civ.org.pl forums > Space 4X - Galactic Civilization II > Tworzenie rasy
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Galactic Civilization II
Poster
Message    
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Tworzenie rasy [post #1]

Tak się zastanawiam jakie wybierać zdolności / cechy dla rasy ?? które się najbardziej opłacają oraz jaką partię polityczną wybrać ?

Ja wybrałem takie ustawienia - dobrze wybrałem ?



Natomiast co do partii to chyba uniwersaliści są najlepsi chociaż też Technologiści mi się w miarę podobają

Według mnie chyba: Badania, Produkcja Wojskowa to chyba najważniejsze cechy ?

Oct 18, 2008 at 11:05

Print
Andrev
Status: Regular

Posts: 156
Registered: Sept 29, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #2]

Zauważyłem, że jak jesteś na początku gry to bardzo opłaca się mieć dobra dyplomację. Z reguły można wtedy handlować/wymieniać się korzystnie technologiami, zarabiając przy tym niezłą kasę.

Oct 18, 2008 at 11:08

Print
MacReady
Status: Veteran

Posts: 259
Registered: Sept 08, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #3]

Ja lubię wybierać technologist, szczególnie za +1 do sensorów. Zawsze warto wybrać creativity (przed TotA było nieopłacalne). Jest ono cenniejsze niż jeden punkt jaki kosztuje. Poza tym wprowadza pewien element ... miłej nieobliczalności. Np. raz kończę wynajdowywać xeno medycynę, a creativity sprawiło, że odkryło mi od razu następny tech z fertility clinic.
Luck też jest bardzo przydatne. Zwiększa szanse trafienia na planecie na bonusowe pola, oraz szanse w bitwach. Też jest więcej warte niż punkt.
Odwaga (courage) jest i w TotA nadal nieprzydatna.

_________________________________
" The founding fathers HATED the idea of a democracy. They thought it was the worst form of government there is, and I agree with them. 'Cause in a democracy 51% of the people control 49% of the people. If you're part of the 49% you're not free!
America was founded as a constitutional republic. And in that constitutional republic that we have, 99% of the people can't take away the rights of 1%. You have your rights 'cause you were born with them. " Aaron Russo

Oct 19, 2008 at 13:07

Print
GeneralDepet
Status: Regular

Posts: 118
Registered: Aug 27, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #4]

Tak jak poprzednik pisze - jeśli chodzi o partie polityczną to należy wybierać te które dadzą bonusy na które nie starczyło przy normalnym podziale punktowym więc zazwyczaj są to technokraci lub federaliści. Fajnie że umieściłeś screena - gospodarka 10% jest nie warta swojej ceny - albo idziesz w max. gospodarkę albo w ogóle jej nie wybieraj, lepiej te punkty wydać na kreatywność albo szczęście. Szkoda też punktów jakie wydałeś na 30% dyplomacji - można się bez tego doskonale obejść o ile pilnujesz przeciwników i systematycznie przeznaczasz część swoich środków na jakiekolwiek zbrojenia. Bardzo dobry wybór jeśli chodzi o produkcję wojskową 40%.

Oct 19, 2008 at 14:38

Print
MacReady
Status: Veteran

Posts: 259
Registered: Sept 08, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #5]

Co do dyplomacji to w sumie zależy jak kto lubi grać. Jeśli się chce manipulować innymi rasami, sprzedawać drożej, kupować taniej to się przydaje.
Przyrost naturalny jest kolejnym przykładem, że jak go brać to na maksa za 5 punktów, bo dostajemy wtedy 8 razy tyle co za 1 punkt.
Uniwersaliści to moja druga ulubiona partia po technokratach.

_________________________________
" The founding fathers HATED the idea of a democracy. They thought it was the worst form of government there is, and I agree with them. 'Cause in a democracy 51% of the people control 49% of the people. If you're part of the 49% you're not free!
America was founded as a constitutional republic. And in that constitutional republic that we have, 99% of the people can't take away the rights of 1%. You have your rights 'cause you were born with them. " Aaron Russo

Oct 19, 2008 at 17:21

Print
GeneralDepet
Status: Regular

Posts: 118
Registered: Aug 27, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #6]

Quote:
MacReady wrote:
Przyrost naturalny jest kolejnym przykładem, że jak go brać to na maksa za 5 punktów, bo dostajemy wtedy 8 razy tyle co za 1 punkt.


zgadza się no chyba że bierzemy super cechę super-breeder
Oct 19, 2008 at 18:58

Print
MacReady
Status: Veteran

Posts: 259
Registered: Sept 08, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #7]

Owszem, grając super-breederem punktów w przyrost naturalny nie warto inwestować. I np. Terranami nie warto w szybkość. W TotA rasy są już naprawdę różne, i dobrze jest punktami łatać ich słabe strony. Dla Yor gospodarka jest musem.
A co sądzicie o inwestycji punktów w szpiegowanie ?

_________________________________
" The founding fathers HATED the idea of a democracy. They thought it was the worst form of government there is, and I agree with them. 'Cause in a democracy 51% of the people control 49% of the people. If you're part of the 49% you're not free!
America was founded as a constitutional republic. And in that constitutional republic that we have, 99% of the people can't take away the rights of 1%. You have your rights 'cause you were born with them. " Aaron Russo

Oct 19, 2008 at 20:14

Print
Andrev
Status: Regular

Posts: 156
Registered: Sept 29, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #8]

Za bardzo nie wiem jaka jest użyteczność szpiegostwa i samych szpiegów. Owszem, a masz kupę wiadomości o przeciwniku, ale...
co to daje?

Raz grałem w ten sposób, że trenowałem kupę szpiegów i "kładłem" ich na polach przeciwników. JAkiś specjalnych efektów nie widziałem, ale może źle patrzyłem...

Oct 20, 2008 at 17:11

Print
GeneralDepet
Status: Regular

Posts: 118
Registered: Aug 27, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #9]

Nigdy nie używałem cechy szpiegostwa a samych szpiegów to robiłem tylko kilku na potrzeby kontrwywiadu więc za bardzo się nie wypowiem w tej kwestii ale...

...wydaje mi się że w Tota szpiedzy mogą nie tylko zdobywać informacje o danej rasie ale również podkradać wynalazki lub sabotować niektóre poczynania przeciwnika...

Nie można też zapomnieć o ich dezorganizującej funkcji - wystarczy kilku by unieruchomić w trakcie wojny planetę-stocznię...kilkunastu jest w stanie unieruchomić największe planety ekonomiczne a nagły spadek gotówki może być dla niektórych ras zabójczy...

...problem ze szpiegostwem jest taki że im więcej szpiegów robimy tym coraz sa drożsi w utrzymaniu i są to naprawdę olbrzymie sumy dlatego ciekawy jestem czy te punkty w szpiegostwie powodują obniżenie ceny czy tylko podwyższenie skuteczności...

[Edited by GeneralDepet on Oct 20, 2008 at 20:24]

Oct 20, 2008 at 20:21

Print
MacReady
Status: Veteran

Posts: 259
Registered: Sept 08, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #10]

Można kraść technologie szpiegami, choć to trudne, a Krynn ma chyba nawet coś takiego jak super szpieg, który łatwiej kradnie technologie.
W patchu 2.0 bedą zmiany w szpiegowaniu. Dodatkowa możliwość szpiegowania pasywnego, podobnego jak w DL.
PS: Kiedyś, jeszcze za czasów DL chciałem znienacka zaatakować, chyba Drengów. Skierowałem jakieś statki, chyba inwazyjne na jedną z ich planet. Miały z kilkanaście tur drogi do przebycia. W następnej turze ofiara wypowiedziała mi wojnę. Moim zdaniem AI miało na mnie taki poziom szpiegowania, że widziało trasę moich statków (jakiś statek AI, chyba skaut, widział też akurat moje statki).

_________________________________
" The founding fathers HATED the idea of a democracy. They thought it was the worst form of government there is, and I agree with them. 'Cause in a democracy 51% of the people control 49% of the people. If you're part of the 49% you're not free!
America was founded as a constitutional republic. And in that constitutional republic that we have, 99% of the people can't take away the rights of 1%. You have your rights 'cause you were born with them. " Aaron Russo

Oct 20, 2008 at 21:27

Print
GeneralDepet
Status: Regular

Posts: 118
Registered: Aug 27, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #11]

Quote:
MacReady wrote:
Można kraść technologie szpiegami, choć to trudne, a Krynn ma chyba nawet coś takiego jak super szpieg, który łatwiej kradnie technologie.
W patchu 2.0 bedą zmiany w szpiegowaniu. Dodatkowa możliwość szpiegowania pasywnego, podobnego jak w DL.


ooo - to bardzo dobrze a możesz napisać nieco więcej o tym co znajdzie się w patchu 2.0 bo ponoć ma być "obszerniejszy" od pozostałych a widzę że dobrze poinformowany jesteś....

[Edited by GeneralDepet on Oct 21, 2008 at 13:14]
Oct 21, 2008 at 13:13

Print
MacReady
Status: Veteran

Posts: 259
Registered: Sept 08, 2008
IP: Logged
Re: Tworzenie rasy [post #12]

Czasem sobie na oficjalne forum zaglądam. I w sumie mam betę patcha 2.0, ale brak czasu, żeby zagrać.
Pasywne szpiegowanie: można przeznaczyć do 4 szpiegów na stałe do danej rasy, każdy szpieg daje po iluś tam turach kolejny level wiedzy o rasie ( jak w DL, tyle, że tam się kasę przeznaczało. Tak się jednak technologi nie ukradnie, trzeba użyć aktywnych szpiegów(oni też levele pozyskują, nawet szybciej niż pasywni, ale mogą zginąć).
Dwie nowe opcje przy tworzeniu galaktyki: ilość planet o specjalnym środowisku (4 poziomy od rare - ok 10%, do frequent - ok 75% oficjalnie napisano na forum, choć mi to frequent wyglądało raczej na 50%).
Częstotliwość specjalnych wydarzeń (nie mega events), też 4 poziomy.
Aha jeszcze opcja disable tech brokering - gdy włączone nie można sprzedawać technologi których się nie wynalazło, czyli kupionych od innych ras. Bardzo fajna opcja.
A i jeszcze można szpiegować rasy Minor.

[Edited by MacReady on Oct 21, 2008 at 14:50]

_________________________________
" The founding fathers HATED the idea of a democracy. They thought it was the worst form of government there is, and I agree with them. 'Cause in a democracy 51% of the people control 49% of the people. If you're part of the 49% you're not free!
America was founded as a constitutional republic. And in that constitutional republic that we have, 99% of the people can't take away the rights of 1%. You have your rights 'cause you were born with them. " Aaron Russo

Oct 21, 2008 at 14:48

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.