civ.org.pl forums > Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x > Koncept
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Koncept [post #1]

Chciałbym wszystkim zainteresowanym przedstawić mój koncept gry 4x.

Wiem ze w prezentowym dokumencie jest wiele niedociągnięć, niespójności oraz ze powinienem niektóre działy jeszcze uzupełnić. Jednak zdałem sobie sprawę ze czym dłużnej nad tym konceptem siedziałem tym bardziej chciałem wszystko pozmieniać. W ten sposób nigdy bym go nie skończył . Stąd ta dzisiejsza publikacja.

Nie przynudzając dłużnej zapraszam do lektury

Edit
Niestety plik był za duży na załącznik
koncept (hotfile - 2,2MB)
lub
koncept (rapidshare - 2,2MB)

P.S.
W przypadku gdyby ktoś ciał przedyskutować konkretny dział z konceptu (lub jakiś inny) proszę zakładać nowy wątek z tematem oddającym senes dyskusji.
Ten wątek jest do dyskusji ogólnej .

[Edited by Merthen on Oct 30, 2010 at 09:47]

Oct 29, 2010 at 23:44

Print
Jooyo
Status: Elite

Posts: 873
Registered: Nov 15, 2003
IP: Logged
Re: Koncept [post #2]

No to skoro nikt nie zaczal dyskusji to moze ja zaczne
Koncept przeczytalem póki co pobieżnie gdyz czasu duzo nie mam, dlatego w pozniejszym czasie sie pewnie lepiej wypowiem.

Wiec tak:
mapa galaktyki ma byc w 3d? tzn ze kazda gwiazda bedzie miala przypisane parametry XYZ w przestrzeni i bedize mozna to swobodnie obracac? Jesli tak jak juz wczesniej pisalem bedzie problem z czytelnoscia takiej mapy, chyba ze to bedzie dobrze rozwiazane. Dla mnei przewaznie ten system byl niewygodny w grach. Np w Moo3 czy w Ascendacy problem czesciowo sie rozwiazywal bo systemy byly polaczone ze soba liniami co w pewnym stopniu polepszalo widocznosc. Oczywiscie kazdy lubi co innego a ja preferuje zwykle 2d (gwiazdy maja tylko wspolrzedne X i Y) z modelami 3d

Bitwy: z tego co przeczytalem to wyznaczasz strategie przed bitwa. Czy to znaczy ze nie ma kontroli nad jednostami podczas bitwy? Jesli jest to co maja za zadanie te strategie? To jest pewien ze sposobow automatyzacji bitwy?

Widok planety: Tak przerazila mnie ilosc suwakow oczywiscie rozumiem co kazdy robi i wiem ze daja ogromna kontrole nad tym co sie dzieje na planecie (tudziez systemie bo chyba te suwaki dotycza calego systemu). Czy to znaczy ze podstawa jednostka nad ktora ma sie kontrole jest system?

Bitwy planetarne: Risk bardzo lubilem zawsze i kiedys duzo w to gralem. Do teraz mi zostalo i pogrywam w kdice (takie ryzyko z kostkami ). O ile tam takie rozwaizanie sie sprawdza nie wiem czy w tym wypadku bedzie. Obszar planety jest niewielki i niewiele strategii bedzie mozna podczas takiej bitwy wykorzystywac. Chociaz ciezko mi powiedziec czy tak bedzie bo takiego rozwiazania nie testowalem nigdy

No to chbya tyle jesli chodzi o pierwszy komentarz. Staralem sie w nim wskazac inny punkt widzenia, aby mozna na to spojrzec rowniez i z innej perspektywy. Wg mnie kluczem do grywalnosci jest prostota rozgrywki (nie mowie tutaj o obecnym trendzie uproszczania wszystkie do minimum) ktora oferuja mnogosc opcji. im bardziej złożona gra tym trudniej bedzie rowniez napisac dobre AI. No to chbya tyle tym razem

_________________________________
CIV5 MOD: Combined Civilization's Mods and Tweaks (CCMAT)

Nov 02, 2010 at 18:35
Gadu-Gadu: 2240591
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #3]

Jak na razie były tu cicho. Z tego co widzę koncept pobrany został 10 razy, wiec kilku potencjalnych rozmówców jest ale także jest co czytać i analizować
Na wszystkie pytanie, które tu zadałeś odpowiedź jest zawarta w koncepcie ale może niezrozumiale niektóre zagadnienia opisałem.

Quote:
Jooyo wrote:
Wiec tak:
mapa galaktyki ma byc w 3d? tzn ze kazda gwiazda bedzie miala przypisane parametry XYZ w przestrzeni i bedize mozna to swobodnie obracac? Jesli tak jak juz wczesniej pisalem bedzie problem z czytelnoscia takiej mapy, chyba ze to bedzie dobrze rozwiazane. Dla mnei przewaznie ten system byl niewygodny w grach. Np w Moo3 czy w Ascendacy problem czesciowo sie rozwiazywal bo systemy byly polaczone ze soba liniami co w pewnym stopniu polepszalo widocznosc. Oczywiscie kazdy lubi co innego a ja preferuje zwykle 2d (gwiazdy maja tylko wspolrzedne X i Y) z modelami 3d

Do wyboru są dwie opcje albo galaktyka w 2D albo w 3D jak to woli. Najlepszy przykład to sword of stars tam mamy taki wybór i się to sprawdza (jak ja w nią grałem to zawsze wybierałem płaską). Wybór zostawmy graczom.



Quote:
Jooyo wrote:
Bitwy: z tego co przeczytalem to wyznaczasz strategie przed bitwa. Czy to znaczy ze nie ma kontroli nad jednostami podczas bitwy? Jesli jest to co maja za zadanie te strategie? To jest pewien ze sposobow automatyzacji bitwy?

W pierwotnym zamyśle miałbć brak kontroli nad jednostkami w bitwie, jednak ,tak jak podałem w koncepcji,i opcjonalnie byłaby taka możliwość.

Co do strategii to powiem tak, bitwy nawet te nie oglądane nie będą rozwiązywane na zasadzie wag (często spotykany sposób) tylko dokładnie na podstawie wydanych wcześniej rozkazów lub automatycznych taktyk.
Gracz planuje przebieg bitwy, nawet bardzo szczegółowo jeżeli chce, a potem ma możliwość jej obejrzenia aby uczyć się na błędach lub podziwiając swój geniusz . System ten jest także lepszy dla mutli.

Uproszczony przykład takiego zarządzania bitwą to Gratuitous Space Battles.

Quote:
Jooyo wrote:
Widok planety: Tak przerazila mnie ilosc suwakow oczywiscie rozumiem co kazdy robi i wiem ze daja ogromna kontrole nad tym co sie dzieje na planecie (tudziez systemie bo chyba te suwaki dotycza calego systemu). Czy to znaczy ze podstawa jednostka nad ktora ma sie kontrole jest system?

Podstawową jednostką jest planeta, natomiast suwaki są sposobem na sprawne zarządzanie całym systemem.

Można co prawda zarządzać planetę tylko suwakami ale można też, klikając na nią, wejść w panel planety (nie opisany w całości w koncepcji) i wydawać tam rozkazy, które są nadrzędne w stosunku do suwaków.

Planetami można też zarządzać z panelu Kolonie gdzie wyświetlane jest lista wszystkich planet.

To jest właśnie ten system, który mi się podobał tylko jeden dzień

Quote:
Jooyo wrote:
Bitwy planetarne: Risk bardzo lubilem zawsze i kiedys duzo w to gralem. Do teraz mi zostalo i pogrywam w kdice (takie ryzyko z kostkami ). O ile tam takie rozwaizanie sie sprawdza nie wiem czy w tym wypadku bedzie. Obszar planety jest niewielki i niewiele strategii bedzie mozna podczas takiej bitwy wykorzystywac. Chociaz ciezko mi powiedziec czy tak bedzie bo takiego rozwiazania nie testowalem nigdy

Bitwy na planetach mają być szybko przeprowadzone, a strategia opiera się raczej na kombinacji wojski i na zasadzie: "kamień, papier i nożyczki".

O ile bitwy w kosmosie mogą być wymagające pod względem planowania o tyle nie chciałem aby tak było w przypadku walk naziemnych, gdyż byłoby to już przekombinowanie.

Quote:
Jooyo wrote:
No to chbya tyle jesli chodzi o pierwszy komentarz. Staralem sie w nim wskazac inny punkt widzenia, aby mozna na to spojrzec rowniez i z innej perspektywy. Wg mnie kluczem do grywalnosci jest prostota rozgrywki (nie mowie tutaj o obecnym trendzie uproszczania wszystkie do minimum) ktora oferuja mnogosc opcji. im bardziej złożona gra tym trudniej bedzie rowniez napisac dobre AI. No to chbya tyle tym razem

Też tak uważam. Mnogości opcji zaplanowałem co do prostoty rozgrywki to znam gry trudniejsze od opisywanej przeze mnie

Co do Ai to jestem dobrej myśli

[Edited by Merthen on Nov 02, 2010 at 19:17]
Nov 02, 2010 at 19:17

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #4]

jestem dopiero na 4 punkcie, ale:

w wielkich postaciach masz admirała i generała,
nie lepiej byłoby dać jako jednego dowódce ?

_________________________________
Ceasar Trade List

Nov 02, 2010 at 19:59
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #5]

Admirał daje bonusy do floty, generał oddziałuje tylko na siły naziemne. Uważam ze lepiej jeżeli obie formacje mają oddzielne wielkie postacie, choć można pomyśleć o unifikacji.

Nov 02, 2010 at 20:40

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Koncept [post #6]

Przeczytałem też - na razie niewiele.

Jak dla mnie ideałem byłoby: ogromne mikrozarządzanie wszystkim i uproszczenia dla osób, które tego nie lubią. Jeśli ktoś znajdzie czas na żmudne i czasochłonne kontrolowanie każdego aspektu, zyska stopniowo przewagę turową. Odwrotnie: gdy zleci wszystko "ministrom", nie zyska żadnej przewagi. Ale będzie coś pośrodku: tylko kluczowe sprawy dla danego gracza kontrolowane ręcznie, resztą zarządza AI.

Zatem widziałbym rzecz tak: wszystko można kontrolować samemu lub zlecać pod kontrolę "ministrów" AI każdy dowolny element - nawet rekrutowanie załogi każdego statku.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Nov 03, 2010 at 01:52

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #7]

Zgadzam się ze powinien być dostęp do "zwiększonej kontroli gry", kilka przykładów podałem w koncepcji. Jednak nigdy nie powinno być tak ze bycie dobrym graczem oznacza wykonywania żmudnych czynności.

Dobry gracz ucieszy się z możliwości wczytania swojej wypieszczonej strategii dla flot lub projektu zabudowy w dowolnej rozgrywce.
Dobry gracz użyje np. wielkiego szpiega aby zbadać dokładnie wybrany system i na podstawie uzyskanych danych przygotuje perfekcyjna inwazje.
Dobry gracz potrafi zbalansować swoją gospodarka, wywiad i badania.
Dobry gracz ma wypracowaną doktrynę użycia flot oraz armii naziemnych i pamięta o takich szczegółach jak zaopatrzenie swoich okrętów w kapsuły ratunkowe aby ocalić doświadczona załogę.

Premiowanie zagrywek i doświadczenia jest dobre, ale premiowanie wykonywania żmudnych czynności już nie. Chyba ze jest to czynnosc, którą można zapisać i używać w innych swoich grach lub też czynnosc wykonywana na tyle rzadko ze nie odepchnie od rozgrywki

[Edited by Merthen on Nov 03, 2010 at 07:12]

Nov 03, 2010 at 07:08

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 760
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Koncept [post #8]

To może ja profilaktycznie napiszę,że koncept przeczytałem w całości w sumie jeszcze w ubiegłym miesiącu. Chciałem napisać,gdy mi się to "przetrawi",ale na razie coś mi nie bardzo to wychodzi. Liczyłem,że w międzyczasie inni zaczną komentować,ale widzę,że trochę opornie im to idzie. Tak czy inaczej - na pewno zabiorę głos w stosownym czasie.

Nov 03, 2010 at 21:21

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #9]

No cóż, do dyskusji potrzebne są osoby które są zainteresowane jej prowadzeniem i zapoznali się dokładnie z przedmiotem dyskusji

Nov 04, 2010 at 07:00

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 760
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Koncept [post #10]

Niby racja,ale o ile pamiętam,ja się tu deklarowałem na programistę.Liczyłem na tutejsze grono,w końcu czasem zawzięcie potrafiliście dyskutować nad SE i modami,więc czemu tego samego nie widzę w przypadku tego konceptu?Przecież to ma być gra także dla Was,więc wypada wyrazić swoje życzenia i oczekiwania.
Żeby nie było,że tylko marudzę,to od siebie dorzucę też co nieco. Przyznam,że czytając ten koncept miałem trochę mieszane odczucia. Czasem odnosiłem wrażenie,że nadmiernie skupiasz się na szczegółach (np. rządy,społeczeństwa),w innych momentach za bardzo brakowało mi konkretów. Dlatego sama wizja wydaje mi się wciąż nie dość jasna. Widzę jednak,że jej podstawą jest właśnie SE,choć stosownie do prowadzonych tu kiedyś dysputy jest dodana gotówka zamiast jednego z surowców. Do tego jest dodanych kilka pomysłów z innych tytułów.
Ech,myślę że taka ogólna dyskusja daleko nie doprowadzi.Dlatego tu kończę i odpowiednie fragmenty poruszam w nowych wątkach. Może troszkę tu rozruszam towarzystwo

Nov 04, 2010 at 19:49

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #11]

Mój ostatni post był ukierunkowany ku ogółowi nie indywidualnie .

Rozumiem ze mogłeś odnieść wrażenie ze opieram się na SE ale nie jest to prawda. Raczej opieram się i zawsze opierałem się na mojej wizji gry sprzed lat*. Pod wpływam moich wyobrażeń o dobrej grze 4x (nie będę już pisałem ze idealnej ) powstawała Atena, którą była ograniczana przez możliwości silnika.
Stąd też pojawił się pomysł kredytów i dwóch surowców, który można było częściowo zrealizować w SEV pozbywając się trzeciego surowca. Nigdy też nie twierdziłem ze stworze koncept oryginalnej w każdym aspekcie. Ponieważ wiele już pomysłów użyto w grach tego typu taka oryginalna składanka na pewno byłaby nie grywalna

Sama koncepcja nie jest czymś skończonym, do tego potrzebnych byłoby z 1000 stron a nie niecałe 80 . W zamyśle chciałem wszystko opisywać dosyć szczegółowe, stąd i na takie rozdziały traficie ale czas nie pozwolił aby zrobić to w pełni stąd ogólniki. Jednak według mnie najważniejsze element, które powinny być znane na początku projektu, opisałem.


Quote:
Kex wrote:
Ech,myślę że taka ogólna dyskusja daleko nie doprowadzi.Dlatego tu kończę i odpowiednie fragmenty poruszam w nowych wątkach. Może troszkę tu rozruszam towarzystwo

I taki był mój zamiar od początku

* Która oczywiście z z czasem ewoluowała.
Nov 04, 2010 at 20:39

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Koncept [post #12]

Ja niestety cierpię na brak czasu i co gorsza nie widzę poprawy tego stanu rzeczy. Gdy zacznie się sezon na rozliczanie PIT-ów będzie jeszcze gorzej. Praktycznie nie grałem w nic od wakacji. Ograniczyłem forumową aktywność do rzeczy, które nie wymagają zaangażowania. Ale jestem obecny i czytam na bieżąco.

Merthenie, w poprzednim poście chodziło mi o coś takiego: w SEV można zarządzać kolejkami budowy wybierając kilka (kilkanaście, kilkadziesiąt) i dodawać do nich grupowo obiekty. Można też przeglądać osobno każdy system i wszystkie kolonie. Przynosi to lepszy efekt, choć zajmuje więcej czasu. Napisałem, że jest to żmudne, choć mnie akurat cieszy. Dobry wzór to np. Stars!

Nie wyklucza to rzeczy, o których wspomniałeś jako cechach dobrego gracza. Interesuje mnie jednak nie zmniejszanie komplikacji, jak to jest obecnie w modzie, vide -civ IV, V - trzy miasta, dwóch workerów i dwadzieścia jednostek. Wolałbym jakieś 200 planet i 100.000 jednostek. Można kontrolować wszystko ręcznie lub automatycznie - wybór gracza.

Najlepszym przykładem udanej automatyzacji są moim zdaniem trasy konwojów w Patrician III. Można je stworzyć i zapisać do ponownego wykorzystania, ale najpierw trzeba rozegrać kilka gier, aby poznać możliwości i wypracować swoją strategię. Możemy dopasować automatyzm do swojego stylu gry. A nie odwrót - korzystać tylko z narzuconych możliwości.

Pewnie już domyślisz się, o co mi chodzi. Mogę ustanowić jakiś szablon dla każdego aspektu gry, ale to ja o tym zdecyduję. Jeśli będę miał możliwość to skorzystam. Im więcej będę miał możliwości, tym lepiej. Tak jak napisałeś: "Dobry gracz ucieszy się z możliwości wczytania swojej wypieszczonej strategii dla flot lub projektu zabudowy w dowolnej rozgrywce."

Ale ta możliwość nie może wynikać z imperatywu twórcy gry.

Przypomina mi się moja historia jako Mistrza Gry w dnd: zaplanowałem rejs BG na statku i miało im zabraknąć świeżej wody. Gracze mieli wylądować na najbliższej wyspie, aby ją uzupełnić. Stworzyłem przez kilka samotnych wieczorów odpowiedni scenariusz, pełen ciekawych przygód na tej wyspie. Zapowiadała się ciekawa sesja.

I co się okazało? Dołączył do nas nowy gracz. Wybrał postać kapłana, którego czary mogły stworzyć świeżą wodę. Cały mój misterny plan runął, bo nie trzeba było wylądować na wyspie.Gracze sami zapewnili sobie świeżą wodę. Musiałem improwizować. Ale było bardzo ciekawie.

Przyciągająca intelektualnie gra nie może być więc zbalansowana i zaplanowana, bo to ograniczy ją do klikania według planu twórcy. Musi być otwarta na wszelkie możliwości. Nie widzę innego sposobu. Trzeba dać szeroki wachlarz możliwości - czyli decydowanie ręcznie o wszystkim i na podstawie zdobywanego doświadczenia - tworzenie jakichś szablonów.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Nov 05, 2010 at 01:36

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #13]

Niestety brak czasu to powszechna dolegliwość .

Pod pojęciem żmudnych czynności miałem na myśli mus kontrolowanie co turę wszystkich ważniejszych elementów gry takich jak zabudowy, transport budowanie itp. Gracz powinien mieć duże możliwość ingerencji ale mógłby je automatyzować. Dobrym przykładem jest wspomiany konwoju z PIII, właśnie tak powinno się to odbywać.

Nie zgodzę się jednak z myślą aby przeglądanie każdej planety miało przynosić lepsze efekty w grze. Przy dużym imperium będzie to zbyt absorbujące, lepiej aby gra umożliwiała filtrowanie listy planet na tyle sposobów by można było uzyskać każdą informacje. np. pokaż tylko planety gdzie podatek jest wydatki przewyższają dochody itp.

Możliwe byłoby także tak ustawić panel zdarzeń aby informowały gdy nastąpi określona sytuacja. Przykładowo chcemy być zawsze informowani kiedy na dowolne naszej koloni pojawi się możliwość bunty itd.

Nov 05, 2010 at 07:14

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Koncept [post #14]

"Nie zgodzę się jednak z myślą aby przeglądanie każdej planety miało przynosić lepsze efekty w grze. Przy dużym imperium będzie to zbyt absorbujące, lepiej aby gra umożliwiała filtrowanie listy planet na tyle sposobów by można było uzyskać każdą informacje. np. pokaż tylko planety gdzie podatek jest wydatki przewyższają dochody itp.

Możliwe byłoby także tak ustawić panel zdarzeń aby informowały gdy nastąpi określona sytuacja. Przykładowo chcemy być zawsze informowani kiedy na dowolne naszej koloni pojawi się możliwość bunty itd."

OK. O tym mniej więcej myślałem. System filtrowania powinien być o wiele bardziej uniwersalny niż w SEV. Każdy gracz może stworzyć własny Layout zawierający dowolne elementy?

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Nov 06, 2010 at 00:27

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #15]

Tak. Cym gra posiada więcej opcji tym więcej powinno być mechanizmów wspomagających zarządzanie.

Nov 06, 2010 at 06:43

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #16]

mnie np denerwuje jak przy kolejce budowy mamy czas do zakończenia 1 tura a potem jest kolejka pusta. zawsze lubie wykorzystywać max potencjału na turę a list budowy i wczytywanie ich mi nie leży, jakby dało radę żeby taka lista pokazywała 2 pierwsze pozycje z listy budów było by great :d

_________________________________
Ceasar Trade List

Nov 06, 2010 at 08:33
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #17]

Nie ma problemu

Nov 06, 2010 at 10:07

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2299
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Koncept [post #18]

Sorry za chwilową nieobecność, postaram się zaraz to nadrobić

Nov 06, 2010 at 10:54

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #19]

No, ruszyło się i jest dużo do odpowiadania .
Teraz jestem w pracy ale jak tylko wrócę do domku zabieram się za pisanie

[Edited by Merthen on Nov 07, 2010 at 08:24]

Nov 07, 2010 at 08:24

Print
pzpgatron
Status: Settler

Posts: 32
Registered: Oct 28, 2010
IP: Logged
Re: Koncept [post #20]

hm, co do tych ministrów SI - są oni tylko wspomaganiem czy mogą odpowiadać np. za bunty SI?

Feb 15, 2011 at 13:48

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #21]

Ministrowie wspomagają gracza. Bunty SI są opcjonalne, można je wyłączyć przy tworzenia nowej gry.

[Edited by Merthen on Feb 15, 2011 at 14:58]

Feb 15, 2011 at 14:55

Print
pzpgatron
Status: Settler

Posts: 32
Registered: Oct 28, 2010
IP: Logged
Re: Koncept [post #22]

Znaczy inaczej... Jeżeli włączyło się możliwość buntu SI to czy zasypanie imperium ministrami ma na powstanie takowego buntu jakikolwiek wpływ?

Feb 19, 2011 at 19:41

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #23]

nie ma

Feb 19, 2011 at 19:53

Print
pzpgatron
Status: Settler

Posts: 32
Registered: Oct 28, 2010
IP: Logged
Re: Koncept [post #24]

A będzie minister od kolonizacji, od wojny itp.? Tak, żeby można było całkowicie zautomatyzować imperium i oglądać sobie przebieg rozgrywki? Oczywiście, proponuję tylko taką możliwość, by gracz mógł to zrobić. Tak sobie myślę, że wzrost liczby aktywnych ministrów mógłby być obarczony zmniejszeniem lojalności imperium wobec gracza żeby możliwość całkowitej automatyzacji zablokować.

Feb 24, 2011 at 17:33

Print
Scypion
Status: Regular

Posts: 173
Registered: Dec 04, 2009
IP: Logged
Re: Koncept [post #25]

fajny pomysł ogólnie. a z rzeczy praktycznych to gre oprzecie na open source? no i język programowania jaki?

Feb 27, 2011 at 10:49
Gadu-Gadu: 2458410
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #26]

Quote:
pzpgatron wrote:
A będzie minister od kolonizacji, od wojny itp.? Tak, żeby można było całkowicie zautomatyzować imperium i oglądać sobie przebieg rozgrywki? Oczywiście, proponuję tylko taką możliwość, by gracz mógł to zrobić. Tak sobie myślę, że wzrost liczby aktywnych ministrów mógłby być obarczony zmniejszeniem lojalności imperium wobec gracza żeby możliwość całkowitej automatyzacji zablokować.

Ministrów będzie sporo choć nie tak dużo jak w SEV

Quote:
Scypion wrote:
fajny pomysł ogólnie. a z rzeczy praktycznych to gre oprzecie na open source? no i język programowania jaki?

Ustalimy to jak zbierze się zespół. Na początek zacytuje siebie:

Quote:

Najpierw oprogramowanie (wszystko free). Najlepiej nadającym się językiem do tego zadania to C++ więc:
1. Visual C++ 2010 Express

Grafika albo na DirectX jeżeli gra tylko pod Windows lub na OpenGL jeżeli na wszystkie systemy operacyjne. Do tego nie trzeba dodatkowych narzędzi tylko ściągnąć SDK.

Do tworzenia modeli 3D:

2. Blender

Do tekstur i grafiki 2d:

3. Gimp

Na początek wystarczy .

Myślałem o użyciu do gry jakiegoś gotowego silnika ale po przejrzeniu kilkudziesięciu już wiem ze odpowiedniego nie znajdę. Wiec trzeba napisać silnik autorski, właściwie to dwa, gdyż osobny dla bitew i osobny dla zarządzania imperium. Ponieważ ten silnik(i) nie muszą być uniwersalne praca nad nimi zajmie mniej czasu niż normalnie.
Feb 27, 2011 at 10:57

Print
Scypion
Status: Regular

Posts: 173
Registered: Dec 04, 2009
IP: Logged
Re: Koncept [post #27]

http://webhosting.pl/Wiadomo.ze.programisci.mocno.przeklinaja.Ale.ktory.jezyk.wywoluje.najwiecej.przeklenstw

może więc c# skoro pewnie i tak pod winde

Feb 27, 2011 at 11:19
Gadu-Gadu: 2458410
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #28]

c# jest językiem młodym i do tego zmonopolizowanym przez Microsoft (co m.in powoduje jednoplatformowść) . Świetnie się na nim pisze aplikacje używkowe ale do gier (według mnie) jeszcze nie dorósł.

Nie chce jednak prawdziwy tu żadnej wojny językowej, zapraszam za to to artykułów na http://forum.warsztat.gd/

[Edited by Merthen on Feb 27, 2011 at 11:31]

Feb 27, 2011 at 11:31

Print
Scypion
Status: Regular

Posts: 173
Registered: Dec 04, 2009
IP: Logged
Re: Koncept [post #29]

ja myśle iż wybór języka będzie wskazany przez ilość osób które potrafią w danym pisać. Jeśli będzie tylko jedna na c# to c# odpada. Jedna osoba takiej gry nie napisze.

Feb 27, 2011 at 12:01
Gadu-Gadu: 2458410
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #30]

Ja akurat mogę pisać w obu ale wole c++. Jak dobrze kojarzę to Kex też deklarował c++. Więcej programistów się nie zgłaszało

Feb 27, 2011 at 12:04

Print
Scypion
Status: Regular

Posts: 173
Registered: Dec 04, 2009
IP: Logged
Re: Koncept [post #31]

ja pisze w pascalu. strasznie stary język ale cóż.

Feb 27, 2011 at 12:27
Gadu-Gadu: 2458410
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #32]

W nim napisałem moje pierwsze gry na pececie w tym jedna wykorzystująca bibliotekę DirectX 3 (tą ostatnią w object pascalu)

[Edited by Merthen on Feb 27, 2011 at 12:40]

Feb 27, 2011 at 12:31

Print
Scypion
Status: Regular

Posts: 173
Registered: Dec 04, 2009
IP: Logged
Re: Koncept [post #33]

delphix czy z innej korzystales?

Feb 27, 2011 at 13:17
Gadu-Gadu: 2458410
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #34]

directX delphi-3, ale to dawno temu było.

[Edited by Merthen on Feb 27, 2011 at 16:18]

Feb 27, 2011 at 16:18

Print
Scypion
Status: Regular

Posts: 173
Registered: Dec 04, 2009
IP: Logged
Re: Koncept [post #35]

i tak najghorsze w tworzeniu gry jest samozaparcie. sam z bratem probowalem napisac gierke w delphi pascal, ale jakoś stanęliśmy bo design doca nie zrobiliśmy i trudno sie teraz rozeznać w kodzie co od czego było. także jeśli chcemy tu coś stworzyć to design doc musi być porządny.

Feb 27, 2011 at 16:22
Gadu-Gadu: 2458410
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #36]

I taki będzie .

Feb 27, 2011 at 17:08

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged

Attached:
ciekawe_czasy_
komentarze_hid
n_27042011.pdf

416 KB [downloads: 7]
Re: Koncept [post #37]

Witam szanowne towarzystwo! Z góry uprzedzam iż jest to mój pierwszy post na tym forum, nigdy tu wcześniej nie bywałem. Jednakże gdy tylko rzuciłem przelotnie okiem na ten dział, po prostu wiedziałem że to jest to!

Od pewnego czasu szukałem miejsca i ludzi z którymi mógłbym stworzyć (lub przynajmniej spróbować) właśnie taką grę, rozbudowaną strategię kosmiczną 4X która będzie godnym następcą Space Empires 4 i MoO, szczególnie w kwestii rozgrywki multiplayer.

Nad moim własnym konceptem rozmyślałem przez kilka lat (od czasów kiedy grałem online w wymienione wyżej Space Empires 4 na playbyweb). Od tego czasu szukałem inspiracji wszędzie gdzie się tylko dało, z jednej strony próbując znaleźć ciekawe koncepcje i rozwiązania "przyszłościowe" które te gry wzniosą na nowe wyżyny i nieprzetarte szlaki, z drugiej ciągle konfrontując je z możliwościami programistycznymi tj. czy w ogóle jest to wykonalne oraz z komfortem rozgrywki by nie zalać gracza zbyt dużą ilością opcji i informacji.

3 dni temu natknąłem się na ten oto temat i rozpocząłem lekturę konceptu. Ponieważ wizja Merthen-a sporo się pokrywała z moimi pomysłami, postanowiłem spisać obszerny plik własnych przemyśleń odnośnie wszystkich punktów konceptu. Zajęło mi to raptem 2 dni od świtu do nocy i 32 strony drobnego druku ale dokument jest gotowy i jego chaotyczność jest na czytelnym poziomie.

Powyższy plik załączam do posta, a jeśli się nie uda to dodam w linku.

Mimo 32 stron nie udało mi się przelać na bity nawet połowy moich bardziej szczegółowych rozwiązań i pomysłów. Mimo wszystko na razie się wstrzymałem i stwierdziłem iż poczekam na opinie, w szczególności Merthen-a. Chciałbym wiedzieć które z moich pomysłów przypadłyby Ci do gustu a których raczej nie chciałbyś realizować bądź masz własne uwagi.

Dodam od razu, że niezależnie od tego czy moje pomysły przypadną Wam do gustu czy też postawicie na swoich, bardzo chętnie do projektu się dołączę, chociaż w takim przypadku w przyszłości na pewno swoje pomysły zrealizuję w osobnym projekcie gdyż bardzo różową przyszłość widzę dla nich.

Czasu na dyskusję jest w każdym razie sporo, gdyż przez najbliższy miesiąc lub dwa będę pisać pracę magisterską i nie będę miał czasu wziąć się do jakiejkolwiek pracy nad tym projektem nawet gdybym chciał.

Pozdrawiam i mam nadzieję, iż jest to początek owocnej współpracy!


PS. Numeracja w pliku pokrywa się z numeracją w koncepcie.

PPS. Zdaję sobie sprawę iż wiele moich pomysłów wprowadza rewolucję w rozwiązaniach które już ustalacie i nawet przedyskutowaliście - proszę jednak o próbę ich uczciwej oceny i stwierdzenia czy nie jest warta zmiana tych elementów konceptu. W każdym razie proszę przynajmniej o dyskusję na ten temat.

[Edited by HidN on Apr 27, 2011 at 23:08]

Apr 27, 2011 at 02:30

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 760
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Koncept [post #38]

Miło mi powitać nowego zainteresowanego tematem i to jak widzę solidnie zainteresowanego. Ze swej strony na pewno mogę obiecać,że opinie o własnych pomysłach dostaniesz. Za Merthena się nie wypowiadam,choć przyznam,że byłbym zaskoczony,gdyby tej okazji nie wykorzystał.

Apr 27, 2011 at 11:43

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #39]

Witamy nowego forumowicza Widzę ze z wielkie działo wtoczyłeś już w pierwszy poście to super . Z tekstem się oczywiście zapoznam i do niego ustosunkuję. Ponieważ nie chce zmuszać następnych czytelników do czytania równocześnie (aby sprawdzić kto do czego się odnosi) kilku pdf pozwolę sobie moje odpowiedzi podzielić. Chyba najbardziej czytelnie będzie gdy przemodeluje ten dział w według następującego algorytmu:
- tworzę nowy temat w którym zamieszczę wybrany tekst z pierwotnego konceptu.
- połączę go z odpowiednim już istniejącym tematem
- dodam Twój komentarz przekopiowany z pdf
- w następnym poście ustosunkuje się do niego
- poczekam na ewentualna dyskusje po czym zmodyfikuje odpowiednio tekst konceptu.

Tak postąpi z wszystkim działami, dzięki czemu osiągniemy jakiś porządek oraz wszystkie dane będą poukładane tematycznie.

Niedziele mam wolna wiec zacznę wtedy działać a do tego czasu przeczytam Twoje komentarze.

Apr 27, 2011 at 18:36

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Koncept [post #40]

Ja myślę, że trochę się z tym wszystkim pospieszyłem (tj. i z obszernością komentarzy i z odpowiadaniem już w tematach zanim miałeś okazję się zorientować we wszystkim), ale jak mnie natchnęło to stwierdziłem że już doprowadzę wizję do końca. Tak więc nieco "ulepszone" komentarze znajdziesz tutaj w tematach odnośnie badań i bitew kosmicznych (2 tematy), dalszych postaram się nie pisać dopóki nie będziesz "na czasie" z obecnymi.

Jeśli chodzi o reorganizację tematów, to bardzo dobry pomysł. Proponuję przyklejone tematy odnośnie każdego pojedynczego rozdziału konceptu (gdyż podrozdziały mogą się zmieniać i może wyniknąć bałagan), gdzie można by takowy koncept uaktualniać na bieżąco aby każdy wiedział co jest aktualnie trendy. No i oczywiście by można było własne już dopracowane propozycje zmian i udoskonaleń składać i je wspólnie dyskutować i zamieszczać np. kursywą w pierwszym poście jako "propozycje slash komentarze".

Np.
temat: Ekonomia
treść normalna: bieżący koncept podpunkt 1
treść kursywą (albo kod albo cokolwiek): komentarze i pomysły innych
treść normalna: bieżący koncept podpunkt 2
itd.
ew. pogrubionym możesz zaznaczać elementy konceptu których jesteś pewien i raczej już się nie zmienią, chyba że pomysł będzie genialny.

Pod takimi przyklejonymi oczywiście miejsce na nieco bardziej luźne dyskusje, tj. na burzę mózgów.

[Edited by HidN on Apr 27, 2011 at 23:08]

Apr 27, 2011 at 20:07

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #41]

Zgadzam się z propozycję z małą uwagę ze niektóre podrozdziały zasługują na odrębny temat. Tak jak napisałem wyżej w niedziele l zacznę reorganizacje

Apr 28, 2011 at 07:38

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #42]

Dzisiaj zaczynam reorganizację tego działu według zapowiedzi. Komentował i odpowiadał na posty będę przy okazji tworzenia nowych tematów.

Edit
Mam prośbę HidN, mógłbyś wklejać pod odpowiednie rozdziały Twoje komentarze z pdf (masz na pewno zachowane to w innej formie)? Jak przekopiowuje treść z pdf to nie uzyskuje polskich liter, a poprawienie tego to koszmar.

[Edited by Merthen on May 01, 2011 at 11:53]

May 01, 2011 at 07:04

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #43]

Wybaczcie ale jeszcze sie wstrzymam z odpowiedziami dopóki nie będę mógł łączyć wątków (patrz: http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10208) oraz HidN nie wklei swoich komentarzy z pdf. Inaczej się pogubię.

May 01, 2011 at 15:02

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Koncept [post #44]

Ja znam prosty sposób na to, skopiować tekst z pdf-a do notepada i z notepada do postu. Jeśli to nie zadziała, możesz wkleić do worda i zapisac jako plik txt z odpowiednim kodowaniem. Oczywiście to na przyszłość porada, bo skoro już tu jestem to zaraz wszystko powklejam tak jak jest w pdfie i możesz zacząć myśleć nad pomysłami.

Niestety moje myśli z pdfa są dość porozrzucane, więc może z tego wyniknąć niezły chaos, więc jak cokolwiek wyda Ci się ciekawe, a będzie niejasne to proszę od razu pisz i postaram się to przedstawić w pełni w kolejnym poście.

[Edited by HidN on May 01, 2011 at 17:01]

May 01, 2011 at 17:01

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #45]

Rzeczywiście działa, dzięki Rozwala tylko formatowanie ale to łatwiej naprawić. Wstawiaj tak jak masz w pdf


Edit

Znaki wordowskie usuń

[Edited by Merthen on May 01, 2011 at 17:15]

May 01, 2011 at 17:07

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Koncept [post #46]

Jak w niektórych miejscach będą kody między wyrazami tzn. że był tam cudzysłów, myślnik albo coś podobnego. Nie chce mi się to przeformatować nawet notepad trickiem i jest czytelne więc będę pozostawiał na razie bez edycji i wszystko szybko powklejam.

[Edited by HidN on May 01, 2011 at 17:17]

May 01, 2011 at 17:17

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #47]

Ja po poprostu użyłem zamień znak, ale ok , Jeszcze czekam na rozwiązanie problemu z łączeniem wątków.

May 01, 2011 at 17:21

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Koncept [post #48]

Wszystko wklejone. Teraz zrobię tak jak mówisz i wyedytuję ze zmianą znaków, a w miedzy czasie można już czytać.

May 01, 2011 at 17:38

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Koncept [post #49]

Wszystko to już dawno jest przeczytane .
Chce jeszcze połączyć wszystek pomysły jakie są już na forum czy też mam na mailu. Bez możliwości łączenia wątków to nie będzie zbyt pięknie wyglądać. No ale zobaczymy do 3 maja mam wolne

May 01, 2011 at 17:46

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Koncept [post #50]

W każdym razie już poprawiłem wszystko. Teraz musimy to przetrawić.

Jest tu może opcja sortowania tematów po dacie utworzenia?

[Edited by HidN on May 01, 2011 at 18:15]

May 01, 2011 at 18:05

Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.