civ.org.pl forums > Civ4 - Ogólne > Dlaczego dyplomacja tak kuleje :(
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Civilization IV > Ogólne
Poster
Message    
kgbback
Status: Regular

Posts: 168
Registered: Aug 26, 2003
IP: Logged
Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #1]

Wszystko jest super w tej grze tylko:
1- dlaczego civilizacja u której mamy 12pk. na plusie i zero na minusie nie chce nam dać technologi bo " nie lubimy was za bardzo"
2- dlaczego cywilizacja która prawie zmiotlśmy z powierzchni ziemi nie chce sie zgodzić na rozejm dając jąkaś technologię tylko uparcie nie chce z nami handlować.
3-dlaczego technologi nie da sie wymienić za surowce ( to chyba najwieksz porażka)
4-dlaczego jak cywilizacja nie chce sie z nami dzielić jakąs technologią ( jest na czerwono) to nie można na nich naciskac zeby nam to dali.


To tylko podstawowe rzeczy które mnie irytują. Ogólnie dyplomacja od czasów jedynki ( 1991rok) mało co ruszyła z miejsca.

_________________________________
.

Feb 08, 2009 at 13:13

Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #2]

ad.1. A który to przywódca ? Charaktery są różne i jedni chętnie handlują nawet jak jesteś średnio lubiany a inni nie chcą się wymieniać nawet jak sa twoim wasalem i masz +20.

ad.2. Może mają swój honor z którym wola zgiąć ? Patrz wyżej.

ad.3.Tego przyznaję nie rozumiem

ad.4.Jak jest na czerwono to znaczy, że nie masz szans żeby ich przekonać, to bardzo fajnie że tak jest, od razu wiem czy warto się starać i tracić czas na propozycje czy też muszę wrócić dopiero za kilka tur jak uzbieram dużo więcej kaski.


Na pewno dyplomacji brakuje (o czym już tu było) żeby można było robić jakieś więcej niż dwustronne układu, brakuje koalicji i w ogóle możliwości masowego pytania o wymiany, czegoś na kształt giełdy, licytacji.

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Feb 08, 2009 at 13:47

Print
kgbback
Status: Regular

Posts: 168
Registered: Aug 26, 2003
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #3]

1 - Wasalem ? Czy w podstawowej wersji jest takie coś ? Ja sie nigdy nie spotkałem.

_________________________________
.

Feb 08, 2009 at 14:12

Print
Dromader
Status: Regular

Posts: 182
Registered: Aug 10, 2008
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #4]

Nie no bez przesady Kasztelan z tą obroną naszej bardzo lubianej, ciekawej, z każdą grą innej, którą można przejść na wiele różnych sposobów, jedyną chyba która od wielu lat się nie nudzi - Civilizacji Niestety ma ona również wady Ja rozumiem, że to jest Twoje zdanie na ten temat, ale trzeba przyznać, że Civilizacja ma bardzo słabo rozwiniętą dyplomacje i to jest fakt. Z tym honorem to się jeszcze zgodzę bo to jest dla mnie jak najbardziej zrozumiale, ale wymiana wynalazków na surowce, a raczej jej brak to już porażka twórców gry. W ogóle uważam, że jest bardzo mało możliwości wybory w okienku dyplomatycznym, już nie mówiąc o tym, że niektóre są bezsensownie blokowane. Każda gra wg mnie powinna być inna i ja rozumiem, że są przypisane zależności, że np. europejczyk nie lubi azjaty ale nie w taki sposób, że nie da się tego w ogóle zmienić i choć by skały srały to do końca gry tak będzie. No chyba, że o czymś nie wiem i się mylę. Ogólnie uważam, że grę zaczynamy jako małpy z pałami i każda rasa powinna podczas gry dowiadywać się na własnej skórze jaki jest przeciwnik i oceniać go i vice versa ustalając przy tym różne relacje i dopiero do tego dołączać powinniśmy dyplomacje, która może być skuteczna jak i ponosząca porażki.

Feb 08, 2009 at 15:46
Gadu-Gadu: 2126479
Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #5]

Nie pamiętam

Polecam jednak grać z BTS, jest duuuuuużo ciekawiej.

Edit:
Nie twierdzę że nie ma braków w dyplomacji, tylko wyjaśniam.
Poza tym mówię o przywódcach a nie cywilizacjach - ideę "charakteru" nadanego każdemu liderowi rozumiem tak, że ma to lepiej symulować grę z ludźmi. Każdy gracz ma jakiś swój gry i podobnie jest z Liderami i to jest fajne. I chyba najlepsze wyjście z problemu AI, lepsze niż pomysł że wszystkie AI graja w tym samym stylu i niż pomysł że za każdym razem grają kompletnie losowo i niespójnie.

[Edited by kasztelan_mirmil on Feb 08, 2009 at 15:56]

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Feb 08, 2009 at 15:48

Print
kgbback
Status: Regular

Posts: 168
Registered: Aug 26, 2003
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #6]

Da sie ustawić losowy harakter :]


ps. Na Beyond the Sword dopiero zbieram.




[Edited by kgbback on Feb 08, 2009 at 16:12]

_________________________________
.

Feb 08, 2009 at 16:10

Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #7]

Da się, ale to o ile wiem wciąż będzie jeden z charakterów tylko losowo przypasowany do Buźki.

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Feb 08, 2009 at 17:09

Print
dra
Status: Elite

Posts: 671
Registered: Sept 26, 2007
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #8]

@ kgback

Quote:
1- dlaczego civilizacja u której mamy 12pk. na plusie i zero na minusie nie chce nam dać technologi bo " nie lubimy was za bardzo"


Jakbys byl prezydentem usa, dalbys Izraelowi bombe atomowa?

Quote:
2- dlaczego cywilizacja która prawie zmiotlśmy z powierzchni ziemi nie chce sie zgodzić na rozejm dając jąkaś technologię tylko uparcie nie chce z nami handlować.


W bts chyba zawsze oddaja techy za rozejm? Chyba, ze za malo masz nad nimi przewagi liczonej przez ai (nie zawsze ma to sens).

Quote:
3-dlaczego technologi nie da sie wymienić za surowce ( to chyba najwieksz porażka)


Jeszcze bardziej faworyzowaloby to ofensywny styl gry. Jakies zmiany dla balansu musza byc zrobione.

Quote:
4-dlaczego jak cywilizacja nie chce sie z nami dzielić jakąs technologią ( jest na czerwono) to nie można na nich naciskac zeby nam to dali.


Hitlerowcy tez z niektorymi technologiami poszli do grobu .
Glupie jest jednak to, ze nie ma jakiegos systemu gdzie mozesz choc troche zgrabic technologie od przejetego miasta czy civki. W civ2 bylo to przegiete. Chyba znow anulowanie przewagi agresywnego.
Feb 08, 2009 at 18:30

Print
Platon
Status: Moderator

Posts: 2357
Registered: Jan 17, 2003
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #9]

Wymianę technologii za surowce mogłaby łatwo posłużyć do wykorzystywania kompa. Powiedzmy, że daje nam jakiś tech za surowce, a my zaraz po tym odcinamy ten surowiec od stolicy. Komp nie ma surowca, a my mamy i surowiec i technologię. Ewentualnie po takim handlu można by od razu wypowiadać wojnę.

_________________________________
Life happens at just the right speed when you're out on your bike.

To be a great champion you must believe you are the best. If you're not, pretend you are.

http://platon.bikestats.pl/

Feb 08, 2009 at 19:10
Gadu-Gadu: 2997284
Print
kgbback
Status: Regular

Posts: 168
Registered: Aug 26, 2003
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #10]

Quote:
Jakbys byl prezydentem usa, dalbys Izraelowi bombe atomowa?

Ale Izrael akurat ma bombę atomową i to w dodatku prawdopodobnie dzięki staraniom USA

Quote:
Glupie jest jednak to, ze nie ma jakiegos systemu gdzie mozesz choc troche zgrabic technologie od przejetego miasta czy civki

Pamiętam ze w Civ1 po zajeciu miasta zawsze była do wyboru jedna technologia. Jeśli przeciwnik miał jakas której ty nie miałeś.

Quote:
Wymianę technologii za surowce mogłaby łatwo posłużyć do wykorzystywania kompa. Powiedzmy, że daje nam jakiś tech za surowce, a my zaraz po tym odcinamy ten surowiec od stolicy. Komp nie ma surowca, a my mamy i surowiec i technologię. Ewentualnie po takim handlu można by od razu wypowiadać wojnę.


To mnie przekonuje.

[Edited by kgbback on Feb 08, 2009 at 21:13]

_________________________________
.
Feb 08, 2009 at 21:11

Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #11]

Quote:
Platon wrote:
Wymianę technologii za surowce mogłaby łatwo posłużyć do wykorzystywania kompa. Powiedzmy, że daje nam jakiś tech za surowce, a my zaraz po tym odcinamy ten surowiec od stolicy. Komp nie ma surowca, a my mamy i surowiec i technologię. Ewentualnie po takim handlu można by od razu wypowiadać wojnę.

Po pierwsze mogło by wejść ograniczenie przysłowiowych 10 tyr bez wojny, a poza tym przed odcięciem surowca mogło by chronić coś na kształt licencj: jak kupujemy techa za surowce to przez ileś tur nie mamy go na własność a jedynie "do wglądu" tz. nie możemy go odsprzedać (o ile ktoś gra na takich ustawieniach) a po wtóre w momencie odcięcia dostaw towarów przed czasem tracimy dostęp do techa, ew. ileś tur takiej wymiany dawało by nam jakiś procent nauki potrzebny do odkrycia tego techa.

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::
Feb 08, 2009 at 22:01

Print
mongoose
Status: Veteran

Posts: 239
Registered: Jan 02, 2009
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #12]

No niestety, jeśli już chcemy zawrzeć pokój z cywilizacją którą już prawie zgładziliśmy a ta nie oddaje wszystkiego co ma to już nic od niej nie wydobędziemy. Trzeba brać co daje i po 10 turach natychmiast ją trzeba dobić bo i tak już nawet sztuki zł. nam nie odda.
Po prostu AI nalicza co dostaniemy za 10 turowy razejm od stosunku sił zniszczonych tej cywilizacji do utraconych w walce z nią.
Więc jeśli dana civ jest już na skraju zniszczenia i ma pare techów od nas więcej ale do doprowadzenia jej do takiego stanu stracilismy więcej od niej wojska to nie dostaniemy od niej żadnego techa a co najwyzej pare dych zł.
Taki głupi system i nic się na to nie poradzi.
Więc jesli chcemy oprócz terenów i miast uzyskać też technologie za pokój to wojne należy prowadzić nie szybko a wolniej i za to precyzyjnie, najlepiej bez strat własnych. Wtedy napewno dostaniemy wszystkie tachy jaka dana civ posiada a każda stracona jednostka zmniejsza tą szanse.
Na poziomie monarch, według mojej oceny, na jedną stracona jednostke trzeba zniszczyć minimum 4 - 6, w zależności od rywala za każdą swoją i to przy wojnie conajmniej 30 tur i zniszczeniu mu conajmniej 20 jednostek i zdobyciu 3 miast.

Feb 08, 2009 at 23:18

Print
Dromader
Status: Regular

Posts: 182
Registered: Aug 10, 2008
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #13]

Quote:
dra wrote:
Quote:
3-dlaczego technologi nie da sie wymienić za surowce ( to chyba najwieksz porażka)


Jeszcze bardziej faworyzowaloby to ofensywny styl gry. Jakies zmiany dla balansu musza byc zrobione.



Oczywiście, że balans musi być, ale Ci co robili grę mogli się bardziej postarać i wymyślić podobny przykład jak podał Kasztelan, albo nawet więcej. Jak widać na przykładzie Kasztelana jednak się da i to na poczekaniu

Quote:
kasztelan_mirmil wrote:
Po pierwsze mogło by wejść ograniczenie przysłowiowych 10 tyr bez wojny, a poza tym przed odcięciem surowca mogło by chronić coś na kształt licencj: jak kupujemy techa za surowce to przez ileś tur nie mamy go na własność a jedynie "do wglądu" tz. nie możemy go odsprzedać (o ile ktoś gra na takich ustawieniach) a po wtóre w momencie odcięcia dostaw towarów przed czasem tracimy dostęp do techa, ew. ileś tur takiej wymiany dawało by nam jakiś procent nauki potrzebny do odkrycia tego techa.
Feb 09, 2009 at 07:47
Gadu-Gadu: 2126479
Print
dra
Status: Elite

Posts: 671
Registered: Sept 26, 2007
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #14]

Ja nawet nie o przykladzie Platona pisalem. Zwyczajnie, ktos kto stara sie uzyskac dominacje bedzie mial wiecej surowcow niz ktos kto gra pokojowo. Wiekszosc z nich bedzie dublowana lub potrajana. Kiedy zaczniesz transformowac zdobyty lad na commerce z czasem wyprzedzisz Ai. Wiec warmonger juz ma przewage. Jedyne co moze byc utrudnieniem to w trakcie gwaltownego poszerzania terytorium mozesz lekko popasc w bankructwo wiec tec.howanie nie bedzie tak szybkie. Jesli mimo gwaltownego rozrostu bedziesz w stanie byc 1szy w technologiach ze wzgledu na bogactwo surowcow... Przewaga bylaby gigantyczna.

Feb 09, 2009 at 09:08

Print
kgbback
Status: Regular

Posts: 168
Registered: Aug 26, 2003
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #15]

Przygnębiające są takie małe wpadki. Manusa wysakuje z propozycją :





[Edited by kgbback on Feb 15, 2009 at 10:52]

_________________________________
.

Feb 15, 2009 at 10:50

Print
Platon
Status: Moderator

Posts: 2357
Registered: Jan 17, 2003
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #16]

Taki kwiatek to standard. Mi najczęściej się zdarza, że AI proponuje mi handel - ja chce jednak dać mu inny surowiec - on się na to nie zgadza - proponuje układ, z którym on wyszedł na początku, a on na niego też się nie zgadza i handel całkowicie zakończony

_________________________________
Life happens at just the right speed when you're out on your bike.

To be a great champion you must believe you are the best. If you're not, pretend you are.

http://platon.bikestats.pl/

Feb 15, 2009 at 12:20
Gadu-Gadu: 2997284
Print
ramzes46
Status: Administrator

Posts: 5213
Registered: Oct 17, 2006
IP: Logged
Re: Dlaczego dyplomacja tak kuleje :( [post #17]

Często wykorzystuje to i kończę układy handlowe bez żadnych konsekwencji w stosunkach (brak wniosku "odmówiłeś nam ..." )

_________________________________
http://zewabud.pl/

Feb 15, 2009 at 18:34

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.