civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Strategię w SEV
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Strategię w SEV [post #1]

Space Combat Allow Retreat:= FALSE

Quote:
PAwleus wrote:
A można wiedzieć czemu zabraniacie ucieczki? I jak to w ogóle działa? Nigdy tego nie próbowałem... Czy obiekt nie może w ogóle zacząć ucieczki, czy też nie może jej zakończyć przez upuszczenie pola bitwy?




Quote:
Merthen wrote:
PAwleusie to wynika ze specyfiki tego pbema. Patrz tutaj:
http://forums.civ.org.pl/misc.php?action=gotomsg&MsgID=197808 (post 416)




Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
zabronilismy ucieczki żeby ie trzeba było drugi raz 400 okrętów ładować do floty


Quote:
PAwleus wrote:
Na to rzeczywiście nie ma dobrego rozwiązania. To co wprowadziliście eliminuje wiele strategii, które mają za cel właśnie ucieczkę. Żeby zminimalizować opisany przez Ciebie problem (który występuje i ile dobrze pamiętam tylko wtedy jeśli okręt opuści mapę przypadkiem - to jest bug) wystarczy żeby taskforce który ma trzymać się z dala od bitwy nie utrzymywał formacji, choć jeśli ktoś stosuje strategię walki z maksymalnego dystansu to musi liczyć się z wystąpieniem tego efektu od czasu do czasu.


Z tym ze ja zbudowałem okręty, które miały uzbrojenie tylko typu point-defense. Moja flota składała się z 300 drednotów oraz 300 krążowników p-lot (była to odpowiedz na 20 tysięcy myśliwców Adiego). Po drodze do celu głównego moja flota zaatakowała planetę gdzie nie było myśliwców - następstwa znasz.

Co do zabronienia ucieczki, szybsze okręty i tak uciekną po brzegach mapy a wolne ...

P.S.
Tego rozwiązanie jeszcze nie zastosowałem w Atenie 0.9

[Edited by Merthen on Jun 03, 2010 at 11:50]
Jun 03, 2010 at 11:49

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #2]

moje okręty są wyposażone w broń pd, niszczące pancerz, uzbrojenie i broń główną.
Miały działac na zasadzie dubletów.
2 krążowniki miały unieszkodliwiać.
Armada zawiera z 80 fregat z komponentem cobalt warhead.
60 okrętów wsparcia logistycznego.

_________________________________
Ceasar Trade List

Jun 03, 2010 at 11:52
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #3]

Czy te krążowniki były w tych samych taskforce-ach jak dreadnoty? Jeśli tak to w ogóle nie powinno być problemu chyba że lider nie mógł nic zaatakować albo miały wyznaczone pozycje daleko w tyle za liderem, albo taskforce-y były zbyt liczne - w przypadku gdy miały nakazane nie opuszczać formacji powinny z nią pozostać, a w przypadku gdy miały nakazane ją opuścić to powinny w roju uciekać przy brzegu mapy.

Aha, czyli jednak uciekają a tylko nie opuszczają mapy z tym ustawieniem w Settings.txt W takim razie źle się wyraziłem: to eliminuje wiele strategii które za cel mają opuszczenie pola walki.

Zamiast tego ustawienia ja preferuję po prostu brać pod uwagę tego buga na etapie projektowania okrętów, formowania strategii i tworzenia flot - gdy brałem to pod uwagę to ten bug nigdy mi się jeszcze nie przydarzył.

Jun 03, 2010 at 12:53

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #4]

Flota była podzielana na 8 taskforce aby była elastyczniejsza z tym ze ostatnie Tf to okręty pomocnicze.
Każde Tf składała się z
1. core
wielu Drednotów (jeden jest liderem)
oraz z okrętu zwiadowczego
2. escort
wielu krążowników p-lot


Szczegóły tu:
http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=7885 (post 8)


Zrobiłem tam błąd gdyż krążowniki powinny być jednak szybsze od okrętów z Core gdyż przy takiej samej prędkości maksymalnej miały problem z zajęciem swojego miejsca jako eskorta.



Niestety około 10 krążowników plot uciekło z mapy niszcząc moją pracowicie ustawioną flotę (flota pojawiał się przy krawędzi pola bitwy).




"to eliminuje wiele strategii które za cel mają opuszczenie pola walki"

sama ucieczka powinna wystarczyć (mimo ze wydłuża to nieraz bitwy)

[Edited by Merthen on Jun 03, 2010 at 13:02]

Jun 03, 2010 at 13:01

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #5]

Jeśli formacja miała pozostać w całości to błędem było przede wszystkim umieszczenie krążowników w pozycjach E19-22 - to właśnie one, próbując zająć swoje pozycje, opuszczały mapę (robią to po łuku i nawet jeśli pozycja jest już w granicach mapy to zdarza im się ją opuścić)

Sama ucieczka nie wystarcza np. jeśli ktoś używa statków opuszczających mapę do ściągnięcia wrogich okrętów w miejsce dogodne do ataku na nie.

Jun 03, 2010 at 20:16

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #6]

Quote:
PAwleus wrote:
Jeśli formacja miała pozostać w całości to błędem było przede wszystkim umieszczenie krążowników w pozycjach E19-22 - to właśnie one, próbując zająć swoje pozycje, opuszczały mapę (robią to po łuku i nawet jeśli pozycja jest już w granicach mapy to zdarza im się ją opuścić)


Co jest bugiem.

Quote:
PAwleus wrote:
Sama ucieczka nie wystarcza np. jeśli ktoś używa statków opuszczających mapę do ściągnięcia wrogich okrętów w miejsce dogodne do ataku na nie.


Skuteczność takiej strategii jest wątpliwa, ale nie powinno się niczego blokować.
Jun 03, 2010 at 20:44

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #7]

Jak już pisałem jest to bugiem - jednym z wielu które trzeba brać pod uwagę grając.

Co do tej strategii to zmienisz zdanie kiedy zobaczysz jej zastosowanie

Jun 03, 2010 at 22:30

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #8]

Czekam z niecierpliwością

Jun 04, 2010 at 08:28

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #9]

To może zagracie razem na ARENIE przed kolejnym dużym PBEM?

I wrzucicie jakieś obrazki z komentarzem odnośnie bitew.

To wiele wyjaśni praktycznie. Jak mówi pewien mistrz kartonowego modelarstwa: obraz jest wart tysiąca słów, ale rzeczywiście stworzony model jest warty miliona.

Byłbym zachwycony mogąc obserwować takie taktyczne zmagania. A to się przyda nam wszystkim...

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 05, 2010 at 01:14

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #10]

Gra teraz w dwie Areny i już zdążyłem wydać trzy patchy do 0.9 . Za jakiś czas gra się ustabilizuje i na jeszcze jedną w wolnym tempie Arenę trochę czasu znajdę

Jun 05, 2010 at 11:31

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #11]

Sorry, ale walki 1:1 w grach 4X przestały mnie już bawić grając w MOO2 - bez dyplomacji więc nie gram, a w 1:1 możliwa jest tylko dyplomacja krążowników Pozbawić się tego co multi SEV cenię najbardziej, wspaniałej dyplomacji? Niestety, ale nie potrafiłbym się do tego zmusić nawet w celach dydaktycznych

Jun 05, 2010 at 21:14

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #12]

No problem, dla mnie arenę jest ważne dlatego ze mogę sobie wszystko potestować, grać z kompem mi się nie chce

Jun 05, 2010 at 21:17

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #13]

No to szkoda. Osobiście - rozumiem brak motywacji. To jest duży problem. Już by mnie z tego powodu w tym dziale zabrakło. Ale nadal tutaj piszę i chcę być aktywny.

Jesteście ekspertami, od których możemy się wiele nauczyć. Ja swoje doświadczenia starałem się przekazać nawet kosztem pokonania niechęci i poświęcania dodatkowego czasu na Spaceport_08, bo uznałem, że warto to zrobić, aby nam przybyło wielu poważnie zainteresowanych graczy. To były działania w kierunku poznania możliwości strategicznych. Wszystko, czego się nauczyłem przez lata starałem się Wam pokazać. Uważałem i uważam nadal, że jest nas zbyt mało, aby nie dzielić się wiedzą. Każdy praktyczny kontakt z doświadczonym graczem jest kluczowy i wspomaga rozwój naszej społeczności.

Tysiące słów napisanych na Forum tego nie zastąpią.

Byłoby ciekawie, gdybyście znaleźli czas na jakiś krótki pojedynek taktyczny przed PBEM7 i pokazanie jego efektów. Wszelkie inne gry możecie przecież zastopować.

Wiemy przecież, że jest dysproporcja poziomu znajomości gry i trzeba ją jakoś wyrównać, aby kolejne multi było wciągające dla wielu graczy. Inaczej nasze zaangażowanie traci sens, bo co pozostaje - tylko własna przyjemność.

Odrobina elastyczności i dobre chęci mogą tutaj też pozytywnie zadziałać.


No to jest tylko kilkadziesiąt turek i kilka małych bitew. Taka szkoleniowa Arena w Waszym wykonaniu. Kilka opisów i wyjaśnień, a pójdziemy do przodu...



[Edited by Adi Cherryson on Jun 08, 2010 at 01:22]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 08, 2010 at 01:09

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #14]

Myślę Adi ze takich konfrontacji militarne doświadczymy w PBEM7 ale wcześniej może coś opisze w arenach 8 i 9


P.S.
Ja się staram odpowiadać na pytanie dotyczące taktyki i strategii wojennej. Wiec moi przeciwnicy na pewno się uczą.

Jun 08, 2010 at 13:05

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #15]

Największą przeszkodą z mojej strony jest brak czasu. Niestety, ale powtórzę jeszcze raz, że nie dam rady zmusić się do jego wygospodarowania na grę 1:1, nawet jeśli miałaby to być b. szybka gra, tym bardziej że wartości dydaktyczne takiej gry widzę jako wątpliwe - znacznie lepsza jest do tego normalna gra.

Nie jest natomiast prawdą, że aby multi było wciągające dla wielu graczy muszą oni prezentować zbliżony poziom znajomości gry (czy raczej siły gry - to nie jest tożsame, np. Kwok ma b. wysoki poziom znajomości gry, a jest przeciętnym graczem pod względem siły gry) - tym się właśnie gry z wieloma graczami różnią zasadniczo od gier 1:1, gdyż dyplomacja może wyrównać ogromnie wiele.

Nie potrafię uwierzyć, Adi, że po tylu postach, które tutaj napisałem (włącznie z udostępnieniem save-ów z mojej ostatniej gry, i to jeszcze w czasie jej trwania), a w których starałem się przybliżyć znacznie więcej niż tylko militarny aspekt SEV (włącznie z takimi szczegółami jak znaczenie kolejności umieszczania broni), bo przede wszystkim aspekt pokojowego rozwoju, który jest w standardowych grach i modach do SEV znacznie ważniejszy dla siły gry, wydaje mi się, że właśnie zasugerowałeś, iż brak mi elastyczności i dobrych chęci.

Niestety na wszystko co bym chciał robić nie starcza mi czasu, powiedziałbym nawet że nie starcza mi go na ogromną większość z tego. Ja się już z tym dawno pogodziłem i to się na pewno nie zmieni, więc zmuszony jestem skrupulatnie wybierać. Tu akurat wybór jest prosty - gry 1:1 skreśliłem ze swojego kręgu zainteresowań wiele lat temu. Może, Adi, też się z tym pogodzisz?

Jun 08, 2010 at 23:17

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Strategię w SEV [post #16]

OK. Jasna sprawa.

Musiałem jednak jakoś spróbować Was zachęcić do praktyki.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Jun 09, 2010 at 00:53

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.