civ.org.pl forums > Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x > Cuda
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x
Poster
Message    
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2302
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Cuda [post #1]

Jak ja nie cierpię Cudów Serio, zawsze mnie to brało pod włos kiedy sobie próbowałem wyobrazić grając w Cywilizację to też niby ten jakiś Cud ma takiego że inne państwo go nie może zreplikować i ten wyścig do Cudów zawsze mi się wydawał jakiś chory. O ile jeszcze potrafię zdzierżyć National Wonder to już na myśl o World Wonder zaczynam się jeżyć. Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć co jest takiego w nich unikalnego że inne państwo nie może już zbudować kopii i cieszyć się podobnymi dobrodziejstwami? Mogę jeszcze zrozumieć wpływ na kulturę i to że drugi będzie zawsze tylko drugi, ale przecież zbudowanie tego drugiego jest zupełnie możliwe. Być może zbyt kosztowne w stosunku do możliwego do uzyskania efektu kulturalnego, ale dlaczego zabraniać graczowi popełniania błędów, tym bardziej że często jest tak że przeciwnik wyprzedza nas ze zbudowaniem tylko o jedną turę, więc ukończenie budowy to niemal żadna strata. Jeśli w ogóle wprowadzać Cudy to myślę że ich głównym efektem powinien być kulturalny i tylko on powinien być większy za pierwszeństwo zbudowania. W dodatku sumaryczny efekt kulturalny wszystkich Cudów danego rodzaju powinien być stały, a więc w przypadku gdy Cud jest rzeczywiście Cudem, czyli jest tylko jeden taki na świecie to powinien dawać 100% efektu kulturalnego, gdy zostanie zbudowany drugi to ten pierwszy ma 2x większe znaczenie (przykładowo) niż ten drugi, czyli jego wpływ zmniejsza się do 2/3 ze 100%, a drugi ma tylko 1/3 ze 100%, gdy zostanie zbudowany trzeci (nawet przez to samo imperium, a dlaczego nie?), to drugi ma 2x większe znaczenie niż trzeci a pierwszy niż drugi, więc znaczenie pierwszego maleje do 4/7, drugiego do 2/7, a trzeciego wynosi już tylko 1/7 ze 100% - bardzo szybko może się przestać opłacać budować kolejne kopie Cudu, bez wprowadzania żadnych sztucznych i sztywnych ograniczeń.

Nov 06, 2010 at 23:01

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Cuda [post #2]

Też mi się wydaje, że Cuda nie bardzo pasują do kosmicznej gry strategicznej. W Civ są OK - taki jej urok, choć rozumiem Twoje wątpliwości.

Widziałbym jednak jeden unikatowy budynek (jakby Cud) - Senat Galaktyczny. Coś, co staraliśmy się uzyskać w naszych grach multi. Chociaż nie bardzo wiem, jak miałby praktycznie działać. Podświadomie raczej czuję, że byłby przydatny - zwłaszcza dla graczy lubiących dyplomację i pisanie kroniki. Mógłby zatem zapewniać np. całkowite bezpieczeństwo układu w którym został zbudowany w grach multi, kontakt ze wszystkimi graczami, bonus do dyplomacji, szpiegostwa, przerwanie wszystkich wojen etc. Bardzo użyteczny fabularnie.

Wspomnijcie nasze przygody z PBEM.


_________________________________
Felietony z CaissÂą

Nov 07, 2010 at 02:06

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 762
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Cuda [post #3]

Może nie do końca podoba mi się sam pomysł realizacji wpływu cudów zaproponowany przez PAwleusa ,ale generalnie ideę popieram. Też uważam,że sztywne ograniczanie do jednej sztuki jest nielogiczne. Aczkolwiek ja po prostu dałbym jakiś dodatkowy bonus tej rasie,która była pierwsza - ten bonus to byłyby dodatkowe punkty kultury lub dodatkowe korzyści finansowe. Same cuda za silne chyba też być nie powinny,wydaje mi się że w takich warunkach gry zwyczajnie będą ciekawsze,bowiem i tak trzeba będzie się dalej starać o przewagę niezbędną do zwycięstwa,nawet gdy jakiś cud zbudowało się kilka tur szybciej.

Nov 07, 2010 at 18:22

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Cuda [post #4]

Idę cudów wprowadził do koncepcji aby dać dodatkowy warunek zwycięstwa oraz rozszerzyć wymiar rywalizacji.

Wymienione tu pomysły mi się podobają, więc może taki podział:
- cuda systemowe
- cuda galaktyczne z podzielnym efektem zależnym od ich ilości i specjalnym bonusem dla pierwszego
- cuda wszechświatowe z unikalną możliwość jak przykładowy senat galaktyczny. Takich cudów nie było by wiele od 1 do 5.

Nov 07, 2010 at 20:06

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2302
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Cuda [post #5]

To już znacznie lepsze...

Nov 08, 2010 at 00:09

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Cuda [post #6]

Temat zamykam, najwalniejsze treści przenoszę do nowego działu.

May 01, 2011 at 20:27

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.