civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Space Empires V - FAQ Zadaj pytanie
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Space Empires V - FAQ Zadaj pytanie [post #1]

A więc tutaj zamieszczać będę pytania jakie najczęściej będą się pojawiały w trakcie gier. W miarę upływu czasu mam nadzieję, że ten temat będzie się rozrastać i będzie pomocny dla nowych graczy.


1. Jak usunąć budynek

Przy zaznaczonej planecie wchodzisz w rozkaz Cargo Orders i wybierasz Scrap Cargo lub Ctrl+K. Pojawi się lista budynków z możliwością zaznaczenia, co wyburzyć. Można usunąć wszystko co znajduje się na
planecie: budynki, populację, zasoby, amunicję i ładunek (np. satelity, drony). W zamian odzyskuje się trochę surowców


2. Co daje rozwój badań tj. civics, econimics, education.

Opis znajdziesz w Help (znak zapytania: shift+H):
Cultural Achievements dają jednoprocentowy wzrost jakiejś cechy rasy za każdy odkryty poziom. Na początku nie opłaca się tego raczej badać, no może tylko wtedy gdy zaniżyłeś coś w punktach rasy tworząc Imperium. Drogo kosztuje.


3. Co powinien zawierać pierwszy dobry traktat z innym Imperium?
Jak go stworzyć?


- W Empires (Shift E) zaznaczamy z listy po lewej odpowiednie
Imperium i po prawej klikamy na Send Message.
- W Proposals po lewej stronie zaznaczmy Propose Treaty. Pojawi się
przycisk Set Treaty Elements. Klikamy.
- Z listy wybieramy szczegóły traktatu.

Jest ich bardzo dużo. Opiszę niektóre najważniejsze strategicznie opcje:

I. Trade Percentage,

ostatnia opcja 30%. Zaczynamy handel surowcami.

Oba Imperia będą otrzymywać dodatkowe i darmowe surowce z
handlu,stopniowo po 1% na turę, aż do 30% maksymalnego
poziomu mniejszego Imperium.

II Non Aggresion.

Statki nie będą się atakować przy przypadkowym spotkaniu.

III Allow Migration Beetwen Colonies.

Bardzo korzystne, jeśli rasy
różnią się atmosferą. Zaznaczając Beetwen Both Empires rozpocznie
się migracja ras na odpowiednie planety. Usuwając swoją rasę z
kolonii zajętej przez emigrantów, możemy uzyskać tzw. zieloną
planetę (bez kopuły mieszkalnej), czyli o wiele więcej przestrzeni do
zbudowania budynków.

Nadajemy nazwę traktatowi i wysyłamy


4. Jak w trakcie gry sprawdzić warunki zwycięstwa?

Wchodzisz do Empires (shift+E) następnie wybierasz po prawej, na dole Comparisons i na końcu po prawej, na górze znajduje się Victory Conditions.

5. Jakie są warunki zwycięstwa gdy uruchomi się grę za pomocą quicksave?

Gdy wybierzesz quicksave nie będzie żadnego warunku ustawionego. Oznacza to, że gra toczy się dopóki nie pozostanie tylko jedno imperium, co w sumie jest już jakimś warunkiem


6. Jeśli chodzi o sensory to są dwie cechy : ilość sektorów i lvl
skanowania. O ile pierwsza pozycja jest jasna ( ilość heksów
widocznych ) o tyle druga pozycja już nieco mniej jasna.
Np. temportal sensor ma mniejszą ilość heksów, które widzi, ale
lepszy lvl . Co zatem jest lepsze?


Od poziomu skanowania zależy ilość zamaskowanych obiektów, jakie zobaczysz na mapie. Po odkryciu 4 poziomu Fizyki (Physics) w Theoretical Science dostaniesz dostęp do technologii maskowania - Cloacking.
Odkrywając kolejne poziomy maskowania możesz wyposażyć jednostki w komponent Cloacking Device aktualnego poziomu. Np. piątego. Przeciwnik musi mieć skaner co najmniej piątego poziomu, aby Cię zobaczyć.

Niektóre jednostki np. miny mają cechę: prevents level xx scans. Gdzie xx to np. 5. Czyli nie mając skanerów poziomu 5 ich nie zobaczysz.


7. Czy ilość sensorów zamieszczonych na statku sumuje się, czy
wykorzystywany jest tylko ten najlepszy?


Ilość sensorów w jednostce nie sumuje się. Choć można dać kilka rodzajów, aby uzyskać duży zasięg na małym poziomie skanowania i wysoki poziom, ale na mniejszym zasięgu.


8. Do czego służy Longe Range Scanners?

Long Range Scanner to rodzaj sensorów, którymi można zbadać na odległość konstrukcję statku, tzn użyte komponenty. Zwyczajne sensory tego nie potrafią.


9. Czy zajmowanie planet jest w ogóle opłacalne?

Zajmowanie planet jest bardzo opłacalne, bo przejmujesz gotowe budynki i zdobywasz populację. Lepiej przejmować,a niszczyć w ostateczności.


10. Jak działają bazy? Czy tylko w trakcie walki o planete? Czy jest
może jakiś obszar wokół planety w którym mogą razić ogniem?

Bazy bronią heksu, na jakim je postawisz.
Po zbadaniu levelu 10 w Space Yards, pojawi się komponent Space Yard.
Zajmuje dużo miejsca - 400 kT. Można go umieszczać w dużych statkach.
Statek taki potrafi budować jednostki w przestrzeni.Wtedy możliwe jest rozmieszczanie baz na obszarze całego systemu


11. Jak wyznaczyć system, aby statki omijały jakiś system
automatycznie?


I Zaznacz na małej mapie system . Pojawi się na dużej.
II Wybierz Setting Orders z rozkazów po prawej na dole.
III Następnie Toggle System To Avoid (Shift + kropka).
IV Przy nazwie systemu u góry po prawej pojawi się czerwony napis (System To Avoid).


12. Jak wymienić cokolwiek z innym Imperium - Trade.

I Wybieramy w Menu Empires (Shift + E)
II Na liście Imperiów zaznaczamy właściwe i klikamy na Send Message.
III Z listy propozycji (Proposals) wybieramy Propose Trade.
IV Po prawej ustawiamy to co chcemy DAĆ przez przycisk Set GIVE Item, a to co chcemy DOSTAĆ - przez Set GET Item.

Załóżmy, że chcemy wymienić naszą technologię: Medium-Light Hull na Contra-Terrane Engines od innego Imperium (większy kadłub za lepszy silnik).

V Klikamy Set Give Items, zaznaczamy Technology, zaznaczamy Medium-Light Hull i klikamy na Add., Ok
VI Klikamy na Set Get Items, zaznaczamy Technology, zaznaczamy Contra-Terrane Engines i klikamy na Add, Ok.
VII Wysyłamy propozycję przez przycisk Send Message.

W grze można handlować prawie wszystkim.



13. Co robić aby zwiększyć populację swojej rasy?

Strategia "drugi dom": Na początku gry szybko kolonizujesz najbliższą planetę rozmiaru Huge z właściwą dla rasy atmosferą. Może ją zamieszkać 8000 M kolonistów. Idealnie, jakby była w startowym układzie. Jako pierwszy budynek ustawiasz w kolejce Space Yard, potem dopiero inne budynki.

Następnie budujesz szybki statek (lub kilka, jeśli planeta jest dalej) transportowy (zob.pkt.14) i zaczynasz co turę przewozić populację z Homeworld do Secondworld. Można ustawić w rozkazach Repeat Orders. Transportujesz tylko tylu obywateli, ilu rocznie przybywa w Homeworld.
Przykład: mamy na HW 4000 M. Zabieramy np.
60 M. Jeśli populacja powróci do 4000 M, zabieramy 70 M, jeśli nie - zabieramy mniej. W końcu trafimy odpowiednio (można to też wyliczyć, procenty są w zakładce Race w Oknie Planety). W ten sposób mamy najwyższy możliwy przyrost na HW. I uwaga: trzeba wziąć pod uwagę, że populację z HW zabierają też Colony Ship podczas startu do kolonizacji. Jeśli do konstrukcji kolonizatora dodasz moduł transportowy Cargo Bay, będzie to spora liczba .

Rozkazy dla transportu populacji z Homeworld do Seconworld:

Ładowanie: Transfer Cargo - klawisz T.
Użycie Emergency Propulsion: klawisz U
Rozładunek: Cargo Orders - Drop Cargo Remotely - klawisz K
Powrót: Move To - klawisz M
Powtarzanie całego cyklu: Setting Orders - Repeat Orders - klawisz P


Strategia "małe planety": planety rozmiaru Tiny z kopułą mieszkalną bardzo szybko się zapełniają - tylko125 M. Trzeba je regularnie odwiedzać szybkim transportowcem i zabierać po 20-30 M. Używać można jednego transportowca, którego programujesz, aby obleciał wszystkie takie kolonie i zawiózł kolonistów do SW. Po jakimś czasie można włączyć w to planety rozmiaru Small bez kopuły.

Oprócz tego można wydać punkty rasy na zwiększony przyrost i tolerancję na środowisko. Są też budynki, które podnoszą przyrost ludności w całym układzie - Medical Lab i inne dostępne dla rasy Organic.

14. Jak zbudować szybki transportowiec?

Do kadłuba Frigate montujemy 12 najlepszych silników, moduły Cargo Bay, mostek itp. oraz komponent Emergency Propulsion ( tech. Silniki jonowe, poziom 3) ewentualnie kilka Supply Storage, jeśli trasa jest daleka.
Emergency Propulsion używamy do jednorazowego przyśpieszenia statku o liczbę heksów równą poziomowi w technologii Ion Engines maksymalnie jednak 7). Aby go użyć należy wyznaczyć statek i wcisnąć klawisz U. Komponent taki trzeba po użyciu naprawić.


15. Jak zabezpieczyć granicę za pomocą min ?

Miny - pierwsza linia obrony.

Miny to najtańszy i chyba najlepszy sposób zabezpieczenia naszego imperium przed atakiem w początkowej fazie gry. Aby stały się dostępne, musimy odkryć najpierw poziom 2 w dziedzinie Construction (dział Theoretical Science), a następnie badać dziedzinę Mines w dziale Applied Science.

Musimy teraz wyposażyć poznane konstrukcje min w głowicę bojową. W tym celu badamy dziedzinę Warheads w dziale Weapon Technology. Na początku możemy poznać tylko Mine Warhead Standard, ładunek wybuchowy, który uszkodzi konstrukcję statku. W miarę rozwoju technologicznego będziemy mogli wynaleźć oczywiście inne skuteczne głowice bojowe.

Aby zaprojektować pierwszą minę wybieramy z menu: Vehicle Designs (Shift+D), Create, z listy projektów Mine. Pojawi się lista typów min, na początku zawierająca tylko jeden typ Small Mine. Zaznaczmy i klikamy OK.

Z listy po lewej stronie Available Components wkładamy do kadłuba naszej miny dostępne głowice bojowe, aż zapełnimy cały. Przez przycisk Set Design Name nadajemy nazwę projektowi i klikamy na Create. Mina będzie dostępna do budowy pod tą nazwą, załóżmy Pierwsza Mina.

Teraz projektujemy statek, który będzie mógł przewozić i stawiać miny.
Najprostszy znajdziecie w FAQ w pkt 14. Uwaga: statek taki musi mieć dodatkowo komponent Mine Layer. Można po prostu zrobić dla niego miejsce, przez usunięcie Cargo Bay i/lub innych komponentów albo przez zbadanie nastepnego poziomu w dziedzinie Light Hull Construction w dziale Applied Science. Każdy poznany poziom (a jest ich 10) zwiększa pojemność statku Frigate o 25 kT. Komponent Mine Layer zajmuje 30 kT.

Następnie budujemy Pierwszą Minę w naszych koloniach. Najszybciej oczywiście zrobimy to na macierzystej planecie. Statek transportowy zabiera miny i umieszcza je na Warp pointach:.

Rozkazy w Cargo Orders:
Załadunek: Load Cargo Remotely - (klawisz O)- Mines
Postawianie min: Launch Unit Remotely - (klawisze Ctrl + J)- Mines


16. Jak odczytać opis rasy dokonany przez gracza przy tworzeniu imperium w dziale History?

Znajdują sie tam trzy pola edycyjne: Biology Description, Society Description i History, w których można zapisać wymyślone przez siebie szczegóły.

Ostatni opis jest dostępny dla innych graczy w Empires - Empire Report - History. Natomiast szczegóły biologiczne i społeczne są przypisane do rasy i znajdziemy je poprzez Race Report, klikając np. na obrazku rasy w okienku Member Races powyżej.

Ewentualnie, gdy kolonia imperium gracza znajduje się w zasięgu naszych
skanerów: zaznaczamy ją i wybieramy ikonkę Item Report Shift + Space.



Zakładka Races i klikamy prawym na obrazku rasy lub symbolu imperium.



I mamy dostęp do danych rasowych Imperium.




17. Jaka broń jest najsilniejsza?

Nie ma najsilniejszej broni w Space Empires. Wszystkie są dobre. Trzeba je tylko i aż dopasować do celu ataku.

Parametry broni to nie tylko siła ognia. Czas przeładowania, ilość zajmowanego miejsca, zużycie zasobów i amunicji, rodzaj celów, typ zniszczeń. Jest mnóstwo danych do uwzględnienia.
" Pokaż mi cel ataku, a powiem Ci jaka broń będzie przydatna". Dlatego ważne jest skanowanie.
Long Range Scanners są chyba "najlepszą bronią".

Np. Graviton Hellbore jest duże i zużywa dużo zasobów. Ale fakt, że nieźle postrzela sobie, jeśli znajdzie cel.

W grze singlowej wystarczy najprostsza: Uranium Cannon rozwijane od początku lub każda inna.

Rasowa cecha Deeply Religious jest wybitnie bojowa i daje dostęp do komponentów i budynków najskuteczniejszych militarnie. Także Temporal Knowledge, Organic Manipulations, Psychics mają swoje ciekawe i unikalne bronie.


18. Co oznaczają poziomy komponentów wynajdowanych w Stellar Manipulation?

NP.: Tectonic Bomb - wiemy, że niszczy planety, ale...1 lvl niszczy planety poziomu pierwszego itd...skąd wiemy jaki planeta ma poziom?

Dla burz, asteroid, planet i gwiazd:

1 - tiny
2 - small
3 - medium
4 - large
5 - huge

Wyjątkiem jest Gravitational Quantum Resonotar (tworzy Warp Pointy). W miarę odkrywania nowego poziomu rośnie o 5 lat świetlnych odległość, jaką można połączyć.


19.O co chodzi z jednostkami "Organic/Crystaline?

Kadłuby Organic/Crystaline mają odwrócony koszt w surowcach.
Np. jeśli standardowy kadłub to wydatek - 500 minerals 100 organic 100 radioactives, dla kadłuba Organic byłoby to 100 minerals 500 organic 100 radioactives, dla Crystaline 100 100 500. Innych różnic nie wykryłem.


20. Czy Weapon Platform będzie samoistnie bronić mojej planety czy muszę coś jeszcze zrobić ?

Wszystkie uzbrojone jednostki mogą bronić planety, na której są składowane w walce taktycznej (jeśli je poprawnie skonstruujesz). Drone z Fighters sam startuje, weapon platform sama strzela, satelity same się wystrzeliwują.

21 Pancerz - czy wogle jest przydatny przy obecności osłon?

Pancerz jest bardzo istotny. Nie ufaj osłonom, bo są bronie, które szybko je niszczą. Są szkodliwe dla załogi (przynajmniej niektórych ras). A solidna porcja stali czy tytanu nikomu na statku nie zaszkodzi.

Można mieć aż 3 rodzaje pancerzy w zależności od wyboru rasowych technologii (normal, organic, crystalline)

22 Asteroidy - oprócz tego że z nich można planete zrobić, czy idzie jeszcze je wykorzystać?

W pasie asteroid można także ukrywać statki, są wtedy niewidoczne dla sensorów (podobnie jak w sztormach, czy burzach).
Przy pomocy robotów wydobywczych można z takiego pasa asteroid pozyskiwać surowce. Wystarczy w Design stworzyć statek/bazę/satelitę z takimi komponentami, i następnie ustawić taką jednostkę na asteroidzie aby pozyskiwała dla Nas surowce. Działa tylko jeden na heks
Moim zdaniem szkoda marnować asteroid na zdalne wydobycie, właśnie z powodu spadku wartości poziomu surowców. Jak poczekamy i wynajdziemy komponent do Create planet, będzie wspaniała planeta wydobywcza na stałe.

23 Czy naprawdę nic już się nie da zrobić na AI w polskiej SEV ?

Problem z polską wersją - trzeba dzwonić, mailować i zawracać głowę wydawcy. Sporo osób zostało nabitych w butelkę.
W każdym razie polecam oryginał, bo na nim gramy w multi. Masz szansę załapać się na drugą grę. Na razie się uczymy.

24 Jak ustanowić punkt kontrolny?

Jest to typowy punkt zbiorki, ustawiasz go przy pomocy ctrl + 1-9. aby wysłać do niego jednostkę wystarczy po zaznaczeniu jej wcisnąć 1-9

25 Czy jak zmienię nazwę planety to czy inni będą widzieć jej nazwę?

Tak. Cecha rasowa Ancient pozwala widzieć cały kwadrant na początku gry i także zmiany nazw planet. Statek z sensorami odkrywa zmiany, jeśli zaznaczysz w Empire Options - Display - Show Planet Names.

26 Czy idzie dodać na stałe nazwę typu kolonii? Jeśli tak, to gdzie jest ten plik ?

Katalog "Data" plik tekstowy "Colony Types"

27 Czy idzie dodać/usunąć typ statku przy projektowaniu? Zauważyłem że nie mam tam np. Stawiacza satelit a jest coś tak zbędnego jak statek defensywny.

Wystarczy nie używać przycisku Select Design Type.

28 Czy idzie kazać transporterowi wyładować 5 dział naziemnych na jednej planecie, 3 działa na drugiej, na trzeciej 20 myśliwców (ładownia to przyjmijmy: 10 dział, 25 myśliwców). Chodzi o to aby mieć spokój z dawaniem rozkazów temu statkowi i dać mu na zapas, i nie pilnować go cały czas.?

Wydaje mi się, że po ruchu, Tansfer Cargo nie zadziała. Tylko Cargo Orders. A w nich nie można ustalić szczegółów.

29 Czy wrogie, ukrywające sie w burzy lub asteroidach statki da sie jakoś wyśledzić/zdemaskować?

Nie. Trzeba wysłać tam statek z sensorami. Co więcej, statek taki musi mieć odpowiedni poziom sensorów pozwalający wykryć maskowanie wroga. Ewentualnie można usunąć burze lub przekształcić asteroidę w planetę. Nadal jednak zamaskowana jednostka nie zostanie odkryta, bez sensorów.

30 Od czego zależy produkcja supplies na planecie ??

Resupply Depot. Budynek, który trzeba rozwijać od początku gry.
Generuje zasoby i amunicję oraz dostarcza ją statków i jednostek w systemie.

31 W opcjach traktatu jest "No Viral Weapons". Co to są za bronie?

Zakaz stosowania broni biologicznej przy tworzeniu projektów.
Więcej informacji o tej i innych broniach znajduje się w grze, zakładce "Help"

32 Jak w dziale zarządzaniu inteligencją, jak wskazać że chce np. Zniszczyć luki towarowe danego statku? Bo tam jest napisany obszar działań, a nie jest napisany konkretny cel. (patrz SEIV)

Potwierdzam, że nie ma. Można tylko ogólnie poustawiać w Empire Options - Strategies - Targeting Priority, Target Type

33 Od czego zależy maksymalna pojemność zasobów i amunicji na planecie?

Pojemność zasobów i amunicji zależy od wielkości planety i nie można tego powiększyć

34 Resupply Depot potrafi rozesłać X zasobów do każdego statku w systemie. Czy dotyczy to również satelit, myśliwców, dronów, baterii naziemnych? I czy bonus ten, zależny jest od ilości wybudowanych tych budynków w systemie?

Resupply Depot potrafi rozesłać X zasobów nie do każdego statku w systemie, ale do wszystkich vehicles w systemie. Znaczy to, że X jest dzielone na wszystkie jednostki.. Jak X się skończy, to reszta jednostek nie dostanie zaopatrzenia. O kolejności decyduje ustawienie w Empire Options - Resupply i Reordnance. Dodać należy resupply też dotyczy to także obcych statków jeśli masz z obcymi zawartą taką opcję w traktacie

35 Co oznaczają poszczególne sympatię i antypatię do naszej rasy w dyplomacji

Przy pierwszym spotkaniu stosunek do nas (mood) imperium AI jest zawsze Indifferent - obojętny. Sytuacja na mapie i nasze postępowanie wobec imperium AI może ten nastrój polepszać lub pogarszać.

Skupmy się na mapie. Nie bierzemy pod uwagę imperiów neutralnych. Jeśli jesteś za blisko AI, niezależnie co zrobisz, i tak zawsze nastrój się pogorszy - zacznie wysyłać wiadomości, że musisz opuścić jakiś system. Nie ma wtedy szans na pokój. Jeśli jesteś oddalony o kilka systemów, to jest szansa na poprawę nastroju, jeśli zostawisz AI przynajmniej jeden system do kolonizacji lub jest naturalna granica w postaci czarnej dziury, asteroid czy mgławicy.

AI jest raczej nieprzekupne poprzez Gifty, wymyśla jakieś dziwne traktaty i odrzuca konkretne propozycje, które ludzki gracz uzna za sensowne. No cóż, taki program czy algorytm.

Murderous (wojna i atak)
Angry (likwiduję okręty AI w moich systemach, powiększam pola minowe)
Displeased (widzę, że jest problem: stawiam miny granicznych warp points)

Indifferent (spotykam AI, wysylam wiadomości dyplomatyczne i analizuję mapę, zaczynam badać technologie potrzebne do min)

Receptive (nie ma problemu, wysyłam dalsze wiadomości dyplomatyczne, aby polepszyć nastrój)
Amiable (staram się podpisać jakiś sensowny traktat)

36 Jak dodać nowy typ planety do gry, tak żeby gra prawidłowo działała.

W pliku "Planet Size"

Dodajemy odpowiednią linijkę, Najlepiej skopiować ktorąś z wyższych i tylko pozmieniać wartości.


W dalszej części pliku



W pliku "SystemObjectsTypes"

Stellar Object Name := Planet Gas Ringed 0001 Gigant
Physical Type := Planet

Maximum Model Size := 24.0126
Hex Size := 1
XFile Class Name := Planet Ringed 0001 Huge*
Picture Index := 356
Portrait Filename := planet_gas_ringed_0001_huge.bmp
Large Portrait Filename := planet_gas_ringed_0001_huge_lp.jpg
Description :=
Planet Size := Gigant
Planet Physical Type := Gas Giant
Planet Atmosphere := Carbon Dioxide
Planet Gravity := Formula Planet Gravity
Planet Temperature := Formula Planet Temperature
Planet Radiation := Formula Planet Radiation
Planet Surface Empty := PlanetSurface_Gas_Carbon_Empty.bmp
Planet Surface Colonized := PlanetSurface_Gas_Carbon_Colonized.bmp

* Tej linijki nie zmieniamy.

W pliku "SystemTypes"

zmieniamy na: Chance Type 1 Number of Any Planet Sizes := 8 (Number of sizes to be made)
Chance Type 1 Any Size 1 Type := Tiny
Chance Type 1 Any Size 1 Chance := 9
Chance Type 1 Any Size 2 Type := Small
Chance Type 1 Any Size 2 Chance := 14
Chance Type 1 Any Size 3 Type := Medium
Chance Type 1 Any Size 3 Chance := 19
Chance Type 1 Any Size 4 Type := Large
Chance Type 1 Any Size 4 Chance := 20
Chance Type 1 Any Size 5 Type := Huge
Chance Type 1 Any Size 5 Chance := 30
Chance Type 1 Any Size 6 Type := Giant (Should be add a number 6 size like so)
Chance Type 1 Any Size 6 Chance := 5
Chance Type 1 Any Size 7 Type := SphereWorld
Chance Type 1 Any Size 7 Chance := 30
Chance Type 1 Any Size 8 Type := RingWorld
Chance Type 1 Any Size 8 Chance := 30

37 Jak dołączyć do gry fabularny opis swojego imperium utworzony w pliku tekstowym?

Ponieważ edycja tekstu w grze jest cokolwiek kłopotliwa warto użyć innego programu. Wykorzystuję EditPad lub swój program pocztowy Mozilla Thunderbird (sprawdza błędy w naszym ojczystym języku).

Opis taki można łatwo wstawić w opcji History przy tworzeniu/edycji imperium. Składa się z trzech części: Biology Description, Society Description i History. Piszemy wszystko w jednym pliku txt, oddzielając poszczególne części tylko przez klawisz Enter. Zapisujemy tak przygotowany plik txt w katalogu savedempires.

Aby dołączyć ten opis do gry tworząc/modyfikując imperium - w opcji History, klikamy na Load Text. Zostanie podzielony na trzy części.

38 Do czego służą "General Message" oraz ton takiej wiadomości ?

General Message oraz ton służą do poprawiania stosunków miedzy graczami.
Dzięki temu zmienia się nastawienie innych graczy do Nas

39 Ile trwa zmiana kondycji planety na 1 lvl i na ostatnim lvl Climat Control ?

Climate Control poprawia conditions planety o 4,9% na rok. W zależności od warunków początkowych dojście do Optimal zajmuje kilka, kilkanaście lat.

40 Gdzie mogę zobaczyć,jakie budynki posiadam już na danej planecie?

W informacjach o planecie jest zakładka facilities. Ewentualnie ogólne zestawienie budynków na Twoich planetach (Colonies i odpowiednia opcja widoku).

41 Czy upgrade (retrofit jest możliwe tylko do ship/base , czy również do weapon platforms, satelites, drons, troops ?

dotyczy tylko statków oraz baz.
Przy retrofit statków/baz musi być na heksie stocznia. Istnieje też ograniczenie modernizacji do bodajże 50%

42 Czy budynki:
Medical Lab
Gestation Vats
Genetic Recoding Lab
współdziałają ze sobą czy się nawzajem wykluczają ?


Bonus się nie kumuluje. Tylko najwyższa wartość jest brana pod uwagę.

43 Jak zrobić screen a następnie go "wyciąć" ?

Przy pomocy odpowiednich programów przeznaczonych do takich celów, np Catcher 1.1.
Pomocny jest także Paint oraz IrfanViev

44. O czym mówią liczby przy w okienku broni przy tych ikonkach ? Co znaczy dana ikonka ? Co na wszystko weapon mounts ? Jak to modyfikuje.




Pierwsza ikonka: odległość w km
Druga : Uszkodzenie min-max
Trzecia: modyfikator celności

Weapons mounts zwiększa uszkodzenia, zasięg oraz celność kosztem pojemności i ceny.

Dzięki przesuwaniu paska sprawdzisz uszkodzenia oraz celność w większej odległości - według przedziałki. Na załączonym obrazku jest pokazany zasięg do 90 km. Jednak przeglądanie jest ograniczone do 300 km, choć engine SEV pozwala używać broni o zasięgu do 500 km.

Modyfikator celności dodaje się do ataku. Rożnica między atakiem a obroną określa prawdopodobieństwa trafienia w %.

Upgrade na dzień 31. maja 2009

Przygotowują: Vortavor i Adi Cherryson oraz Ceasar Of Rome

[Edited by Ceasar Of Rome on May 31, 2009 at 10:44]

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 07, 2008 at 20:53
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #2]

Chłopaki... świetna robota

Jul 10, 2008 at 22:43

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #3]

Jak chcesz o coś zapytać, to napisz. Twoje pytania mogą być bardziej wymagające, bo znasz SEIV. Im więcej i szybciej się dowiemy, tym lepsza/ciekawsza będzie nasza gra...

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 10, 2008 at 22:50

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #4]

Co prawda jestem w pracy, ale...
Drzewko technologii... może się przydać

http://www.captainkwok.net/files/TG_TechChart.pdf

Jul 11, 2008 at 12:21

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #5]

Nawet fajne to drzewko. Wydrukowałem sobie i mam na biurku razem z tą listą co w manualu jest. Już nawet coś troszkę łapię z tych techów

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 11, 2008 at 14:47
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
remik
Status: Regular

Posts: 194
Registered: Jul 08, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #6]

elo

mam w cargo na planecie wyrzutnie rakiet, czy bedzie ona bronić mojej planety czy muszę cos jeszcze zrobić ?

Jul 15, 2008 at 15:11

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #7]

Co to jest wyrzutnia wg oryginału? Drone czy weapon platform? Zresztą nieważne:

Wszystkie uzbrojone jednostki mogą bronić planety, na której są składowane w walce taktycznej (jeśli je poprawnie skonstruujesz). Drone sam startuje, weapon platform sama strzela. Chyba musisz tylko ręcznie wystartować myśliwce i satelity oraz postawić miny.

Edit: myśliwce też startują.

Jak to będzie w multi, czyli walce strategicznej w singlu, za bardzo jeszcze nie wiemy. Na pewno drone i Weapon platform zadziałają. Reszta to nie wiem.

Ale w polskiej wersji nic do Ciebie nie przyleci... ;-)

[Edited by Adi Cherryson on Aug 19, 2008 at 00:07]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 15, 2008 at 20:52

Print
remik
Status: Regular

Posts: 194
Registered: Jul 08, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #8]

Jest to weapon platform, którą wyposażyłem w rakiety i inne niezbędne elementy lecz po wybudowaniu pojawia sie w cargo ( w ładunku ) planety. I właśnie zastanawiało mnie to cargo, może trzeba tą wyrzutnie wyładować gdzieś aby działała ?

Szkoda że PL tak sknocili i ciekaw jestem czy coś z tym zrobią
Wykopałem z dna ENG v1.00 popatchowałem do 1.74 i jest looz, najgorsze teksty są przy kontaktach z innymi rasami lecz i to się przełknie.

dzięki i pozdro

Jul 15, 2008 at 21:44

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #9]

Aktualizacja ..

.Dawajcie tutaj propozycje istotnych rzeczy, które powinny się znaleźć w naszym FAQ

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Jul 24, 2008 at 13:02
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #10]

Witam!
To mój pierwszy post na tym forum. Zarejestrowałem sie tu głównie po to żeby pogadać właśnie o serii SE którą zacząłem od czwórki w którą nadal gram. Znam te gre od ponad roku i teraz czekam aż przyjdzie do mnie SEV PL (wcześniej nie wiedziałem o tym błędzie). No ale nadal mam troche pytań

1. Pancerz - czy wogle jest przydatny przy obecności osłon?
2. Asteroidy - oprócz tego że z nich można planete zrobić, czy idzie jeszcze je wykorzystać?
3. Czy naprawde nic już sie nie da zrobić na AI w polskiej wersji piątki?

Aug 01, 2008 at 11:45

Print
Merkan
Status: Veteran

Posts: 413
Registered: Sept 18, 2003
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #11]

Witamy na forum.

Hmm. Osobiście znam odpowiedź (być może częściową) na pytanie drugie.

Otóż tak. Żeby zrobić planetę z asteroidy to naprawdę trzeba zainwestować w rozwój nauki. Oj długo to potrwa. Natomiast znacznie wcześniej rozwijając technologie wydobywcze (minerały, organiczne i radioaktywne) dochodzi się do robotów wydobywczych. Wrzucasz takiego na statek albo satelitę dajesz mu trochę paliwa (trochę znaczy sporo) i umiejscawiasz takiego na asteroidzie i on już sam Ci dostarcza surowców. Umiejscowić to znaczy umieścić na tym samym heksie co asteroida. Jest tylko jeden mankament - robot taki obniża wartość takiej asteroidy (procentowy wskaźnik zasobności w konkretne surowce), więc po pewnym czasie nie opłaca się już wydobywać surowców z takiej asteroidy. A i planeta z niej uformowana nie będzie się raczej nadawała jako centrum wydobywcze.

Aug 01, 2008 at 12:06
Gadu-Gadu: 1481362
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #12]

Dzięki za częściowe info. Ale przypomniało mi sie kolejne pytanie. Czy można prowadzić desant ludnością? Tzn. czy trzeba wynaleść oddziały aby przejąć planete?

Quote:
Merkan wrote:
Otóż tak. Żeby zrobić planetę z asteroidy to naprawdę trzeba zainwestować w rozwój nauki. Oj długo to potrwa.


Nie wiem jak sie ma ta sprawa w SEV ale w IV szybko dochodzi sie do "Generatora materii" który tworzy średnie planety, gorzej jest już z wyprodukowaniem statku z tym komponentem. Trzeba czekać na niego prawie 2 lata.
Aug 01, 2008 at 12:43

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #13]

Witamy. Jak ktoś potrafi grać w SE, wzbudza szacunek.

Statek taki zbudowałem wczoraj w dwie tury...

W pasie asteroid można także ukrywać statki, są wtedy niewidoczne dla sensorów (podobnie jak w sztormach, czy burzach). Moim zdaniem szkoda marnować asteroid na zdalne wydobycie, właśnie z powodu spadku wartości poziomu surowców. Jak poczekamy i wynajdziemy komponent do Create planet, będzie wspaniała planeta wydobywcza na stałe.

Pancerz jest bardzo istotny. Nie ufaj osłonom, bo są bronie, które szybko je niszczą. Są szkodliwe dla załogi (przynajmniej niektórych ras). A solidna porcja stali czy tytanu nikomu na statku nie zaszkodzi.

Desant ludnością? Jak miałoby to wyglądać technicznie? W sumie ciekawa idea. Musisz sprawdzić i napisać jak to zrobić (jakie rozkazy wydać). Zdaje mi się, że nie ma takich rozkazów. Do zajmowana planet zawsze używałem Troop.

Problem z polską wersją - trzeba dzwonić, mailować i zawracać głowę wydawcy. Sporo osób zostało nabitych w butelkę.

W każdym razie polecam oryginał, bo na nim gramy w multi. Masz szansę załapać się na drugą grę. Na razie się uczymy. Napisałem, jak kupić oryginał. Grę masz w kilka godzin za niższą cenę.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Aug 01, 2008 at 13:04

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #14]

Quote:
Zaznaczając Beetwen Both Empires rozpocznie się migracja ras na odpowiednie planety. Usuwając swoją rasę z kolonii zajętej przez emigrantów, możemy uzyskać tzw. zieloną planetę (bez kopuły mieszkalnej), czyli o wiele więcej przestrzeni do zbudowania budynków.


mniej więcej ile czasu na to potrzeba ?
wystarczy sama rasa czy też muszą być specjalne budynk- climat control

_________________________________
Ceasar Trade List
Aug 11, 2008 at 19:16
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #15]

Trzeba tylko ewakuować swoją rasę Jednak w singlu AI rzadko zgadza się na taki pakt.

Climate Control Facility zmienia natomiast Conditions planety. Aby pozbyć się kopuły mieszkalnej trzeba zbudować Atmospheric Modification Plant. 20 poziom w Palnet Utilization.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Aug 11, 2008 at 22:37

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #16]

ja gram z największą możliwą liczbą przeciwników
czyli tak około 16 na początku.

a ta naturalna zmiana ile czasu może potrwać?

[Edited by Ceasar Of Rome on Sept 09, 2008 at 21:42]

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 12, 2008 at 00:03
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #17]

Co rozumiesz przez naturalną zmianę?

Zbuduj Atmospheric Modification Plant* na planetach, gdzie Twoja rasa nie może oddychać i zmienią atmosferę. Inaczej się nie da.

[Edited by Ceasar Of Rome on May 31, 2009 at 08:07]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Aug 12, 2008 at 00:21

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #18]

dobra już okielznałem to

Gram w sojuszu ( zresztą tak zazwyczaj gram) i mój soj prowadzi 3 wojny w tym momencie. Nie żebym sobie nie radził ale chciałgym zakończyć chociaż jedną w inny sposób jak całkowita eksterminacja rasy ( jak w przypadku Jarenar, czy tak jakoś )
Co może i ułatwić podpisanie pokoju, da się w ogóle odpisać pokój ze sztucznym graczem ?
Sami mi tą wojnę wypowiedzieli, nie żebym był bez winy
nie są to gracze tzw neutralni. Po prostu nie chcę ich niszczyć ( nie tak od razu).
Wszelkie próby zawarcia pokoju przez mój sojusz są oddalane.

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 13, 2008 at 12:29
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #19]

Ja tam bym za eksterminacją był
Po co odwlekać nieuniknione

A do sojuszu to czasem ciężko przepchnąć ustawę...trzeba mieć naprawdę spore poparcie u reszty , a grając z AI o to ciężko , bo jak im wytłumaczyć, że to dla dobra ogółu

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 13, 2008 at 13:26
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #20]

wiesz w soju to ja podelmuje dezycje
tylko jedna moja ustawa nie przeszła
a mam za sojuszników Phong i Eee i jedno neutralne
w tej chwili głosy mam na podstawie koloniija 47 gł a oni razem ponad 50
więc nie jest ciężko

a traktatów to wrogowie nie chcą podpisywać xd

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 13, 2008 at 13:35
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #21]

Mam 2 pytania. Jedno zapomniałem Jak tylko mi sie przypomni to je tu zadam. Ale to co pamiętam to zadam. Przez pierwsze 5lvl Stellar manipulation nic nie odkryłem. Żadnego nowego komponentu. Tak powinno być? Czy to kolejni błąd polskiej wersji gry.

Aug 18, 2008 at 13:27

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #22]

Zapewne na pierwszy lvl dostałeś budynek Monolith Facility ( bardzo ciekawy ) a następne elementy to są komponenty do statków i dostępne od 10 lv. Tutaj masz ich spis

1 lvl - Monolith Facility
10 lvl - Beta Displacement Pulsar
15 lvl - Ionic Concussion Blaster
20 lvl - Tectonic Bomb
25 lvl - Matter Gravity Sphere
30 lvl - Gravitational Condenser
35 lvl - Gravitational Quantum Resonator
40 lvl - Stellat Plasma Sphere
45 lvl - Stellar Nucleonic Torpedo
50 lvl - Nebulae Graviton Emitter
55 lvl - Nucleonic Thresher Torpedo
60 lvl - Quantum Graviton Beam
65 lvl - Inverted Quantum Beam
70 lvl - Ring World Placement Generator
70 lvl - Planetary Gravity Plating
70 lvl - Hyper-Density Cables
80 lvl - Sphere World Placement Generator

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Aug 18, 2008 at 13:53
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #23]

Jak mówie nic, to znaczy równie komponentów/budynków/technologii. A ten monolith facility to zapewne kopalnia uniwersalna. Jej również nie odkryłem. Bede badał dalej, ciekawe czy na 10lvl bedzie to o czym mówisz

Aug 19, 2008 at 12:15

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #24]

Mam kolejne pytanie co do gry. A zatem:

1. Jak ustanowić punkt kontrolny?
2. Czy jak zmienie nazwe planety (przyjmijmy że z gram z wami na multi) to czy inni będą widzieć jej nazwe?
3. Czy idzie dodać na stałe nazwe typu kolonii? Jeśli tak, to gdzie jest plik z tymi nazwami?
4. Czy idzie dodać/ususunąć typ statku przy projektowaniu? Zauważyłem że nie mam tam np. Stawiacza satelit a jest coś tak zbędnego jak statek defensywny.
5. Czy idzie kazać transporterowi wyładować 5 dział naziemnych na jednej planecie, 3 działa na drugiej, na trzeciej 20 myśliwców (ładownia to przyjmijmy: 10 dział, 25 myśliwców). Chodzi o to aby mieć spokój z dawaniem rozkazów temu statkomi i dać mu na zapas, i nie pilnować go cały czas.
6. Czy wrogie, ukrywające sie w burzy lub asteroidach statki da sie jakoś wyśledzić/zdemaskować?
7. Czy manipulacja materią jest tańsza w wersji 1.74?

Licze na dokładne i rzetelne odpowiedzi

Aug 27, 2008 at 20:12

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #25]

4.
mam wersje 1,74 i jest satelit layer

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 27, 2008 at 21:05
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #26]

Dużo tych pytań.

1. Jak ustanowić punkt kontrolny?

Co to jest punkt kontrolny?

2. Czy jak zmienię nazwę planety (przyjmijmy że z gram z wami na multi) to czy inni będą widzieć jej nazwę?

Cecha rasowa Ancient pozwala widzieć cały kwadrant na początku gry i także zmiany nazw planet. Statek z sensorami odkrywa zmiany, jeśli zaznaczysz w Empire Options - Display - Show Planet Names.

3. Czy idzie dodać na stałe nazwę typu kolonii? Jeśli tak, to gdzie jest plik z tymi nazwami?

Nie wiem. Wyłączam to zawsze w Empire Options - Display - Display Colony Type...

4. Czy idzie dodać/usunąć typ statku przy projektowaniu? Zauważyłem że nie mam tam np. Stawiacza satelit, a jest coś tak zbędnego jak statek defensywny.

Nie wiem. Wystarczy nie używać przycisku Select Design Type.

5. Czy idzie kazać transporterowi wyładować 5 dział naziemnych na jednej planecie, 3 działa na drugiej, na trzeciej 20 myśliwców (ładownia to przyjmijmy: 10 dział, 25 myśliwców). Chodzi o to aby mieć spokój z dawaniem rozkazów temu statkom i dać mu na zapas, i nie pilnować go cały czas.

To jest ciekawe pytanie. W singlu po ruchu można zawsze użyć rozkazów Tansfer Cargo. Ale trzeba je kolejno wykonywać W multi tego jeszcze nie opanowałem. Wydaje mi się, że po ruchu, Tansfer Cargo nie zadziała. Tylko Cargo Orders. A w nich nie można ustalić szczegółów.

6. Czy wrogie, ukrywające sie w burzy lub asteroidach statki da się jakoś wyśledzić/zdemaskować?

Nie. Trzeba wysłać tam statek z sensorami. Co więcej, statek taki musi mieć odpowiedni poziom sensorów pozwalający wykryć maskowanie wroga. Ewentualnie można usunąć burze lub przekształcić asteroidę w planetę. Nadal jednak zamaskowana jednostka nie zostanie odkryta, bez sensorów.

7. Czy manipulacja materią jest tańsza w wersji 1.74?

Nie wiem. Stellar Manipulation wymaga bardzo dużego nakładu badań.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Aug 28, 2008 at 01:24

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #27]

Na trzecie pytanie sam już znalazłem odpowiedź Co do odpowiedzi na czwarte ja niestety lubie mieć posegregowane projekty, aby zapobiec burdelowi. No i jak nie możesz wiedzieć co to jest punkt kontrolny? Jeśli masz polską wersje SEIV to zajrzyj tam do okienka imperium, tam masz zakładke "Punkty kontrolne". To może zapytam inaczej. W ustawieniach kolejki budowy (tam gdzie sie wstrzymuje, zapętla budowe) na samym końcu jest "Automatyczne przemieszczenie do..." i nic tam nie ma. I to są właśnie punkty kontrolne (rozkaz obok warpu, ciągle jest na szaro)

Aug 28, 2008 at 09:43

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #28]

Teraz rozumiem. Niestety mam tylko oryginał. Nie używałem tej opcji i nie wiem, jak to zmienić.

Ale jak dojdziesz do tego, to napisz.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Aug 28, 2008 at 11:02

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #29]

to jest typowy punkt zbiorki
jeśli sie nie mylę wystarczy wcisnąć ctrl + 0-9 i wdusić ten przycisk i kliknac na dany sześciokąt

a żeby wysłać już dany statek wystarczy go zaznaczyć i wciśnąć ctrl + 0-9

[Edited by Ceasar Of Rome on Aug 28, 2008 at 16:55]

_________________________________
Ceasar Trade List

Aug 28, 2008 at 16:49
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #30]

od czego zależy prdukcja suppleis na planecie ??
bo chyba nie tylko od organic farm ??
bo mam planete gdzie tego nie mam a supplies jest

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 09, 2008 at 21:44
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #31]

Resupply Depot. Budynek, który trzeba rozwijać od początku gry.

Generuje zasoby i amunicję oraz dostarcza ją statków i jednostek w systemie.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 10, 2008 at 00:52

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #32]

Kolejne odkryte technologie, kolejna rozgrywka multi, i kolejne pytania z mojej strony. Mimo iż to będzie bardziej pokojowa rozgrywka to pytania tyczą sie w szczególności wszelkich wątków bojowych. A o to one:

1. W opcjach traktatu jest napis "No Viral Weapons". Co to są za bronie?
2. Task Force. Co one konkretnie dają? Czym różnią sie między sobą Core, Eskort i Picket?
3. Bronie zadające niżej wymienione typy obrażeń...:
-Przejęcie załogi
-Chwilowa utrata doświadczenia
-Chwilowa utrata panowania nad statkiem
-Uśmiercenie załogi
-Zniszczenie zasobów
-Zmniejszenie szybkostrzelności broni
-Przejęcie statku (abordaż)
-Losowe przemieszczenie statku
-Odepchnięcie statku
-Przyciągnięcie statku
...Czy bronie te ignorują osłony i pancerze? Tzn. Czy wystarczy pierwszy celny strzał aby zadziałały jak tego chce? I jaka jest zależność w skuteczności ich działania?
4.Radiation bomb. Zauważyłem że tutaj też jest. Jednak nawet w SEIV nie wiedziałem co ona robi. Co ona robi?
5.Jak w dziale zarządzaniu inteligencją, jak wskazać że chce np. Zniszczyć luki towarowe danego statku? Bo tam jest napisany obszar działań, a nie jest napisany konkretny cel. (patrz SEIV)
6.Od czego zależy maksymalna pojemność zasobów i amunicji na planecie?
7.Resupply Depot potrafi rozesłać X zasobów do każdego statku w systemie. Czy dotyczy to również satelit, myśliwców, dronów, baterii naziemnych? I czy bonus ten, zależny jest od ilości wybudowanych tych budynków w systemie?

Dużo pytań, wiem Ale oczekuje dobrych odpowiedzi.

Sept 17, 2008 at 15:11

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #33]

1.
no viral weapons to są bronie przeciwko mieszkańcom
broń biologiczna to jest xd
podobnie działa radiation bomb bodaj
2. Escort jest do eskorty core bodaj, przydatne przy flotach transportowych
3
e) niszczysz suplies i statek nie moze sie poruszac
f) wroga bron wolniej szczela czy na przykład nie daje strzału co 2 s
g) zwykły abordaż statku, statek przechodzi na twoją własność, jest uszkodzony a twoje jednostki abordującye sa całkowicie zniszcznoe i nie przydatne do niczego,

5 nie ma takiego czegoś

7 do wszystkich twoich jednostek jest rozsyłane. wystarczy jedne na system ale poziom musi być w miae wysoki

[Edited by Ceasar Of Rome on Sept 17, 2008 at 18:05]

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 17, 2008 at 16:53
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #34]

Hehe, zaczyna się. Chłopaki chcą na wojnę.

Skyline - większość odpowiedzi o broni znajdziesz w Help (Szift + H) - Damage Types. Są tam opisane wszystkie typy obrażeń. Miłej lektury, bo to dużo wyjaśnia. Pozostałe sprawy:

2. Task Force. Co one konkretnie dają? Czym różnią sie między sobą Core, Eskort i Picket?

Po to m.in gramy w multi, aby się dowiedzieć jak te ustawienia wpływają na walkę. W grze z Vortavorem pozostawiałem Core dla wszystkich okrętów. Tylko Task Force miało różne strategie.

Punkt 5 - Jak w dziale zarządzaniu inteligencją, jak wskazać że chce np. Zniszczyć luki towarowe danego statku? Bo tam jest napisany obszar działań, a nie jest napisany konkretny cel. (patrz SEIV)

Potwierdzam, że nie ma. Można tylko ogólnie poustawiać w Empire Options - Strategies - Targeting Priority, Target Type

6. Od czego zależy maksymalna pojemność zasobów i amunicji na planecie?

Pojemność zasobów i amunicji zależy od wielkości planety i nie można tego powiększyć (dlatego nie buduj Resupply Depots na kolonii Tiny tylko Huge).

7.Resupply Depot potrafi rozesłać X zasobów do każdego statku w systemie. Czy dotyczy to również satelit, myśliwców, dronów, baterii naziemnych? I czy bonus ten, zależny jest od ilości wybudowanych tych budynków w systemie?

To jest ważne:
Resupply Depot potrafi rozesłać X zasobów nie do każdego statku w systemie, ale do wszystkich vehicles w systemie. Znaczy to, że X jest dzielone na wszystkie jednostki.. Jak X się skończy, to reszta jednostek nie dostanie zaopatrzenia. O kolejności decyduje ustawienie w Empire Options - Resupply i Reordnance.

Dlatego logistyka jest podstawą wygrania każdej wojny.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 17, 2008 at 21:19

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #35]

dodać należy do resuply też dotyczy to także obcych statków jeśli masz z obcymi zawartą taką opcję w traktacie

[Edited by Ceasar Of Rome on Sept 17, 2008 at 23:15]

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 17, 2008 at 23:12
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #36]

Adi, w Help prawie nic sie nie dowiedziałem, niektóre bronie sprawdzałem w symulatorze, ale i tak nadal nie wiem od czego zalerzy ich skuteczność. W końcu obrażeń nie zadają ale piszą nadal te liczby i nie wiem jak to rozszyfrować.

Sept 18, 2008 at 21:13

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #37]

Skyline. Moim zdaniem ilość broni jest zbyt duża. Nie przetestowałem wszystkich w singlu. Zresztą z AI nie da się tego zrobić. Uranium Cannon zdobywa kwadrant.

Rzadko rozwijałem coś innego niż Warheads, Depleted Uranium Cannon, Ripper Beam, Ionic Disperse, Point Defence i bronie rasowe Organic Manipulation.

W multi chyba dołączyłbym do tego zestawu przede wszystkim bronie przeciwko osłonom/tarczom (AI nie stosowało shields), Computer Virus, Meson Blaster, Null Space Projector, Neutron Bomb.

Dlatego nie wiem, co znaczy np. liczba obrażeń w Weapon Disrupter i jak ona zadziała. podejrzewam, że im większa tym lepiej.

Ale ja nie jestem agresywny.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 19, 2008 at 22:52

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #38]

Quote:
Adi Cherryson wrote:

Ale ja nie jestem agresywny.


Masz na myśli ten układ , który zamieniłeś w czarną dziurę?? :P

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!
Sept 19, 2008 at 22:57
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #39]

pewnie różnicie się w pojęciu agresywny

skopiowałem główne ustawienia ze stabdart
troszkę zmieniłem
dodałem AI imperia z balance mod i po raz pierwszy spotykam się z minami
nie mówiąc o uzupełnianu przez wroga jednostek

edit

Bawię się SE5 Map Compiler.
Przy dodawaniu nowych planet po samym zatwierdzeniu wyskakuje mi
"The Planet gravity must be nnumeric"
o co chodzi
mam podaną losową grawitację wieć wszystko powinno być ok.

[Edited by Ceasar Of Rome on Sept 20, 2008 at 10:41]

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 19, 2008 at 23:04
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
piotrostry
Status: Regular

Posts: 143
Registered: Aug 23, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #40]

chopaki ja nie wiem jak to działa, moje ai stosuje shilds, stosuje miny, stosuje trałowce, stosuje drony i myśliwce, szpiegów i sabotażystów, generalnie nie robią tego w sposób uniemożliwiający permanentną ekspansje, ale co pewien czas muszę skoncentrować siły, co by punkcik oporu zgasić...

szkoda że w 3 rozgrywce nie będzie ai, moim zdaniem wzbogaciłoby to rozgrywkę i dało sporo wątków fabularnych

Sept 20, 2008 at 13:24

Print
piotrostry
Status: Regular

Posts: 143
Registered: Aug 23, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #41]

mało tego, powiedziałbym, że się uczy, bo najpierw wpadało na moje miny kilka razy a potem zaczęło instalować w statkach trały. Tak samo z abordażami, najpierw zdobyłem kilka okrętów a potem zaczęło zakładać stacje obronne.

[Edited by piotrostry on Sept 20, 2008 at 13:39]

Sept 20, 2008 at 13:38

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #42]

Cezar - Wydaje mi się, że to błąd w programie. Miałem to samo.

To jest znacznie lepszy edytor map. Może trochę niewygodny w sterowaniu, ale wszystko można w nim zrobić.

http://home.spaceempires.net/downloads-file-712.html

Co do AI to ustaliliśmy, że dołączymy - bez neutral. Bo jest nas tylko pięciu, a mapa duża. Zresztą możemy jeszcze o tym pogadać.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 20, 2008 at 15:05

Print
piotrostry
Status: Regular

Posts: 143
Registered: Aug 23, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #43]

to ja jestem w tej dyskusji za tym żeby były i jak najwięcej, ja tam lubię si

Sept 20, 2008 at 15:18

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #44]

Również jestem za SI, ale nie za dużo ich. SI denerwują w tym, że ustalają dziwne warunki traktatu, a na moje rzadko sie zgadzają.

Sept 20, 2008 at 15:33

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #45]

ja jestem też za nimi
zwłaszcza za takimi co mają carbon i none jako atmosfere
można by zrobić z każdej atmosfery jedną rasę

tego programu nie mogę otworzyć, wyskakuje mi błąd
wrzuciłem go do uyilles i nic

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 20, 2008 at 15:51
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #46]

co oznaczają poszczególne sympatię i antypatię do naszej rasy w dyplomacji
np amiebie
chociaż poszczególne tłumaczenia z polskiej wersji podajcie

_________________________________
Ceasar Trade List

Oct 11, 2008 at 19:56
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #47]

Nie zauważyłem Twojego postu.

Przy pierwszym spotkaniu stosunek do nas (mood) imperium AI jest zawsze Indifferent - obojętny. Sytuacja na mapie i nasze postępowanie wobec imperium AI może ten nastrój polepszać lub pogarszać.

Skupmy się na mapie. Nie bierzemy pod uwagę imperiów neutralnych. Jeśli jesteś za blisko AI, niezależnie co zrobisz, i tak zawsze nastrój się pogorszy - zacznie wysyłać wiadomości, że musisz opuścić jakiś system. Nie ma wtedy szans na pokój. Jeśli jesteś oddalony o kilka systemów, to jest szansa na poprawę nastroju, jeśli zostawisz AI przynajmniej jeden system do kolonizacji lub jest naturalna granica w postaci czarnej dziury, asteroid czy mgławicy.

AI jest raczej nieprzekupne poprzez Gifty, wymyśla jakieś dziwne traktaty i odrzuca konkretne propozycje, które ludzki gracz uzna za sensowne. No cóż, taki program czy algorytm.

To krótki sposób mojego postępowania. Zaczynamy od Indifferent, w górę nastawienie nieprzyjazne, w dół przyjazne.

Murderous (wojna i atak)
Angry (likwiduję okręty AI w moich systemach, powiększam pola minowe)
Displeased (widzę, że jest problem: stawiam miny granicznych warp points)

Indifferent (spotykam AI, wysylam wiadomości dyplomatyczne i analizuję mapę, zaczynam badać technologie potrzebne do min)

Receptive (nie ma problemu, wysyłam dalsze wiadomości dyplomatyczne, aby polepszyć nastrój)
Amiable (staram się podpisać jakiś sensowny traktat)

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Oct 30, 2008 at 00:29

Print
piotrostry
Status: Regular

Posts: 143
Registered: Aug 23, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #48]

miałem już raz bratnie stosunki z dwoma impami, stało się tak po tym jak wypowiedziałem wojnę imperium z którym walczyli, ale g***o to dało na dłuższą metę, bo jak spacyfikowałem tamto imp i przejąłem kilka układów, to zaczęli się mnie czepiać i koniec końców lać się musiałem ze wszystkimi i tak...

Oct 30, 2008 at 08:39

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #49]

Wydaje mi się, że jak już wyprzedzamy znacznie AI w punktacji, to nie chce zawierać traktatów.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Oct 30, 2008 at 09:14

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Space Empires V - FAQ [post #50]

Wkrótce uporządkowane zostanie FAQ. Bałagan spowodowany moją nieobecnością

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Nov 03, 2008 at 22:23
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.