civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Śmiechu warte
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Trader
Status: Veteran

Posts: 312
Registered: Mar 28, 2009
IP: Logged
Śmiechu warte [post #1]

Ciekawe, jakie mieliście najgłupsze posunięcia w SEV. Pochwalę się najgłupszą rzeczą, jaką ja zrobiłem w tej grze. Otóż projektując troops nie dałem im silników. Z bandą takich pacanów wybrałem się na podbój wrażej planety. Najciekawsze, że dopiero na powierzchni tej planety zorientowałem się, że mają 0 movement. Wyglądało to dosyć żałośnie - w rogu mapy stało kilkadziesiąt cymbałów i nie potrafiło się ruszyć. Na szczęście wroga milicja (sztuk 3) wykazała się niezwykłą brawurą i popędziła w kierunku moich wojaków. Obrońcy zginęli na polu chwały W ten sposób opracowałem nowy sposób ataku będący przeciwieństwem wojny manewrowej

Apr 21, 2009 at 17:26

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #2]

Brak silników to mój najczęstszy błąd. Nie jesteś odosobniony.

Na błędach się uczymy. Przez takie wpadki doszedłem do wniosku, że myśliwce bez silników są lepsze niż satelity.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Apr 22, 2009 at 00:18

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #3]

Najczęstszym błędem który popełniam do dzisiaj to lot kolonizatorami bez załadowanej ludności, co kończyło sie tym że na planecie nie było ludzi i nie mogłem nic wybudować. W Atenie jest coś takiego że nawet jak sie nie załaduje ludności to jest 1M. Dla mnie bardzo przydatne.

Zapominam o ciągłym budowaniu statków. W ten sposób często kończyłem w 70 turze z mniej niż 50 statkami. Dopiero niedawno zlikwidowałem ten błąd u siebie.

SEV jest akurat tak zrobione że błędy z "zapomnieniami" są w większej mierze zlikwidowane. W SEIV robiłem błędy raczej typowe dla początkującego. Np: Broń punktową wsadziłem z myślą że zniszcze wrogie statki.

Co do waszych silników, to w następnej Atenie zrobimy do statków wymóg: The ship must have at least one engine. To wam wystarczy.

Apr 26, 2009 at 14:00

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #4]

Quote:
Skyline14 wrote: W Atenie jest coś takiego że nawet jak sie nie załaduje ludności to jest 1M. Dla mnie bardzo przydatne.


Według mnie to błąd Merthena. Nie powinno tak być.

_________________________________
Felietony z CaissÂą
Apr 26, 2009 at 22:28

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #5]

a czy nie jest tak w stock ?
też wysyłam kolonizatory bez ludności a jak takim kolonizuje to na planecie mam 1 mln mieszkańców
W stock też tak miałem

_________________________________
Ceasar Trade List

Apr 26, 2009 at 22:51
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Trader
Status: Veteran

Posts: 312
Registered: Mar 28, 2009
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #6]

Z tego co wiem, po wydaniu rozkazu kolonizacji automatycznie ładowana jest na statek populacja.

Apr 26, 2009 at 22:59

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #7]

Dokładnie.Wydaje mi się, że załadowuje na maksa, zatem trzeba mieć tylko cargo i wtedy będą ludziki
Chyba, że na planecie nie ma wystarczającej liczby ludności to kolonizator wtedy nie poleci z misją kolonizuj.

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Apr 26, 2009 at 23:08
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #8]

pierwsze słyszę Vortavor
moje kolonizatory latają puste i nie przeszkadza to im kolonizować
często wysyłam tak że na planecie z której leci jest tylko 1 mln mieszkańców i kolonizator jest pusty. Po kolonizacji na nowej planecie jest wtedy 1 mnl mieszkańców.

Gramy w tą samą grę panowie ?

_________________________________
Ceasar Trade List

Apr 26, 2009 at 23:17
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Trader
Status: Veteran

Posts: 312
Registered: Mar 28, 2009
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #9]

Polecam przejście tutoriala

Apr 26, 2009 at 23:39

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #10]

Może odpowiem na kilka pytań (czy tez) postawionych w tym wątku

Założenie w SEV jest takie ze przy zakładaniu koloni pustym kolonizatorem jest zawsze 1 M populacji.

Jak na planecie nie ma wystarczającej liczby ludności to załaduje się jej mniej.

Sam moduł kolonizujący w Atenie (od wersji bodajże 13- wcześniej był błąd w lodowych i w gazowych modułach)) zabiera 40 mln ludności (pojemność 400kt).

Można zrobić wymagania aby zawsze był co najmniej jeden silnik. Tylko jak ktoś bedzie chciał zrobić projekt bez silników (np myśliwco-satelity Adiego) to wtedy nie zrobi.

[Edited by Merthen on Apr 27, 2009 at 08:06]

Apr 27, 2009 at 07:22

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #11]

Myśliwiec powinien być droższy od satelity, inaczej można to traktować jako bug.
Raz zbudowałem kilka statków naprawczych bez silników, gdy robiłem masowy upgrade, nie wiem czy się to opłacało.

Śmieszne rzeczy mi się nie przytrafiły. Bo nieudane desanty, złe rozkazy itd. to jakoś nie jest dla mnie powód do śmiechu tylko do narzekań. (No bo trzeba czytać uważnie ustawienia każdego rozkazu oraz wiedzieć takie rzeczy, jak np. to, że reszta floty olewa rozkazy jeśli jeden taskforce ma rozkaz desantu na planetę).

[Edited by Madlok on Apr 27, 2009 at 15:54]

Apr 27, 2009 at 15:52

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #12]

O ile pamiętam to po wysłaniu na eksploracje pustego kolonizatora w stock miałem 0 ludności na planecie. Dopiero w Atenie gdy przypomniało mi sie o popełnianym przeze mnie błędzie zdziwiłem sie że jest na planecie 1M.

Myśliwce droższe od satelit? Jak to widzisz? Zbudowanie 50 myśliwców zajęłoby mnóstwo czasu a lotniskowiec pomieści znacznie więcej. Myśliwce w przeciwieństwie do satelit mają małą broń. W sumie nie wiem jakim cudem myśliwce bez silników są lepsze od satelit. Chyba tylko dlatego że myśliwce ciężko trafić. Jednak jeśli nie zrobisz silników to gdzie myśliwiec pomieści paliwo aby strzelać?

Apr 28, 2009 at 20:17

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #13]

paliwo jest niepotrzebne do strzelania tylko aminucja czyli ordnance
a to się mieści w broni
dodatkowo mozesz dodać przecież magazyny dla nich

Zawsze jak wysyłam pustego kolonizatora na kolonizację planety, to po kolonizacji na planecie mam 1 mln mieszkańców.
Mam tak od wersji 1.08 gry aż po 1.77 na atenie i na każdym innym modzie

_________________________________
Ceasar Trade List

Apr 28, 2009 at 20:38
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #14]

Paliwo (supplies) jest potrzebne do wystrzelenia z jakiejkolwiek broni. Spójrz na pierwszą lepszą i zobacz zużycie.

Apr 29, 2009 at 20:46

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #15]

doczekałem się dzięki moim modyfikacją
rezultat macie w pliku
jeszcze tak dziwnej mapy nie miałem ngdy
dziwna.map

_________________________________
Ceasar Trade List

May 04, 2009 at 19:45
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #16]

Quote:
Skyline14 wrote: Jednak jeśli nie zrobisz silników to gdzie myśliwiec pomieści paliwo aby strzelać?


Small Supply/Ordnance Storage?

To jest mój ogólny pogląd na grę. Satelity "stoją" na warp poincie i nie mają bonusu do obrony. Myśliwce tak samo mogą stać i mają bonus. Podobna rzecz jest z bazami. One nawet mają ujemny modyfikator, więc lepiej budować okręty bez silników. Zamiast bazy - ze trzy fregaty bez silników.

W Sparcie i Atenie są dodatkowe komponenty, które czynią bazy bardziej wartościowymi.

[Edited by Adi Cherryson on May 09, 2009 at 02:22]

_________________________________
Felietony z CaissÂą
May 09, 2009 at 02:08

Print
pokrzyw
Status: Settler

Posts: 27
Registered: Sept 10, 2009
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #17]

Dla mnie z tym kolonizatorem to nie bug. Kolonizator po doleceniu jest stracony, ale zostaje załoga - stąd ten 1M (nie ma mniejszej jednostki populacji) - trochę naciągana teoria, ale ..

Pytanie czy kolonizator z central computerem też ma ten 1M gratisowy

[Edited by pokrzyw on Oct 06, 2009 at 10:53]

Oct 06, 2009 at 10:52

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #18]

a po taki budować ?
drogo Panie

_________________________________
Ceasar Trade List

Oct 06, 2009 at 15:56
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #19]

W Atenie stworzyłem korwetę, mającą strzelać rakietami. Testuję ją w symulatorze, a ona ucieka i w ogóle nie strzela. Popatrzyłem, hm, nie ma ordnance, dziwne, przecież każda broń zazwyczaj ma w sobie trochę. Wstawiam Ordnance Storage i do symualtora. Znowu ucieka i nie strzela.

Wyjaśnienie: zamiast Nuclear Missile chciałem użyć Missile Launcher.

May 16, 2011 at 16:28

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Śmiechu warte [post #20]

Kwestia nazewnictwa, rzeczywiście jest mylące
Widzę ze nadal się interesujesz SEV .

May 17, 2011 at 07:22

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.