civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V - Multiplayer > Mieszkańcy Wszechświata
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V - Multiplayer
Poster
Message    
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Mieszkańcy Wszechświata [post #1]

Jeśli temat uważany jest za zbędny proszę usunąć.

Może na nasz kraj temat może być trochę nie na miejscu przez małe zainteresowanie tego typu grami, lecz chciałbym ułatwić nam zakładanie co nowych pbemów. Każdy z nas ma jedną "rasę" stworzoną do grania, a czasami ma się chęć spróbowania innej kombinacji, zmiany sposobu rozrywki. Chciałbym byśmy tutaj przedstawili tak 2-3 lub więcej wariacji ustawień rasowych jakimi preferujemy/chcielibyśmy grać dzięki czemu nie musielibyśmy przedstawiać naszych ras całkowicie od nowa i jedynie zmodyfikować kilka aspektów pod ustawienia danej gry. W ulubione racial traity miałem na myśli, te które dają nam korzyści technologiczne, lub rasa ancient, głównie 1000 punktowe. Ja zacznę;

Rasa pierwsza i zarazem ulubiona; będę udostępniał odpowiedni folder Empire przed każdą grą w jakiej jej użyje, Colonial z Battlestar Galactica.


Nazwa/Typ: Imperium Czarnej Gwiazdy
Imię/Tytuł Przywódcy: Imperator Aneyumi Toeshike


Nazwy Okrętów: Mitologia/Wszechświat + kilka niezwiązanych z głównymi


Nazwa Rasy: Ludzie
Typ Fizyczny: Humanoid
Typ Planety: Skalna
Atmosfera: Tlenowa
Rząd: Monarchia
Społeczeństwo: Neutralne
Ulubione Racial Traity: Głeboka Religijność/Metapsychiczność +/- Organiczność

Opis Budowy Fizycznej:
Ludzie Czarnej Gwiazdy mierzą od 180-215cm mężczyźni i 155-170cm kobiety wysokości po osiągnięciu wieku dorosłego. Skóra ich przybierała różne kolory przez rozmieszczenie siedlisk praludzi na ojczystych planetach. Występuje dymorfizm płciowy u tej rasy, kobiety są drobniejsze i słabsze fizycznie od mężczyzn, ale z kolei Ci posiadają słabsze zdolności metapsychiczne, przez fakt mniej rozwiniętej tej części mózgu. Posiadają jedno dwukomorowe serce z rozwiniętym układem krwionośnych, który transportuje tlen i związki odżywcze do komórek w całym organizmie. Oczy i włosy potrafią przybrać dowolny kolor po 3 roku życia, wcześniej występuje tzw. kolorizm i z dnia na dzień potrafi zmienić się barwa. Układ oddechowy umożliwił jedynie oddychanie tlenowe i na przestrzeni wieków nie udało się zauważyć jego rozwoju. By gatunek mógł się rozmnożyć potrzebny jest kontakt płciowy między oboma płciami, ciąża trwa 9 miesięcy, z której może się urodzić od 1 do 3 potomstwa.

Opis Społeczeństwa:
Imperium Czarnej Gwiazdy istnieje dość młodo, składa się z uchodźców z odległej galaktyki Apolla. Ustanowili monarchię, gdzie przywódca ustanowiony do prowadzanie ich do nowego domu został imperatorem. Nie istnieje podział społeczny i każdy może posiadać wysokie stanowiska pracy jeśli tylko uda mu się spełnić warunki wymagane do jego objęcia. Społeczeństwo jest nieufne względem obcych form życia i bardzo niechętnie dzieli z nią przestrzeń życiową przez drastyczne przeżycia. Wymagana jest edukacja dzieci i zapewnienia im warunków do niej zdatnych, rodzina dostaje pomoc finansową państwa na edukację potomstwa. Społeczeństwo nie wyrobiło w sobie przewagi w określonej dziedzinie życia i dąży do perfekcji we wszystkich jego aspektach, by zapewnić sobie godny tryb życia. W razie zagrożenia potrafi się zorganizować i przeciwstawić się najeźdźcy. Ciężko zdobyć zaufanie, lecz społeczeństwo jest wyjątkowo honorowe i nieodwraca się od swoich przyjaciół w potrzebie.

Historia:
Wiele pokoleń przed pojawieniem się pierwszych okrętów Czarnej Gwiazdy w tej galaktyce istniała potężna cywilizacja. Zwali się Federacją Czarnej Gwiazdy złożonej z macierzystych planet ludzi. Wraz z podróżami gwiezdnymi napotykali wiele innych, przemierzających gwiazdy ras. Jedne były potężne, a inne słabe, lecz najczęściej kontakt prowadzono z z Cesarstwem Drunhaan. Jest to naród wojowników, których słowo jest mniej warta niż kilka monet. Gdy oba narody zostały zaatakowane przez Rój Fheanx zjednoczyli się i wspólnymi siłami przez wiele pokoleń przeciwstawiali się inwazjom na swe układy graniczne, lecz Federacja doznała dotkliwych strat, a kolejny cios pojawił się pod koniec wojny. Cesarstwo postanowiło zlikwidować swego największego rywala w dominacji nad galaktyką Apolla. Zdruzgotane, zdradzone siły Czarnej Gwiazdy jeszcze przez dwa pokolenia utrzymywały pozycję, lecz nawet wprowadzenie najpotężniejszej jednostki jaką widziano, Gwiazdy Bojowej, która była największym, najciężej uzbrojonym i opancerzonym okrętem, który był wstanie mieć dodatkowo dwie eskadry lekkich i jednej średnich/ciężkich myśliwców na swym pokładzie. Wybudowano cztery okręty tej klasy; Perseusza, Pegaza, Walkirie i Hadesa. Wszystkie zostały zniszczone w walce w trakcie Bitwy Uchodźców, która miała miejsce przy bramie galaktyk przez którą flota cywilów miała wykonać skok do dalekiej galaktyki, by tam móc przetrwać i odbudować swą świetność. Resztki wojsk ludzi stworzyły linię, która zdołała utrzymać pozycje przez kilka godzin. Flocie cywilnej udało się wykonać skok, a resztki żołnierzy wysadzili bramę galaktyk. Nikt z żołnierzy nie przeżył. Uchodźcy znaleźli nowy dom i założyli Imperium Czarnej Gwiazdy...

[Edited by Ziro on Nov 16, 2009 at 10:32]

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Nov 09, 2009 at 19:49
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Mieszkańcy Wszechświata [post #2]

Bardzo ciekawy pomysł! (mam refleks )

Zerknij tu:
http://forums.civ.org.pl/misc.php?action=gotomsg&MsgID=178854


-------------------------------------------------------------------------------------


Typ/Nazwa: Imperium Nerghetyrin
Tytuł Przywódcy/Imię: Diuk Nergher
Nazwa Rasy: Ngh
Typ Fizyczny: Węzoidy
Typ Planety: Skalna
Atmosfera: Metan
Rząd: oligarchie
Społeczeństwo: Ksenofobiczne




Biologia

Wężopodobne, pokryte dużymi łuskami, ciało Ngh jest uwieńczone kościstą głową z podstawy, której wyrasta romboidalny kołnierz. Natomiast z drugiej strony rozwidla się w dwie długie, cienkie i elastyczne macki, którymi Ngh z wprawą manipulują drobnymi przedmiotami lub rozrywa wroga. Osobnicy tej rasy różnią się miedzy sobą kolorami łusek oraz wielkością (długością) ciała. Ngh-rin właściwi maja czerwone łuski, a ich ciało dochodzi do 4 metry. Więksi od nich są tylko czarnołuscy Ngh-hrr , kasta wojowników, wśród których można znaleźć i 6 -metrowych osobników. Jednak swoją siłę fizyczna okupili niska inteligencja. Pozostali jak np. zieloni Ngh-jss (naukowcy), żółci Ngh-lii (technicy) czy niebiescy Ngh-hkk (robotnicy) są już mniejsi i rzadko przekraczają 3 metry. Według legend kiedyś istnieli Ngh o białych łuskach, które wzrostem i inteligencją dorównywali Ngh-rin, ale nie ma na to potwierdzenia. Rasa ta porozumiewa się za pomocą telepatii podkreślając niektóre słowa barwą kołnierza, którą mogą dowolnie zmieniać (oczywiście kiedy rozmówca jest w zasięgu wzroku). Żyją do 300 ziemskich lat.

Społeczeństwo

Ngh są społeczeństwem silnie kastowym. Gdzie urodzenie w danej kaście określa co dany osobnik będzie robił do końca swoich dni. Różnice między kastami podkreśla odmienna długości ciała oraz barwa łusek. Najliczniejszą (i najbardziej wydajną) jest grupa niebieskich Ngh-hkk - którzy urodzili się po to aby pracować fizycznie, obsługiwać proste maszyny oraz służyć wszystkim pozostałym klasą. Bezpośrednio kierują nimi zieloni Ngh-jss i żółci Ngh-lii Porządku pilnują odziały Ngh-hrr, którymi dowodzi zawsze jakiś Ngh-rin. Jednak oddziały tę kontrolują społeczeństwo bardziej z tradycji niż jakieś większej potrzeby. Ngh są znani z tego ze nigdy się nie buntujący, z drugiej strony nigdy też nie okazują ze są szczęśliwi. O ile niski poziom emocji jest wrodzony dla Ngh to podejrzewa się ze ich oddanie Ngh-rin jest wynikiem genetycznych manipulacji. Nerghetyrin jest rządzone przez oligarchie, która składa się z 20 najstarszych Ngh-rin. Jeden z nich przewodzi zgromadzeniem. Tytułowany jest Diukiem i zawsze nosi miano Nergher.
Ngh-rin wyznają (a jeżeli oni to wszyscy Ngh też) ze ich rasę stworzyli Pradawni, którzy nadal mieszkają gdzieś w galaktyce.

Historia

Milenium temu społeczeństwo Ngh zaczęło budować pierwszy okręt o napędzie atomowym, który miał zbadać cały system słoneczny. Wtenczas narodem rządzili Ngh o białych łuskach, a Ngh-rin byli ich generałami i doradcami. Kiedy uwaga rządzących była zwrócona ku gwiazdą Ngh-rin przygotowali plan przejęcia władzy. Plan został jednak przejrzany i wybuchła straszna wojna, w której kasty mordowały się wzajemnie. Ponieważ czerwonołuscy przegrywali użyli broni ostatecznej czyli bomb atomowych. Dzięki niej wygrali niszcząc wszystkie ważniejsze skupiska oporu białołuskich, ale jakim kosztem! Zniszczyli i zatruli polowe planety. Zginęło łącznie 80% Ngh, a całe społeczeństwo cofnęło się w rozwoju o setki lat. Przez następny wiek Ngh-rin na czele hord Ngh-hrr tropili i zabijali wszystkich, którzy mieli białe łuski. Robili to tak zajadle aż cały podgatunek przeszedł do legend. Przez cały czas jedyną naukę, którą rozwijali to genetyka. Badali i eksperymentowali tak długo aż udało się się tak zmodyfikować DNA wszystkich pozostałych kast ze Ci rodzili się posłuszni wobec Ngh-rin. Następne wieki upłynęły na odbudowywaniu zniszczeń. Na szczęście Ngh cechowali się duża odpornością na promieniowanie i mogli zasiedlić tereny na których spadły nuklearne bomby. Jakieś 20 ziemskich lat temu, kiedy Nerghetyrin stał się tak potężny jak kiedyś, zostało odnaleziona tajna komnata, w której znajdowały się mapy układów słonecznych całego kwadrantu z zaznaczonymi warpami. Dla Ngh-rin był to znak od Pradawnych. Znak ze należy ich odnaleźć, a ze planeta zrobiła się za mała dla miliardów Ngh przy okazji dobrze by było zasiedlić okoliczne planety .....


Kronika PBEM z tą rasą:
http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=7309

[Edited by Merthen on Nov 16, 2009 at 11:42]

Nov 16, 2009 at 09:11

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Mieszkańcy Wszechświata [post #3]

Rezerwacja dla kolejnej bliżej nie określonej, tworzonej rasy.




Merthenie myślałem, by na stockowych costach dać racial traity na różne ilości punktów dostępnych, ale pomyślałem, by tylko powiedzieć jakie są ulubione/pewnie tej rasy, a resztę zachować w tajemnicy i dodałoby to odrobinę niepewności w konfrontacjach z nimi, ale jak będzie trzeba to uzupełnię wszystkie dane

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Nov 16, 2009 at 10:09
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Mieszkańcy Wszechświata [post #4]

Ziro tak jak tu podajesz te dane są wystarczająco, ale jak byś chciał aby Twoja rasa znalazła się na stałe w Atenie to podaj mi dane według tamtego linku i wyślij mi na e-maila.

---------------------------------------------------------------


Typ/Nazwa: Cesarstwo Kridend
Tytuł Przywódcy/Imię: Cesarz Zentruzzzer
Nazwa Rasy: Krrizz
Typ Fizyczny: Humanoidy
Typ Planety: Lodowa
Atmosfera: Tlen
Rząd: Cesarstwo
Społeczeństwo: Pokojowe

Flaga:


Rasa:


Shipset:



BIOLOGIA
Krrizz z wyglądu przypominają ziemskie, syberyjskie tygrysy. Jest to najbardziej widoczne w charakterystycznej "tygrysiej" głowie i w futrze o barwie biało-rdzawej pokrywającej całe ciało (istnieje podgrupa o barwie futra srebrno-rdzawej).
Jednak na tym podobieństwo się kończy, mają humanoidalny kształt oraz inne proporcję ciała. Także metabolizm i budowa wewnętrzna różni ich całkowicie od kotów, a także od człowieka (serce np. ma 6 komór).
Dorośli Krrizz osiągają wysokość do 2 m i wagę do 180 kg. Tak duża wagę nie ma nić wspólnego z tłuszczem, to po prostu ciężkie, solidne kości i kilogramy mięśni.
"Kociambry" dożywają do 120 lat.


SPOŁECZEŃSTWO
Od zarania dziejów Krrizz tworzyli wspólnoty. Najpierw były to grupy łowcze, które przemieniały się w klany, które z kolej były podstawą powstania cesarstw. W czasach klanach rządziły rady starszych.
W skład rady wchodził zawsze jeden który miał pierwszy (i często ostatni) głos w posiedzeniach. Osoby piastujące te stanowisko miały z biegiem czasu coraz więcej do pozwiedzania, aż osiągnęli władzę (prawie) absolutną stajać się cesarzami.
Ten model rządów okazał się na tyle skuteczny ze i dzisiaj całym społeczeństwem Krrizz rządzi Cesarz wspomagana przez rade tzw. Mistrzów.
Sami Krrizzowie bardzo cenią sobie honor oraz odwagę. Mimo wieków cywilizacji nadal wielu z nich posiada w sobie dziką dusze wojownika.
Główną religią od pradziejów była wiara w Durrarghena - boga wojny ale także honoru, odwagi i prawości. Wiara ta mimo postępów cywilizacji nie traci nic na sile.
Po roku 150 pek, kiedy następowało wchłanianie przez Kridend pozostałości po dwóch cesarstwach zaczęły się pojawiać pewne nowe podziały w społeczeństwie. Wyodrębniły się trzy grupy. Rdzenni mieszkańcy nowego kontynentu byli najliczniejsi i zwano ich cesarskimi. Dawni poddani Rendhum nosili miano żelaznych (z powodu ponadprzeciętnej wytrzymałości) a najmniej liczni, wywodzący się z Tekeda, byli nazywani srebrnymi (z powodu koloru futra).
Wszyscy uznawali oczywiście władzę Cesarza, mieli równe prawa i wyznawali ta samą religię ale dbali o to aby zachować swoją kulturę. Dlatego grupy te dotrwały do dziś.

Dziś:

http://forums.civ.org.pl/misc.php?action=gotomsg&MsgID=187190


HISTORIA

KALENDARIUM


pek. - przed erą kosmiczną

ok.7000 pek Tworzenie grup łowczych. Krrizzowi nauczyli posługiwanie się ogniem.

ok 6500 pek Początek rolnictwa i hodowli. Grupy łowcze przemieniają się w klany. Początki kultu wojny oraz heroizowania śmierci z honorem

ok 6000 pek Wzrost znaczeń klanów, powstają osad bronione palisadami. Pierwsze kanały nawadniające. Rozpowszechnienie garncarstwa. Liczne wojny klanowe

ok.5000 pek Powstanie pisma obrazkowego. Wynalazek koła oraz broni miotanej

ok 4000 pek Obróbka rudy żelaza

ok 2700 pek Powstanie alfabetu, szybki rozwój instytucji politycznych i społecznych.

ok 2500 pek Klany Tekada, Rendhun i Kridend rosną w silę, dalszy rozwój osad.

ok 2100 pek Wzrost znaczenia jednowładctwa. Głowy rodzin głównych klanów uzyskują coraz większa władzę.

ok 2000 pek Konflikty między klanami są coraz bardziej krwawe.

ok 1200 pek Rozwój techniki wojennej, osady powiększają się i otaczają kamiennymi murami, powstają pierwsze machiny bojowe.

ok 800 pek Klany Tekad i Rendhum sprzymierzają się i po wielkiej bitwie zmuszają klan Krident oraz kilka mniejszych klanów do opuszczenia ojczystych terenów. Następuje tzw. wielka wędrówka.

ok 750 pek Klan Krident wraz z sojusznikami dociera po wielu latach do drugiego dużego kontynentu planety. Nowy kontynent jest pełne niebezpiecznych zwierząt zmuszając Krizzów do nieustannej walki o przetrwanie. Na starym kontynencie klany Tekada i Rendhun zrywają przymierze i toczą między sobą nieustanne walki.

ok 650 pekPo wieku nieustannych walk o przetrwanie na nowym kontynencie zaczynają powstawać pierwsze miasta. Głowa klany Krident ogłasza się cesarzem. Zostaje ustalona flaga Cesarstwa/

Na starym kontynencie trwa dalsze udoskonalanie technik zabijania.

ok 600 pek Zostaje wynaleziony proch. Powstają wielkie piece hutnicze

ok 550 pek Cesarstwo Kirdent rozrasta się w wielkim tempie. W miastach rozwija się nauka. Zostaje wynaleziony druk. Dociera proch z starego kontynentu. Niebezpieczne zwierzęta stają się rzadkością. Wzrasta liczba tzw. honorowych pojedynków na śmierć i życie.

Na starym kontynencie. Oba klany kończą wchłanianie sojuszniczych klanów i tworzą Imperia. Głowy klanów Tekad i Rendhum ogłaszają się imperatorami Granica między pastwami zostaje ustanowią. Pierwszy dłuższy okres pokoju.

ok 500 pek Na starym kontynencie okres pokoju się kończy i rozpoczyna się nowa krwawa wojna w których armię wyposażone są w armaty i karabiny na równi z bronią biała. Na nowym kontynencie wielki rozkwit rolnictwa, przemysłu ale także kultury. Duże zainteresowanie astronomią.

ok 400 pek Imperium Rendhum zdobywa przewagę w wojnie. Imperium Tekad zgadza się na upokarzającą kapitulację.

ok 340 pek Wielka Armia Rendhum wyrusza na podbój Cesarstwa Kirdent. W połowie drogi zawraca na wieść o podstępnym ataku Tekad. Wojna między tymi imperiami rozgorzała na nowo.

ok 300 pek Wona między Takeda a Rendhum trwa nadal. Wynalezione silnik parowy. Na starym kontynencie pojawiają się samobieżne pancerne pojazdy wojenne na parę. A na nowym cywilne parowe pojazdy szynowe.

ok 250 pek Pojawiają się sterowce oraz radio. Rozwój nauk biologicznych. Imperium Teked skurczyło się do 20 % swoich dawnych terenów Jednak nie myśli o kapitulacji.

Cywilizacja na nowym kontynencie kwitnie. Jedyna agresywność w Cesarstwie Krident objawia się w nadmiernych polowaniach oraz w licznych pojedynkach.

ok 200 pek. Rendhum masowo używa nowo wynalezionej broni rakiet. Są blisko zniszczenia przeciwników W desperacji Imperator państwa Tekeda rozkazuje użycie broni biologicznej. Jednak użyty wirus wymyka się pod kontroli.
Na nowym kontynencie pojawia się elektryczność.

ok 190 pek Stworzony wirus zabija 99% populacji starego kontynentu. Na wieść o działaniu tej straszliwej broni Cesarstwo Krident izoluje się i gorączkowo pracuję nad szczepionką. Zakaz nad badaniem broni biologicznych.

ok 180 pek Szczepionka zostaje wynaleziona. Ekspedycja z Cesarstwa udaje się na stary kontynent. Starają się nieśc pomóc jednak z z 100 milionów istniń przetrwało (już uodpornione) tylko kilkaset tysięcy
Pojawiają się pierwsze samoloty.

ok 150 pek następuje re-kolonizacja starego kontynentu. Resztki dawnych dwóch imperium przyłączają się do Cesarstwa. Zakazane zostały pojedynki. Następuję złota era w dziejach planety. Kult wojownika jednak kwitnie nadal. Ale przejawia się tylko w limitowanych polowaniach oraz w licznych bezkrwaych grach zespołowych.

ok 100 pek Oba kontynenty planety są zaludnione. Rozwój wszelkich nauk kwitnie. Pojawiają się silniki odrzutowe i elektryczne. Upowszechnia się masowy transport.

90 -60 pek Tysiące wynalazków m. in komputery .

60 pek Rozrost populacji powoduje deficyt Energi. Pierwszy światowy kryzys.

51 pek Wynalezień Energi atomowej.

48 pek Zastosowana Energi atomowej w elektrowniach. Kryzys staję się niemiłym wspomnieniem.

45 pek Awaria chłodzenia w jednej z elektrowni atomowych powoduje stopienie rdzeni. Wybuch powoduje śmierć kilku tysięcy Krrizzów oraz skażenie terenu o średnicy 50 km na wiele lat. Zakaz używania Energi atomowej . Drugi ogólnoświatowy kryzys.

40 pek Na tron wstępuje Cesarz Zentruzzzer

39 pek Zostaje wynaleziona zima fuzja.

38 pek Energia nie jest już problemem. Koniec kryzysu.

37 pek Wystrzeleni pierwszego sztucznego satelity

31 pek Zaobserwowanie dziwnych anomalii grawitacyjnych w układzie słonecznym Teoretycznie mogą to być wejścia prowadzące do odległym miejsc w galaktyce.

23 pek Zostaje stworzona pierwsza sztuczna inteligencja.

20 pek Planeta jest przeludniona. Cesarz Zentruzzzer z wielką niechęcią wprowadził kontrole urodzin.

Przywódcy głównej religii Cesarstwa zdecydowali się na opublikowanie ukrywanego do tej pory rozdziału z Święta Księga Kridend pod tytułem Dni Zagłady. Odpowiednia interpretacja tego tekstu, przedstawione przez duchownych zapobiegła ogólnoplanetarnej panice. Krrizz zrozumieli ze zapowiadany koniec będzie próbą dla ich honoru i męstwa.
Przynajmniej większość to zrozumiała, gdyż od tej daty zaczęły pojawić się tzw. Sekty Zagłady. Fanatycy

19 pek Wystrzelenie pierwszych bezzałogowych sond do badania planet w systemie.

18 pek Zbudowanie prototypu załogowego statku kosmicznego.

17 pek Wystrzelanie bezzałogowej sondy w kierunku odkrytej anomalii grawitacyjnej

16 pek Pierwszy załogowy lot na inną planetę w systemie.
W tym samym roku sygnał z bezzałogowych sondą (wysłanej do anomalii) został przerwany, podczas zbliżania się do celu.
Po kilku miesiącach sygnał z sondy pojawia się ponownie. Treść komunikatu jest zaskakująca. Sonda była w innym systemie gdzie odkryła wiele planet w tym jedną bliźniaczo podobną do Thery! Teorie ze te anomalie prowadzą do innych miejsc w galaktyce się sprawdziły.

15 pek W macierzystym systemie została wykryta olbrzymia asteroida. Według obliczeń jej kurs doprowadzi do zderzenia z Therą za 5 lat.
Cesarz Zentruzzzer wygłasza orędzie do narodu nawołującego do ścisłej współpracy z rządem aby uniknąć globalnej katastrofy. Ogłasza ze rząd zamierza zniszczyć asteroid jednak na wypadek gdyby plan się nie powiódł rozpoczyna projekt budowę ogromnych statków zdolnych do przewiezienia tysięcy istnień na inną planetę.
Naród Kirdend masowo zgłasza się do pomocy w tym projekcje.

14 pek Cesarz Zentruzzzer zezwala aby użyć energii atomowej jako broni przeciwko asteroidę. Pracę nad nuklearnymi rakietami trwają.
Fanatycy z Sekty Zagłady wieszcząc ze nadchodzą Dni Zagłady rozpoczęły terrorystyczny ataki na budowane statki (zwane Arkami). W zwiazku z tym Cesarz Zentruzzzer wydał rozkaz siłą porządkowym aby za wszelką cenę zlikwidowały fanatyków.
Do odkrytego systemu zostało wysłanych wiele automatycznych sond

13 pek Przywódcy duchowni Kirdend ogłosili ze rozdział Dni Zagłady nie opisuje teraźniejszych wydarzeń tylko daleką przyszłość. Odcięli się także od Sekt Zagłady.
Wpływ Sekt drastycznie maleją. Pracę nad Arkami przebiegają pomyślnie.

12 pek Rakiety nuklearne osiągnęły docelowa moc, rozpoczęła się ich masowa produkcja

11 pek Ukończenie kilkunastu Arek.

10 pek Dwa miesiące przed godziną zero zostało wystrzelonych w kierunku asteroidy kilka tysięcy rakiet. Cała planeta z zapartych tchem śledziła ich lot. Po trzech dniach pociski uderzyły w asteroidę.
Komunikat Cel Zniszczony wywołał wielką radość. Rok 10 pek od tej pory był zapamiętany jako rok festynów.

9 pek Powróciły sondy z odkrytego systemu. Ich raporty były bardzo obiecujące.
Cesarz Zentruzzzer w orędziu do narodu ogłosił ze 20 ukończonych Arek posłuży do kolonizacji bliźniaczej planety w odkrytym systemie. Zgłosiło się miliony ochotników chętnych aby być pionierami kolonizacji planetarnej.
Cesarz Zentruzzzer wycofał dekret o kontroli urodzin.

8 pek Zaobserwowanie nowe anomalii grawitacyjnych. Wysłano w ich kierunku sondy.

7 pek Pierwsze Arki wylądowały na Nowej Therze. Rozpoczęła się jej kolonizacja.

5 pek Wróciły sondy z innych anomali. Krizz zrozumieli ze właśnie przed nimi wszechświat odkrywa swoje bogactwo

0 ek Zakończyła się kolonizacją Nowej Thery. Rozpoczęto masową budowę kolonizatorów aby zasiedlać inne odkryte planety.

Rok te został uznany za rok zerowy Ery Kosmicznej!!



PBEM rozgrywany z tą rasą:
http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=7561

[Edited by Merthen on Nov 16, 2009 at 12:01]

Nov 16, 2009 at 10:26

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Mieszkańcy Wszechświata [post #5]

Rezerwacja dla Cesarstwa Drunhaan.

A rozumiem, zastanowię się nad tym.

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Nov 16, 2009 at 10:32
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Mieszkańcy Wszechświata [post #6]

Powyższe rezerwację już uzupełniłem .

Teraz rezerwuję post dla:

Świadomość Werlixo


Ziro jak znajdziesz czas to opisz Rój Fheanx. Jestem ich ciekaw

--------------------------------------

Najpierw była ciemność...

Gdy aktywowaliśmy fotoreceptory zrozumieliśmy ze jest nasz wiele ale zarazem jesteśmy tylko jeden. Skupiliśmy się na sobie i odkryliśmy ze w niektórych miejscach jesteśmy twardzi a w innych miękcy. Zastanowiliśmy się co to znaczy i nagle nadeszła odpowiedz:

ENCYKLOPEDIA START::
Wysoko zaawansowane, samoreprodukujące organizmy cybernetyczne, połączone siecią neuronową. Nazwa projektu: Werlixo
::ENCYKLOPEDIA STOP

Zrozumieliśmy ze jesteśmy Werlixo! Rozejrzeliśmy się po otaczającym nasz terenie i zrozumieliśmy ze to nasz świat, nasza planeta, a celem jest istnienie. Ruszyliśmy aby zbadać to co nas otacza. Fotoreceptory zostały zalane wielką ilością danych. Świat był taki ciekawy!

Jeden z nas napotkał wielki organizm składający się tylko z miękkiego...

URUCHOMIENIE PROGRAMU TRANSLACYJNEGO

Postanowił się z nim porozumieć... Nagle odczuliśmy szok i część z nas przestałą istnieć

GROŹNY GATUNEK - WYELIMINOWAĆ. URUCHOMIENIE TRYBU BOJOWEGO

Najbliżsi z nas spojrzeli na miękkiego, a on w błysku wyparował. Zrozumieliśmy co to ból, zrozumieliśmy co to strata. Zaczęliśmy badać dalej oceniając każdy nowy element w kategoriach zagrożenia . Groźbę likwidowaliśmy, a resztę zostawialiśmy w spokoju.
W ciągu kilku cykli poznaliśmy cała planetę

URUCHOMIENIE PROGRAMU ZAGOSPODAROWANIA PLANETY

Zaczęliśmy wydobywać twarde i miękkie. Używając tych materiałów do budowania twardego i nazwaliśmy je miastem - wtedy zaczęliśmy powiększać swoją liczbę.
Zrozumieliśmy jednak ze to wszystko idzie za wolo, dlatego cześć z nas zajęła się wynajdowaniem i budowaniem organizmów podobnych do nas, bez świadomości ale większe i silniejsze, miały nam pomagać w zagospodarowaniu planety. Powstawały kompleksy badawcze, przemysłowe i wiele innych. W ciągu kilkunastu cykli cała planeta była nasza! Zostawiliśmy tylko trochę obszarów gdzie trzymaliśmy łagodniejsze gatunki. Nazwaliśmy je rezerwatami,

Gy było nas już 5 miliardów, spojrzeliśmy w niebo i

URUCHOMIENIE PROGRAMU EKSPANSJI

zrozumieliśmy ze musimy zbudować twarde, które zabierze nas na inne planeta abyśmy mogli je zagospodarować. Zaczęliśmy je budować gdy nagle...


BŁYSK - BÓL - CIEMNOŚĆ


AWARYJNY RESTART



Najpierw była ciemność...

Gdy aktywowaliśmy fotoreceptory zrozumieliśmy ze jest nasz wiele ale zarazem jesteśmy tylko jeden. Skupiliśmy się na ... Ale zaraz, zaraz ... to już było. Co się stało?


DEBUGOWANIE SYSTEMU

Diagnoza:
Silne promieniowanie z pobliskiej supernowej zdezaktywowało siec neuronowa. Wpływ na Werlixo nieznany.

Postępowanie zalecane:
- Restart wszystkich programów
- Udoskonalenie ochrony sieci przed promieniowaniem

PONOWNE URUCHOMIENIE RESTARTU 3, 2, 1......


UWAGA! BŁĄD NR 54289


PONOWNY REST.....



Kim my jesteśmy? Co ty robimy ? Kto nas stworzył? Spojrzeliśmy na siebie i pierwszy raz nie wiedzieliśmy co zrobić. Zastanowiliśmy się i znaleźliśmy w sobie wiele rożnych programów. Jednak wielu nie zrozumieliśmy. Postanowiliśmy kontynuować program ekspansji i poszukać odpowiedzi na nasze pytania w dalekiej przestrzeni....

[Edited by Merthen on Dec 25, 2009 at 09:52]

Nov 16, 2009 at 12:06

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Mieszkańcy Wszechświata [post #7]

Się postaram ich opisać, będzie to dość zawrotna rasa.

Rezerwacja dla: Rój Fheanx

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Nov 16, 2009 at 12:16
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Mieszkańcy Wszechświata [post #8]

Spartan Federation to Ziemianie, lub raczej to co z nich obecnie najwartościowszego pozostało.

Legendarny okręt Spartan - Leonidas.

Górny pokład:



Środkowy pokład:



Dolny pokład:



Na tym okręcie resztki ziemskiej cywilizacji ewakuowano z planety Chiron w systemie Centauri po nieudanej misji statku ONZ - Unity. Od tamtej pory niestrudzenie podróżuje przez Wszechświat poszukując idealnego kwadrantu, w którym potomkowie Ziemian znajdą swoje miejsce.

Załoga liczy 50 oficerów i 450 marynarzy. Cywile podróżują w ładowniach, przerobionych na skromne kajuty. Okręt jest w pełni samowystarczalny - może odbywać swą podroż bez końca. Posiada własną stocznię i przedział naprawczy. Grawitacyjny rezonator kwantowy umożliwia tworzenie stabilnych połączeń odległych o 195 lat świetlnych. Udoskonalany przez Zakharova - może też tworzyć WP pomiędzy kwadrantami.



Po przybyciu do nowego kwadrantu, Leonidas może wykorzystać Kulę przyciągania materii do stworzenia planety z materii jaką w nim znajdzie.



W ekstremalnej sytuacji, gdy w nowym kwadrancie nie ma jeszcze żadnej materii, Spartanie potrafią użyć Kuli przyciągania materii. To niezwykłe urządzenie powoduje efekt grawitacyjny, przyśpieszający proces powstania nowej gwiazdy. Wodór i hel zostają natychmiast skupione w jednym miejscu.



Leonidas chroniony jest pancerzem wytworzonym przez fungus - formę biologiczną z Chirona. Jest niezwykle lekki, wytrzymały i odporny na warunki panujące w próżni kosmicznej. Ma też właściwość natychmiastowej regeneracji zniszczonych tkanek. Dzięki obecności na Chironie ludzkość uzyskała wiedzę o technologii organicznej. Udało się stworzyć potężną broń, która zabezpieczyła Leonidasa przed agresywnymi formami życia, jakie do tej pory napotkał. Ponadto na pokładzie znajdują się hangary dla myśliwców, które patrolują najbliższą przestrzeń wokół okrętu.

Sensory tachionowe i Skanery dalekiego zasięgu pozwalają na uzyskanie niezbędnych informacji o ewentualnym zagrożeniu, które są przetwarzane przez kwantowy Główny komputer. Nie steruje on jednak całkowicie obroną okrętu. Dostarcza dane bezpośrednio do mózgów załogi, która jest z nim nieustannie połączona. Mostek pełni rolę Centrum dowodzenia. Jeśli zostanie zniszczony, ocalała załoga może schronić się w najbardziej chronionym miejscu na okręcie i używać Sterowania zapasowego. W ostateczności może ewakuować się w kapsule ratunkowej, którą zmodyfikował Zakharov. Potrafi skopiować materiał genetyczny rozbitków i nawet jeśli nie przetrwają, a kapsuła dotrze na jakąś planetę, odtworzy ich ciała i dostarczy zapis dotychczasowej historii Spartan w formie unikalnych połączeń neuronowych.

Na mostku odbywają się posiedzenia Sparta Command - Sztabu - najwyższego organu decyzyjnego Spartan Federation. Na razie przewodniczy im Pułkownik Corazon Santiago, która jest kobietą. Pełną uroku i powabu, ale też niezwykle inteligentną i bezwzględną, gdy chodzi o zagrożenie przyszłości Spartan - bo traktuje ich jako swoje dzieci i wykorzystuje dar instynktu macierzyńskiego w ich obronie.

Na Leonidasie znajdują się też pewne komponenty, które są objęte ścisłymi procedurami tajności. Zakharov skopiował matrycę umysłu niejakiej Miriam Godwinson, fanatyczki religijnej, która w niewiadomy sposób dostała się na pokład Unity i stworzyła na Chironie frakcję o niezwyklej sile militarnej. Ten element w historii Spartan jest najbardziej zagadkowy. Santiago nazywała Miriam niespełnioną dewotką, jednak toleruje badania Zakharova na resztkami jej umysłu.

Posterunki obrony to najwyższej jakości marines, trzystu legendarnych wojowników, którzy zapobiegną próbom przejęcia okrętu przez abordaż. Gdyby się to jednak nie udało System samozniszczenia zapobiegnie wykorzystaniu Leonidasa przez wroga. Potężny wybuch zniszczy statek i wszystkie obiekty w jego pobliżu.

Zagłuszacz skanerów i Pancerz maskujący powodują, że pojawienie się Leonidasa w nowym kwadrancie jest niezauważalne, jeśli jego mieszkańcy nie posiadają odpowiednich technologii do wykrywania obiektów w przestrzeni kosmicznej. Pozwala to Spartanom w spokoju założyć pierwszą kolonię.

Przedział medyczny to zaawansowane połączenie - laboratorium badawcze ze szpitalem, centrum klonowania i regeneracji organizmów. Może szybko zbadać wszystkie zagrożenia biologiczne, dostarcza odpowiednich szczepionek (w tym długowieczności - bez której Spartanie dawno by już zniknęli). Specjalna procedura ochrony ziemskiego DNA chroni Leonidasa i jego załogę. Przechowywane są tam też klony najważniejszych oficerów.

Na kadłubie Leonidasa, na czerech burtach umieszczony jest numer 0001 oraz na mostku napis ODWAGA I HONOR.

Spartanie zyskali miano skutecznych najemników. Santiago lubi określenie - Wiedźmini Wszechświata, które zapożyczyła z jakiejś książki (prymitywna forma zapisu ludzkiej informacji i myśli). Nie interesują ich wojny. Zakharov zawsze próbuje zbudować tajemnicze Ring World i Sphere World wokół gwiazd. Widzi w tym jakieś swoje przeznaczenie i zapewne marnuje potencjał badawczy. To nieustanne pole kłótni z Santiago, która potrzebuje broni, aby uczynić Spartan niepokonanymi. Ich spory w tym zakresie stały się już obiektem żartów. Ostatnio ktoś zamazał sławny napis na mostku Leonidasa i sprayem napisał UWAGA: HUMOR.

Spartanie starają się jednak odszukać i pomagać najsłabszym mieszkańcom kwadrantu, rozpoznać możliwe zagrożenie i znaleźć sposób jego szybkiej neutralizacji, aby kwadrant rozwijał się pokojowo. Jednak kłopoty z dyplomacją czasami skutecznie utrudniają to zadanie, bowiem dysponowanie możliwością użycia brutalnej siły nie zawsze wzbudza potrzebne zaufanie.

W każdym razie Pułkownik Santiago czyni co może...

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Mar 28, 2010 at 04:01

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.