civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Technologia rasowa
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Technologia rasowa [post #1]

Witam! Od niedawna gram w Space Empires V (wersja angielska 1.74) i mam jak narazie 2 pytania odnośnie gry:

1. Może ktoś mi wyjaśnić o co chodzi z tymi technologiami, które można wybrać tworząc rasę (chodzi mi o np. deeply religious, temporal knowledge itp). Czy dają one jakieś dodatkowe bronie?

2. Czy da się jakoś zmienić atmosferę planety? Opracowałem planetary engineering, jeszcze jakąś technologię i mogłem budować budynek kontroli klimatu. Zbudowałem takie 2 na planecie i nic oprócz conditions się nie zmieniło.



[Edited by Ceasar Of Rome on Jun 07, 2009 at 06:42]

Nov 08, 2008 at 11:47

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #2]

A1
Bardzo ciekawe technologię, np dzięki temporal dostajesz lepszą stocznię bo już na niższych poziomach ma większą moc ale nie ma za to komponentu dla statków/baz
Dzięki organic technology możesz mieć dostęp do kilku komponentów np do organic armor i kilku budynków poprawiających przyrost ludności i szczęście
Dostajesz także wersje organiczne (krystaliczne) wszystkich modeli statków jaki możesz budować
Religijne technologię dają ci bonus do walki itp
Naprawdę warto je brać
Ad2
od 10 lvl bodaj coś jest
Planet Atmosferine Modifiker
możesz także się postarać o rasę od AI która daną atmosferą oddycha
i wtedy usuwasz tylko swoją rasę zdanej planety i znika ci ta kopuła
tak jest najłatwiej i najszybciej

_________________________________
Ceasar Trade List

Nov 08, 2008 at 13:28
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #3]

Dzięki za pomoc



PS Qrcze, ale ta gra wciąga!

Nov 08, 2008 at 14:27

Print
piotrostry
Status: Regular

Posts: 143
Registered: Aug 23, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #4]

witamy i zapraszamy
zwłaszcza do multi, choć jeszcze nie roszaleliśmy się sami, to ambitne plany mamy

Nov 09, 2008 at 12:09

Print
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #5]

Z multi wolę poczekać, najpierw opanuję single. Wyrobię taktykę, stoczę pare wojen.

[Edited by Markus282 on Nov 09, 2008 at 15:20]

Nov 09, 2008 at 15:19

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #6]

wiesz ale wojna z AI to nie to samo co człowiek

_________________________________
Ceasar Trade List

Nov 09, 2008 at 17:52
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #7]

Markus - witamy.

Skorygowałbym trochę odpowiedź Cezara. Rasowe technologie są ciekawe, ale zależy to też od dostępnych punktów rasy. Przy 5000 można śmiało coś wybrać. Przy 3000 trzeba się zastanowić, czy warto. Przy 2000 chyba tylko Ancient Rase. Pamiętaj, że możesz wybrać jakieś minusowe cechy, aby zaoszczędzić punkty na coś innego. W multi gramy bez szpiegostwa, więc w swoich grach singlowych możesz zrobić tak samo i wybrać Foolish.

Rozumiem, że potrzebujesz czasu, aby poznać grę, aby czuć się komfortowo w multi. Jednak rozważ swój udział w PBEM4, które będzie przedszkolem bez agresji. Nawet poprzez bierne uczestnictwo nauczysz się więcej, niż w singlu.

Jeszcze jedna rzecz. Grając w singla, przy ustawianiu nowej gry, wejdź na zakładkę Multiplayer i ustaw Turn Style na Simultaneous Movement. Play Style zostaw na Hot Seat. Poznasz sposób działania gry w trybie multi.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Nov 10, 2008 at 00:38

Print
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #8]

1. Ze szpiegostwem to miałem kiepskie doświadczenia, ponieważ w ostatniej grze z ai kompletnie omijałem szpiegów i podczas wojny było ciężko bo mi robili sabotaż za sabotażem.

2. Z multi poczekam, jeszcze trochę poćwiczę w singlu.

3. Adi, w jaki sposób zrobić te 5000 pkt. rasy? Bo ja mam tylko 2000.
O co chodzi z ancient rase?

4. Przedszkole bez agresji?
Wojny są bardzo fajne (szczególnie duże bitwy).
Ja niewytrzymuje zbyt długo bez wojny (raz niewyrobiłem i po 30 latach wypowiedziałem wojnę sojusznikowi).
Wojna osłabiła mi gopodarkę, ale dała kilka cennych doświadczeń (logistyka to podstawa, myśliwce rozwalą wszystko).

Nov 10, 2008 at 12:05

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #9]

Taa, pare pełnych lotniskowców załatwia sprawe na 100%. I do tego bardzo szybko

[Edited by Skyline14 on Nov 10, 2008 at 21:34]

Nov 10, 2008 at 21:34

Print
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #10]

Szkoda tylko, że tyle supply i ordance zżerają.

Ja nie używam lotniskowców, zamiast tego tworze transportery szturmowe, na które wrzucam 20 troop'ów gwardi i 20 myśliwców gwardi (gwardia, czyli jednostki elitarne, najwyższa jakość). Same transportery to cruisery z kilkoma ładowniami i fighter bay'ami (oczywiście pełen pancerz, tarcze i uzbrojenie zaczepne ). Lotniskowce są według mnie za drogie, a ich strata zbyt odczuwalna.
Transportery są uniwersalne (myśliwce w bitwach kosmicznych, troopy wspierane myśliwcami w bitwach lądowych). Przeważnie tworze floty złożone z 3 niszczycieli, transportera, statku naprawczego i jednostki zaopatrzeniowej. Taka flota w mojej ostatniej wojnie broniła warpu w wrogim systemie, bez amunicji na resztkach zaopatrzenia, rozwaliła w jednej z bitew 12 light cruiserów tracąc 6 myśliwców.

Nov 10, 2008 at 23:15

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #11]

5000 Racial Points.
Przy tworzeniu nowej gry - w Empires, wybierasz Racial Points For New Players - High (5000).

Ancient Rase.
Przy tworzeniu imperium - w Racial Traits. Cecha ta pozwala widzieć cały kwadrant od początku gry. Gra singlowa traci wiele uroku, ale w multi przydatne.

Masz rację. Komponent Figther Bay można dodać do każdego statku. Jeśli dodamy też trzy myśliwce mamy już konwój z osłoną. Możemy nawet skutecznie zaatakować AI.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Nov 11, 2008 at 02:11

Print
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #12]

Transporter, który opisałem w poprzednim poście miał 6 fighter bay'ów. Pierwsza wersja miała 1 i przeważnie wróg ją rozwalał zanim wypuściła wszystkie myśliwce. Ogólnie to ostatnio doznałem szoku - podczas wojny moich 30 przestarzałych myśliwców (praktycznie z początku gry) niszczyło na luzie wrogie niszczyciele i lekkie krążowniki (różnica między moimi myśliwcami, a jednostkami wroga wynosiła min. 30 lat). Za to lubię tę grę - pomęczysz się projektując statki (co ja uwielbiam ), to wygrasz każdą wojnę.

Nov 11, 2008 at 08:36

Print
piotrostry
Status: Regular

Posts: 143
Registered: Aug 23, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #13]

dla mnie to właśnie minus stock wersji jest, że myśliwce wygrywają każdą bitwę, imho są troszku przekalibrowane, ale chłopaki już nad tym pracują w Naszych modach

Nov 11, 2008 at 10:00

Print
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #14]

Elitarne, dobrze zaopatrzone myśliwce mające wsparcie cięższych jednostek są niezwyciężone (chyba, że wpadną na kilka niszczycieli anti-fighter ). Ale z tym że wygrywają każdą bitwę się niezgodzę, myśliwce zużywają masę zaopatrzenia, gdy go zabraknie stają się bezużyteczne.

Nov 11, 2008 at 10:14

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #15]

dlatego trzeba budować statki generujące zaopatrzenie

_________________________________
Ceasar Trade List

Nov 11, 2008 at 10:49
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
piotrostry
Status: Regular

Posts: 143
Registered: Aug 23, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #16]

kilka lotniskowców z odpowiednim furażem wygra każdą wojnę i każdą bitwę w stocku, niszczą okręty, bazy, planety, im wsjo rawno w co walą, jestem tego niemal pewien na 100%, bo z ciekawości robiłem sobie różne symulacje, najwyżej trzeba p****yknąć dwa razy młotkiem, bo nie to że cięższy trzeba brać

w BM już takiej bazy kosmicznej hałastrą myśliwców nie uciszysz...

Nov 11, 2008 at 10:49

Print
Markus282
Status: Novice

Posts: 8
Registered: Nov 08, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #17]

1. Statków zaopatrzeniowych zacząłem używać, gdy poprzez brak amunicji wróg rozwalił mi 25 myśliwców i 2 niszczyciele. Wcześniej myślałem, że kilkutysięczny zapas starczy, a tu niespodzianka.

2. Jak dla mnie lotniskowce napakowane myśliwcami to za duży wydatek, wolę polegać na swoich transporterach (jak narazie się sprawdzają).

Nov 11, 2008 at 12:18

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #18]

warto też dodać 1-2 fighter bay do większych okrętów bojowych

_________________________________
Ceasar Trade List

Nov 11, 2008 at 14:37
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #19]

Quote:
piotrostry wrote:
dla mnie to właśnie minus stock wersji jest, że myśliwce wygrywają każdą bitwę, imho są troszku przekalibrowane, ale chłopaki już nad tym pracują w Naszych modach


Symulacja z testowania Sparty.

Satelita obronny, wyposażony w zmodyfikowane PD Blastery, elektronikę i pancerze. Koszt budowy 13.000 minerałów.



Przeciwnik - myśliwiec uzbrojony w Small Meson Blaster. Koszt budowy jednego egzemplarza 3.2000 minerałów.



Satelita był w stanie zniszczyć bez problemu 6 takich myśliwców, odnosząc uszkodzenia w granicach 50 - 60 %. Wytrzymywał zawsze atak 7 fighterów przy uszkodzeniach 70 - 85 %. Był zawsze niszczony przez 8 sztuk, ale co najmniej 5 udawało mu się strącić - czyli więcej ile sam kosztuje.

W kosztach wygląda to zatem tak: wydatki zwycięskiego obrońcy 13.000, pokonanego agresora 22.400 (7 razy 3.200). Trzeba jeszcze uwzględnić zużycie zasobów przez myśliwce, których ten satelita nie potrzebuje (broń PD nie zużywa zasobów). Jeśli walka miałaby miejsce na heksie z bazą wyposażoną w Tactical Network (nowy komponent w Sparcie), satelita otrzyma bonus +10% do obrony. Można założyć, że zniszczy wtedy osiem myśliwców i przetrwa. Czyli prawie dwa razy tyle ile kosztował.

Dodatkowo w bazie można jeszcze zainstalować PD Battery, broń do masowego niszczenia myśliwców. Bazę na Warp Poincie można też zbudować w Sparcie znacznie szybciej, niż w stock, bo Space Yard ma dwa razy więcej poziomów.

Wymaga to testowania. Ale na razie, dalsze zubożanie siły myśliwców to już będzie tzw. przegięcie w drugą stronę. Nie opłaci się ich budować.

_________________________________
Felietony z CaissÂą
Nov 12, 2008 at 01:56

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #20]

Adi, przetestuj może, jak wygląda sprawa ze statkami nafaszerowanymi działkami point defense. Bo przecież to jest najważniejsze, żeby flota składająca sie z 10 krążowników (lub lepszych statków) miała większe szanse niż jeden pełny lotniskowiec.

PS. Tylko ty masz takie technologie jak na obrazkach

[Edited by Skyline14 on Nov 12, 2008 at 22:00]

Nov 12, 2008 at 22:00

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Dodatkowe technologie [post #21]

Skyline14 Ty też możesz dysponować tymi samymi wynalazkami co Adi. Zainstaluj Spartę. Wybierz nowa grę i zaznacz ze chcesz mieć wszystkie technologie.

Nov 16, 2008 at 18:03

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.