PBEM i
b) "DirectPlay" - czyli gra on-line.

W tej drugiej opcji dostępna jest tylko gra symultaniczna, czyli każdy robi turę (ruchy) jednocześnie. Rozkazy są zbierane i wykonywane przez serwer (prawdopodobnie jest nim komputer założyciela gry).
W PBEM-ie dostępne są obie wersje ruchów: turowe i symultaniczne.

Gra on-line dla mnie nie wchodzi w grę, więc sugeruję PBEM. Przyzwyczajony jestem do turówki, ale z chęcią przećwiczył bym wstępnie tryb symultaniczny.

Jeszcze mam dwie sprawy odnośnie ustawień samej gry.
Aby przyspieszyć początek proponowałbym rozpocząć grę od 3 planet startowych (większy research + szybsze budowanie statków).

Można by także na wstępie dać trochę więcej punktów nauki. Ale to już niekoniecznie - może zaburzyć równowagę.

EDIT

Zagrałem sobie troszeczkę na proponowanej przeze mnie wersji (PBEM + symultaniczne). Kilka tur wystarczyło żeby można to było ocenić. Więc wygląda to tak. Ktoś - nazwijmy go Host - zakłada grę: ustawia opcje, dodaje graczy (tutaj przydało by się, żeby każdy z graczy stworzył swoje imperium i przesłał plik z danymi do Hosta) i zapisuje grę. Następnie rozsyła plik z zapisem do wszystkich graczy. Każdy z nich zapisuje sobie ten plik w katalogu "savegame" gry SE5. Startuje grę i wczytuje ten plik ("Load game". W tym momencie pokaże mu się okienko z listą imperiów do wyboru. Wybiera swoją i wykonuje jedną turę prawie normalnie. Prawie, gdyż rozkazy dla statków nie powodują ich przemieszczenia. Gdy skończy turę, gra zapisze plik we wcześniej wybranym katalogu. Ten plik należy przesłać do Hosta. Host po zebraniu takich plików od WSZYSTKICH graczy ładuje tą sam plik co każdy z graczy na początku i z listy imperiów wybiera "host" (ostatnia pozycja). Jeśli są wszystkie pliki to zostanie wygenerowana nowa tura i zabawa zaczyna się od początku.

System ciekawy z tego względu, że bez znaczenia jest ilość graczy. Rzeczywisty czas tury będzie trwał tyle co czas najdłużej rozgrywającego + czynności Hosta. Nie ma więc problemu takiego jak w PBEM-e, że czeka się po kolei na każdego gracza.

P.S. Wyczytałem też o pewnym typie gry - "Play by Web", ale jeszcze nie wiem czym to się różni od PBEM.

P.S.2. Zapraszam na mały test gry symultanicznej. Tak na początek. Jest ktoś chętny?

[Edited by Merkan on Jul 01, 2008 at 14:11]

Jul 01, 2008 at 13:30
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #13]

Chyba wszystko pojąłem (teoretycznie). To będzie moja pierwsza gra multi. Jestem niezwykle ciekawy i z przyjemnością spróbuję.

Merkan, wybacz, że będę opisywał teraz wszystkie czynności może nazbyt prosto, ale mam nadzieję, że się to przyda innym.

Rozumiem, że każdy chętny musi Ci wysłać teraz plik z wygenerowanym swoim własnym Imperium.

Czyli należy je najpierw stworzyć i zapisać jako plik xxx.emp w katalogu savedempires. Wybieramy więc New Game, opcja New Empires, Add New Empires i po dokonaniu swoich ustawień klikamy na Save Empire To File. Pojawi się plik xxx.emp w katalogu savedempires. Wysyłamy go do Ciebie mailem. Nie rozpoczynamy żadnej gry, tylko tworzymy swoje Imperium.

Ty jako Host założysz grę i prześlesz ją jako zwykły save, który należy zapisać w katalogu savegame i wczytać po uruchomieniu SE V. Przez opcję Load Game wybieramy swoje Imperium. Zaczynamy grać i po zakończeniu tury zapisujemy ją przez Save Game w katalogu savegame. Zapisany plik wysyłamy do Ciebie. To bedzię plik xxx.GAM.

Jeśli popełniłem jakiś błąd, sprostuj.

Odnośnie ustawień gry:

1. Wybór więcej niż jednej planety na starcie nie będzie sprawiedliwy, ponieważ gra może przydzielić graczowi losowo trzy planety w tym samym układzie lub po jednej w trzech. A to jest zasadnicza różnica.

2. Szybszą grę można jednak spowodować ustawieniami Empires. Proponuję takie: Technology Cost - Low, Starting Resources - Medium, Home Planet Value - Good, Number Of Starting Planets - 1, Home Planet Size - All player the same, Empire Placement - Evenly distributed, Score Display - Only view own score, Technology Points For New Players - Low (100.000), Racial Points For New Players - High (5000), bez AI.

3. Game Options - napiszę jutro...

[Edited by Adi Cherryson on Jul 02, 2008 at 02:08]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 02, 2008 at 02:05

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #14]

Witajcie

Informuję, że mam już moją wersję SEV więc możemy pomyśleć o jakimś terminie Oczywiście nie trenowałem jeszcze więc pierwsza gra może być tylko porażką, ale myślę, że dzięki Wam szybciej będę się uczył.
Pozdrawiam.

Jul 02, 2008 at 08:18

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #15]

Odniosę się do opisu Adi'ego.
Tworzenie swojego imperium się zgadza. Tylko mam dwie uwagi. Jeśli decydujemy się na grę z "Technology Points For New Players - Low (100.000)" i "Racial Points For New Players - High (5000)" to trzeba te ustawienia zaznaczyć przed tworzeniem imperium. Wtedy w odpowiednich zakładkach imperium będą dostępne punkty i należy je wykorzystać. I tutaj mała podpowiedź: jeśli Twoja rasa może zaludniać jakiś typ planet (Ice, Rock, Gas) to NIE MA POTRZEBY w naukach zaznaczać technologii kolonizowania tego typu planet. Jest to robione automatycznie (i "za darmo" przez grę. Czyli zaznaczenie tego jest stratą 200 000 punktów. Jeśli nie wykorzysta się punktów technologii przy tworzeniu imperium to NIE BĘDĄ ONE DOSTĘPNE już w grze. I jeszcze jedno: pamiętać należy o ustawieniu hasła do imperium.

Na temat samej gry symultanicznej małe sprostowanie. Po założeniu jako Host gry roześlę faktycznie "zwykły" save. Nazwą (czy rozszerzeniem) nie będzie się niczym różnił od każdej innej gry. Różnica nastąpi po załadowaniu gry. Ale to już opisałem poprzednio. Po skończeniu tury zostanie zapisany plik w formacie "NazwaGry_plr_0001.plr". Oczywiście ten numerek w nazwie pliku może się różnić (jest to chyba numer gracza). Plik ten zawiera "rozkazy" dla serwera.

Co do ustawień samej gry:
1) Zgadzam się z tobą, że może zostać zachwiana równowaga, ale można się umówić, że w pierwsze turze każdy sprawdzi ile systemów zajmuje. Ponadto podczas ustawiania gry można wygenerować mapę i zaznaczyć miejsca startowe. Nie sprawdzałem tego, ale jest obiecujące.
2) O ile ustawienie większej ilości punktów technologii jest dobrym pomysłem, to ustawienie "Racial Points" na 5000 uważam za niebezpieczne. Spowoduje to duże "przypakowanie" rasy, jeśli już podnosić to maksymalnie do Medium (3000). Adi, a jak ustawić grę bez AI? Widziałem tylko możliwość ustawienia ilości graczy na Low, co na małej galaktyce daje 6 graczy.

[Edited by Merkan on Jul 02, 2008 at 13:49]

Jul 02, 2008 at 10:37
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #16]

Ja też się piszę na rozgrywkę. Nie grałem prawie w ogóle gdyż ostatnio miałem wiele na głowie...praca, praca, a w wolnej chwili ratowanie galaktyki :P ( czyt. Mass Effect :P )
chęcią jednak zagram, nawet dziś. PBEM może być tylko piszcie czy już mam tworzyć civke i podesłać do kogoś

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 02, 2008 at 11:01
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #17]

Na początek to sobie możesz stworzyć imperium bez punktów technologii i z podstawowymi punktami rasy ( "Racial Points" ), czyli 2000 ( "Low" ). Jest co ustawiać więc się nie powinieneś nudzić. Jak już zdecydujemy na określoną ilość punktów to wczytasz sobie takie imperium, zmodyfikujesz i zapiszesz jeszcze raz (najlepiej pod inną nazwą). Ja w sumie jestem gotowy tylko musimy dograć szczegóły. Jakby co to mogę hostować - w pracy mam to zainstalowane, więc nie ma problemu z dostępnością.

Jeszcze muszę sprawdzić do czego służy adres e-mail przy tworzeniu imperium. Czyżby gra sama mogła rozsyłać? To było by niezłe rozwiązanie.

[Edited by Merkan on Jul 02, 2008 at 13:49]

Jul 02, 2008 at 12:50
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #18]

Merkan, gra bez AI: Empires - Random Computer Players - odznaczyć obie opcje.

Tak samo jak rasę, możesz zapisać szablony ustawień gry, na dole po prawej Save Game Setup. Bardzo fajne. Ale pewnie już to wiesz, bo szybko się uczysz...

Resztę napiszę w nocy. Muszę bowiem teraz popracować fizycznie.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 02, 2008 at 18:30

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #19]

A ja bym w nocy z chęcią zagrał z kimś coś, aby poćwiczyć troszkę i może w końcu poznać troszkę tajniki gry

Narazie stworzyłem swoją civke...i jestem gotów

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 02, 2008 at 19:51
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #20]

Vortavor - Niestety nie mam warunków na grę, a na pewno nie w nocy. Chociaż w dzień w godzinach pracy może coś bym znalazł. Daj znać jak Ci pasuje.

Adi - Nie wpadłem na to, że można po prostu odznaczyć te opcje. Dzięki. Co do zapisu ustawień gry, to odkryłem to na początku. I dość często z tego korzystam podczas testów na tworzenie gier mulit.

Jul 02, 2008 at 20:32
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #21]

To jak możesz w robocie to proponuje juterko w godzinach porannych coś spróbować

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 02, 2008 at 21:16
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #22]

Merkan - Wybrałem tylko jedną planetę na starcie, ponieważ da to możliwość zrozumienia mechanizmu działania gry od samego początku. Tak też starałem się zaprojektować wszystkie inne ustawienia: pod kątem nowych graczy i grających w poprzednie części. Jeśli zaczniemy od trzech planet, nie dowiemy się, jak można mieć aż trzy takie planety. Gra jest bardzo skomplikowana, jak na dzisiejsze standardy. Jeśli chcemy poszerzyć grono graczy multi musimy o to zadbać. Najlepiej zrobić to od podstaw.

Co do punktów rasy, w SEIV było więcej i bardziej elastycznych możliwości. Tam rzeczywiście można było uzyskać przewagę na starcie wobec AI. W SEV 5000 punktów nie sprawi chyba istotnej różnicy, ale pomoże też zrozumieć, co i jak wpływa na rozwój - w punkcie odniesienia do następnej naszej gry. To chyba raczej osobisty wybór. Ja wolę aby Cywilizacje, tfu... Imperia różniły się jakoś między sobą. No tak, jak w civce... tylko wszystko można ustawić.

Bardziej istotne będą chyba punkty nauki: Technology Points For New Players 100.000.

Ale trzeba od czegoś zacząć. Jak ustawisz, tak będzie.

Dalej moje przemyślenia nad:

Game Options.

General Sight Options - wyłączone.

Sight Settings - opcja druga moim zdaniem. Widzimy na początku na szaro cały swój system. Aby widzieć na zielono potrzeba statku z sensorami. Nowe systemy widzimy na czerwono i trzeba je przeskanować sensorami, aby odkryć zawartość. W SEIV wystarczyło, aby statek pojawił się na Warp Point i widzieliśmy całą zawartość systemu.

Event Frequency - None. To wyłączy losowe wydarzenia dobre i złe. Zazwyczaj miałem złe - zaraza.

Maximum Unit i Maximum Ships Per Player - ile jednostek może gracz umieścić we Wszechświecie. Dowolnie. Być może wysoka ilość wpłynie na szybkość generowania tury. Może być np. 5000 Units i 500 Ships.

Gameplay Options:
No Tactical Combat. Jeśli zaznaczymy opcję, nie będzie ekranu z bitwą taktyczną w czasie rzeczywistym. Zostanie rozstrzygnięta według ustawień strategicznych. Każdy statek może mieć swoją strategię w bitwie. Możemy ją ustawić i dowolnie zmienić w Vehicle Design (Shift+D) - Set Strategy. Przy tworzeniu floty także możemy ustawić formację do ataku i obrony. Nie będziemy mieli wpływu na przebieg bitwy, czyli dawać indywidualne rozkazy statkom. Ponieważ nie wiem jak działa ekran bitwy w multi, a taktyczne starcia spowalniają grę, na razie proponuję zaznaczyć. Ale nie jestem pewien?

No ruins (inaczej skolonizowanie planety z ruinami skutkowałoby odkryciem nowej technologii). Niektóre unikatowe technologie możliwe są do odkrycia tylko w ruinach. To bardzo ciekawy element dla gier singlowych.

Player Restrictions:
Zaznaczone pierwsze trzy opcje.

Najwięcej czasu na granie mam w piątki wieczorem, soboty i czasem w niedziele.

Pozdrawiam
Adi

[Edited by Adi Cherryson on Jul 03, 2008 at 01:22]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 03, 2008 at 01:20

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #23]

Dyskusja nadal trwa

Jedna planeta na starcie - ok. Dla mnie bez różnicy, z trzema to była tylko propozycja. Twoje argumenty są mocniejsze.

Punkty rasy. Obawiam się, że jednak ma to znaczenie 2000, 3000 czy 5000. Pamiętaj, że można sobie "dodawać" punkty poprzez wybór pogarszających cech. W połączeniu z bazową ilością 5000 można by wybrać prawie wszystkie cechy "jednorazowe" (te kosztujące 1000, ale odblokowujące pewne odkrycia lub inne istotne rzeczy). Wbrew pozorom może to spowodować małe zróżnicowanie cech ras.

Zgadzam się z punktami technologii na 100.000. Z tym, że, tak jak pisałem, to nie jest kwestia jak ja sobie ustawię przy zakładaniu gry. Musimy to ustalić na początku i każdy musi stworzyć imperium wykorzystując te punkty technologii. Jeśli zapisze imperium bez wykorzystania punktów technologii to straci je bezpowrotnie, więc będzie do tył na początku. Jeśli natomiast zapisze imperium z większą liczbą punktów technologii niż ja ustawię w grze to nie będę mógł wykorzystać tego imperium do gry (program nie pozwoli wczytać takiego pliku z imperium).

Game Options

General Sight Options - zgadzam się.

Sight Settings - ok.

Event Frequency - No to miałeś pecha, że zazwyczaj złe. A może trzeba było sobie wziąć cechę rasy Lucky (-50% chance for bad natural events). Ja wiem, że wszystkie losowe zdarzenia wypaczają równowagę w grze, ale z drugie strony jeśli wyłączymy z gry wszystkie tego typu czynniki to zostanie sucha strategia i mało przystosowywania się do nowych warunków. Osobiście dałbym nawet na High, ale nie gram sam Można Event Severity ustawić na Low, żeby nie były takie dokuczliwe.

Maximum Unit i Maximum Ships Per Player - Nie tylko na szybkość generowania tury. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że wykonywanie tury przez graczy może być mocno spowolnione jeśli w systemie, w którym wydaje się aktualne rozkazy jest zbyt dużo jednostek (może mam słaby komputer, ale już koło 50 widziałem spowolnienie pracy). Ale i tak raczej nie dojdziemy do takich liczb.

Gameplay Options:
No Tactical Combat. I tak w multi PBEM nie ma Tactical Combat. Są wyłączone programowo. Sprawdzałem.

No ruins. Patrz Events. Do dyskusji.

Player Restrictions: Zgadzam się.

A teraz coś od siebie, czyli:
Victory Conditions

Włączył bym następujące warunki:
Massive Expansion - skolonizowanych ponad 50% wszystkich systemów.
Destroy All Homeworlds - gracz przegrywa, jeśli straci swoja planetę macierzystą - między innymi dlatego chciałem 3 planety na starcie - strata jednej nie powodowałaby przegranej. Do dyskusji.
Sole Survivor - No to chyba wiadomo. "There can be only one!".

Jul 03, 2008 at 09:01
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #24]

Jeśli chodzi o losowe wydarzenia to zawsze byłem ZA...w civce tak samo wolałem grać multi z barbami i wioskami. Może to czasem dać komuś bonus lub wprost przeciwnie...ale jak w życiu...trzeba mieć szczęście.
Nie gramy o jakieś laury , tylko dla zabawy i to jest fajne urozmaicenie moim zdaniem

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 03, 2008 at 10:16
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #25]

No to ustalmy te dyskusyjne wartości kompromisowo:

Racial Points - Medium (3000), Technology Points - Low (100.000), Event Frequency - Medium, Maximum Event Severity - Low. No Ruins - odznaczone, czyli z ruinami.

Warunki zwycięstwa:

Zaproponowane są OK, ale w najmniejszym kwadrancie będzie ostra walka. Bo łatwwiej jest podbijać, niż budować. Myśląc o mniej doświadczonych graczach, może na początek zagramy tylko 100 tur i zobaczymy co z tego wyniknie?

Czyli Time Elapsed (10 Years), najkrótsza. Gra skończy się po upływie 10 lat i zwycięży gracz z najlepszym wynikiem. W takim wariancie każdy z nas może sprawdzić swoje możliwości.

Merkan: Mam nadzieję, że masz wszystkie wcześniej już uzgodnione parametry zapisane. Bo ja już nie pamiętam. Jeśli tym postem wyjaśniliśmy już wszystko, mam dla Ciebie niewdzięczne zadanie - przypomnij nam teraz wszystkie ustawienia. Zamiast pisać tutaj, chyba wystarczy wysłać każdemu Twój plik Game Setup. Zapiszemy go w katalogu gamesetups i zapoznamy się z ustawieniami w oknie nowej gry, przez Load Game Setup. Każdy wyśle potem swoje Imperium, pasujące do tych ustawień.

Wieczorem w piątek i/oraz w sobotę mógłbym zagrać, bo dość już chyba pisania? Trzeba sprawdzić w praktyce teorię. Cieszę się bardzo, że nam tak sprawnie poszło i mogliśmy wymienić intelektualne uwagi, i że są osoby zainteresowane, i że myślenie ma przyszłość...

Pozdrawiam
Adi

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 04, 2008 at 01:11

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #26]

No to biorę się za robotę

Jul 04, 2008 at 07:52
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #27]

Ja też wieczorkiem dziś mogę jak coś

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 04, 2008 at 09:57
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged

Attached:
cop_multi_1.zi
p

3 KB [downloads: 103]
Re: Space Empire V [post #28]

Tak teraz sobie pomyślałem, że 100 tur (10 lat) to tyle co w demo, więc nie za dużo. Ale to dopiero pierwsza gra. Zobaczymy jak to wyjdzie. A przede wszystkim jak szybko będziemy robić tury.

Ustawienia gry są w załączniku. Proszę je rozpakować do podkatalogu "gamesetups". Następnie uruchamiamy grę, przechodzimy do ustawień nowej gry (przycisk "New Game" i ładujemy ustawienia (przycisk "Load Game Setup" - drugi od dołu po prawej). Proszę sprawdzić, czy ustawienia są zbieżne z tym co ustaliliśmy. Następnie należy stworzyć nowe imperium na podstawie tych ustawień. Po zapisaniu imperium do pliku proszę przesłać do mnie (mail z profilu). Proszę się nie przejmować zakładką "Multiplayer", gra nie zapisuje tych ustawień w pliku konfiguracji gry.

A teraz jak ja mam czas na granie. Szczerze powiem, że więcej w pracy niż w domu - późno przychodzę i mam trochę obowiązków. Ale wieczorem raczej zawsze znajdę chwilkę, żeby pchnąć grę. Sobota i niedziela to wielka niewiadoma - często jestem w domu, ale ...

Czekam na imperia.
Dla porządku napiszę, kto się zapisał do gry:
- Adi Cherryson
- Vortavor
- Rob_ert
- Merkan

Jul 04, 2008 at 13:50
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #29]

Dziś wieczorem nie wiem jak będzie:/... Niemniej plik ściągam i zobaczymy co da się zobaczyć. Dajcie znać o której byśmy zaczęli grę.

Merkan... tylko jakiego Ty masz maila Najwyraźniej ciut blondii ze mnie bo nie mogę znaleźć Twojego

[Edited by Rob_ert on Jul 04, 2008 at 14:28]

Jul 04, 2008 at 14:03

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #30]

Grac i tak pewnie będziemy w trybie PBEM (chyba tak to ustaliliśmy), więc po prostu jak tylko dostanę pliki z imperium to rozpocznę grę i powysyłam pierwszy zapis. A reszta to już wyjdzie w trakcie.

Jul 04, 2008 at 14:18
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #31]

Już wysłałem i czekam. Jeśli Robert nie może zagramy we trzech lub we dwóch. Najwyżej dorzucimy kilku graczy AI. 100 tur, powinno pójść szybko, może przez weekend skończymy.

To tylko przetarcie szlaku, zapoznanie się... :-)

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 04, 2008 at 16:32

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #32]

Jak we dwóch ??

Moja civka zapewne pierwsza już poszła :P:P


PS. Merkan==> wyrzuć to gg z profilu skoro to już nie Twoje :P

[Edited by Vortavor on Jul 04, 2008 at 16:47]

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 04, 2008 at 16:47
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #33]

Puściłem pierwszą turę. Niech każdy sprawdzi czy dostał.

Jul 04, 2008 at 18:16
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #34]

Dostałem. Nawet niezły system - do kolonizacji jedna planetka small bez atmosfery :-). Ale dam radę. Tura poszła.

Mamy chyba z Robertem takie same flagi. To trochę utrudni orientację.

Będę stale przy komputerze od 21.30. Na razie prace fizyczne.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 04, 2008 at 19:15

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #35]

Ja dostałem nienajgorszy system...co prawda wszystkie planety z jakimis atmosferami dziwnymi , ale damy rade...a już system obok piękne kulki sobie latają

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 04, 2008 at 19:18
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #36]

Jak znasz system obok, to wiem na co wydałeś punkty rasy

A co do flag to powiem, że jak wczoraj robiłem swoje imperium to wybrałem dokładnie tą samą flagę. Ale 3 takie same na 4 graczy to przesada i w ostatniej chwili zmieniłem .

Jul 04, 2008 at 20:01
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #37]

Ups...wygadałem się

Ale to można się domyślić z opisu mojej rasy też Ale tego jeszcze chyba nie widać dopóki się nie spotkamy

Ale dalsza nawijka o rozgrywce w odpowiednim temacie :P

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 04, 2008 at 20:17
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #38]

Jak nie ruszymy za szybko z naszą pierwszą rozgrywką PBEM to proponuje o 15 zagrać sobie normalnie multi

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 05, 2008 at 10:35
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #39]

Ja mogę ale wieczorem.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 05, 2008 at 11:49

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #40]

Jakby co to podajcie godzinę. Ja tak około 22 (raczej przed) będę mógł zagrać... najprawdopodobniej

Jul 05, 2008 at 12:59

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #41]

Przykro mi panowie, ale hostować (przynajmniej w domu) nie mogę. Walczyłem z tym 3 godziny. I narazie jedno wiem. To nie sprawa gry, a komputera: Windows albo sprzęt. Próbowałem pod linuksem odpalić, ale bez efektów. Swoją turę zrobiłem, ale ktoś musi hostować. Zgłaszać się na ochotnika. Wyjaśnię co i jak.

Jul 05, 2008 at 13:51
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #42]

Ja mam sporo czasu i sprzęt nie taki najstarszy więc powinno być dobrze.

Na maila mi wyjaśnij co i jak i podeślij odpowiednie pliczki

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 05, 2008 at 13:54
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #43]

Ok wysłałem Ci mailem instrukcje i pliki.

Jul 05, 2008 at 14:40
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #44]

Poszła turka.

Mam nadzieję, że u wszystkich będzie działać i teraz pójdzie już sprawnie

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 05, 2008 at 14:54
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #45]

U mnie działa. Odesłałem rozkazy.

Jul 05, 2008 at 15:19
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #46]

U mnie też działa... Poszło

Jul 05, 2008 at 15:27

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #47]

Adi...dawaj , dawaj , czekamy

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 05, 2008 at 16:57
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #48]

Już wysłałem.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 05, 2008 at 17:22

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #49]

Pooooooooooooszło Do około 22 może mnie nie być więc cierpliwości

Jak to bywa... plany zmieniają się więc mogę być później

[Edited by Rob_ert on Jul 05, 2008 at 19:55]

Jul 05, 2008 at 17:33

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empire V [post #50]

Jak wam idzie (taki mały wywiad szpiegowski, skoro w grze nie można )?

Ja mam założoną pierwszą kolonię i rozpocząłem jej zabudowę. Zrobiłem też drugiego colony shipa, ale niestety nie doleci w tej turze do planety, którą ma skolonizować.

PS. Ciekawe czy wiecie, że na tym etapie gry można wybudować Colony Shipa w jedną turę. Oczywiście wiąże się to z pewnymi kosztami. Kto wie jak, ręka do góry

Jul 05, 2008 at 20:32
Gadu-Gadu: 1481362
Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.