civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V - Multiplayer > PBEM5 Atena Solaris [Gra zakończona]
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V - Multiplayer
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
PBEM5 Atena Solaris [Gra zakończona] [post #1]

Rozpoczęło się kolejna epicka rozgrywka

Po praz pierwszy* jednak w naszych rozgrywkach pojawiło się potężne AI, z zmienionym drzewkiem rozwoju i z skrzywioną psyche . Jak pewnie widzicie po statach zapewniłem mu niezły start, ale to tylko komputer .


*
Cezar, Borga z Ateny ST nie liczę gdyż jego było 4

[Edited by Merthen on Feb 18, 2011 at 12:47]

Jul 09, 2009 at 07:28

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #2]

ale Borg został wypchnięty z Kwadrantów Alfa i Beta z powrotem do Delta
i to była mała rozgrywka

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 09, 2009 at 16:15
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #3]

Mam problem z grą.

Aby wybrać Organic i Ancient, które w Atenie mają podwyższony koszt w racial points, musiałem zaznaczyć Low Reproduction i Enviromental Weakness. Moje obydwa HW mają niestety conditions unpleasant.

Efekt jest taki, że przy migracji 11%, wzrost populacji HW jest zerowy. Nie przybywa na nich ludności, tylko ubywa bo jest przenoszona na inne kolonizowane planety o dogodnej atmosferze. Praktycznie kolonizacja po kilku turach staje się niemożliwa. Nie ma skąd czerpać kolonistów bez podpisania odpowiednich paktów z innym imperium.

Niestety nie mogłem tego przetestować w stock, bo tam zawsze wystarczało mi 5000 racial points bez Low Reproduction i Enviromental Weakness.

Tak to jest w setting.txt na stock:

Race Starting Percent Reproduction := 10
Race Starting Percent Migration := 5
Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1000

Jeśli wybierzemy Low Reproduction (-5% do Race Starting Percent Reproduction) to przyrost populacji po uwzględnieniu migracji wyniesie zero. Do tego dochodzi przyrost migracji wraz ze wzrostem populacji (Race Migration Added 1 Percent Per Population). W stock maksymalnie 5%, w Atenie 6%. Cecha Enviromental Weakness plus niekorzystne conditions (losowe) na HW powoduje, że populacja naszego imperium nie wzrasta, tylko może być rozmieszczana na innych planetach. Cecha Organic może temu zapobiec, ale trzeba włożyć wiele wysiłku naukowego, aby skutecznie zaradzić.

Nie wiem co z tym zrobić. Może zmienić setting:

Race Starting Percent Reproduction := 15
Race Starting Percent Migration := 5
Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 2000 (2500 Atena)

Przyspieszy to wzrost populacji, ale da możliwość grania z cechami Low Reproduction i Enviromental Weakness. Chociaż w sumie i tak generowany losowo HW będzie miał wpływ na przyrost. Ale to już jest jakaś szansa...

[Edited by Adi Cherryson on Jul 10, 2009 at 01:18]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 10, 2009 at 01:06

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #4]

pbem spełnia swój cel testowy jak widać

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 10, 2009 at 05:17
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged

Attached:
Settings.zip
10 KB [downloads: 312]
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #5]

Bardzo niefortunny wybór, ale masz rację Adi ze trzeba umożliwić grę w każdym ustawieniu.

Tura 2400.4 już poszło proszę ja wykonać normalnie. Przy następnej turze Adi ściągnij plik z załącznika i podmień go w katalogu Data Solaris i wygeneruj nowa turę. Pozostałych proszę o to samo, ale dopiero po wysłaniu plr z 2400.4

Zmiany w settings zwiększają bazowy przyrost ludności i zmniejszają migrację. Zobaczymy jak to się sprawdzi.


Edit
Wysłałem ostatnia turę dla solaris, teraz komp sam będzie sobie radził.

[Edited by Merthen on Jul 10, 2009 at 08:03]

Jul 10, 2009 at 07:27

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #6]

Adi, nie trzeba było być takim zachłannym, mogłeś zrezygnować z Ancient Race, teraz masz za swoje

Dobra, koniec wrednych słówek, do rzeczy. Bardzo niefortunny wybór, mogłeś sobie dać ujemny bonus do produkcji surowców, nie wiem co cie podkusiło do takiego wyboru. Czy czasem ta zmiana w settingsach nie spowoduje większego wzrostu populacji u innych?

Jul 10, 2009 at 11:58

Print
Trader
Status: Veteran

Posts: 312
Registered: Mar 28, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #7]

Będzie rosło jak na drożdżach

Jul 10, 2009 at 12:04

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #8]

Oczywiście ze wzrośnie u innych. Sprawiedliwe i logiczne. Jak się to sprawdzić zobaczymy w czasie gry. W końcu ten PBEm jest także testem Ateny.

Co do ujemnych bonusów ja osobiście preferuję:

- ujemnie do gospodarki - nadrabiam to fabrykami
- ujemny do wywiadu - jak go nie ma to po co nam
- ujemny do walk naziemnych - przy inwazjach można nadrobić to liczebnością lub techniką. Nie stosuje jednak tego ujemnego bonusu jeżeli nie pasuje mi fabularnie. Np moim Kociambrom nigdy bym takiego ujemnego modyfikatora nie wstawił.
- jeżeli brakuje mi jeszcze punktów to biorę minus do walk w kosmosie - nadrabiam to projektowaniem okrętów.

innych ujemnych bonusów nei stosuje.

Jul 10, 2009 at 12:05

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #9]

ja stosuje natural deprassy

Skyline czasem trudno zrezygnować z wieloletnich przyzwyczajeń
a warto tworzyć imperia o zróżnicowanym systemie co często wiążę się z ujemnymi bonusami
a przecież nikt nie weźmie sobie ujemnego bonusu do nauki :P

pech Adiego polegał najbardziej na tym że jego homeworld miał unpleased a nie jak moje np mild

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 10, 2009 at 13:33
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #10]

Ale czy można zmodyfikować rozpoczętą już grę? Wydaje mi się, że nie jest to możliwe, bo będzie komunikat o zmianie plików. W domu sprawdzę.

Gra powinna być możliwa z każdym wyborem minusowym w racial. Utrudniona, ale możliwa. Inaczej taka opcja nie ma sensu, bo nikt jej nie wybierze. Co więcej uważam, że powinno być możliwe granie ze wszystkimi minusami rasowymi.

W Atenie bałem się wybrać minusu do nastrojów, bo chyba w ustrojach jest coś zmienione w tym kierunku i dodatkowo zmodyfikowany mechanizm wpływu wydarzeń na nastrój. W sumie szkoda, że się nie zdecydowałem, byłby materiał testowy, czy w ekstremalnej wersji minusu do nastrojów da się jeszcze grać. Ale może Cezar to sprawdza przez przypadek?

Bez Ancient Rase czułbym się niekomfortowo, jako twórca mapy. Już o tym pisałem. Mimo wszystko - zawsze coś się zapamięta i zyskuje nieuczciwie przewagę. Natomiast w normalnej grze na pewno nie wybrałbym Organic za 1500 rp. Za 1000 tak i te zaoszczędzone 500 punktów usunęłoby minus do wzrostu. Ale wtedy z kolei nie odkryłbym tego problemu. A to ważna rzecz bo dotyczy także stock i Sparty.

W każdym razie trzeba uważać z manipulacją przyrostem populacji i migracją. Przeanalizuję sobie wszystkie tury po kolei na podstawie plików gam, bo wydaje mi się, że zachodziły dziwne zmiany. Nie zwracałem na to uwagi, dopóki nie odkryłem kolapsu z brakiem przyrostu.

Przy okazji, jak się tak już rozpisałem: jeśli zmiana parametrów gry będzie możliwa to wnioskuję o zmianę zużycia surowców organicznych przez populację do 0,2. Zamiast 0,5. To wymusza bezcelową budowę farm, w miejsce naszych ulubionych,drogocennych laboratoriów. To nie jest gra populacji tylko budynków. Moim zdaniem w ogóle nie powinno być.tej opcji. Chyba dyskutowaliśmy o tym i taką wartość właśnie ustaliliśmy.

No i jeszcze Tachion Sensors - powinien mieć maksymalny zasięg , taki jak Basic Sensors. Skoro jest dużo droższy i większy. Poza tym to sprzęt wojskowy, więc lepszy niż cywilny. Na początku gry można latać, ukrywać się i szukać po systemie fregatami z krótkim zakresem wykrywania, jeśli ktoś lubi. W późniejszym etapie nie wyobrażam sobie, że po wejściu do sytemu zaawansowanego okrętu potężnego imperium, nie będą widoczne wszystkie heksy. Można dodać więcej poziomów, ale ostatecznie sensory tachionowe muszą widzieć cały system.

[Edited by Adi Cherryson on Jul 10, 2009 at 13:45]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 10, 2009 at 13:41

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #11]

Konsorcjum Eleńskie ma być królikami doświadczalnymi ?

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 10, 2009 at 14:30
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #12]

Nie wierze, ale nie zgodze sie z prawie żadnym twoim słowem. Komentuje:

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Gra powinna być możliwa z każdym wyborem minusowym w racial. Utrudniona, ale możliwa. Inaczej taka opcja nie ma sensu, bo nikt jej nie wybierze. Co więcej uważam, że powinno być możliwe granie ze wszystkimi minusami rasowymi.


Jak se pościelisz tak sie wyśpisz. Jak widać na tym posłaniu to sobie skomponowałeś nie da sie spać. Kombinacja jest zabójcza jak widać ale to był chyba eksperyment i wiesz żeby tak na przyszłość nie robić. Tak, na każdym minusowym bonusem da sie grać, ale jak widać ze zbyt dużymi ujemnymi procentami gra sie bardzo trudno lub nawet w ogóle. Masz nauczke na przyszłość

Quote:
Adi Cherryson wrote:
W Atenie bałem się wybrać minusu do nastrojów, bo chyba w ustrojach jest coś zmienione w tym kierunku i dodatkowo zmodyfikowany mechanizm wpływu wydarzeń na nastrój. W sumie szkoda, że się nie zdecydowałem, byłby materiał testowy, czy w ekstremalnej wersji minusu do nastrojów da się jeszcze grać. Ale może Cezar to sprawdza przez przypadek?


W twoim przypadku groźne by to nie było. Minus do nastrojów jest mało odczuwalny a jest dużo budynków które poprawiają nastrój populacji (dodatkowo te organiczne też).

Quote:
Adi Cherryson wrote:
W każdym razie trzeba uważać z manipulacją przyrostem populacji i migracją. Przeanalizuję sobie wszystkie tury po kolei na podstawie plików gam, bo wydaje mi się, że zachodziły dziwne zmiany. Nie zwracałem na to uwagi, dopóki nie odkryłem kolapsu z brakiem przyrostu.


Da sie jakoś wpłynąć na migracje na planecie?

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Przy okazji, jak się tak już rozpisałem: jeśli zmiana parametrów gry będzie możliwa to wnioskuję o zmianę zużycia surowców organicznych przez populację do 0,2. Zamiast 0,5. To wymusza bezcelową budowę farm, w miejsce naszych ulubionych,drogocennych laboratoriów. To nie jest gra populacji tylko budynków. Moim zdaniem w ogóle nie powinno być.tej opcji. Chyba dyskutowaliśmy o tym i taką wartość właśnie ustaliliśmy


Jak dla mnie można nawet zwiększyć koszty utrzymania populacji. Surowce organiczne i tak są mało ważne.

Quote:
Adi Cherryson wrote:
No i jeszcze Tachion Sensors - powinien mieć maksymalny zasięg , taki jak Basic Sensors. Skoro jest dużo droższy i większy. Poza tym to sprzęt wojskowy, więc lepszy niż cywilny. Na początku gry można latać, ukrywać się i szukać po systemie fregatami z krótkim zakresem wykrywania, jeśli ktoś lubi. W późniejszym etapie nie wyobrażam sobie, że po wejściu do sytemu zaawansowanego okrętu potężnego imperium, nie będą widoczne wszystkie heksy. Można dodać więcej poziomów, ale ostatecznie sensory tachionowe muszą widzieć cały system.


Absolutnie sie z tym nie zgadzam. Sensory tachionowe powinny mieć o połowe lub przynajmniej o 1/4 mniejszy zasięg od basic sensors. Dlaczego? Bo wszystko ma swoje zadanie. Basic sensors pokażą nam cały system, a jeśli chcemy widzieć wszystkie zamaskowane statki w systemie to trzeba zbudować pare takich. No i dajmy też chociaż troche większe szanse na maskowanie.

[Edited by Skyline14 on Jul 10, 2009 at 19:01]
Jul 10, 2009 at 18:58

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged

Attached:
Populacja.jpg
23 KB [downloads: 496]
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #13]

To chyba najbardziej pechowy PBEM, w którym biorę udział.

Zmiana pliku settings chyba nie działa.



Migracja co prawda została obniżona do 8%, ale nadal przyrost populacji jest zerowy. A nie powinien taki być. Przy 15% początkowych, minus 5% kary za Low Reproduction przyrost powinien wynosić 10%.

To jest ciekawe, bowiem chyba okazuje się, że Enviromental Weakness obniża nie tylko conditions planety ale też przyrost populacji. Bo jak inaczej wytłumaczyć zerowy przyrost?

Nie wiem czy mam dalej drążyć temat i eksperymentować? Może lepiej uznać, że Low Reproduction i Enviromental Weakness są niegrywalne i je usunąć, a zostawić tylko w racial traits High Reproduction i Enviromental Resistance. Bo na razie nie widzę sposobu, aby temu zaradzić. Na wszystkich planetach przyrost jest mniejszy niż migracja. Jak spojrzycie na statystyki, zauważycie wyraźną różnicę przyrostu populacji już po trzech turach. Science Enclave stoi na 10.000.

Skyline - trudno mi dyskutować z Twoim podejściem do gry. Ja po prostu lubię grać w SEV, bo (w miarę) dobrze znam stock i wiem, co można z niego uzyskać. To mnie bawi i daje radość oraz motywację. Nie chcę nikogo przekonywać do mojego poglądu.

[Edited by Adi Cherryson on Jul 11, 2009 at 01:17]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 11, 2009 at 01:15

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #14]

Po co usuwać te racial traits? Trzeba tylko wiedzieć żeby obydwu naraz ich nie wybierać.

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Skyline - trudno mi dyskutować z Twoim podejściem do gry. Ja po prostu lubię grać w SEV, bo (w miarę) dobrze znam stock i wiem, co można z niego uzyskać. To mnie bawi i daje radość oraz motywację. Nie chcę nikogo przekonywać do mojego poglądu.


Liczyłem na dyskusje.
Jul 11, 2009 at 10:26

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #15]

ale powinno być tak że w dowolnej konfiguracji da się rać choć trudniej ale musi ci się dać
a jakby tak tobie Skyline tak ubywało ?
tylko mi nie pisz że byś to zaakceptował

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 11, 2009 at 10:28
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #16]

Przyznam się, że nie wiem dlaczego uważacie że 0% przyrost populacji na początku rozgrywki czyni ją niegrywalną. Sam wielokrotnie (przy wyborze Ancient Race zawsze, z powodów fabularnych) byłem w takiej sytuacji i nie zauważyłem nigdy jakiegoś znacząco negatywnego wpływu na rozwój mojego imperium. Nie znam modyfikatorów populacyjnych w Atenie, ale wydaje mi się, że mocno przesadzacie z tą niegrywalnością. Zaznaczam, że miałem gry gdy przez znaczną część rozgrywki macierzysta populacja miała 0% przyrostu nawet na planetach optimal będąc Jubilant.

Proponuję mniej sugerować się statystykami, jako że są bardzo mylące w odniesieniu do oceny jak dobrze imperium się rozwija.

Edit - przez przyrost rozumiem oczywiście Birth Rate

[Edited by PAwleus on Jul 11, 2009 at 15:27]

Jul 11, 2009 at 15:15

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #17]

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
ale powinno być tak że w dowolnej konfiguracji da się rać choć trudniej ale musi ci się dać
a jakby tak tobie Skyline tak ubywało ?
tylko mi nie pisz że byś to zaakceptował


Po pierwsze, mi by tak nie ubywało bo nie doprowadziłbym sie do tego (lepiej zapobiegać niż leczyć).
Po drugie, gdybym już grał na tym, to masz racje, nie zaakceptował bym tego. Gra oczywiście jest wtedy możliwa (można przenieść populacje na najbliższą planete optimal) ale znacznie ograniczy nasz ukochany colonizing rush.

Adi, a może spróbuj budynków dających bonus do wzrostu populacji. Masz rase organiczną więc masz dużo takich rzeczy.

PS. Coś dużo przysłów mi sie przydaje.
Jul 11, 2009 at 18:11

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #18]

Wolałbym wystartować ponownie i zapobiec, niż leczyć.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 12, 2009 at 01:28

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #19]

Poczekajmy ze wszystkimi decyzjami aż wróci Methen

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 12, 2009 at 09:19
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #20]

Nie mam nic do tego co zrobicie z Waszą rozgrywką. Prosiłbym tylko Merthena aby nie zmieniał tego w Atenie, gdyż taka zmiana by ją pogorszyła - połączenie Low Reproduction i Enviromental Weakness POWINNO dawać 0% Birth Rate przynajmniej na planetach Unpleasant. 0% BR nie ma niemal żadnego wpływu na tempo expansji jako że w SE5 (z wyjątkiem może posuniętego do ekstrimum Proportions - nie przypuszczam aby w Atenie były nawet zbliżone modyfikatory populacyjne) populacja jest jednym z najmniej znaczących czynników. Bardzo chętnie bym się dowiedział dlaczego uważacie to co uważacie (zawsze istnieje możliwość, że czegoś nie wiem) ale chodzi mi głównie o pozostawienie Ateny niezmienionej w tym zakresie.

Jul 12, 2009 at 11:23

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #21]

Korzystając z uprzejmości znajomych mogę się wypowiedzieć. Płytę główna (i nie tylko to musiałem kupić ) będę miał w środę więc od tego dnia mogę kontynuować rozgrywkę.

Zmiana pliku powinna zadziałać, gdyż jest to zmiana nieinwazyjne. Być może zmiany będą widoczne po następnej turze. No ale ta rozgrywka miała być "friendly" gdzie głównym wrogiem okaże się Solaris nie inne problemy.

Dlatego też proponuje zacząć od nowa. Każdy może sobie przemyśleć (na podstawie tego co widział przez pierwsze tury) jeszcze raz swoje imperium i wysłać do mnie je ponownie. Przyznaje ze ponownie rozpoczęcie gry jest dla mnie kłopotliwe pod względem sprawiedliwości, klimatu a także pod względem czasochłonności (ostatnio musiałem 20 razy ustawiacz grę zanim udało mi się wylosować Solaris w środku). No ale niech tak będzie.

Proszę więc tych co chcą zmienić parametry swojego imperium o wysłanie je do mnie.

Proponowane zmiany w postach powyższych to:
1) zmienienie organic na 0,2
2) powiększenie zasięgu Tachion Sensors
3) wyrzucenie dwóch cech z racial.


ad 1) dyskutowaliśmy o tym w temacie Atena - Praktyczne testy. Choć uważam ze koszty organiczne są potrzebne, zgodziłem się tam wstępnie zmniejszyć ten parametr do 0.2, Dlatego w Atenie Solaris (tylko w niej) obniżę ten parametr.

ad 2) Jak rozwiązać ten problem proponowałem w temacie: Atena - Sensory i maskowanie. No cóż nie spotkałem się zrozumieniem, zamiast tego widzę tendencje do upraszczanie rozgrywki. Zgadzam się tu ze Skyline ze każdy sprzęt ma swoje przeznaczenie. Dlatego zamiast zwiększanie zasięgu dla Tachion Sensors, proponuje umieszczać ten czujnik razem z Basić Sensors jako rozwiązanie dla tej rozgrywki. Nie ma co upraszczać rozgrywki sobie i innym którzy tez chcą mieć przyjemnosć z gry.

ad 3) usuniecie tych z cech Ateny Solaris (co z nimi zrobić w Atenie zwykłej to kwestia jeszcze dyskusji) spowoduje ze utworzone imperia nie będę działać. Najlepiej ich do tej rozgrywki po prostu nie używać.


Proponuje wszystkim przez pozostały czas do rozpoczęcia PBEM5 od nowa, dobrze zastanowienia się nad swoimi rasami oraz nad rozwiązaniami zastosowanymi w Atenie. Dalsze przerywanie rozgrywki popsuje do końca nadszarpnięty już klimat tej rozgrywki.




PAwleus wszystkie te zmiany wraz z emergency propulsion dotyczą tylko Ateny Solaris powstałej specjalnie dla tej rozgrywki. Atena właściwej to nie dotyczy. Też uważam ze da się grać z 0 przyrostem, ale przy rozszerzonych bonusach produkcyjnych w Atenie gra taka jest trudniejsza.

Jul 12, 2009 at 12:49

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #22]

ja jestem przeciwny usuwaniu jakichkolwiek cech w racial traits
są w sam raz stworzone do tej gry
i każdy powinien mieć możliwość dowolnej konfiguracji imperium
jak komuś brakuje punktów to może wziąć np te środowisko ujemne i będzie pasowało
a jak to weźmiecie to co da się wtedy ?
tylko nie piszcie co poniektórzy ze ujemne minerały bo to się bierze na samym początku

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 12, 2009 at 13:53
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #23]

Dokładnie, nie ma sensu usuwać cech w racial traits. Tak jak powiedział Ceasar, komuś będzie pasowało wzięcie Enviromental Weakness to co wtedy? A że Adi troche przesadził to nie znaczy że trzeba to usuwać.

Proponuje zostawić koszty utrzymania ludności na poziomie 0,5. I tak wiem że nikt nie zgodzi sie na zwiększenie tych kosztów.

Ogólnie to jestem przeciw wszystkim 3 propozycjom. Ewentualnie za ich przeciwnościami.

Jul 12, 2009 at 18:45

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #24]

nie że przesadził ale miał pecha przy kondycji planet

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 12, 2009 at 19:48
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #25]

Nawet jeśli, to i tak jest dużo planet z Unpleasant.
Ciekawe co by jego populacja zrobiła na planecie Deadly.

[Edited by Skyline14 on Jul 12, 2009 at 21:55]

Jul 12, 2009 at 21:54

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #26]

Połączenie Low Reproduction i Enviromental Weakness powoduje, że nie da się grać w trybie multi. Nawet na stock. Spróbowałem tego praktycznie i takie jest moje zdanie. To nie chodzi o conditions, choć dwa zerowe HW unpleasant są dodatkową "atrakcją". Na mild jest bodajże 2%, na good 3% Birth Rate. Przy tak dużej różnicy między migracją, a przyrostem, Hw pustoszeje bardzo szybko. Ma to wpływ na wydajność stoczni i proces kolonizacji w najważniejszym okresie gry. Tych opóźnień nie sposób będzie nadrobić.

Merthenie - skoro uważasz, że można z tym grać, to zmień swoje imperium w PBEM5 i pokaż mi, jak to wygląda. Mówię całkowicie poważnie. Bo co innego pisać teoretycznie na forum, a co innego sprawdzić praktycznie. Inaczej Ci nie uwierzę.

Owszem. Można sobie rzucać takie wyzwania w singlu. Gra będzie różna od typowych i na pewno ciekawa. Ale w PBEM5 mamy zamiar skopać tyłek pewnemu wrednemu imperium. Chciałbym to zrobić jak najszybciej. Przed turą 110.

W stock sensory tachionowe mają zasięg na maksymalnym poziomie bodajże 27 heksów - cały system. Dlaczego obniżenie maksymalnego zasięgu jest według Ciebie uproszczeniem? Według mnie jest akurat na odwrót. To zależy od punktu widzenia. Taki przykład. Atakujemy Warp Point. Obrońca ma jednego satelitę wokół gwiazdy z TS. Czyli przy zasięgu 15 pól widzi wszystkie nasze jednostki na Warp Poincie. My natomiast nie widzimy jego zamaskowanych jednostek na krańcach systemu. Z punktu widzenia atakowanego, gra jest łatwiejsza, bo może ukryć jakieś jednostki. W stock nie mógł tego zrobić. Z punktu widzenia atakującego, gra jest trudniejsza. Ten przykład ma uświadomić Ci, że w sumie nie ma obiektywnego kryterium. Jednemu graczowi uprościsz, drugiemu utrudnisz.

Skoro w Atenie Solaris zmieniłeś na moją prośbę zasięg Basic Sensors, to możesz zmienić TS. W dalszych pracach przecież nie musisz tego zachować.

Na koniec merytorycznej części mam jednak ciekawą sugestię, która jest efektem tych moich zmagań z kryzysem przyrostu. Chodzi o parametr w settings:

Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1000

Migracja to automatyczne przenoszenie populacji z planet gorszych na lepsze. Moim zdaniem jej obniżenie spowoduje, że na początku gry będziemy mieli większy wpływ na dystrybucję populacji na wybrane przez nas planety. Mniejsza migracja ułatwi także proces kolonizacji, bo będzie dostępnych więcej kolonistów. Po prostu mamy większą kontrolę nad populacją HW. Uatrakcyjni to początkowe tury. Można statkami przewozić więcej ludzi na wybrane kluczowe strategicznie planety.

Rozumiem Twoje zmęczenie moimi ciągłymi uwagami. Potraktuj mnie jednak życzliwie, jak starego dziadka, który ma doświadczenie, ale też przy okazji zrzędzi niemiłosiernie. Nigdy nie grałem w żadne mody do jakiekolwiek gry i jestem do nich zasadniczo nastawiony sceptycznie. Atena to pierwszy wyjątek.

I tak stoimy z grą do czasu, aż uporasz się z problemami sprzętowymi. Nie chcę być przeszkodą w grze. Jednak mam taką zasadę w życiu, że zawsze otwarcie mówię o zauważonych problemach, zanim narosną. Napisałem, o co mi chodzi i jak to rozwiązać. To jest lepsze i uczciwsze, niż milczenie, a potem ciche wycofanie się z rozgrywki pod innym pozorem.

Oczywiście czuję się też winnym zamieszania. Jeśli masz możliwość przesłania imperium Solaris i swojego, to przed środą mogę skompletować imperia reszty graczy i wygenerować grę, z ustawieniem Solaris w centrum mapy. Ewentualne zmiany w modzie mogę też zamieścić. W ten sposób mógłbyś przystąpić do ponownego startu bez nakładów czasowych.

Przypomniał mi się taki żart. Odnośnie dziadka, intencji, wzajemnej komunikacji i efektów tego:

Na lekcji przyrody Jasiu stwierdza:
- Proszę Pani, mój dziadek umie naśladować głos sowy.
- Świetnie. To wybierzmy się na wycieczkę do dziadka, aby posłuchać - odpowiada Pani.
Klasa zgromadziła się w pokoju dziadka. Nauczycielka prosi:
- Dziadku, zademonstruj dzieciom głos sowy.
- Hę...? - dziadek jest zdziwiony.
- Proszę Pani, to nie tak. Ja spróbuję - mówi Jasiu i pyta:
- Dziadku, kiedyście ostatnio piwo pili?!
- Uhuhuuuu...

[Edited by Adi Cherryson on Jul 13, 2009 at 00:57]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 13, 2009 at 00:55

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #27]

Quote:
Skyline14 wrote:
Dokładnie, nie ma sensu usuwać cech w racial traits. Tak jak powiedział Ceasar, komuś będzie pasowało wzięcie Enviromental Weakness to co wtedy? A że Adi troche przesadził to nie znaczy że trzeba to usuwać.

nie usuwamy tego z Atey, tylko nad tym dyskutujemy bo problem (co widać po oddźwięku) istnieje.
Quote:
Skyline14 wrote:
Proponuje zostawić koszty utrzymania ludności na poziomie 0,5. I tak wiem że nikt nie zgodzi sie na zwiększenie tych kosztów.

W Ateny tego nie ruszam, gdyż to kwestia długiej dyskusji, natomiast w Atenie Solaris nawet chętnie to zmieniam, aby w/w dyskusja miała o co się opierać
Quote:
Skyline14 wrote:
Ogólnie to jestem przeciw wszystkim 3 propozycjom. Ewentualnie za ich przeciwnościami.

Jakby te przeciwności miały wyglądać??

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Merthenie - skoro uważasz, że można z tym grać, to zmień swoje imperium w PBEM5 i pokaż mi, jak to wygląda. Mówię całkowicie poważnie. Bo co innego pisać teoretycznie na forum, a co innego sprawdzić praktycznie. Inaczej Ci nie uwierzę. .

Napisałem ze jest to możliwe ale utrudnione. Przykład mamy w rozgrywce Arena-1 tam miałem przyrost 0 a wygrałem. Jednak zauważyłem ze gra sie tak trudniej i w PBEM 5, jeżeli mam konkurować o możliwość najechania Solaris jako pierwszy nie mam zamiaru tych cech wybierać
Quote:
Adi Cherryson wrote:
Owszem. Można sobie rzucać takie wyzwania w singlu. Gra będzie różna od typowych i na pewno ciekawa. Ale w PBEM5 mamy zamiar skopać tyłek pewnemu wrednemu imperium. Chciałbym to zrobić jak najszybciej. Przed turą 110.

Tak się zastanawiam czy chodzi Ci o imperium Solaris czy o moje. Poważnie mówiąc jeżeli uda Ci się zniszczyć Solaris przed turą 110 to Ci pogratuluje, a siebie opieprzę za zły projekt imperium zła. Ale szczerze powiem ze jeżeli będziesz chciał walczyć w pojedynkę, to wygrasz tylko sprytem. W walce flot łatwo nie będzie.
Quote:
Adi Cherryson wrote:
W stock sensory tachionowe mają zasięg na maksymalnym poziomie bodajże 27 heksów - cały system. Dlaczego obniżenie maksymalnego zasięgu jest według Ciebie uproszczeniem? Według mnie jest akurat na odwrót. To zależy od punktu widzenia. Taki przykład. Atakujemy Warp Point. Obrońca ma jednego satelitę wokół gwiazdy z TS. Czyli przy zasięgu 15 pól widzi wszystkie nasze jednostki na Warp Poincie. My natomiast nie widzimy jego zamaskowanych jednostek na krańcach systemu. Z punktu widzenia atakowanego, gra jest łatwiejsza, bo może ukryć jakieś jednostki. W stock nie mógł tego zrobić. Z punktu widzenia atakującego, gra jest trudniejsza. Ten przykład ma uświadomić Ci, że w sumie nie ma obiektywnego kryterium. Jednemu graczowi uprościsz, drugiemu utrudnisz.
Skoro w Atenie Solaris zmieniłeś na moją prośbę zasięg Basic Sensors, to możesz zmienić TS. W dalszych pracach przecież nie musisz tego zachować.


hmm dobrze powiększę ten zasięg w Solaris ale dla ostatnich poziomów (tak, tak tu tkwi haczyk ). Myślę ze dzięki temu wilk będzie syty a owce cała.


Quote:
Adi Cherryson wrote:
Na koniec merytorycznej części mam jednak ciekawą sugestię, która jest efektem tych moich zmagań z kryzysem przyrostu. Chodzi o parametr w settings:

Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1000

Migracja to automatyczne przenoszenie populacji z planet gorszych na lepsze. Moim zdaniem jej obniżenie spowoduje, że na początku gry będziemy mieli większy wpływ na dystrybucję populacji na wybrane przez nas planety. Mniejsza migracja ułatwi także proces kolonizacji, bo będzie dostępnych więcej kolonistów. Po prostu mamy większą kontrolę nad populacją HW. Uatrakcyjni to początkowe tury. Można statkami przewozić więcej ludzi na wybrane kluczowe strategicznie planety.

Migracja to strategiczny problem i muszę go przemyśleć.
Quote:
Adi Cherryson wrote:
Rozumiem Twoje zmęczenie moimi ciągłymi uwagami. Potraktuj mnie jednak życzliwie, jak starego dziadka, który ma doświadczenie, ale też przy okazji zrzędzi niemiłosiernie. Nigdy nie grałem w żadne mody do jakiekolwiek gry i jestem do nich zasadniczo nastawiony sceptycznie. Atena to pierwszy wyjątek.

I tak stoimy z grą do czasu, aż uporasz się z problemami sprzętowymi. Nie chcę być przeszkodą w grze. Jednak mam taką zasadę w życiu, że zawsze otwarcie mówię o zauważonych problemach, zanim narosną. Napisałem, o co mi chodzi i jak to rozwiązać. To jest lepsze i uczciwsze, niż milczenie, a potem ciche wycofanie się z rozgrywki pod innym pozorem.

Nie są dla mnie probleme Twoje uwagi o Atenie, czy kogokolwiek innego. Nei są i inigdy nie bedę. Ja ich wręcz oczekuje. Problem dla mnie stanowi tylko to ze takie sprawy powinny wyjśc przed rozpoczęciem PBEM5 a nie w trakcie .
Quote:
Adi Cherryson wrote:
Oczywiście czuję się też winnym zamieszania. Jeśli masz możliwość przesłania imperium Solaris i swojego, to przed środą mogę skompletować imperia reszty graczy i wygenerować grę, z ustawieniem Solaris w centrum mapy. Ewentualne zmiany w modzie mogę też zamieścić. W ten sposób mógłbyś przystąpić do ponownego startu bez nakładów czasowych.

Dziękuje za propozycję ale wszystko mam na dysku zepsutego kompa. Poczekajmy może do tej środy.
Jul 13, 2009 at 07:48

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #28]

Quote:
Merthen wrote:
Jakby te przeciwności miały wyglądać??


No wiesz. Adi proponuje zwiększyć zasięc sensorów tachionowych a ja zmniejszyć. Adi proponuje zmniejszyć koszty utrzymania populacji a ja zwiększyć je.
Tak więc wole utrudnić i uatrakcyjnić rozgrywke niż iść na łatwizne, ale do pewnej granicy.
Jul 13, 2009 at 13:28

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #29]

Quote:
Merthen wrote:Nie są dla mnie probleme Twoje uwagi o Atenie, czy kogokolwiek innego. Nei są i inigdy nie bedę. Ja ich wręcz oczekuje. Problem dla mnie stanowi tylko to ze takie sprawy powinny wyjśc przed rozpoczęciem PBEM5 a nie w trakcie


No tak. U mnie niestety sprawa singla w SEV leży. Gram tylko w nasze PBEM (czyli praktycznie to nie gram ) i dopiero wtedy mogę cokolwiek zobaczyć praktycznie, ocenić i napisać. Dlatego tak wyszło.

To może zredukować migrację do poziomu stock na HW? Bo z racji większej ilości ludzi jest ona większa.

[Edited by Adi Cherryson on Jul 13, 2009 at 15:05]

_________________________________
Felietony z CaissÂą
Jul 13, 2009 at 15:02

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #30]

Bardzo wygodną opcją w SEV byłoby kontrolowanie procentu migracji na danych planetach. Czyli jeśli chcemy aby z danej planety nikt nie migrował to ustawiamy migracje na 0%. Lub na planecie mamy przeludnienie a nie posiadamy wolnych transporterów, to ustawiamy migracje większą niż wzrost populacji.
Taka opcja byłaby wygodna, a jeśli nie chcemy tego ustawiać to włączamy ministra od tych spraw

Jednak mod aż takich modyfikacji nam nie da.

Jul 13, 2009 at 17:14

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #31]

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Połączenie Low Reproduction i Enviromental Weakness powoduje, że nie da się grać w trybie multi. Nawet na stock. Spróbowałem tego praktycznie i takie jest moje zdanie.

Wszystko to co poprzednio powiedziałem odnosiło się do gier multi na PBW z czasów gdy modyfikatory populacyjne w prawie wszystkich modach były niemal takie same lub identyczne jak w stock. Dlatego nie bardzo rozumiem na czym polegają twoje doświadczenia, jako że ja niemal rutynowo stosowałem to połączenie, często dodając takie kwiatki jak Naturally Depressed i wszystkie Ineptness. Czy one szkodziły moim rasom? Watpię, gdyż dzięki nim mogłem dobrać cechy w ten sposób, że przy ich wykorzystaniu te negatywy nie miały większego znaczenia. Nie tylko można grać w multi stosując je, ale nie stanowią one przeszkody w wygrywaniu. Jeśli nie wierzysz słowu harcerza to mam liczne save-y na dowód.

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Migracja to automatyczne przenoszenie populacji z planet gorszych na lepsze.

Nie jest to cała prawda (cała to jest tylko o planecie Ksi - sorry, nie mogłem się oprzeć). Migracja to w pierwszym rzędzie przenoszenie populacji z kolonii bardziej zaludnionych do mniej - nie ma szans w SE5 żeby populacja z kolonii 500mln deadly tiny wyemigrowała do 2mld optimal huge (nawet 1 mln tego nie zrobi).

Zgadzam się, że migracja powinna być ograniczona, choć z innych powodów. Jestem nawet zdania, że powinna być ograniczona niemal do granicy eliminacji (np. w Proportion mod została w zasadzie wyeliminowana). Głównym powodem jest chęć zbalansowania strategii ekspansji - jako element pogorszenia Colonization Rush, ale niewiele mniej znaczącym jest potrzeba dania szansy imperiom izolacjonistycznym, jako że obecnie nie pozostaje im nic tylko się poddać, jeśli przeciwnicy pozawierają traktaty migracyjne. Hmm... choć tak właściwie to nie byłoby to potrzebne - właśnie wpadłem na pomysł jak uczynić traktaty migracyjne znacznie mniej opłacalnymi. Wygląda na to, że ja też muszę się zastanowić nad migracją...

Quote:
Skyline14 wrote:
Bardzo wygodną opcją w SEV byłoby kontrolowanie procentu migracji na danych planetach.

To dałoby się zrobić! Wystarczy ustawić migrację jak w Proportions, czyli praktycznie wyeliminować ją na dotyczasowych zasadach i wprowadzić event zarządzający populacją, który szukałby w nazwie kolonii np. [E0], [E2], itp. i odpowiednio modyfikował populację w koloniach. Mogłyby być nawet modyfikatory tego jak bardzo dana kolonia jest otwarta na imigrację np. [I0], [I5], technologie i budowle pozwalające na ustawienie większej migracji niż pewna minimalna dostępna na starcie, powiedzmy coś jak Migration Transit System, możliwości wydają się bardzo obiecujące. Widzę, że mam jeszcze jedną ideę do dołączenia do mojego postu o tym jak uczynić SE5 lepszą.

Przy okazji, być może będzie to chociaż niewielkim pocieszeniem dla Merthena po stracie płyty - jestem już bliski upublicznienia wspomnianego postu. Pozostała końcówka do przetłumaczenia (napisałem to najpierw po angielsku, jako że większość idei była najpierw sformowana po angielsku) i wycyzelowanie. Miałem nadzieję, że skończę w weekend, ale nie udało się - wpadłem na kilka ciekawych pomysłów.
Jul 13, 2009 at 23:29

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #32]

no to czekamy
ale aj was Trzech zacznie dyskusje o SEV to tylko czytać można

A ty PAwleus miałeś jakiegoś moda robić ?
bo coś kiedyś o tym wspominałeś ?

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 13, 2009 at 23:48
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #33]

Na razie jestem na etapie opracowywania koncepcji i testowania ich elementów w trakcie uczenia się mechanizmów SE5 i oczekiwania na kilka bardzo przydatnych funkcji. Okazuje się, że tylko kilka z tych elementów naprawdę wymaga nowych funkcji i nie są to kluczowe elementy. W zasadzie tylko Anomalii nie da się wprowadzić w takim zakresie jak bym chciał bez dodatkowych funkcji. Wszystkie inne przeszkody da się obejść w mniej lub bardziej elegancki sposób przy użyciu eventów. Eventy w SE5 to potęga...

Jul 14, 2009 at 00:24

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged

Attached:
HW.jpg
11 KB [downloads: 482]
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #34]

Aby uniknąć problemów przy ponownym starcie, przeprowadziłem mały eksperyment. Rozpocząłem grę kilka razy na stock i Atenie z maksymalną liczbą 10 Homeworld. Zanotowałem ustawienia migracji i przyrostu HW dla Ateny i stock. Imperium bez Enviromental Weakness i Low Reproduction. Nastrój populacji: Happy. Z takimi ustawieniami zaczynamy grę.



Różnią się tylko migracją, która jest o jeden procent wyższa w Atenie i wynika z większej ilości populacji na HW (5000 zamiast 4000). Jest to efekt działania parametru Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1000 w pliku Settings. Do podstawowej migracji, wynoszącej 5% dodawany jest jeden za każde 1000 populacji.

Różnice są minimalne i można je zaakceptować za wyjątkiem HW z conditions unpleasant. Niestety według moich obserwacji był to raczej najczęściej występujący HW. Trochę rzadziej pojawiał się mild, good był rzadki, a optimal wyjątkowo rzadki.

Problem z unpleasant w Atenie jest taki: Po wysłaniu pierwszego kolonizatora, następuje zmniejszenie populacji i migracja obniża się o jeden procent. Zatem w stock mamy migrację 9% i przyrost 10%. Nowych mieszkańców przybywa. W Atenie natomiast migracja i przyrost zrównują się na 10% - mieszkańców nie przybywa.

Moim zdaniem trzeba to poprawić. Na HW unpleasant musi być chociażby minimalny 1% przyrost, tak jak to jest w stock. To niby drobna różnica, ale biorąc po uwagę częstość generowania HW unpleasant (zwłaszcza przy starcie z jednym HW), brak przyrostu mieszkańców radykalnie zmienia warunki początkowe i rujnuje balans. Wystarczy, że jeden gracz trafi na HW mild, a drugi na unpleasant i już ma przewagę. Nie traci bonusu do produkcji i może wysyłać nadmiar kolonistów.

Co ważne: jeśli na HW unpleasant będzie choćby ten 1% różnicy miedzy Birth Rate, a Migration (czyli będzie przybywać mieszkańców), można wyrównać szanse nawet z graczem HW optimal.

Mamy do dyspozycji następujące parametry w Settings:

Race Starting Percent Reproduction := 10
Race Starting Percent Migration := 5
Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1000

Biorąc po uwagę fakt, że planety w Atenie mają zwiększoną pojemność populacji, wydaje mi się, że najlepiej obniżyć parametr Race Starting Percent Migration do 4 lub zmienić Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount.

Edit: No właśnie. Może PAwleus znajdzie trochę czasu na dołączenie do jakieś gry PBEM, PBEM6 jest okazją. Miło będzie zobaczyć wszystkie Twoje uwagi w praktyce. Zachęcam, my tu gramy spokojnie i bez stresów. Można polubić fabularny wątek i pokazać pazur.

[Edited by Adi Cherryson on Jul 14, 2009 at 01:32]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 14, 2009 at 00:40

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #35]

Wydaje mi się, że przeceniasz tą drobną różnicę - wystarczy podnieść zadowolenie mieszkańców (co jest banalnie łatwe - jakiekolwiek troops) i już masz przyrost.

Co do propozycji rozgrywki to prawdopodobnie kiedyś skuszę się, żeby przetestować co przygotował Merthen. Aktualnie raczej nie będzie to możliwe, jako że zamierzam przyłączyć się do Crimson Concept Wars, które właśnie startują na PBW2 i w niedługiej perspektywie do gry testowej B5WM a obiecałem sobie nie grać już nigdy w więcej niż 2 gry jednocześnie - zbyt duże obciążenie czasowe, żeby stworzyć odpowiednie noty dyplomatyczne (co uwielbiam).

Jul 14, 2009 at 02:19

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #36]

Quote:
PAwleus wrote:
To dałoby się zrobić! Wystarczy ustawić migrację jak w Proportions, czyli praktycznie wyeliminować ją na dotyczasowych zasadach i wprowadzić event zarządzający populacją, który szukałby w nazwie kolonii np. [E0], [E2], itp. i odpowiednio modyfikował populację w koloniach. Mogłyby być nawet modyfikatory tego jak bardzo dana kolonia jest otwarta na imigrację np. [I0], [I5], technologie i budowle pozwalające na ustawienie większej migracji niż pewna minimalna dostępna na starcie, powiedzmy coś jak Migration Transit System, możliwości wydają się bardzo obiecujące. Widzę, że mam jeszcze jedną ideę do dołączenia do mojego postu o tym jak uczynić SE5 lepszą.

Eventy rzeczywiście na wiele pozwalają. Jak tylko uporam się z rewolucją dla Ateny, ostro się za nie zabieram

Quote:
PAwleus wrote:
Przy okazji, być może będzie to chociaż niewielkim pocieszeniem dla Merthena po stracie płyty - jestem już bliski upublicznienia wspomnianego postu. Pozostała końcówka do przetłumaczenia (napisałem to najpierw po angielsku, jako że większość idei była najpierw sformowana po angielsku) i wycyzelowanie. Miałem nadzieję, że skończę w weekend, ale nie udało się - wpadłem na kilka ciekawych pomysłów.

Czekam na ten post w wersji polskiej. Sledze co prawda to co się dzieje na forach angielskich ale mój english jest daleki od doskonałości i wiele rzeczy mi umyka. Dlatego jak byś go zamieścił tylko w wersji angielskiej pewnie nie zrozumianym go w całości.
Quote:
Adi Cherryson wrote:
Aby uniknąć problemów przy ponownym starcie, przeprowadziłem mały eksperyment. Rozpocząłem grę kilka razy na stock i Atenie z maksymalną liczbą 10 Homeworld. Zanotowałem ustawienia migracji i przyrostu HW dla Ateny i stock. Imperium bez Enviromental Weakness i Low Reproduction. Nastrój populacji: Happy. Z takimi ustawieniami zaczynamy grę.

Różnią się tylko migracją, która jest o jeden procent wyższa w Atenie i wynika z większej ilości populacji na HW (5000 zamiast 4000). Jest to efekt działania parametru Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1000 w pliku Settings. Do podstawowej migracji, wynoszącej 5% dodawany jest jeden za każde 1000 populacji.

Różnice są minimalne i można je zaakceptować za wyjątkiem HW z conditions unpleasant. Niestety według moich obserwacji był to raczej najczęściej występujący HW. Trochę rzadziej pojawiał się mild, good był rzadki, a optimal wyjątkowo rzadki.

Problem z unpleasant w Atenie jest taki: Po wysłaniu pierwszego kolonizatora, następuje zmniejszenie populacji i migracja obniża się o jeden procent. Zatem w stock mamy migrację 9% i przyrost 10%. Nowych mieszkańców przybywa. W Atenie natomiast migracja i przyrost zrównują się na 10% - mieszkańców nie przybywa.

Moim zdaniem trzeba to poprawić. Na HW unpleasant musi być chociażby minimalny 1% przyrost, tak jak to jest w stock. To niby drobna różnica, ale biorąc po uwagę częstość generowania HW unpleasant (zwłaszcza przy starcie z jednym HW), brak przyrostu mieszkańców radykalnie zmienia warunki początkowe i rujnuje balans. Wystarczy, że jeden gracz trafi na HW mild, a drugi na unpleasant i już ma przewagę. Nie traci bonusu do produkcji i może wysyłać nadmiar kolonistów.

Co ważne: jeśli na HW unpleasant będzie choćby ten 1% różnicy miedzy Birth Rate, a Migration (czyli będzie przybywać mieszkańców), można wyrównać szanse nawet z graczem HW optimal.

Mamy do dyspozycji następujące parametry w Settings:

Race Starting Percent Reproduction := 10
Race Starting Percent Migration := 5
Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1000

Biorąc po uwagę fakt, że planety w Atenie mają zwiększoną pojemność populacji, wydaje mi się, że najlepiej obniżyć parametr Race Starting Percent Migration do 4 lub zmienić Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount.

Dokładne testy Adi. Zmienię settings Solaris według Twojej propozycji. Znaczy zrobię tak:

Race Starting Percent Reproduction := 10
Race Starting Percent Migration := 4
Race Migration Added 1 Percent Per Population Amount := 1500

W Atenie 0.17 też to zmodyfikuję - ale jeszcze nie wiem dokładnie jak (muszę tez po testować)


Quote:
PAwleus wrote:
Wydaje mi się, że przeceniasz tą drobną różnicę - wystarczy podnieść zadowolenie mieszkańców (co jest banalnie łatwe - jakiekolwiek troops) i już masz przyrost.

Co mnie od pewnego czasu zastanawia. Czy nie powinno być tak ze czym większa populacja tym więcej troops?
Quote:
PAwleus wrote:
Co do propozycji rozgrywki to prawdopodobnie kiedyś skuszę się, żeby przetestować co przygotował Merthen. Aktualnie raczej nie będzie to możliwe, jako że zamierzam przyłączyć się do Crimson Concept Wars, które właśnie startują na PBW2 i w niedługiej perspektywie do gry testowej B5WM a obiecałem sobie nie grać już nigdy w więcej niż 2 gry jednocześnie - zbyt duże obciążenie czasowe, żeby stworzyć odpowiednie noty dyplomatyczne (co uwielbiam).

W taki razie zapraszamy do PBEM 7
Jul 14, 2009 at 08:09

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #37]

Quote:
Merthen wrote:
Co mnie od pewnego czasu zastanawia. Czy nie powinno być tak ze czym większa populacja tym więcej troops?

Ano powinno - do zrobienia chyba tylko drogą eventów.

[Edited by PAwleus on Jul 14, 2009 at 14:31]
Jul 14, 2009 at 14:23

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #38]

Jutro mam swój komputer. Wysyłać mi imperia

Jul 14, 2009 at 19:03

Print
Trader
Status: Veteran

Posts: 312
Registered: Mar 28, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #39]

Czyli co?

Jednak od nowa?

Ja zostaję przy swoim imperium.

Jul 14, 2009 at 22:37

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #40]

Od nowa
ja zrobiłem upgrade

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 14, 2009 at 22:46
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged

Attached:
Populacja_01.j
pg

8 KB [downloads: 414]
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #41]

Taka będzie migracja i przyrost na HW po zmianach, jakie zapowiedział Merthen:



Przepraszam Was za całe to zamieszanie, które spowodowałem. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że i tak nie moglibyśmy kontynuować gry, mam nadzieję, że wyjdzie to na dobre. Poznaliśmy kilka ciekawych rzeczy i być może skorzysta na tym Atena. Szczególnie chciałbym przeprosić Merthena za dodatkowy wysiłek w celu ponownego startu. Wierzę, że moje testy i uwagi wynagrodzą Ci ten czas. Starałem się dokładnie opisać i przedstawić problem oraz podać sposoby jego rozwiązania. Też zajęło mi to trochę czasu, który nie uważam za stracony.

Moje imperium będzie zmienione - wiadomo jak.

PS. Widok punktacji powinien zostać wyłączony - widoczny tylko dla sojuszników. Chyba to uzgodniliśmy? Ta przewaga Solaris jest stresogenna.

[Edited by Adi Cherryson on Jul 15, 2009 at 00:02]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 14, 2009 at 23:59

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #42]

widok punktacji powinien zostać zachowany

_________________________________
Ceasar Trade List

Jul 15, 2009 at 06:22
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #43]

Quote:
Trader wrote:
Czyli co?

Jednak od nowa?

Ja zostaję przy swoim imperium.

Tak zdecydowaliśmy, ponieważ się nie odzywałeś uznaliśmy ze się zgadzasz. Możę jednak wyślesz zmodyfikowane imperium? Wszyscy tak zrobili

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Taka będzie migracja i przyrost na HW po zmianach, jakie zapowiedział Merthen:

Przepraszam Was za całe to zamieszanie, które spowodowałem. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że i tak nie moglibyśmy kontynuować gry, mam nadzieję, że wyjdzie to na dobre. Poznaliśmy kilka ciekawych rzeczy i być może skorzysta na tym Atena. Szczególnie chciałbym przeprosić Merthena za dodatkowy wysiłek w celu ponownego startu. Wierzę, że moje testy i uwagi wynagrodzą Ci ten czas. Starałem się dokładnie opisać i przedstawić problem oraz podać sposoby jego rozwiązania. Też zajęło mi to trochę czasu, który nie uważam za stracony.

Moje imperium będzie zmienione - wiadomo jak.

PS. Widok punktacji powinien zostać wyłączony - widoczny tylko dla sojuszników. Chyba to uzgodniliśmy? Ta przewaga Solaris jest stresogenna.

Nie szkodzi najważniejsze aby wszyscy byli zadowoleni .

Co do punktacji to ostrzegałem ze Solaris będzie stresogenne. A jak oddam cugle AI to jeszcze stres wzrośnie z powodu liczby jednostek. Imperium Solaris wyznaję następująca zasadę: Niemozlwe być w galaktyce była bardziej zaawansowana i liczna flota niż nasza
Zauważyłem także ze widok punktacji wywołuje tzw. wyścig szczurów . Ale nie powiem ze miłe jest zobaczyć jak inni się rozwijają więc nie mam zdania w tej kwestii.

Na razie jest jeden głos za zniesieniem punktacji i jeden za zostawieniem .

Do 18.00 przyjmuje imperia i wszelkie uwagi do działania Solaris. Po tym losuje i proszę o nieprzeszkadzanie.
Jul 15, 2009 at 07:05

Print
Trader
Status: Veteran

Posts: 312
Registered: Mar 28, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #44]

Jestem za widokiem punktacji wszystkich graczy.

Jul 15, 2009 at 07:08

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #45]

To może - zagrajmy z imperiami bez haseł? Po co się ograniczać. Każdy sobie wejdzie i posprawdza dokładnie, co tam będzie chciał.

W enklawie obowiązuje ustawa o ochronie danych imperialnych. Kirsus nie życzy sobie, aby nieupoważnione osoby miały dostęp do tych danych. Lepiej to w ogóle wyłączyć.

Jak ktoś jest taki ciekawski, to niech studiuje Estimates. Poza tym nie sądzę, aby głosowaniem można było kogoś zmusić do ujawniania statystyk swojego imperium. Jak chcecie pokazać swoje to wyłączcie hasło i już...

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 15, 2009 at 11:39

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #46]

Decyduje większość.

Jul 15, 2009 at 11:54

Print
Trader
Status: Veteran

Posts: 312
Registered: Mar 28, 2009
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #47]

Adi, nie wiem, czy dokończyliście jakąkolwiek rozgrywkę PBEM.

Albo czy choć doszło do wymarzonych przecież przez Ciebie wielkich bitew. Śmiem wątpić.

Jeśli będę miał możliwość wglądu do rankingu, przynajmniej będę wiedział, kto jest na topie, a kto dołuje. To taka namiastka prawdziwej rywalizacji, więc nie pozbawiaj nas, maluczkich, tej jarmarcznej rozrywki

Jul 15, 2009 at 12:44

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #48]

No to pewnie zostanę przegłosowany, bo Skyline jest zasadniczo mi przeciwny...

Dziwię się tylko Tobie Merthen. Przecież to niszczy klimat i zamienia grę w wyścig. Znacznie bardziej, niż ponowny start, bo na stałe. Mimo woli każdy patrzy i myśli, jak tu dogonić najbliższego w statystykach.

Trader - znacznie więcej pożytecznych informacji znajdziesz w Empires - Estimates.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jul 15, 2009 at 13:18

Print
Skyline14
Status: Veteran

Posts: 367
Registered: Aug 01, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #49]

Jeśli nie będe widział punktacji innych to będe sie ciekawił i domyślał kto na którym jest miejscu. Widze tylko swoje miejsce. Przyzwyczaiłem sie do tego w PBEM i mi również jest to obojętne.

Jeśli będie widział punktacje innych to zobacze ile kto ma statków i albo będe o siebie spokojny albo będzie to stresujące widzieć jak inni mają taką przewage. Widok potężniejszego imperium wywołuje (przynajmniej u mnie) reakcje defensywną i większe przemyślenia nad projektami. Sam widok Szpona Adiego w PBEM4 był dla mnie mega zaskoczeniem Tak więc właściwie wole nie wiedzieć co inni mają a dowiedzieć sie po wszystkim.

Merthen, zasada Solaris jest dobra dopóki nie dojdą do limitu statków i jednostek . Będziesz śledził ich rozwój, czy wolisz pozostawić ich imperium w tajemnicy nawet przed sobą?

EDIT:

Adi (ponieważ napisałeś minute przede mną i nie widziałem twojego postu) tym razem również tak twierdze. Wole sie nie denerwować co inni mają.

[Edited by Skyline14 on Jul 15, 2009 at 13:22]

Jul 15, 2009 at 13:19

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM5 Atena Solaris [Gra w Toku] [post #50]

Hmm a to ciekawe 2 głosy za punktacją, jeden przeciw i dwa obojętne.

Jednak ponieważ jest daleko od jednomyślności, głosy obojętne uznaję za nieważne. Ponieważ wolałbym abyście nei widzieli jak rozwija się Solaris głosuje jednak za włączeniem punktacji tylko dla sojuszników (jak ktoś chce widzieć kogoś punkty to niech wejdzie w nim sojusz). W taki razie Skyline decyduje


Adi ala ja jestem konsekwentny, było ustalane ze będzie widoczna punktacja więc mi to nie przeszkadza. Zagłosowałem jednak tak jak Ty (gdyż nie ukrywałem ze jest mi to bliższe) aby osiagnać jednoznaczny wynik.



Quote:
Skyline14 wrote:
Merthen, zasada Solaris jest dobra dopóki nie dojdą do limitu statków i jednostek . Będziesz śledził ich rozwój, czy wolisz pozostawić ich imperium w tajemnicy nawet przed sobą?



Limit wynosi 10 tys.To chyba nie będzie dla nich za mało.

Szczerze to mam zamiar przez kilka pierwszych tur śledzić Solaris aby sprawdzać czy nie ma jakiś większych błedów w skryptach ale później wole zostać w nieświadomości . choć tak naprawdę projektując ich wiem co mnie czeka.
Jul 15, 2009 at 13:39

Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2 3 4



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.