civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V - Multiplayer > PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady]
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V - Multiplayer
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #1]

Oto propozycja zasad do PBEM8



----------------------------------------------------------------------------
Podstawowe Zasady
----------------------------------------------------------------------------

Mod: Zmodyfikowana na potrzeby gry Atena 0.9x (aktualnie 0.93b)
Przewidywany czas rozpoczęcia: ?
Kronika: TAK!!! (gra bardzo fabularna!)
Warunki zakończenia gry: Do fabularnego zwycięstwa
Ilość ludzkich graczy: Na razie nieograniczona
AI: Nie
Rodzaj multi: PBEM (e-mail)
Ograniczenia rasowe:
- tylko ludzie
- planeta macierzysta to Rock Oxygen
- odgrywamy daną nacje (lub kilka połączonych) lub dany krąg kulturalny (ale nazwa imperium fabularnie uzasadniona)
- wymagany obszerny opis fabularny
- wszystkie wybrane cechy rasowe muszą być wyjaśnione fabularnie
- brak cechy rasowej "Starożytne rasy"
- każdy państwo dostanie trzy dodatkowe (wybrane przez siebie) narodowe komponenty (budynki już nie). Charakterystyka według reguł.
Galaktyki: Wylosowana - 200 systemów
Warunki losowania
- maksymalnie 10-15 układów typu "Bad'
- proporcje planet złych do dobrych wynoszą 50 na 50 (nie chodzi tu o atmosferę)
- kształt: kwadrant
Technology Cost: low
Starting Resources: low
Home Planets Value: Good
Number Of Starting Planets: 1
Technology Points For New Players: 500 000
Racial Points For New Players: 3000
Event Frequency: high
Maximum Event Severity: high
Maximum Units In Space Per Player: 20.000
Maximum Ships Allowed Per Player: 5.000
Szpiegostwo: Tak
Ruiny: Tak
Wyświetlanie punków: Nie
Host: Adi

----------------------------------------------------------------------------
Dodatkowe Zasady
----------------------------------------------------------------------------


Pamiętajcie tylko ze gramy po wielkim rozproszeniu gdzie każda nacja swoją planetę znalazła. Każdy państwo dostanie 3 narodowe komponenty (budynki już nie).

Wyobrażam sobie to w ten sposób ze każdy wybiera sobie jakiś komponent z modu, który mu pasuje i może w nim:

Ulepszyć jedną cechę o 15 %
lub
Ulepszyć dwie cechy o 10%
Lub
Ulepszyć trzy cechy o 7%

Oprócz tego wybiera nazwę dla komponentu, obrazek ( jak chce) i dopisuje historię.

Podaje przykład

Korporacja Yamota z Cesarstwa Wschodzącego Słońca jest znana w galaktyce z najlepszych pancerzy.
Dzięki unikalnej technologi ich "Dragon Armour" są o 10% wytrzymalsze i o 10% lżejsze niż pancerze konkurencji.


Komponenty byłyby włączane za pomocą cech rasowych.


Wymagany opis skąd się wzięła dana cecha rasowa.


----------------------------------------------------------------------------
Dodatkowe Zasady II
----------------------------------------------------------------------------

- Minimum jeden wpis do kroniki na każde 10 tur

[Edited by Merthen on Oct 19, 2010 at 06:56]

Sept 05, 2010 at 17:50

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #2]

Maximum Event Severity: catastrophic ??

Szpiegostwo, tak, sabotaż już nie
sabotaż jest zbyt silny i skupienie sie jednego imperium na sabotażu rozwali nam grę, co innego szpiegostwo, tu jest otwarta zabawa

akcja 100 lat po wylądowaniu( ucieczce)

wszelka dowolność cech rasowych

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 05, 2010 at 18:43
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #3]

Czy komponenty dotyczą też silników?

[Edited by Akandre on Sept 05, 2010 at 20:39]

Sept 05, 2010 at 20:38

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #4]

Quote:
Merthen wrote:
Przewidywany czas rozpoczęcia: 25 września - punkt do obgadania


Dla mnie: OK - prawdopodobnie byłbym nawet gotów od 18 IX, ale jako że będę tego dnia na weselu znajomego, sprawa stoi pod znakiem zapytania, z wiadomych względów

Quote:
Merthen wrote:
Warunki zakończenia gry: Do fabularnego zwycięstwa


Czyżbyśmy już mieli jakieś konkretne szczegóły?

Quote:
Merthen wrote:
AI: Możliwa jako ewentualni obcy lub piraci - punkt do obgadania


Żeby taki element był naprawdę interesujący potrzeba dużych zmian w AI, po sprecyzowaniu czego byśmy od nich oczekiwali - ze względu na konieczność zainwestowania dużo czasu w oba elementy jestem przeciw. No chyba że ktoś już ma bardzo konkretną wizję jak to miałoby wyglądać w powiązaniu z fabułą gry, a Merthen stwierdzi że potrzebne zmiany w AI (i prawdopodobnie w eventach) to pikuś. Choć i tak taka rasa spisywałaby się znacznie lepiej w rękach Mistrza Gry, o ile Adi ma ochotę na taką rolę.

Quote:
Merthen wrote:
Rodzaj multi: PBEM (e-mail)


A może wykorzystajmy PBW2?

Ostatnia gra w której uczestniczyłem, Uplift Wars, korzystała właśnie z niego. Upraszcza to sporo pracę hosta, ale także jest bardzo wygodne dla graczy:
- gracze widzą z łatwością kto jest w grze, a kto z niej zrezygnował (choć miejmy nadzieję że rezygnacji nie będzie)
- widzą na pierwszy rzut oka kto gra jakim imperium, używając jakiego shipsetu, flagi i ikonki populacji (więc wiedzą czego potrzebują, aby ich dobrze widzieć w grze)
- w prosty sposób mogą dokonać wysłania pliku plr do hosta, poprzez uplodowanie go na tej stronie
- tura jest generowana natychmiast po uploadzie pliku przez ostatniego z graczy i komputer hosta automatycznie rozsyła wynikowe pliki, o ile jest wtedy on-line (oczywiście nie ma obowiązku tej opcji aktywować)
- gracze widzą wyraźnie kto opóźnia wysłanie pliku (z Waszych postów wynikało, że wielokrotnie okazywało się, iż opóźniającym był pytający o to kto opóźnia )
- można ustalić deadline, po przekroczeniu którego tura będzie wygenerowana (bądź automatycznie, bądź przez hosta, o ile nie otrzymał wyjaśniającego maila od gracza spóźniającego się), a który jest wyraźnie widoczny dla graczy (ten deadline może oczywiście być zmieniany przez hosta, optymalnie po porozumieniu z graczami )

Quote:
Merthen wrote:
Szpiegostwo: Tak - punkt do obgadania


A co tu gadać? Jeśli szpiegostwo w Atenie nie różni się jakoś zasadniczo od tego z aktualnego BM, to jedyną opcją która jest zbyt silna, jest sabotaż układów handlowych. Jako że imperia w grze zwykle dość silnie polegają na układach handlowych w swojej ekonomii (z uwagi na buga SEV powodującego że z układu otrzymuje się procent zasobów pozyskiwanych przez większe imperium - powinno być z mniejszego) to z moich doświadczeń wynika, że tylko ta opcja może z łatwością złamać wrogie imperium, ponieważ pojedynczy sukces w szpiegowaniu sprowadza latami budowane dochody z handlu z danym przyjaznym imperium do zera (uderza to tak samo w to przyjazne imperium, które może nawet ani nie uczestniczyć w wojnie ani nie być szpiegowane). Nawet mimo tego da się dalej grać (tym bardziej że nie jest trudno zrobić to samo przeciwnikowi), ale po czymś takim gospodarka imperiów wymaga ogromnej ilości działań aby przywrócić równowagę, co niestety zniechęca wielu graczy. Należałoby albo zaprojektować bardziej skomplikowany event jako wynik tej opcji szpiegostwa, albo po prostu wyłączyć ten element w opcji.

Edit: Jak już coś zmieniać, to można też zmienić sposób w jaki działa event zmiany rozkazów okrętu - dla graczy zglądających do logów nic to nie zmienia, bo skorygują te rozkazy ponownie (eventy są wykonywane na koniec generowanej tury, a więc już po wszystkich ruchach i tego niestety nie zmienimy). Tu też, albo bardziej skomplikowany event (choć nigdy nie wymyśliłem nic dobrego w tym wypadku), albo po prostu wyłączenie tego elementu jako nic nie wnoszącego, a dodającego tylko zbędne mikrozarządzanie.

Quote:
Merthen wrote:
- Minimum jeden wpis do kroniki na każde 10 tur


O, to popieram. Mam jedynie nadzieję że nie będą to wpisy jednozdaniowe

Quote:
Akandre wrote:
Czy komponenty dotyczą też silników?


Jako że silniki są komponentami to wydaje mi się że tak Czyżby szybkość Cię oczarowała?

[Edited by PAwleus on Sept 06, 2010 at 00:07]
Sept 05, 2010 at 23:42

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #5]

Quote:
PAwleus wrote:
Jako że silniki są komponentami to wydaje mi się że tak Czyżby szybkość Cię oczarowała?


Właśnie nie wiem, czy nie uznacie, że da to zbyt dużą przewagę - dlatego się upieram. Czy mnie oczarowała? Przy moim stylu gry, szybkość może się okazać jedynym atutem militarnym w porównaniu do np. Merthena
Sept 06, 2010 at 15:19

Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #6]

Widzę, że jestem bardzo nie na czasie
PBEM8? a co się stalo z siódemką?

Akandre czy grałeś już w multi w SEV? Jeśli nie to proponuje zagrać arene ponieważ nie widziałem jeszcze nowej Ateny i chciałbym się z nią oswoić przed tym PBEMem. Taka rozgrywka z korzyścią dla nas obu ;] Co Ty na to?

Sept 06, 2010 at 17:09

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #7]

chyba czesaki błąd Merthena

7 była planowana jaka gra bez zasad, to tylko cyferka i ten pbem powinien mieć "7"

Rozumiem Tyrell że grasz

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 06, 2010 at 17:31
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #8]

Myślałem, że gdzieś ja potajemnie rozgrywacie w innej galaktyce
Pewnie pewnie, przez te 3 miesiące aż mnie skrecało. Do 25 ogarnę nową wersje Ateny i zobacze co mnie ominęło na forum, a rasę przynajmniej pobieżnie przedstawię jutro.

Sept 06, 2010 at 17:58

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #9]

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
Maximum Event Severity: catastrophic ??

Szpiegostwo, tak, sabotaż już nie
sabotaż jest zbyt silny i skupienie sie jednego imperium na sabotażu rozwali nam grę, co innego szpiegostwo, tu jest otwarta zabawa

akcja 100 lat po wylądowaniu( ucieczce)

wszelka dowolność cech rasowych

Zabroniona jest tylko jedna cecha. Resztę można wybierać ale trzeba to opisać.
Szpiegostwo jest w Atenie słabsze od Stock

Co do catastrophic, będzie zabawniej

Quote:
Akandre wrote:
Czy komponenty dotyczą też silników?

Tak, ale według typów

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
Warunki zakończenia gry: Do fabularnego zwycięstwa


Czyżbyśmy już mieli jakieś konkretne szczegóły?

Niedługo będą

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
AI: Możliwa jako ewentualni obcy lub piraci - punkt do obgadania


Żeby taki element był naprawdę interesujący potrzeba dużych zmian w AI, po sprecyzowaniu czego byśmy od nich oczekiwali - ze względu na konieczność zainwestowania dużo czasu w oba elementy jestem przeciw. No chyba że ktoś już ma bardzo konkretną wizję jak to miałoby wyglądać w powiązaniu z fabułą gry, a Merthen stwierdzi że potrzebne zmiany w AI (i prawdopodobnie w eventach) to pikuś. Choć i tak taka rasa spisywałaby się znacznie lepiej w rękach Mistrza Gry, o ile Adi ma ochotę na taką rolę.

Masz rację, AI nie zdążę opracować. Ale samych piratów tak, jeżeli Adi zechce ich poprowadzić

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
Rodzaj multi: PBEM (e-mail)


A może wykorzystajmy PBW2?

Ostatnia gra w której uczestniczyłem, Uplift Wars, korzystała właśnie z niego. Upraszcza to sporo pracę hosta, ale także jest bardzo wygodne dla graczy:
- gracze widzą z łatwością kto jest w grze, a kto z niej zrezygnował (choć miejmy nadzieję że rezygnacji nie będzie)
- widzą na pierwszy rzut oka kto gra jakim imperium, używając jakiego shipsetu, flagi i ikonki populacji (więc wiedzą czego potrzebują, aby ich dobrze widzieć w grze)
- w prosty sposób mogą dokonać wysłania pliku plr do hosta, poprzez uplodowanie go na tej stronie
- tura jest generowana natychmiast po uploadzie pliku przez ostatniego z graczy i komputer hosta automatycznie rozsyła wynikowe pliki, o ile jest wtedy on-line (oczywiście nie ma obowiązku tej opcji aktywować)
- gracze widzą wyraźnie kto opóźnia wysłanie pliku (z Waszych postów wynikało, że wielokrotnie okazywało się, iż opóźniającym był pytający o to kto opóźnia )
- można ustalić deadline, po przekroczeniu którego tura będzie wygenerowana (bądź automatycznie, bądź przez hosta, o ile nie otrzymał wyjaśniającego maila od gracza spóźniającego się), a który jest wyraźnie widoczny dla graczy (ten deadline może oczywiście być zmieniany przez hosta, optymalnie po porozumieniu z graczami )

Byłbym za gdyby nie to ze ostatnio Vortavor testował tego PBW2 (On był master ja graczem) i były z nim wiele problemów. Rozumiem ze grałeś jako master w PBW2 ?


Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
Szpiegostwo: Tak - punkt do obgadania


A co tu gadać? Jeśli szpiegostwo w Atenie nie różni się jakoś zasadniczo od tego z aktualnego BM, to jedyną opcją która jest zbyt silna, jest sabotaż układów handlowych. Jako że imperia w grze zwykle dość silnie polegają na układach handlowych w swojej ekonomii (z uwagi na buga SEV powodującego że z układu otrzymuje się procent zasobów pozyskiwanych przez większe imperium - powinno być z mniejszego) to z moich doświadczeń wynika, że tylko ta opcja może z łatwością złamać wrogie imperium, ponieważ pojedynczy sukces w szpiegowaniu sprowadza latami budowane dochody z handlu z danym przyjaznym imperium do zera (uderza to tak samo w to przyjazne imperium, które może nawet ani nie uczestniczyć w wojnie ani nie być szpiegowane). Nawet mimo tego da się dalej grać (tym bardziej że nie jest trudno zrobić to samo przeciwnikowi), ale po czymś takim gospodarka imperiów wymaga ogromnej ilości działań aby przywrócić równowagę, co niestety zniechęca wielu graczy. Należałoby albo zaprojektować bardziej skomplikowany event jako wynik tej opcji szpiegostwa, albo po prostu wyłączyć ten element w opcji.

Edit: Jak już coś zmieniać, to można też zmienić sposób w jaki działa event zmiany rozkazów okrętu - dla graczy zglądających do logów nic to nie zmienia, bo skorygują te rozkazy ponownie (eventy są wykonywane na koniec generowanej tury, a więc już po wszystkich ruchach i tego niestety nie zmienimy). Tu też, albo bardziej skomplikowany event (choć nigdy nie wymyśliłem nic dobrego w tym wypadku), albo po prostu wyłączenie tego elementu jako nic nie wnoszącego, a dodającego tylko zbędne mikrozarządzanie.

W następnej wersji Ateny (0.92d) zbalansuje szpiegostwo i wtedy zdecydujemy,

Quote:
Akandre wrote:
Quote:
PAwleus wrote:
Jako że silniki są komponentami to wydaje mi się że tak Czyżby szybkość Cię oczarowała?


Właśnie nie wiem, czy nie uznacie, że da to zbyt dużą przewagę - dlatego się upieram. Czy mnie oczarowała? Przy moim stylu gry, szybkość może się okazać jedynym atutem militarnym w porównaniu do np. Merthena


Szybkość Ci wiele nie pomoże na polu bitwy ale ma pewne znaczenie w kolonizacji. Mnie nie ma się co bać ja gram agresywnie, ale można się dogadać

Quote:
Tyrell wrote:
Widzę, że jestem bardzo nie na czasie
PBEM8? a co się stalo z siódemką?

Siódemka jest nierozpoczęta i czeka na swoją chwałę

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
chyba czesaki błąd Merthena

7 była planowana jaka gra bez zasad, to tylko cyferka i ten pbem powinien mieć "7"


Nie powinien gdyż tamta gra nie została przekreślona. Tyle ze następny pomysł (czyli 8) stał się ciekawszy i uzyskał pierwszeństwo.

Quote:
Tyrell wrote:
Myślałem, że gdzieś ja potajemnie rozgrywacie w innej galaktyce
Pewnie pewnie, przez te 3 miesiące aż mnie skrecało. Do 25 ogarnę nową wersje Ateny i zobacze co mnie ominęło na forum, a rasę przynajmniej pobieżnie przedstawię jutro.

Witamy w załodze

-----------------------------------------------------------

Panowie umieszczacie rasy w odpowiednim wątku

[Edited by Merthen on Sept 06, 2010 at 18:42]
Sept 06, 2010 at 18:42

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #10]

Ja oczywiście też się zapisuje, nie było mnie trochę czasu i muszę nadrobić informacje.

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Sept 06, 2010 at 21:07
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #11]

To jesteś 8

Sept 07, 2010 at 18:27

Print
Ziro
Status: Elite

Posts: 777
Registered: Feb 14, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #12]

Bym prosił odnośnik do wszystkich plików i jakieś informacje w skrócie, jestem strasznie nie na bierząco ^^"

_________________________________
Hitori ni nareba fuan ni obieteita kedo

LastFM

Sept 07, 2010 at 22:31
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #13]

wystarczy czytać wszystko co ma w tytule PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania ...

Co do nowej Ateny to trzeba zagrać (zajrzy w modzie do katalogu docs)

Sept 08, 2010 at 18:07

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #14]

Musimy bardziej przedyskutować ten punkt: warunki zwycięstwa/zakończenia gry.

Mogę jakieś wyzwania stworzyć, ale wolałbym abyście sami bardziej jasno określili cel gry i moją rolę. Czy mam tylko hostować, czy też pełnić rolę aktywnego Mistrza Gry, który będzie arbitralnie przyznawał jakieś PZ, jak w grach role playing.

Chciałbym ograniczyć swoją twórczość własną, aby nie było ewentualnych frustracji i wyjaśniania, o co chodziło.

[Edited by Adi Cherryson on Sept 09, 2010 at 01:25]

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 09, 2010 at 01:24

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #15]

wyeliminowanie 3/4 graczy z możliwości samodzielnego prowadzenia swojego imperium np poprzez zmuszeńia ich do płaceńia haraczu i zakazu badań naukowych.
Zgodzenie sie na protektorat.

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 09, 2010 at 08:05
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #16]

Nie zapominajcie o osiągnięciach

Adi chcesz poprowadzić piratów?

Sept 09, 2010 at 18:19

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #17]

Te osiągnięcia trzeba powymyślać...czym więcej tym lepiej

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Sept 09, 2010 at 18:22
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #18]

Postaram się kilkanaście wymyślić

Sept 09, 2010 at 19:50

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #19]

Merthenie - co miałbym działać jako pirat? Masz jakiś pomysł?

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 10, 2010 at 01:28

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #20]

palić, grabić wszystko co się rusza i nie zdąrzy uciec

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 10, 2010 at 05:52
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Tyrell
Status: Regular

Posts: 152
Registered: Feb 16, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #21]

Nie przesadzimy z ilością jednostek i okrętów?

Sept 10, 2010 at 06:26

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #22]

Quote:
Tyrell wrote:
Nie przesadzimy z ilością jednostek i okrętów?


Nie. Wybudowanie zaawansowanego Okrętu Liniowego w Atenie trwa około roku. Więc zalew okrętów nam nie grozi

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Merthenie - co miałbym działać jako pirat? Masz jakiś pomysł?


Mam i to mnóstwo i jeżeli jesteś zainteresowane to przedstawię je w osobnym wątku
Sept 10, 2010 at 19:45

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #23]

Quote:
Merthen wrote:
Byłbym za gdyby nie to ze ostatnio Vortavor testował tego PBW2 (On był master ja graczem) i były z nim wiele problemów. Rozumiem ze grałeś jako master w PBW2 ?


A z czym mieliście problemy? Nie byłem hostem w Uplift Wars (właściwie to nigdy jeszcze nie byłem nim ), był nim Shrike, ale nic nie wspominał żeby miał jakieś kłopoty akurat z PBW2 (choć o SEV już tego nie mogę powiedzieć). Z tego co wiem, to z PBW2 nie ma żadnych szczególnych problemów - przecież tam się odbywa mnóstwo gier. Od strony gracza jedyne problemy jakie miałem to że od czasu do czasu (rzadko) serwis był na kilka godzin off-line. Robiliście wszystko wg. FAQ? Zresztą, jeśli będą problemy to zawsze można przejść na PBEM.

A tak poza tym, to może byśmy zaczęli z 500000 RPs - w ten sposób imperia będą mogły być bardziej zróżnicowane. W końcu przez te 100 lat coś się działo.
Sept 10, 2010 at 21:33

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #24]

Myślę, że też można nad tym posiedzieć, chodzi o ten pbw2, bo to faktycznie duże ułatwienie.
Zajmę się tym na dniach i dam znać co i jak

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Sept 10, 2010 at 21:45
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #25]

Quote:
PAwleus wrote:
A tak poza tym, to może byśmy zaczęli z 500000 RPs - w ten sposób imperia będą mogły być bardziej zróżnicowane. W końcu przez te 100 lat coś się działo.


500 tyś to raczej za dużo, ale 200-300 tys. już powinno wystarczyć, żeby odzwierciedlić zróżnicowanie naszych narodów
Sept 10, 2010 at 21:57

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #26]

300 tys. rzeczywiście wystarczyłoby, ale to nie znaczy jeszcze że 500tys. to za dużo.

I jeszcze jedno, start ze 100000 zasobów jest znacznie nadmiarowy, bo i tak na początku nie mieszczą się w magazynach. Znacznie lepszy wydaje mi się 50000.

Sept 10, 2010 at 22:13

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #27]

Quote:
PAwleus wrote:
300 tys. rzeczywiście wystarczyłoby, ale to nie znaczy jeszcze że 500tys. to za dużo.

500 tys. to według mnie stanowczo za dużo (jakieś 200 tys. tak na oko ). Spowoduje to, że przy takiej ilości RP na starcie, przez kilka tur badania będą niemal stały w miejscu. Chociaż może to i dobrze - w końcu trzeba odwzorować kilkaset lat technologicznego postępu. W takim wypadku jednak trzeba by dać więcej - co kto woli; można nawet przeprowadzić ankietę, żeby odbyło się to demokratycznie (w małej społeczności demokracja sprawdza się dobrze ).


Quote:
PAwleus wrote:
I jeszcze jedno, start ze 100000 zasobów jest znacznie nadmiarowy, bo i tak na początku nie mieszczą się w magazynach. Znacznie lepszy wydaje mi się 50000.

Popieram.
Sept 10, 2010 at 22:37

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #28]

Quote:
PAwleus wrote:
A z czym mieliście problemy? Nie byłem hostem w Uplift Wars (właściwie to nigdy jeszcze nie byłem nim ), był nim Shrike, ale nic nie wspominał żeby miał jakieś kłopoty akurat z PBW2 (choć o SEV już tego nie mogę powiedzieć). Z tego co wiem, to z PBW2 nie ma żadnych szczególnych problemów - przecież tam się odbywa mnóstwo gier. Od strony gracza jedyne problemy jakie miałem to że od czasu do czasu (rzadko) serwis był na kilka godzin off-line. Robiliście wszystko wg. FAQ? Zresztą, jeśli będą problemy to zawsze można przejść na PBEM.

W PBW2 często się zdarzało ze tury wygenerowały się bez udziału naszych plr. Szczegóły zna Vortavor.
Jeżeli będzie to dobrze działało to jestem za.


Quote:
PAwleus wrote:
A tak poza tym, to może byśmy zaczęli z 500000 RPs - w ten sposób imperia będą mogły być bardziej zróżnicowane. W końcu przez te 100 lat coś się działo.


Moza zwiększyć do 500 tys (lub do 300 tyś jak proponuje Akandre) ale żeby dobrze wyważyć takie parametry powinniśmy ustalić jaki bonus daję ten budynek obcych na HW.

[Edited by Merthen on Sept 10, 2010 at 23:06]
Sept 10, 2010 at 23:06

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #29]

Quote:
Merthen wrote:
(...) powinniśmy ustalić jaki bonus daję ten budynek obcych na HW.

Jestem za ograniczeniem roli budynku w takich sprawach, żeby w miarę uniknąć ewentualnych błędów, które mogą zepsuć rozgrywkę. Ale to Ty decydujesz, Merthenie
Sept 10, 2010 at 23:13

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #30]

Ja nie decyduje tylko robimy to wspólnie Budynek miał być podstawą fabuły ale także zwiększyć znaczenie HW dlatego się o ten bonus pytam.

Sept 10, 2010 at 23:39

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #31]

Quote:
Akandre wrote:
500 tys. to według mnie stanowczo za dużo (jakieś 200 tys. tak na oko ). Spowoduje to, że przy takiej ilości RP na starcie, przez kilka tur badania będą niemal stały w miejscu.


Że co? Jak to badania będą stały? A próbowałeś takiego ustawienia?

Quote:
Merthen wrote:
W PBW2 często się zdarzało ze tury wygenerowały się bez udziału naszych plr. Szczegóły zna Vortavor.


Nam się to nigdy nie zdarzyło. Gdyby jednak do tego dochodziło, zawsze można zrezygnować z autogenerowania i wykorzystać całą resztę.

Quote:
Akandre wrote:
Moza zwiększyć do 500 tys (lub do 300 tyś jak proponuje Akandre) ale żeby dobrze wyważyć takie parametry powinniśmy ustalić jaki bonus daję ten budynek obcych na HW.


A daj mu ze 2tys. RPs - budynek ma głównie służyć fabule, ale aby to dobrze robić powinien coś znaczącego dawać. Tyle co 4 podstawowe Research Centers chyba wystarczy... Na HW to i tak będzie 10tys.

[Edited by PAwleus on Sept 10, 2010 at 23:48]
Sept 10, 2010 at 23:48

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #32]

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Akandre wrote:
500 tys. to według mnie stanowczo za dużo (jakieś 200 tys. tak na oko ). Spowoduje to, że przy takiej ilości RP na starcie, przez kilka tur badania będą niemal stały w miejscu.


Że co? Jak to badania będą stały? A próbowałeś takiego ustawienia?

Napisałem "niemal" - chodzi mi nie o konkretne badania, a o sumę RP.

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Akandre wrote:
Moza zwiększyć do 500 tys (lub do 300 tyś jak proponuje Akandre) ale żeby dobrze wyważyć takie parametry powinniśmy ustalić jaki bonus daję ten budynek obcych na HW.


A daj mu ze 2tys. RPs - budynek ma głównie służyć fabule, ale aby to dobrze robić powinien coś znaczącego dawać. Tyle co 4 podstawowe Research Centers chyba wystarczy... Na HW to i tak będzie 10tys.

Tak, ale każda nowa rzecz wymaga dokładnego testowania, bo potem przy jakiejś kombinacji się wysypie (jak to było na przykład przy Organic w poprzednich wersjach Ateny) i jeden gracz (czy więcej) ma pozamiatane. Wiem, że to też wierzysz w swoje szczęście (jak przy rozkładzie graczy na losowej mapie), ale nie każdy chce się narażać na takie nieprzyjemne rzeczy. Oczywiście wiele zależy od tego, jak głęboko ten budynek będzie ingerował w mechanikę, jednak ryzyko zawsze jest - wystarczy jedna literówka, którą ciężko jest wychwycić przy sprawdzaniu.


Taka propozycja: dałoby się udostępnić wersję Ateny (ze wszelkimi paczkami) przynajmniej z tydzień przed PBEMem, żeby każdy sprawdził, czy wszystko dobrze działa? Wiem, Merthenie, że bardzo skróci Ci to czas potrzebny na dokonanie zmian w Atenie, jednak może to zapobiec późniejszym problemom przy zaczynaniu gry (jak na przykład Tyrell i ja przy obecnej arenie ).

Pozdrawiam, Akandre
Sept 11, 2010 at 00:30

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #33]

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Akandre wrote:
Moza zwiększyć do 500 tys (lub do 300 tyś jak proponuje Akandre) ale żeby dobrze wyważyć takie parametry powinniśmy ustalić jaki bonus daję ten budynek obcych na HW.


A daj mu ze 2tys. RPs - budynek ma głównie służyć fabule, ale aby to dobrze robić powinien coś znaczącego dawać. Tyle co 4 podstawowe Research Centers chyba wystarczy... Na HW to i tak będzie 10tys.

Tak, ale ja chciałem aby ten budynek przy okazji zwiększył role HW (tak aby później huge z full populacja nie był lepszy). Ale nie będee się przy tym upierał.

Quote:
Akandre wrote:
Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Akandre wrote:
500 tys. to według mnie stanowczo za dużo (jakieś 200 tys. tak na oko ). Spowoduje to, że przy takiej ilości RP na starcie, przez kilka tur badania będą niemal stały w miejscu.


Że co? Jak to badania będą stały? A próbowałeś takiego ustawienia?

Napisałem "niemal" - chodzi mi nie o konkretne badania, a o sumę RP.

Jak rozumiem chodzi Ci o to ze jak wykupisz za dużo poziomów danego badania to potem wolno bezie się uzyskiwać następne poziomy (z powodu zwiększonego kosztu). No wiec nie martw się tym, zapewniam ze tego nie odczujesz na multi


Quote:
Akandre wrote:
Taka propozycja: dałoby się udostępnić wersję Ateny (ze wszelkimi paczkami) przynajmniej z tydzień przed PBEMem, żeby każdy sprawdził, czy wszystko dobrze działa? Wiem, Merthenie, że bardzo skróci Ci to czas potrzebny na dokonanie zmian w Atenie, jednak może to zapobiec późniejszym problemom przy zaczynaniu gry (jak na przykład Tyrell i ja przy obecnej arenie ).

Od zakończenie wszystkich ustaleń potrzebne będą mi 3-4 dni. Wiec nie do końca zależy to ode mnie.
Sept 11, 2010 at 00:36

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #34]

Quote:
Merthen wrote:
Jak rozumiem chodzi Ci o to ze jak wykupisz za dużo poziomów danego badania to potem wolno bezie się uzyskiwać następne poziomy (z powodu zwiększonego kosztu). No wiec nie martw się tym, zapewniam ze tego nie odczujesz na multi

Wiem - przekazywanie sobie technologii bardzo przyspiesza grę
Warto jednak przeprowadzić parę ankiet, żeby dostosować grę do wymagań większości
Sept 11, 2010 at 00:54

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #35]

Merthenie - to napisz może krótko i zwięźle o pomyśle na piratów. Jeśli reszta graczy będzie zainteresowana rozwinięciem tematu i jego dołączeniem do PBEM, przejdziemy dalej. Bo jako gracz, wolałbym ich unikać.

Nie wiem jak Wy na to patrzycie, ale jako aktywny Host - widziałbym swoją rolę tutaj jako MG z gier RPG - balansujący grę, bo pewnie szybko dojdzie do różnic w poziomie rozwoju.

Nie chcę nikogo ograniczać i pozbawić przyjemności, tylko pomóc w stworzeniu ciekawej intelektualnie zabawy.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 11, 2010 at 01:06

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #36]

Adi - nie zapominaj o najważniejszej roli MG - tworzenie klimatu i opowiadanie historii. Fajnie, gdybyś co jakiś czas "tworzył" eventy (bez ingerencji w grę), których usunięcie (lub rozwinięcie - zależnie od rodzaju) dawałoby PZ albo po prostu satysfakcję z ciekawego wpisu do kroniki . Coś typu kontakt z inną rasą, zaraza czy jeszcze inne interesujące niespodzianki No i tworzenie tła fabularnego - narzucanie pewnych wydarzeń itd
Pozdrawiam, Akandre

Sept 11, 2010 at 01:49

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #37]

proponuje zakaz przekazywania technologii, co najwyżej przez traktat ale ręcznie nie, myszki mi szkoda po prostu

co do research point moze być to 500 000. Wcale nie jest dużo jednak cena technologii cywilizacyjmej musi być ponad to 500 000

mozna by podnieść cene technologii gazowej do jakiś 2 mln RPs, w końcu to jest gaz a jak pamiętasz zapewne Merthenie w grze Atena Star Trek mielismy takie rozwiązanie i się chyba sprawdziło

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 11, 2010 at 09:11
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #38]

Quote:
Akandre wrote:
Quote:
Merthen wrote:
Jak rozumiem chodzi Ci o to ze jak wykupisz za dużo poziomów danego badania to potem wolno bezie się uzyskiwać następne poziomy (z powodu zwiększonego kosztu). No wiec nie martw się tym, zapewniam ze tego nie odczujesz na multi

Wiem - przekazywanie sobie technologii bardzo przyspiesza grę
Warto jednak przeprowadzić parę ankiet, żeby dostosować grę do wymagań większości

Nie o przekazanie techów mi tu chodziło. Tylko o zrównoważenie wynajdowania przy pewnej ilości technologii już zbadanych.
Ustalamy tu zasady dla PBEM-a nie dla moda więc możemy bez ankiet się obyć. Niech każdy piszę co by tu widział.


Quote:
Adi Cherryson wrote:
Merthenie - to napisz może krótko i zwięźle o pomyśle na piratów. Jeśli reszta graczy będzie zainteresowana rozwinięciem tematu i jego dołączeniem do PBEM, przejdziemy dalej. Bo jako gracz, wolałbym ich unikać.

Nie wiem jak Wy na to patrzycie, ale jako aktywny Host - widziałbym swoją rolę tutaj jako MG z gier RPG - balansujący grę, bo pewnie szybko dojdzie do różnic w poziomie rozwoju.

Nie chcę nikogo ograniczać i pozbawić przyjemności, tylko pomóc w stworzeniu ciekawej intelektualnie zabawy.


W taki razie w skrócie (mocnym);
Piraci w Twoich rękach pozwalaliby aktywnie wpływać na fabułę. Mimo nazwy wykorzystywał byś ich także do innych działań. Oto kilka z nich

- gwiezdny kupiec
- najemnik
- sprzedaż unikalnych okrętów
- rabunki / tradycyjne piractwo
- korsarstwo
- blokady
- droga do starej ziemi
- tajemnica obcych
- rozjemcy
itd...

Byłoby kilka ograniczeń w tym najważniejszy nie możesz zakładać kolonii (ale możesz je dostać lub zdobycz)

Quote:
Akandre wrote:
Adi - nie zapominaj o najważniejszej roli MG - tworzenie klimatu i opowiadanie historii. Fajnie, gdybyś co jakiś czas "tworzył" eventy (bez ingerencji w grę), których usunięcie (lub rozwinięcie - zależnie od rodzaju) dawałoby PZ albo po prostu satysfakcję z ciekawego wpisu do kroniki . Coś typu kontakt z inną rasą, zaraza czy jeszcze inne interesujące niespodzianki No i tworzenie tła fabularnego - narzucanie pewnych wydarzeń itd

jak Adi wymyśli jakiś event to ktoś musi go zaprogramować (w sensie eventa mechanicznego) i ten ktoś go wtedy pozna


Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
proponuje zakaz przekazywania technologii, co najwyżej przez traktat ale ręcznie nie, myszki mi szkoda po prostu

co do research point może być to 500 000. Wcale nie jest dużo jednak cena technologii cywilizacyjmej musi być ponad to 500 000

mozna by podnieść cene technologii gazowej do jakiś 2 mln RPs, w końcu to jest gaz a jak pamiętasz zapewne Merthenie w grze Atena Star Trek mielismy takie rozwiązanie i się chyba sprawdziło


Można by było wyłączyć przekazywanie techów ale ograniczyłoby to w pewien sposób dyplomacje.
Ogólnie chciałbym wyliczyć koszt badań aby był jak najbardziej zbalansowany ale to po ustaleniach. (kolonizacja już jest utrudniona dzięki jej rasowej odmianie)

[Edited by Merthen on Sept 11, 2010 at 10:02]
Sept 11, 2010 at 09:54

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #39]

Quote:
Merthen wrote:
jak Adi wymyśli jakiś event to ktoś musi go zaprogramować (w sensie eventa mechanicznego) i ten ktoś go wtedy pozna


Ależ właśnie napisałem, żeby to było "bez ingerencji w grę", czyli na przykład Adi pisze komuś, że u niego wybucha zaraza (trzeba zbudować w ciągu x lat przynajmniej y Madical Labów albo po prostu w konkretnych systemach, a co pewien czas zaraza będzie się rozszerzała) czy też ludzie się buntują (trzeba podnieść w ciągu x lat zadowolenie na wszystkich planet przynajmniej do poziomu y); jeżeli się nie uda - gracz przegrywa (wersja hard) albo oddaje piratom jakieś planety (co sprawi, że Adi będzie miał szansę na pokojowe rozwijanie imperium piratów (tak, wiem - brzmi jak oksymoron ), a jednocześnie takie pseudo-eventy nie będą miały szansy wysypać gry - wszak gra nie będzie nawet wiedziała o ich istnieniu
Pytanie tylko, czy będzie Ci się chciało to robić, Adi - będzie z tym masa roboty i będzie to wymagało niemal idealnej znajomości sytuacji na mapie.
Sept 11, 2010 at 10:11

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #40]

Quote:
Akandre wrote:
Napisałem "niemal" - chodzi mi nie o konkretne badania, a o sumę RP.


Ja dalej nie wiem o co Ci chodzi. Przecież badań jest takie mnóstwo, że nawet skupiając się na jednej technologii, nie weźmiesz jej jakichś zaawansowanych poziomów, co do których RPs z HW byłyby mało znaczące, nawet mając 500tys. na początek.

Quote:
Akandre wrote:
Tak, ale każda nowa rzecz wymaga dokładnego testowania, bo potem przy jakiejś kombinacji się wysypie (jak to było na przykład przy Organic
w poprzednich wersjach Ateny) i jeden gracz (czy więcej) ma pozamiatane. Wiem, że to też wierzysz w swoje szczęście (jak przy rozkładzie graczy na losowej mapie), ale nie każdy chce się narażać na takie nieprzyjemne rzeczy. Oczywiście wiele zależy od tego, jak głęboko ten budynek będzie ingerował w mechanikę, jednak ryzyko zawsze jest - wystarczy jedna literówka, którą ciężko jest wychwycić przy sprawdzaniu.


Dołożenie dodatkowego, jednakowego dla wszystkich, budynku startowego to naprawdę banalna sprawa, a przetestowanie tego akurat konkretnego jest jeszcze prostsze. Testowałem już dużo bardziej skomplikowane konfiguracje, ze startowymi budynkami różnymi dla różnych graczy i różnymi w zależności od wybranych na początku technologii i skoro tamto mogło działać, to zaręczam Ci, że Twoje obawy są bezzasadne.

Nie wiem gdzie tu widzisz moje liczenie na szczęście, a jeśli chodzi o losową mapę z losowym rozmieszczeniem graczy to też się mylisz. Ja liczę na to (z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, na podstawie licznych gier multi, w których brałem udział, z taką mapą i takim rozmieszczeniem graczy), że taka nierówność startowa stworzy ciekawszą dyplomację - jest spora szansa że nawet silny gracz będzie musiał walczyć o przetrwanie posiłkując się dyplomacją. Nie przenoś za wielu doświadczeń z single do multi - w dużym multi można dyplomacją nadrobić ogromne nierówności startowe. Co do nieprzyjemności, weź pod uwagę, że nawet przegrywając można pokazać swój kunszt, zdobywając szacunek zwycięzcy.

Sprawa losowej mapy jest dla mnie dość oczywista - startowych pozycji po prostu nie da się wyrównać, gdyż zaczęcie gry obok silnego i agresywnego gracza jest znacznie bardziej niekorzystne (pod względem szans na zwycięstwo), niż najbardziej nawet niekorzystna losowa konfiguracja mapy. O ile można podejrzewać kto jest silnym graczem (ja podejrzewam o to każdego ), o tyle zawyrokować kto wybierze akurat w danej grze agresywną postawę raczej niemożliwe.

Quote:
Merthen wrote:
Tak, ale ja chciałem aby ten budynek przy okazji zwiększył role HW (tak aby później huge z full populacja nie był lepszy). Ale nie będee się przy tym upierał.


A ja myślałem że chcesz ograniczyć jego wpływ To nie ma sprawy, daj mu tyle co 4 Research Centers i po 2-3 budynki wydobywcze.

Quote:
Akandre wrote:
Adi - nie zapominaj o najważniejszej roli MG - tworzenie klimatu i opowiadanie historii.


Też uważam to za najważniejszą rolę MG.

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
proponuje zakaz przekazywania technologii, co najwyżej przez traktat ale ręcznie nie, myszki mi szkoda po prostu


Jestem przeciw. Też szkoda mi ręki i czasu (dlatego preferuję mody z mniejszą ilością droższych poziomów technologicznych), ale wymiana przez traktat daje tylko minimalną kontrolę nad tym co się przekazuje. To mi zdecydowanie nie odpowiada, a całkowity zakaz wymiany technologicznej znacznie zubożałby dyplomację, nie mówiąc już o tym, że aby być konsekwentnym, wymagałby zakazu wymiany okrętami (analizowanie).

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
mozna by podnieść cene technologii gazowej do jakiś 2 mln RPs, w końcu to jest gaz a jak pamiętasz zapewne Merthenie w grze Atena Star Trek mielismy takie rozwiązanie i się chyba sprawdziło


Dobry pomysł.

Quote:
Akandre wrote:
Quote:
Merthen wrote:
jak Adi wymyśli jakiś event to ktoś musi go zaprogramować (w sensie eventa mechanicznego) i ten ktoś go wtedy pozna


Ależ właśnie napisałem, żeby to było "bez ingerencji w grę", czyli na przykład Adi pisze komuś, że u niego wybucha zaraza (trzeba zbudować w ciągu x lat przynajmniej y Madical Labów albo po prostu w konkretnych systemach, a co pewien czas zaraza będzie się rozszerzała) czy też ludzie się buntują (trzeba podnieść w ciągu x lat zadowolenie na wszystkich planet przynajmniej do poziomu y)


Tego rodzaju "eventy" psułyby klimat gry, np. Adi mówi że masz zarazę na planecie, patrzysz, a tam żadnej zarazy nie ma. Co prawda Adi może powiedzieć: "Otrzymałeś informację od anonimowego informatora, że jedna z twoich kolonii zostanie w ciągu pół roku zaatakowana przy pomocy broni biologicznej przez nieznanych renegatów - rób co uważasz za stosowne", po czym Piraci sterowani przez Adiego (musiałby mieć możliwość ich teleportacji i dobrze byłoby gdyby HW Piratów był izolowany od reszty) rzeczywiście zaatakowaliby po określonym czasie jedną z kolonii.

Tyle że moje wcześniejsze pytanie pozostaje aktualne, czy danie takich możliwości Adiemu nie będzie zbyt dużą ilością pracy dla Merthena? Może lepiej byłoby gdyby Adi czuwał nad ogólnym biegiem fabuły i ewentualnie, aby ją ukierunkować tak jak uważałby najlepiej, przydzielał zadania do wykonania z punktacją w kategorii "Fabuła". Mógłby też określać dynamicznie (w trakcie rozgrywki) cele zwycięstwa, w zależności od tego jaki kształt obierze fabuła.


Edit: A co do eventa mechanicznego, to jego znajomość mogłaby Ci nic nie dać w grze - wystarczyłoby wyposażyć Adiego w możliwość niemal dowolnego sterowania eventami przeznaczonymi dla niego. Pozytywnym aspektem tego pomysłu jest to, że (o ile wiem) plik z eventami można podmieniać w trakcie gry, więc cały pomysł można doskonalić już w trakcie rozgrywki (jeśli zechcemy aż tak eksperymentować).

Przyglądając się shipsetowi wybranemu przez Tyrell-a, muszę powiedzieć że te szczególiki wyglądają pięknie. Proponuję mu jednak dobrze przetestować w dużych bitwach jak wpływają na engine gry. Tę samą radę mam dla wszystkich: jeśli wybieracie niestandardowy shipset, to wpierw dobrze go przetestujcie - wiele z nich zawiera bugi, nawet takie, które uniemożliwiają rozgrywkę. Przykłady:
- w jednym z shipsetów z modelami ze Star Wars brak jest 2 plików
- w shipsecie z Klingonami ich modele są zrobione w ten sposób, że broń na nich umieszczona ma bardzo ograniczone kąty ostrzału

[Edited by PAwleus on Sept 11, 2010 at 11:10]
Sept 11, 2010 at 10:42

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #41]

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
Tak, ale ja chciałem aby ten budynek przy okazji zwiększył role HW (tak aby później huge z full populacja nie był lepszy). Ale nie będee się przy tym upierał.


A ja myślałem że chcesz ograniczyć jego wpływ To nie ma sprawy, daj mu tyle co 4 Research Centers i po 2-3 budynki wydobywcze.

Mamy tylko jeden HW i powinien On być dla nas najważniejszy do końca gry. Twoje zdanie już znam co na to innni?

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
mozna by podnieść cene technologii gazowej do jakiś 2 mln RPs, w końcu to jest gaz a jak pamiętasz zapewne Merthenie w grze Atena Star Trek mielismy takie rozwiązanie i się chyba sprawdziło


Dobry pomysł.

Czyli dwóch za. Jeżeli nikt inny nie jest przeciwny - wprowadzę

Quote:
PAwleus wrote:
(musiałby mieć możliwość ich teleportacji i dobrze byłoby gdyby HW Piratów był izolowany od reszty)

Przewiduję dla nich silniki skokowe.

Quote:
PAwleus wrote:
Tyle że moje wcześniejsze pytanie pozostaje aktualne, czy danie takich możliwości Adiemu nie będzie zbyt dużą ilością pracy dla Merthena? Może lepiej byłoby gdyby Adi czuwał nad ogólnym biegiem fabuły i ewentualnie, aby ją ukierunkować tak jak uważałby najlepiej, przydzielał zadania do wykonania z punktacją w kategorii "Fabuła". Mógłby też określać dynamicznie (w trakcie rozgrywki) cele zwycięstwa, w zależności od tego jaki kształt obierze fabuła.

Znaczy ja muszę zrobić "tylko" piratów - eventy w trakcje gry można dołączyć.

Quote:
PAwleus wrote:
Edit: A co do eventa mechanicznego, to jego znajomość mogłaby Ci nic nie dać w grze - wystarczyłoby wyposażyć Adiego w możliwość niemal dowolnego sterowania eventami przeznaczonymi dla niego. Pozytywnym aspektem tego pomysłu jest to, że (o ile wiem) plik z eventami można podmieniać w trakcie gry, więc cały pomysł można doskonalić już w trakcie rozgrywki (jeśli zechcemy aż tak eksperymentować).

Eventy dodaje do PBEM5 Solaris w czasie rozgrywki i się sprawdza.

W jaki sposób Adi ma sterować eventami? Poprzez nazwy?


Quote:
PAwleus wrote:
- w shipsecie z Klingonami ich modele są zrobione w ten sposób, że broń na nich umieszczona ma bardzo ograniczone kąty ostrzału

Zaskoczyłeś mnie, Bronie w SEV mają kąty ostrzały? Przecież one strzelają w pełnym zakresie 360 stopni.
Sept 11, 2010 at 15:49

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #42]

Quote:
Merthen wrote:
W jaki sposób Adi ma sterować eventami? Poprzez nazwy?


Tak, dlatego jego HW musi być izolowany, tzn. odcięty od reszty galaktyki - tylko w ten sposób można zagwarantować że nie będzie widoczny przez innych graczy.

Quote:
Merthen wrote:
Zaskoczyłeś mnie, Bronie w SEV mają kąty ostrzały? Przecież one strzelają w pełnym zakresie 360 stopni.


Nie bronie, tylko punkty z których strzela broń na modelach okrętów. Pewnie tego nie zauważyłeś, bo od którejś wersji jest w Settings.txt ustawienie wymuszające strzelanie w zakresie 360 stopni. Ale ciągle można je wyłączyć. Ja podałem tylko taki przykład, aby pokazać że w shipsetach są niespodzianki.

[Edited by PAwleus on Sept 11, 2010 at 16:33]
Sept 11, 2010 at 16:31

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #43]

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
Zaskoczyłeś mnie, Bronie w SEV mają kąty ostrzały? Przecież one strzelają w pełnym zakresie 360 stopni.


Nie bronie, tylko punkty z których strzela broń na modelach okrętów. Pewnie tego nie zauważyłeś, bo od którejś wersji jest w Settings.txt ustawienie wymuszające strzelanie w zakresie 360 stopni. Ale ciągle można je wyłączyć. Ja podałem tylko taki przykład, aby pokazać że w shipsetach są niespodzianki.

To daję ciekawe możliwości - muszę to przy okazji przetestować (pod kątem UM)
Sept 11, 2010 at 23:01

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #44]

Musiałbyś też poprzerabiać shipsety (z tego co słyszałem, każdy model ma punkty prowadzenia ognia i kąty z nich ostrzału zdefiniowane przy tworzeniu shipsetu i tylko niektóre z nich, jak np. Klingonów mają te kąty pozawężane) - gra chyba nie warta świeczki. W dodatku nigdy tego nie testowałem, więc ta wiedza jest czysto teoretyczna. Jest nawet taka niewielka możliwość że mogło mi się to wszystko przyśnić

Sept 12, 2010 at 00:41

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #45]

To może zamiast piratów, prowadziłbym Obcych. Bardzo tajemniczą i zaawansowaną technologicznie cywilizację, której motywów działania nikt z Ziemi nie zna (na razie). Trochę przypominałoby to Antaran, ale bardziej pokojowo nastawionych.

Jak sobie te wszystkie posty poczytałem, to nie wiem jednak - czy podołam. Terminologia używana przez PAwleusa i Merthena jednak mnie przerasta. Z hostowaniem nie będzie chyba problemu - współpraca z Merthenem na pewno pozwoli na umieszczanie nowych wersji moda i ich rozsyłanie do graczy. Dotychczas działało. Tu Was nie zawiodę.

Obawiam się tych eventów. Musiałbym mieć jakąś łopatologiczną pomoc, co i jak zrobić.

Mam więc spore obawy, aby nie zepsuć tak pięknie zapowiadającego się PBEM. Być może lepszym rozwiązaniem będzie hostowanie przez Merthena? Oczywiście zagrałbym tymi piratami/obcymi.

Przemyślcie spokojnie ten problem.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 12, 2010 at 00:59

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #46]

Jeśliby Merthen zaimplementował eventy sterowane nazwami to jedyne co musisz wiedzieć to jak przeczytać instrukcję z tymi nazwami-przełącznikami Po przeczytaniu, pozostanie w odpowiednim dla Ciebie momencie zmienić w odpowiedni sposób nazwę Twojego okrętu lub HW dla wywołania odpowiedniego eventu, np. teleportacji okrętu, lub wywołania zarazy na jakiejś planecie.

Ze względów fabularnych ja też wolałbym obcych - byliby to ci sami co zaaranżowali całą sytuację. Jednak prowadzenie ich niewiele różniłoby się od prowadzenia Piratów - też sterowane eventy byłyby bardzo pomocne i też ich HW powinien być izolowany.

[Edited by PAwleus on Sept 12, 2010 at 01:23]

Sept 12, 2010 at 01:13

Print
Akandre
Status: Regular

Posts: 82
Registered: Aug 15, 2010
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #47]

Quote:
PAwleus wrote:
Ja dalej nie wiem o co Ci chodzi. Przecież badań jest takie mnóstwo, że nawet skupiając się na jednej technologii, nie weźmiesz jej jakichś zaawansowanych poziomów, co do których RPs z HW byłyby mało znaczące, nawet mając 500tys. na początek.

Cóż, widocznie brak mi jakichśważnych doświadczeń z multi, więc możliwe, że poruszymy ten temat po PBEMie (albo jak się zdrowo rozrusza) - teraz chyba mamy inne pojęcie na ten temat

Quote:
PAwleus wrote:
Dołożenie dodatkowego, jednakowego dla wszystkich, budynku startowego to naprawdę banalna sprawa, a przetestowanie tego akurat konkretnego jest jeszcze prostsze.

Jeśli naprawdę nie ma obaw - wycofuję to, co napisałem wcześniej.

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
proponuje zakaz przekazywania technologii, co najwyżej przez traktat ale ręcznie nie, myszki mi szkoda po prostu


Jestem przeciw.

Popieram (PAwleusa). Dyplomacja odejdzie na dalszy plan (jednak sojusze wciąż będą bardzo ważne, ale już nie będzie współpracy przy badaniu).

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
mozna by podnieść cene technologii gazowej do jakiś 2 mln RPs, w końcu to jest gaz a jak pamiętasz zapewne Merthenie w grze Atena Star Trek mielismy takie rozwiązanie i się chyba sprawdziło


Też jestem za - teraz można zbyt szybko mieć dostęp do wszystkich typów planet (w takich realiach fabularnych).

Quote:
PAwleus wrote:
Tego rodzaju "eventy" psułyby klimat gry, np. Adi mówi że masz zarazę na planecie, patrzysz, a tam żadnej zarazy nie ma.

Naprawdę nie wiem, co według Ciebie w takim sposobie przedstawiania niektórych eventów psuje klimat gry. Za wypełnienie określinych przez Adiego warunków byłyby przyznawane PZ, a jeżeli ktoś to zignoruje (albo nie zdoła wykonać danych działań) - odjęte (2-3 razy więcej niż do zyskania - to powinna być odpowiednia motywacja). Jak grałem w prawdziwe RPGi (ach, co to był za piękny czas! ), wszystko działo się w wyobraźni i jakoś nikomu to nie przeszkadzało. Jedyna różnica będzie taka, że nie będziesz miał komunikatu z gry, tylko wiadomość od Mistrza Gry (Adiego).

Quote:
PAwleus wrote:
Edit: A co do eventa mechanicznego, to jego znajomość mogłaby Ci nic nie dać w grze (...)

Odnośnie czego jest to, że znajomość eventów mogłaby pomóc w grze? Chodzi Ci o znajomość warunków zwycięstwa i zadań przydzielanych przez Adiego poszczególnym graczom? Jeżeli tak, to wciąż jestem za tym, żeby tylko Adi znał komplet tego rodzaju eventów - tak będzie ciekawiej, bo nikt nie będzie wiedział, przed czym się zabezpieczać.

Quote:
PAwleus wrote:
Ze względów fabularnych ja też wolałbym obcych - byliby to ci sami co zaaranżowali całą sytuację.

Czyli będą się przyglądać, jak ci dziwni Ziemianie wykorzystują otrzymane zabawki? Jestem za.

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Mam więc spore obawy, aby nie zepsuć tak pięknie zapowiadającego się PBEM.

Adi, nawet jeżeli będą jakieś problemy, to i tak Twoja zdolność pisania pasjonujących tekstów to przyćmi tak, że nikt nie będzie zwracał uwagi na ewentualne drobne niedociągnięcia


Edit
Co do wielkiego znaczenia HW - jestem całkowicie za. Wszak te planety zostały zabudowane przez potężną cywilizację.

Pozdrawiam, Akandre

[Edited by Akandre on Sept 12, 2010 at 13:50]
Sept 12, 2010 at 13:41

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #48]

Quote:
Adi Cherryson wrote:
To może zamiast piratów, prowadziłbym Obcych. Bardzo tajemniczą i zaawansowaną technologicznie cywilizację, której motywów działania nikt z Ziemi nie zna (na razie). Trochę przypominałoby to Antaran, ale bardziej pokojowo nastawionych.

Jak sobie te wszystkie posty poczytałem, to nie wiem jednak - czy podołam. Terminologia używana przez PAwleusa i Merthena jednak mnie przerasta. Z hostowaniem nie będzie chyba problemu - współpraca z Merthenem na pewno pozwoli na umieszczanie nowych wersji moda i ich rozsyłanie do graczy. Dotychczas działało. Tu Was nie zawiodę.

Obawiam się tych eventów. Musiałbym mieć jakąś łopatologiczną pomoc, co i jak zrobić.

Mam więc spore obawy, aby nie zepsuć tak pięknie zapowiadającego się PBEM. Być może lepszym rozwiązaniem będzie hostowanie przez Merthena? Oczywiście zagrałbym tymi piratami/obcymi.

Przemyślcie spokojnie ten problem.


Quote:
PAwleus wrote:
Jeśliby Merthen zaimplementował eventy sterowane nazwami to jedyne co musisz wiedzieć to jak przeczytać instrukcję z tymi nazwami-przełącznikami Po przeczytaniu, pozostanie w odpowiednim dla Ciebie momencie zmienić w odpowiedni sposób nazwę Twojego okrętu lub HW dla wywołania odpowiedniego eventu, np. teleportacji okrętu, lub wywołania zarazy na jakiejś planecie.

Ze względów fabularnych ja też wolałbym obcych - byliby to ci sami co zaaranżowali całą sytuację. Jednak prowadzenie ich niewiele różniłoby się od prowadzenia Piratów - też sterowane eventy byłyby bardzo pomocne i też ich HW powinien być izolowany.




Eventy można stworzyć w czasie gry więc na razie sobie je odpuszczę. Przygotuje projekt obcych w osobnym wątku.

Adi jeżeli użyjemy PBW2 to hostowanie zrobi się mniej obciążające (wtedy też generowanie w turki odbywa się na Twoim SEV ale w tle i nie przeszkadza). Jako host będziesz miał dostęp do wszystkiego i Ty najlepiej byś się do tego nadawał.
Eventami na razie się nie martw najwcześniej będą potrzebne w okolicy 20 tury, a do tego czasu wszystko obgadamy.



Quote:
Akandre wrote:
Co do wielkiego znaczenia HW - jestem całkowicie za. Wszak te planety zostały zabudowane przez potężną cywilizację.


No to mamy kilka głosów za i można planować

[Edited by Merthen on Sept 12, 2010 at 15:08]
Sept 12, 2010 at 15:07

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #49]

Quote:
Akandre wrote:
Quote:
PAwleus wrote:
Tego rodzaju "eventy" psułyby klimat gry, np. Adi mówi że masz zarazę na planecie, patrzysz, a tam żadnej zarazy nie ma.

Naprawdę nie wiem, co według Ciebie w takim sposobie przedstawiania niektórych eventów psuje klimat gry. Za wypełnienie określinych przez Adiego warunków byłyby przyznawane PZ, a jeżeli ktoś to zignoruje (albo nie zdoła wykonać danych działań) - odjęte (2-3 razy więcej niż do zyskania - to powinna być odpowiednia motywacja). Jak grałem w prawdziwe RPGi (ach, co to był za piękny czas! ), wszystko działo się w wyobraźni i jakoś nikomu to nie przeszkadzało. Jedyna różnica będzie taka, że nie będziesz miał komunikatu z gry, tylko wiadomość od Mistrza Gry (Adiego).


Chyba przyznasz, że w tym konkretnym wypadku pojawienie się symptomów wybuchu zarazy towarzyszących otrzymaniu komunikatu wpływałoby pozytywnie na wczucie się w klimat gry? Ty mówisz o "eventach" czyli poleganiu tylko i wyłącznie na wyobraźni w ich kreacji i odbiorze, ja mówię o eventach jakie mogą być realnie dostępne w grze. Ja nie mówię że nie da się polegać wyłącznie na wyobraźni, ale że można ją wspomagać dla ułatwienia tego odbioru.

Quote:
Akandre wrote:
Quote:
PAwleus wrote:
Edit: A co do eventa mechanicznego, to jego znajomość mogłaby Ci nic nie dać w grze (...)

Odnośnie czego jest to, że znajomość eventów mogłaby pomóc w grze? Chodzi Ci o znajomość warunków zwycięstwa i zadań przydzielanych przez Adiego poszczególnym graczom? Jeżeli tak, to wciąż jestem za tym, żeby tylko Adi znał komplet tego rodzaju eventów - tak będzie ciekawiej, bo nikt nie będzie wiedział, przed czym się zabezpieczać.


Wydajesz się nie dostrzegać, że do stworzenia "eventa mechanicznego" czyli po prostu eventa, jak na tym forum go rozumiemy (realnego zdarzenia w grze), potrzebny jest ktoś kto go zaprogramuje i Adi przyznaje, że tego nie potrafi. Nie mylmy warunków zwycięstwa z eventami, choć eventy mogą od nich pochodzić. Eventy są w tym wypadku tylko narzędziami do pomocy w kształtowaniu głównej fabuły i ich znajomość może nie dać o niej żadnej wiedzy.

[Edited by PAwleus on Sept 12, 2010 at 23:04]
Sept 12, 2010 at 22:59

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: PBEM8 Atena 0.9x [Przygotowania - zasady] [post #50]

jestem za normalnymi eventami, nie jakimiś zmyslonymi, często zdarza mi się robić turki na raty i na pewno nie zapamiętam że na jakieś planecie mam zaraze jak tego gra nie będzie pokazywać

_________________________________
Ceasar Trade List

Sept 12, 2010 at 23:03
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.