civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Vehicle Designs - PBEM4 Sparta
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged

Attached:
Czuki.jpg
57 KB [downloads: 910]
Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #1]

Jak znajdziecie czas, to można będzie tu przedstawić swoje udane lub mniej udane projekty z gry i opisać ich historię. Oczywiście po odtajnieniu. Pozwoli to graczom, którzy nie grali w multi na zdobycie dodatkowej wiedzy.

Na początek bezzałogowa sonda Hive - Czułki Biomasy:



Pierwsze urządzenie wysłane w kosmos przez Rój. Matką chrzestną była jeszcze stara królowa Kasandra.

Small Drone na trzecim poziomie. Wyposażona w proste sensory, silniki jonowe (7 poziom) i zbiorniki paliwa. Zamiast badać siedem poziomów silników jonowych mogłem wynaleźć lepszy silnik, ale chodziło o duży zapas paliwa. Trzeba pamiętać, że im wyższy poziom silnika, tym więcej paliwa może przechować.

Rój zbudował dwie takie sondy. Czułki miały zbadać kwadrant w celu nawiązania dyplomatycznych kontaktów z innymi imperiami, lecąc po zewnętrznym pierścieniu. Jedna sonda została wkrótce zniszczona przez myśliwce Merthena. Jej przelot przez galaktykę Nerghertyrin doprowadził do dynamicznej wymiany korespondencji dyplomatycznej. Nasze stosunki nie są dobre...

Druga sonda nadal leci. Prawdopodobnie nie starczy jej paliwa na okrążenie całego kwadrantu. Gdybym zbadał Cargo, bardziej pojemne zbiorniki pozwoliłyby na szczęśliwy powrót sondy. Po wyczerpaniu zapasu paliwa, będzie więc błąkać się po systemach niczym duch, z szybkością jednego heksu na turę.

Fabularnie to było dla mnie bardzo ciekawe przeżycie. Mogłem patrzyć jak leci i swoim skromnym sensorem poznaje kwadrant, spotykając Wasze planety, statki i jednostki. Coś jak Voyager http://pl.wikipedia.org/wiki/Voyager_1

Najdalszy i ciągle działający obiekt w Kosmosie wysłany przez mrówki.

Może ludzki Voyager także odkryje inne formy życia?

[Edited by Adi Cherryson on Feb 20, 2009 at 00:23]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Feb 20, 2009 at 00:18

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #2]

Fany opis Adi. Szkoda ze sonda zbudowana w takim szczytnym celu, niezamierzenie zgwałciła święte prawa innej rasy. Jej szybkość na polu bitwy czyli 22 km/s w stosunku do 14 km/s pierwszej generacji strażników, dała jej na początku fory, a mnie zmusiła do wynalezienia trutni. Ale dla myśliwców, mające prawie dwukrotną większą prędkość, dogonienie jej nie było problemem.

W Star Treku statki badawcze Federacji często naruszali jakieś prawa innych cywilizacji, ale zawsze wychodzili z sytuacji cało. Myślę ze sytuacja jaka wytworzyła się w grze (przyjmując za pewnik ze galaktyka jest pełna innych form życia) jest bardziej, "realistyczna". Niektóre rasy przyjęły pokojową sondę z otwartemu ramionami. Inne wręcz przeciwnie - uważając ze sonda jest agresorem.

Feb 20, 2009 at 08:02

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #3]

No właśnie - szybkość jest ważna. Można uciekać przed statkami. Drony mają bonus +2 punkty ruchu.

Wiesz może Merthenie jak przeliczyć szybkość w kosmosie, podaną w okienku konstrukcyjnym (tutaj 14 heksów), na szybkość na polu bitwy?

Wrzuć obrazek Twoich Trutni i będzie kompletna historia.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Feb 20, 2009 at 08:18

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #4]

Szybkość zależy od rodzaju jednostki (niektóre rodzaje mają bonus) . W Przypadku statków jest równa szybkości na mapie gwiezdnej ale bez bonusów z żagli itp. Dokładniej mogę podać jak sprawdzę w domu

Feb 20, 2009 at 09:23

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #5]

Oto pierwsza generacja Trutnia, która weszła do produkcji.



Jak widać już dawno wycofana z użytku.

Projekt powstała tak szybko tylko w jednym celu zniszczyć sondę. W tym czasie nie badałem technologi myśliwców, wiec nie był to oszałamiający projekt. W ciągu jednego cyklu został wyprodukowany i użyty do zestrzelenia Czułek.

Sondę zaatakowała eskadra składająca się z trzech Trutni lecąca z szybkością 42 km/s. Pogoń nie trwała długo.

Ponieważ w poprzedniej turze ustawiłem badania myśliwców. Żywot Trutni pierwszej generacji trwał tylko dwa cykle gdyż pojawiła się drugu generacja już 10 razy skuteczniejsza. Potem zaprojektowałem następna generację i następna .... itd.

Feb 20, 2009 at 21:11

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged

Attached:
Insekt.jpg
62 KB [downloads: 751]
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #6]

Pierwszy okręt bojowy Hive. Sukces Mistrza Wojowników. Podpisał kontrakty na budowę 5 testowych jednostek.



Tajne plany tej konstrukcji zdobyli projektanci z kasty Kosmologów i natychmiast przesłali skan na pokład Monarchini, gdzie aktualnie przebywa Adison. Mistrz Kosmologów uznał za stosowne pokazać plany Ishirtowi, aby dyskretnie przekazał je Nerghertyrin.

Stellar Nucleonic Torpedo uruchomiona w pobliżu gwiazdy może zniszczyć cały system.

[Edited by Adi Cherryson on Mar 09, 2009 at 00:36]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Mar 09, 2009 at 00:33

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #7]

Mistrz Bezpieczeństwa jest pod wrażeniem zaawansowanej technologii Roju. Gratuluje Ishirtowi doskonałych naukowców.

Jednak użycie takiej broni Ngh-rin przewidziała już 2 lata temu, kiedy tylko zaczęto badać technologię pradawnych. W związku z oczywistym zagrożeniem, obrona Imperium składa siez trzech kroków:

1. Obrona kazdej Bramy przodków za wszelką cenę.
2. Budowa kompleksów uniemożliwiających manipulację materii w każdym systemie.
3. Wynalezieni podobnej broni (coś na zasadzie zimnej wojny )

Informuję także uprzejmie ze pierwsze udana użycie takiej broni na terytorium Nerghertyrin wywoła wojnę totalną do ostatniej planety.

P.S.
Prawdę mówiąc bardziej mnie zainteresował poziom pancerza niż Stellar Nucleonic Torpedo

Mar 09, 2009 at 07:26

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged

Attached:
Tartakower.jpg
54 KB [downloads: 1323]
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #8]

Merthenie - grasz w szachy?

Ksawery Tartakower http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksawery_Tartakower



Tartakower (po lewej) był postacią barwną. Lubił grę agresywną, ryzykowną i pełną pomysłów. Nie zdobył najwyższych szachowych nagród, choć pod koniec lat 20. miałby szanse walczyć o mistrzostwo świata. Szachy traktował jednak bardziej jak sztukę i intelektualną rozrywkę niż pole rywalizacji. Był człowiekiem towarzyskim i lubianym, również za poczucie humoru i cięty dowcip. Był autorem wielu aforyzmów szachowych, oryginalnie nazywanych "tartakoweryzmami". (Wiki)

Najbardziej chyba znanym tartakoweryzmem jest pomysł: Groźba jest silniejsza, niż jej wykonanie.

W szachach, gdzie widzimy całą sytuację na planszy, oznacza to, że stwarzamy jakieś realne zagrożenie i wiemy, że partner też je dostrzeże, więc zabezpieczy się przed wykonaniem groźby. Piękno myśli Tartakowera polega jednak na tym, że nie dokonane jeszcze (ale realnie wykonalne) ruchy mają spowodować owo zabezpieczenie, które osłabi pozycję w innym miejscu.

Mistrz Wojowników Hive to niezły szachista. Adison teraz podejrzewa, że celowo pozwolił agentom Kosmologów na zdobycie wiedzy o jego pozornych zamiarach, przez co chciał uruchomić proces groźby, silniejszej niż jej wykonanie.

Sensory pokazują jakie budynki są na planetach. Jeśli jest tylko jeden System Gravitational Shield Facility to można go zaatakować i zniszczyć w następnej turze, po opanowaniu Warp Pointu. Potem wycofać flotę i użyć torpedy niszczącej gwiazdę. Trzeba to chyba tylko dobrze zsynchronizować, aby flota opuściła system przed zniszczeniem gwiazdy.

---

System Gravitational Shield Facility jest zbyt tanie i szybko dostępne. W porównaniu do milionów RP wydanych na Stellar Manipulation. Chociaż zbudowanie tego urządzenia wyklucza także własne manipulacje materią, to jednak nie znajduję uzasadnienia, aby w tak prosty sposób można byłoby się zabezpieczać przed ingerencją w przestrzeń. To jest refleksja niezależna od sytuacji w kwadrancie.

Pewnie się z tym zgodzisz. W Atenie można to rozwiązać na dwa sposoby:

1. System Gravitational Shield Facility przenieść do Stellar Manipulation na bardzo wysoki poziom, np. 90. Fabularnie ma to uzasadnienie, że przed wynalezieniem sposobu zabezpieczenia się przed manipulacją materią, trzeba poznać i zrozumieć, na czym to w ogóle polega.

2. Zwiększyć radykalnie koszt technologii Defenses (i ewentualnie także Advanced Military Science) oraz wprowadzić stopniowo wynajdywane budynki, które będą blokować kolejne możliwości użycia Stellar Manipulation. W tym przypadku byłoby to tańsze w RP, niż Stellar Manipulation, ale jednak na tyle drogie, aby stwarzało alternatywę przy wyborze - poznać manipulacje przestrzenią, czy się przed nią bronić. Fabularnie też będzie to niejako uzasadnione, wszak badania wojskowe zawsze przynosiły szybszy postęp. Nawet obecnie na Ziemi wojskowa tajna technologia jest bardziej zaawansowana, niż cywilna.

[Edited by Adi Cherryson on Mar 10, 2009 at 00:53]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Mar 10, 2009 at 00:46

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #9]

Grałem kiedyś dużo szachy ale zaniechałem tego. Zaczęły mnie nudzić. Lubie jednak gry z otoczką fabularna

Zniszczenie całego systemu ma dla mnie senes tylko wtedy kiedy jest w niej duża flota wroga chyba ze ma posłużyć jako demonstracja. Niszczy się w ten sposób potencjalne kolonie, a przy okazji wrogo nastawia inne rasy.
Według mnie jak pozwolę wejść wrogiej flocie do systemu i nie potrafię jej zniszczyć ciągu maksymalnie 2 tur to system jest dla mnie stracony. Obronę zawsze trzeba skupiać na warpach.

System Gravitational Shield Facility buduje wszędzie nie po to aby uchronić systemy od zniszczenia ale aby nie pozwolić na otwarcie warpa w żadnym moim systemie. Nie ma nic groźniejszego niż wejście wrogiej floty w środek imperium.

W Tundran masz dosyć komfortową sytuację, możesz otworzyć warpy do przyległych systemów (aby skróci drogę flocie) i wybrać warp przez który zaatakujesz. Ponieważ ja nie wiedziałbym przez który, musiałbym rozdzielić flotę na dwie części. Jednak jak miałbym czas na przygotowanie obrony to wybudowałbym wokół warpa (ręczne ustawianie bazy na mapie taktycznej) bazy z silną bronią krótkiego zasięgu. Kiedyś, jak walczyłem z Team AI, w ten sposób zniszczyłem w jednej bitwie flotę warta 100 razy więcej surowca niż moja.



Co do balansu gry z warpami to trzeba go poprawić. Ja bym rozdzielił osobno efekty manipulacji materia z efektami grawitacyjnymi aby uniknąć badania tylko jednej gałęzi. Co do budynków to zlikwidowałby chroniący wszystko budynek, a zaprojektował kilka oddzielnych. Jeden chroniących od Warpów, drugi od zniszczenia gwiazd td. Ochrona powinna się pojawiać w podobnym czasie co broń.

Mar 10, 2009 at 19:44

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged

Attached:
Multiembrion.j
pg

58 KB [downloads: 668]
Re: Vehicle Designs - PBEM4 Sparta [post #10]

Multi-kolonizator

Ten projekt umożliwia szybką kolonizację planet uzyskanych przez zamianę asteroid. Nie wiemy, jakiego rodzaju planeta powstanie, więc umieszczamy na statku kolonizacyjnym wszystkie moduły.

Po zbadaniu 25 poziomu w Stellar Manipulation, wysyłamy jeden statek (lub więcej) z komponentem Matter Gravity Sphere do systemu z asteroidami. Dołączamy jeden (lub więcej) statek-stocznię. Zamieniamy asteroidy w planety i budujemy multi-kolonizatory w trybie Emergency na statku-stoczni. Typ kadłuba to cruiser, bo jest szybszy.

Można oczywiście go wykorzystać przy kolonizacji asteroid w systemach planetarnych. Zwróćcie uwagę na silniki - tylko najtańsze, jonowe .

Felietony z CaissÂą

May 03, 2009 at 02:16

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.