civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V - Multiplayer > PBEM8 Atena 0.9x [Dyskusja][Gra W Toku]
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V - Multiplayer
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
PBEM8 Atena 0.9x [Dyskusja][Gra W Toku] [post #1]

Ostatnio chodzi mi po głowie pomysł na PBEM.

PBEM bez obcych ras tylko gra ludźmi, którzy rozproszyli się po galaktyce grupując się w danej nacji lub danym kręgu kulturalnym. Każdy z uczestników animował by wybrany kraj lub kulturę która osiadła na jednej krańcu galaktyki. Można byłoby bogato czerpać z naszej ziemskiej historii aby uwiarygodnić odgrywane przez siebie nacje i odpowiednio to wykorzystać w dyplomacji. Gra by się odbywało na odpowiednio przystosowanym modzie z elementami narodowymi.

Wyobrażam sobie rozgrywkę jako odpowiednio przygotowany scenariusz gdzie codziennością są spory terytorialne i interesy korporacji. W tle umieszczona byłaby mityczna Ziemia oraz brak wiary ze spotka się kiedykolwiek obcą rasę.

Myślę ze nasze bogactwo kulturowe pozwoli nam stworzyć bardzo ciekawą rozgrywkę. Podoba się Wam ten pomysł??



P.S.
Idea powstała pod wpływem kilku czynników
- dodatku do pewnej gry RPG (nie komputerowej): "W cieniu francuskiej flagi"
- planet- nacji w serii Petera F. Hamiltona: Dysfunkcja Rzeczywistości - Widmo Alchemika - nagi Bóg
- państw - kultur w HH Webera
- kronik z gier w multi w Cywilizacji odbywających się na tym forum.
- z gry Unii Ziemskiej

----------------------------------------------------------------------------
Propozycja warunków
----------------------------------------------------------------------------

Mod: Zmodyfikowana na potrzeby gry Atena 0.9 (jak się sprawdzi w Arenach - jeżeli nie to Atena 0.18d)
Przewidywany czas rozpoczęcia:
Kronika: TAK!!! (gra bardzo fabularna!)
Warunki zakończenia gry: Do fabularnego zwycięstwa
Ilość ludzkich graczy: Na razie nieograniczona
AI: Możliwa jako ewentualni obcy lub piraci
Rodzaj multi: PBEM (e-mail)
Ograniczenia rasowe:
- tylko ludzie
- planeta macierzysta to Rock Oxygen
- odgrywamy daną nacje (lub kilka połączonych) lub dany krąg kulturalny (ale nazwa imperium fabularnie uzasadniona)
- wymagany obszerny opis fabularny
- wszystkie wybrane cechy rasowe muszą być wyjaśnione fabularnie
- brak cechy rasowej "Starożytne rasy"
- każdy państwo dostanie trzy dodatkowe (wybrane przez siebie) narodowe komponenty (budynki już nie). Charakterystyka według reguł.
Galaktyki: Wylosowana - 200 systemów
Warunki losowania
- maksymalnie 10-15 układów typu "Bad'
- proporcje planet złych do dobrych wynoszą 50 na 50 (nie chodzi tu o atmosferę)
- kształt: kwadrant
Technology Cost: low++ (czyli low droższy o 20%)
Starting Resources: 100 000
Home Planets Value: Good
Number Of Starting Planets: 1 (z budynkami o 5 krotnym bonusie)
Technology Points For New Players: 200 000
Racial Points For New Players: od 3000 do 5000
Event Frequency: high
Maximum Event Severity: high
Maximum Units In Space Per Player: 20.000
Maximum Ships Allowed Per Player: 1.000
Szpiegostwo: Tak
Ruiny: Tak
Wyświetlanie punków: Nie
Host: Adi


Zapisani (nazwy państw do ustalenia):
Anamorian - UK (Będzie to coś z strukturą władzy Weberowskiego UK, ale... Z wieloma, ciekawymi i różnorakimi elemencikami)
Ceasar Of Rome - Italy. (Imperium rzymskie)
Ziro - Cesarstwo Dwóch Smoków, połączenie Korei z Japonią
PAwleus - Konfederacja ..... (połączenie kilku nieokreślonych jeszcze nacji)
runnersan - Królestwo Francji
Tyrell - Niemcy (Cesarstwo Niemieckie czy też Rzesza )
Merthen - Rosia ( komunistyczna )
Vortavor - USA lub ZUDA




----------------------------------------------------------------------------
Dotychczasowe propozycje (z edytowane przeze mnie)
----------------------------------------------------------------------------





----------------------------------------------------------------------------
Ceasar Of Rome
----------------------------------------------------------------------------


1.
Ja się bardziej skłaniam ku losowej lokacji graczy na mapie.

2.
Bez możliwości urozmaicenia swojej rasy (organic, crystallic, religion, temporal, psychic) gra straci na oryginalności, potencjale.
Każda rasa będzie bliźniaczo podobna do drugiej.
Tylko proszę nie mówcie mi że to wszystko będą ludzie. Każda z nacji mogła wyewoluować zupełnie inaczej


----------------------------------------------------------------------------
Tyrell
----------------------------------------------------------------------------


1.
Oczywiście skłaniam się do losowej mapy i rozmieszczeniu

2.
co do racial traits to proponuje przeprowadzić ankiete jak już będziemy więdzieć ilu nas będzie grało, osobiście mogę zaakceptować religijność (najlepiej jakby ktoś się zgłosił do prowadzenia np Sojuszu Państw Islamskich bądź Nowego Watykanu który planuje kolejne krucjaty w celu nawrócenia ) temporal w sumie też może być i ewentualnie Psi jako że to 24 wiek a tak na prawde nie wiemy wciąż ile nasz mózg potrafi. Jestem zdecydowanie na nie dla organic co do crystalllurgy nie wypowiadam się bo nie wiem co to tak naprawde daje

3.
Co do Twoich pomysłów Ziro podoba mi się pomysł dewastacji układu słonecznego. Reszta tak jakoś nie bardzo szczególnie pomysł twardych granic i obcych poza tym nie sądze żeby ilość graczy przekroczyła 10 a to i tak będzie dużo.

No i nie wyobrażam sobie naszego PBEMa bez Chin, nie to żebym kogoś namawiał

4.
Ja byłbym raczej za jedną planetą, skończył się właśnie okres tułaczki po wszechświecie ludzie cieszą się ze znalezienia nowego domu i na nowo starają się zbudować nowy ład inny w pojęciu każdej nacji



----------------------------------------------------------------------------
Ziro
----------------------------------------------------------------------------

1.
Myślałem, byś Adi stworzył i wziął pod opiekę frakcje terrańską, która miałaby senat pod opieką.

2.
Co do racial traitów typu organic itp. bardziej bym wolał wymusić na graczu, by szedł w określoną ścieżkę technologiczną by to odblokować, a jednocześnie zablokować sobie pozostałe.

Można ustalić na początku tak 5-6 układów, które stworzą twarde granice między nami i dać kilka bogatych o które stworzone dodatkowo przez nas korporacje, by walczyły, lecz to jest kolejną trudnością, bo między nami też musiała być ustalona wojna wtedy, więc z pomysłu można aktualnie zrezygnować.

Jeśli Adi, by nie chciał prowadzić Ziemi to można stworzyć nasz układ słoneczny jako jedno wielkie pobojowisko. Ziemie, by mogła być zniszczoną planetą skalną bez atmosfery, a z księżyca by zostało pole głazów przy niej.

Dobrze byłoby stworzyć galaktykę, gdzie będą później rozsiane przez nas stacje kosmiczne cywilne i wojskowe, by wyglądał bardziej żywo.

Patrole myśliwców policyjnych z np. starymi modelami fregat i niszczycieli w późniejszym etapie.

Ktoś, by mógł wziąć frakcję piratów również pod opiekę, która, by dostała jeden układ planetarny, z którego miałaby wiele punktów skokowych bez drogi powrotnych i by nękali innych graczy, same duże planety, by tam były z atmosferą tlenową i ruiny na nich, by przyśpieszyć ich rozwój. Piraci mogą być kontrolowani przez kogoś uczciwego z nas lub wędrować z ręki do ręki.

Jakby było wielu graczy to można się uprzeć i wprowadzić pierwszy kontakt z obcą cywilizacją/imperium, w którego skład, by wchodziły 2-4 osób, które też mogłyby mieć lepszy start, a byli częścią jednego imperium, które zasymilowało kilka ras i teraz to samo chcą zrobić, przynajmniej na początku z ludzką rasą, a zależnie od postępów wojny mogą zostać z anihilowani, bądź podpisać pakt pokojowy, a postawa graczy prowadzących ludzi nie musi być, by połączyć siły, mogą znaleźć się i tacy, którzy dbając o własne interesy sprzymierzą się z wrogami lub zostawią pozostałą część ludzkości zabezpieczając własne granice i sojusznika/ów. To bardziej pomysł na tak 16+ osób.

3.
Twarde granice to ogólnie początkowa ilość planet, czyli tzw. macierzyste na początku gry układy planetarne. Ogólnie to co napisałem parę postów temu trzeba starannie rozwinąć, by coś stworzyć. Bym musiał całą wizję przedstawić, a trochę zajmie mi dopracowanie tego, najlepiej jakby już zebrać znaną ekipę i pod nich ją opisać, a potem zmodyfikować jak się inni pojawią, też więcej polityki niż wojskowości mogłoby się pojawić.

Przykładowy aspekt:
Na każdej planecie jesteśmy wstanie postawić space yard, wiadomo przyśpiesza nam budowę itp. Można dodać nowy budynek typu Construction Management, który ten bonus przejmie. Dodać typy modułów kolonizacyjnych, które byśmy musieli używać na planetach nie tlenowych, bo nasza rasa nie będzie wstanie tam przeżyć i tworzyć np. kolonie rolnicze itp. na specjalnym module i dostajemy trochę tonażu więcej i zmniejsza koszt tego budynku w nim np. o 30-40%.


4.
Ja bardziej sobie to wyobrażam, że ludzie już jakieś 100-200 lat potrafią kolonizować itp. ale jak to ludzie trochę się pogryźli i zdewastowali swoje układy planetarne, a wiele stoi jeszcze nie odkrytych.

Tak tylko ja miałem w planach usunąć te technologię jako trait i ustawić je, że trzeba nieźle nakombinować normalnymi, by jakąś sobie odblokować i np. krystaliczny, by blokowała organic, a temporal itp. byłby jako druga traitowa do odblokowania jakoś i blokowała resztę.

5.
Wszystko zacznie w 2032 gdy powstanie stacja księżycowa, a dalej to czyste space opera ^^

6.
Hmm... fanatycy dawnego porządku, gdy Ziemia władała nad wszystkimi koloniami też mogą istnieć, więc kolejna frakcja fabularna.


----------------------------------------------------------------------------
Anamorian
----------------------------------------------------------------------------

1.
Dajmy na przykładzie UK na bazie HH Webera.
Słyną z Tradycji Militarnej i Zaawansowanej Elektroniki.

Więc powiedzmy Mostki Bojowe o +10% +10% Atak/Obrona, ze względu na doskonałe wyszkolenie i sprzęt. +15% Czujniki Bojowe i +15% ECM ^^
Powiedzmy, więc... Że III komponenty, jeśli nikt inny nie ma nic przeciwko

2.
Mówisz o fanatykach nastawionych na unicestwianie wszystkiego czy o piratach nastawionych na zyski Oo?
Powinni atakować w momentach w których najmocniej to odczujemy, od tyłu np. w linie zaopatrzenia... A nie co wlezie po drodze ;p
Toż to nie samobójcy


----------------------------------------------------------------------------
Merthen
----------------------------------------------------------------------------

1.

2.
Pamiętajcie tylko ze gramy po wielkim rozproszeniu gdzie każda nacja swoją planetę znalazła. Każdy państwo dostanie 3 narodowe komponenty (budynki już nie).

Wyobrażam sobie to w ten sposób ze każdy wybiera sobie jakiś komponent z modu, który mu pasuje i może w nim:

Ulepszyć jedną cechę o 15 %
lub
Ulepszyć dwie cechy o 10%
Lub
Ulepszyć trzy cechy o 7%

Oprócz tego wybiera nazwę dla komponentu, obrazek ( jak chce) i dopisuje historię.


Podaje przykład


Korporacja Yamota z Cesarstwa Wschodzącego Słońca jest znana w galaktyce z najlepszych pancerzy.
Dzięki unikalnej technologi ich "Dragon Armour" są o 10% wytrzymalsze i o 10% lżejsze niż pancerze konkurencji.



Komponenty byłyby włączane za pomocą cech rasowych.


2.
Skąd się wzięła dana cecha rasowa. powinieneś wpleść wyjaśnienie w historię swojej nacji. Z każdym traitem tak powinno być w końcu wszyscy gramy jedną rasą.


3.
To są wszystkie traits

Mining Aptitude - Mineral resource collection increased by 5% from Racial trait.
Mining Ineptness - Mineral resource collection decreased by 5% from Racial trait.
Farming Aptitude - Organics resource collection increased by 5% from Racial trait.
Farming Ineptness - Organics resource collection decreased by 5% from Racial trait.
Refining Aptitude - Radioactive resource collection increased by 5% from Racial trait.
Refining Ineptness - Radioactive resource collection decreased by 5% from Racial trait.
Smart - Research point production increased by 5% from Racial trait.
Dumb - Research point production decreased by 5% from Racial trait.
Cunning - Intelligence point production increased by 5% from Racial trait.
Foolish - Intelligence point production decreased by 5% from Racial trait.
Builders - Space Yard rate increased by 10% from Racial trait.
Bunglers - Space Yard rate decreased by 10% from Racial trait.
Brave - Weapon accuracy increased by 5% from Racial trait.
Cowardly - Weapon accuracy decreased by 5% from Racial trait.
Physical Strength - Ground combat damage increased by 10% from Racial trait. Ship crew strength increased by 10% from Racial trait.
Physical Weakness - Ground combat damage decreased by 10% from Racial trait.. Ship crew strength decreased by 10% from Racial Trait.
Environmental Resistance - Population environmental resistance increased by 5% from Racial trait. Environmental Weakness - Population environmental resistance decreased by 5% from Racial trait.
High Reproduction - Population reproduction increased by 5% per turn from Racial trait.
Low Reproduction - Population reproduction decreased by 5% per turn from Racial trait.
Naturally Happy - Population happiness increased by 3% per turn from Racial trait.
Naturally Depressed - Population happiness decreased by 3% per turn from Racial trait.
Advanced Power Conservation - Supply usage by all space vehicles is reduced by 20% from Racial trait.
Mechanoids - Race is not effected by plagues from Racial Trait.
Lucky - Race chance for bad events or sabotage activities is decreased by 50% from Racial Trait.
Natural Merchants - Race does not require spaceports to get resources to the Empire from Racial
Propulsion Experts - All space vehicles get [%Amount1%] additional movement point from Racial
Ancient Race - Empire has seen the entire galaxy at the start of the game.
Advanced Storage Techniques - Cargo space is increased by25% from Racial Trait.Facility space is increased by 25% from Racial Trait.
Hardy Industrialists - Planetary Space Yard rate increased by 20% from Racial Trait.
Emotionless - Population does not get happy or angry from Racial Trait.
Crystallurgy - Empire gains access to the Crystallurgy Technology Tree.
Organic Manipulation - Empire gains access to the Organic Technology Tree.
Psychic - Empire gains access to the Psychic Technology Tree.
Deeply Religious - Empire gains access to the Religion Technology Tree.
Temporal Knowledge - Empire gains access to the Temporal Technology Tree.

Do tego doliczyć należy cechy narodowe.

Użycie ich trzeba fabularnie umotywować.




4.

Quote:
Ziro wrote:
Dobrze byłoby stworzyć galaktykę, gdzie będą później rozsiane przez nas stacje kosmiczne cywilne i wojskowe, by wyglądał bardziej żywo.

Patrole myśliwców policyjnych z np. starymi modelami fregat i niszczycieli w późniejszym etapie.


Realizacja nie taka prosta. Rozwiązanie zobacz tu:
http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=7635

5.
Quote:
Ziro wrote:
Twarde granice to ogólnie początkowa ilość planet, czyli tzw. macierzyste na początku gry układy planetarne.

Pamiętaj o początkowej losowości.

6.
Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
Bez możliwości urozmaicenia swojej rasy (organic, crystallic, religion, temporal, psychic) gra straci na oryginalności, potencjale.
Każda rasa będzie bliźniaczo podobna do drugiej.
Tylko proszę nie mówcie mi że to wszystko będą ludzie. Każda z nacji mogła wyewoluować zupełnie inaczej
W zasadzie stwórz Ziro jedną rasę i roześlij graczom żeby na niej grali, będzie to samo :P

Wyewoluowała? O jakim przedziel czasu mówimy? Myślałem ze maksymalnie o kilkaset latach.
Jednak technologia organiczna jest możliwa dla ludzi. Patrzcie np. Babylon 5 i organiczne Omegi lub Jastrzębie w Dysfunkcji Rzeczywistość. Wszystko trzeba tylko umotywować.

----------------------------------------------------------------------------
Vortavor
----------------------------------------------------------------------------

2041 r - pierwsza w pełni automatyczna baza na księżycu.
2050 r - stała baza księżycowa z międzynarodową załogą
2053 r - zakończenie budowy bazy na orbicie Marsa
2057 r - pierwsi ludzie stawiają stopy na czerwonej planecie. Liczba mieszkańców pierwszej ludzkiej koloni planetarnej wynosi 50 osób
...
...

2169 r - odkrycie na Trytonie nieznanego pierwiastka Nira o zadziwiających właściwościach energetycznych
2195 r - odkrycie w pasie Kuipera zjawiska, które naukowcy określili jako stabilny tunel podprzestrzenny
2197 r - w obszar tunelu wysłana zostaje ostatnia sonda po czym projekt badania zostaje zawieszony,
gdyż z każdą sondą tracony jest kontakt, po jej zniknięciu w obszarze
2198 r - Transportowiec Chińskiego konsorcjum przewożącego Nira eksploduje wchodząc na orbitę Ziemi.
Potężna eksplozja niszczy sieć satelit oraz większość orbitalnych elektrowni słonecznych.
* dochodzenie wykazuje, że wybuch spodowany został przez sabotażystę, który wywodził się Meksykańkiego konsorcjum ,
które od lat jest najważniejszym urzędem energetycznym na ziemii
* Chiny oskarżają Meksyk o zorganizowaną działalność na rzecz destabilizacji rynku Nira. Domagają się od całego świata,
by potępili ten akt terroryzmu i aby nałożyć na Meksyk enbargo do chwili postawienia winnych przed sądem
* Reakcja całego świata jest różna
-ZUDA ( Zjednoczona Unia Dwóch Ameryk ) stanowczo odrzuca apel Chin
-UEIR ( Unia Europy i Rosji ) zgadza się, że winnych należy wydać przed sądy, lecz o embargu nie chcą słyszeć.
Strata orbitalnych elektrowni na tyle zaburzyła równowagę energetyczną, że Europa
nie może sobie pozwolić na pozbawienie się dostaw energii z Meksyku

2192 r - Naukowcy odkrywają, że w wyniku katastrofy sprzed roku orbita księżyca uległa ochyleniu. Dokładne wyliczenia wskazują,
że w wyniku tego odchylenia satelita uderzy w Ziemię za 42 lata.
*Chińskie okręty podwodne zostają wyjkryte u wybrzeży Meksyku. ZUDA wprowadza natychmiast najwyższy stan gotowości.
*UEiR wzywa do zachowania spokoju jednocześnie stawiając swoje wojska w stan alarmowy

2193-2196 - I wojna chińsko-meksykańska
2197 r - eskalacja konfliktu na kontynentach amerykańskich oraz pojawienie się konfliktu na kontynencie europejskim pomiędzy UEiR i Imperium Tureckim
2197-2233 - III wojna światowa. Pierwsze od lat użycie broni jądrowej.
2233 r - start załogowych okrętów kolonizacyjnych budowanych od wielu lat przez stowarzyszenia naukowców z największych instytucji na świecie.
Każdy okręt przewozi setki tysięcy kolonistów ze wszystkich części świata, wszystkich narodowości ii kultur.
3 kwartał 2233 r - Pierwsze okręty wlatują w tunel podprzestrzenny w pasie Kuipera.
* w trakcie przlotu Marokańskiego okrętu dochodzi do eksplozji w wyniku , której tunel zapada się
25 grudzień 2234 r - Podpisane zostaje zawieszenie broni. Nie ma zwycięzców w tym konflikcie. Planeta jest pogrążona w chaosie.
Oprócz zniszczeń spowodowanych widoczne są oznaki zbliżającej się tragedii. Planeta od lat jest już niszczona przez siły natury,
na który z roku na rok coraz większy wpływ ma księżyc, którego orbita nieubłaganie się zbliża.
Dokładne obliczenia wskazują na 25 luty.Zostały 2 miesiące.

...
...
...

2233 rok ziemski ( 1 rok gwiezdny ) - Okręt ZUDA wychodzi po drugiej stronie korytarza.
Wbrew oczekiwaniom nie pojawia się żaden inny okręt, a próba nawiązania kontaktu z kimkolwiek kończy się niepowodzeniem.
Naukowcy odnajdują w najbliższym systemie planetę zbliżoną cechami do ziemskiej i tam właśnie skierowany zostaje okręt.
Planeta nie jest co prawda rajem, gdyż w atmosferze jest sporo toksyn, lecz trzeba będzie się przystosować.
Będzie trzeba sobie poradzić ze wszystkimi problemami mając do dyspozycji tylko to co posiadają na swoim okręcie.
Na szczęście akurat na ich okręcie znalazły się zasoby energetyczne co pozwoli na jakiś czas zaspokoić ich potrzeby.

Ciekawe co przytrafiło się pozostałym załogom. Co się dzieje w Układzie Słonecznym i na Ziemi...czy już doszło do katastrofy? [.Ciąg dalszy ...chyba nastąpi ]

[Edited by Merthen on Mar 20, 2011 at 18:12]
Mar 15, 2010 at 19:42

Print
Anamorian
Status: Veteran

Posts: 494
Registered: Dec 13, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #2]

Jestem za, masz pierwszego chętnego ^^
I chyba wezmę UK ^^
Bardzo mi się podobała u HH Webera ^^

Mar 15, 2010 at 20:03
Gadu-Gadu: 9654374
XFire rennkar
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #3]

jkaby co to irlandia badz italia

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 15, 2010 at 20:19
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #4]

Japonia

Mar 15, 2010 at 20:21

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #5]

Korea skoro Japonia zajęta.

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Mar 15, 2010 at 22:45
Gadu-Gadu: 7994773
Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #6]

Ha, a ja jak bym grał to mam już zmodyfikowaną Silesian Confederacy z HH! Zobaczylibyście jak bardzo anarchia może być różna od powszechnych wyobrażeń...

Vivat Rzeczpospolita! Vivat Liberum Veto!

[Edited by PAwleus on Mar 16, 2010 at 01:20]

Mar 16, 2010 at 01:17

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #7]

PAwleus-ie, Silesian Confederacy została rozebrana tak jak i Polska wiec porównanie trafne


Ziro jak Ci bardzo zależy to mogę oddać Japonię


Zainteresowanie już pewne widać . Kiedy byście chcieli zagrać w takiego PEBM-a ?

[Edited by Merthen on Mar 16, 2010 at 11:31]

Mar 16, 2010 at 11:27

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #8]

Mi to obojętne, jęczałbym dopiero jakby i Korei mi brakło.

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Mar 16, 2010 at 13:58
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #9]

Wchodzę w to
Rozumiem, że Pawleus zaklepał Polskę(?) a takim razie Niemcy albo USA

Mar 16, 2010 at 14:03

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #10]

Nie Polskę, a Rzeczpospolitą - to baardzo duża różnica... I właściwie nawet nie Rzeczpospolitą jako państwo a ideę Rzeczpospolitej, ideę na której gwałt zakończył się Konstytucją 3 Maja

Mar 16, 2010 at 15:42

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #11]

napewno po zakończeniu pbem5 i pbem6
i albo pbem7 albo ten
dwóch nie dam rady pociągnąć. Będą przestoje

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 16, 2010 at 15:44
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Anamorian
Status: Veteran

Posts: 494
Registered: Dec 13, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #12]

Ja się dostosuję do innych, a gotów jestem poczynając od teraz ^^
Jeno Historię zapisać, i szczegóły dogadać ^^

Mar 16, 2010 at 16:01
Gadu-Gadu: 9654374
XFire rennkar
Print
runnersan
Status: Veteran

Posts: 292
Registered: Nov 15, 2002
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #13]

Królestwo Francji, albo Niemcy

_________________________________
www.wirtualnygeneral.blogspot.com

Mar 16, 2010 at 16:35

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #14]

No PBEM 5 lub PBEM6 trza skończyć. Potem wybierzemy czy "Historyczny" PBEm czy PBEM7


Pamiętajcie tylko ze gramy po wielkim rozproszeniu gdzie każda nacja swoją planetę znalazła. Każdy państwo dostanie jakiś narodowy komponent

Mar 16, 2010 at 17:50

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #15]

i rozumiem że lokacja nie musi odpowiadać tej z rzeczywistości ?

sęk w tym by w jednym czasie był rozgrywany jeden pbem
a nikt nikomu nie zabroni pograć sobie w mniejszych grach

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 16, 2010 at 18:29
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #16]

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
i rozumiem że lokacja nie musi odpowiadać tej z rzeczywistości ?



A to jak się rozproszyliśmy to już nasza broszka

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
sęk w tym by w jednym czasie był rozgrywany jeden pbem
a nikt nikomu nie zabroni pograć sobie w mniejszych grach

W tym pbemie aż się prosi o duża iklosć graczy


Może rozwinę temat komponenty narodowego. Wyobrażam sobie to w ten sposób ze każdy wybiera sobie jakiś komponent z modu, który mu pasuje i może w nim:

Ulepszyć jedną cechę o 15 %
lub
Ulepszyć dwie cechy o 10%
Lub
Ulepszyć trzy cechy o 7%

Oprócz tego wybiera nazwę dla komponentu, obrazek ( jak chce) i dopisuje historię.


Podaje przykład


Korporacja Yamota z Cesarstwa Wschodzącego Słońca jest znana w galaktyce z najlepszych pancerzy.
Dzięki unikalnej technologi ich "Dragon Armour" są o 10% wytrzymalsze i o 10% lżejsze niż pancerze konkurencji.



Komponenty byłyby włączane za pomocą cech rasowych.

[Edited by Merthen on Mar 16, 2010 at 18:46]
Mar 16, 2010 at 18:45

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #17]

Brzmi ciekawie, ale to na losowej mapie z max systemami ?

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 16, 2010 at 18:52
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #18]

Jeszcze nie wiem, zastanowimy się nad tym wspólnie . Czy losowana czy scenariusz

Mar 16, 2010 at 18:54

Print
Anamorian
Status: Veteran

Posts: 494
Registered: Dec 13, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #19]

I dotyczy to wszystkich pancerzy? Małych, dużych reaktywnych itp?

Hmm... W takim wypadku może zrobić się naprawdę ciekawie ^^

EDIT: Jestem za wykreowaną sztucznie, aby dało się lepiej odgrywać strefy wpływów

[Edited by Anamorian on Mar 16, 2010 at 18:57]

Mar 16, 2010 at 18:56
Gadu-Gadu: 9654374
XFire rennkar
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #20]

Nie, tylko Heavy Armor. Można wybrać tylko jeden komponent

[Edited by Merthen on Mar 16, 2010 at 19:01]

Mar 16, 2010 at 19:00

Print
Anamorian
Status: Veteran

Posts: 494
Registered: Dec 13, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #21]

Buu... Jeśli tak, to sugeruję danie z 2-3 komponentów - Ale z koniecznością powiązania ich fabularnie i skrupulatnego wyjaśnienia co, jak czemu i dlaczego ^^

Mar 16, 2010 at 19:02
Gadu-Gadu: 9654374
XFire rennkar
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #22]

Jeżeli inni nie maja nić przeciwko może być po 2 lub 3 komponenty

Mar 16, 2010 at 19:03

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #23]

ja sie bardizje sklaniam ku losowej lokacji graczy wtedy będzie ciekawiej odwzororwanie poelci nudą i będzie mniej więcej wiadomo co sie moze zdarzyć

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 16, 2010 at 19:06
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Anamorian
Status: Veteran

Posts: 494
Registered: Dec 13, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #24]

Dajmy na przykładzie UK na bazie HH Webera.
Słyną z Tradycji Militarnej i Zaawansowanej Elektroniki.

Więc powiedzmy Mostki Bojowe o +10% +10% Atak/Obrona, ze względu na doskonałe wyszkolenie i sprzęt. +15% Czujniki Bojowe i +15% ECM ^^
Powiedzmy, więc... Że III komponenty, jeśli nikt inny nie ma nic przeciwko

[Edited by Anamorian on Mar 16, 2010 at 19:07]

Mar 16, 2010 at 19:07
Gadu-Gadu: 9654374
XFire rennkar
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #25]

Tylko ze zwiększenie parametru o 10% to dla Battle Bridge daje 11% ataku i 11% obron. Podaje to dla ścisłości

Mar 16, 2010 at 19:11

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #26]

ale tylko komponenty czy np budynki też

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 16, 2010 at 19:13
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #27]

Tylko komponenty A co myślałem o Reserach lab +15%

Mar 16, 2010 at 19:16

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #28]

tak

i jak rozumiem gramy na atenie 19x ?

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 16, 2010 at 19:19
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #29]

na Atenie 0.19b "Diaspora"

Tylko jeszcze jej nie ma

Mar 16, 2010 at 19:31

Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #30]

Oczywiście skłaniam się do losowej mapy i rozmieszczeniu
Co do tych specjalnych komponentów może ustalić w czym dane nacje są przodujące na te chwile np USA energia atomowa, Japonia elektronika itd i może ustalić stały procent powiedzmy 10-15%

Mar 16, 2010 at 19:39

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #31]

Quote:
Tyrell wrote:
Co do tych specjalnych komponentów może ustalić w czym dane nacje są przodujące na te chwile np USA energia atomowa, Japonia elektronika itd i może ustalić stały procent powiedzmy 10-15%

wolałbym tu postawić na swobodę w wyborze dla graczy niże jakoś ich ograniczać. Dzięki stałym współczynnikom wzrostu, równowaga zostanie zachowana a fabularnie mamy wolną rękę.
Mar 18, 2010 at 20:37

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #32]

obowiązuje wszelka dowolność jeslii chodzi o shipsety, flagi i obrazki ras ?

tak więc



_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 18, 2010 at 20:44
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #33]

Quote:
Merthen wrote:
wolałbym tu postawić na swobodę w wyborze dla graczy niże jakoś ich ograniczać. Dzięki stałym współczynnikom wzrostu, równowaga zostanie zachowana a fabularnie mamy wolną rękę.

hm.. skoro tak uważasz
Aha, wszystkie opcje z cech rasowych będą dostępne?

mój:






tylko przydałaby mi się pomoc w zwiększeniu pól inner hull bo ilość np w Dreadnought jest wręcz śmieszna
Mar 18, 2010 at 21:29

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #34]

a co to za kadłub ?

powinny być wszystkie dostępne

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 18, 2010 at 21:49
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #35]

Pytasz o shipset czy wielkość kadłuba?

myślę o takich cechach jak np organiczność jak wyjaśnić fabularnie że powiedzmy UK popyla sobie w organicznych kadłubach

znowu :/

[Edited by Tyrell on Mar 18, 2010 at 22:03]

Mar 18, 2010 at 22:02

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #36]

o shipset

tym ze to jest 25 wiek

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 18, 2010 at 22:32
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #37]

Dowolność jest wszelaka, ale trzeba podać nazwę shispetu i jeżeli jest umieszczony w jakimś mniej znanym miejscu, także lokalizację. Bo chyba nie chcecie utrudniać mi życia? :P

Opcje rasowe nie wszystko, trzeba będzie przeanalizować co ludziom nie przystoi

Mar 18, 2010 at 22:57

Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #38]

shipset to Vaygr

no właśnie za tym samym jestem

Mar 18, 2010 at 23:07

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #39]

Mnie ciekawi Ceasara i skąd wziął ten shipset, Ja wezmę Amarr. I zamiast Korei stworzę Cesarstwo Dwóch Smoków, połączenie Korei z Japonią jeśli się nie pogniewasz ^^

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Mar 19, 2010 at 13:27
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #40]

Shipset romulański z star trek

deadnot

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 19, 2010 at 16:16
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #41]

morda też Amarr, a flaga to nie wiem ^^"

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Mar 19, 2010 at 17:14
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #42]

Też myślałem o Amarr ale zawsze przy wypakowywaniu jakieś błędy mi wyskakują

Obrazek rasy:

Mar 21, 2010 at 15:47

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #43]

Amarr ma ładne shipsety, jednak wadą w grze jest to że występują razem z tłem Przynajmniej tak mamy w grze Unia Ziemska na Atenie

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 21, 2010 at 16:03
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #44]

Fakt ale to tylko na obrazku za to inną wadą dla mnie jest wygląd satelit i na ekranie budowy i umieszczona w grze

Mar 21, 2010 at 16:08

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #45]

Quote:
Ziro wrote:
morda też Amarr, a flaga to nie wiem ^^"


nie ma to jak wprowadzić klimacik
Mar 22, 2010 at 16:47

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #46]

Merthenie, nie pogniewasz się skoro Ci Japonie zwine ^^"

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Mar 22, 2010 at 22:31
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #47]

Spoko, wezmę Rosję

Mar 23, 2010 at 06:55

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #48]

Przydałoby się mimo wszystko więcej ludzi

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Mar 23, 2010 at 15:39
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #49]

Na razie mamy tak:

Anamorian - UK (Anglia w wydania HH)
Ceasar Of Rome - Italy. (Czyżby Imperium rzymskie ? )
Ziro - Cesarstwo Dwóch Smoków, połączenie Korei z Japonią
PAwleus - Rzeczpospolita (Polska przedrozbiorowa ?)
runnersan - Królestwo Francji
Tyrell - Niemcy (Cesarstwo Niemieckie czy też Rzesza ? )
Merthen - Rosia (bezwzględnie komunistyczna )

Mar 23, 2010 at 16:53

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Pomysł na PBEM [post #50]

Imperium Romanum

Adiego by trzeba przekupić żeby zagrał

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 23, 2010 at 17:17
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 20



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.