civ.org.pl forums > Space4x - Space Empires V - Diaspora > Plaga
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V - Diaspora
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Plaga [post #1]

Do rozgrywki została dodana Plaga.

Nieznana plaga jest zapoczątkowana przez Konstrukt na wszystkich planetach macierzystych (także u Obcych). Zburzenie konstruktu nie zatrzyma plagi, a jej niszczycielska moc rośnie z z czasem (aby osiągnąć katastroficzne skutki w zaawansowanej grze - będę ginąc miliardy istnień).

Sam nie wiem jak zatrzymać plagę - nie zaprogramowałem tego.
Jeżeli dzięki fabule zostanie wymyślony sposób to zmodyfikuje odpowiednio event - można robić to podczas rozgrywki.

Feb 20, 2011 at 13:31

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #2]

Quote:
PAwleus wrote:
W moim wyobrażeniu to nie tyle miała być plaga, ile nieznane zjawisko związane z budowlą obcych, więc w przypadku jej zniszczenia powinno ono zniknąć. Jako że budowla obcych daje duże korzyści poza tym, to nie wydaje mi się żeby ktoś dobrowolnie ją zniszczył. Gdyby jednak tak było to wstępnie zaproponowałem, aby w takiej sytuacji była niszczona planeta, chyba że imperium jest już zaawansowane w Stellar Manipulation. Taki sposób wydaje mi się bardziej interesujący niż ustanowienie swego rodzaju stałej plagi o zwiększającym się natężeniu, bez żadnej możliwości jej wyeliminowania, ale jeśli wydaje Ci się bardziej akceptowalny z punktu widzenia implementacji eventu, to będzie jak zrobisz.


Dla mnie interesującym motywem jest jednoczesny wybuch plagi u ludzi i obcych (co zmusza ich do działania po wiekach zawieszenia).
Tylko odpowiednia współpraca miedzy ludźmi o obcymi może zdusić plagę.

Oczywiście event może być jeszcze zmieniony



Quote:
PAwleus wrote:
Merthen: Co ture zabija coraz więcej ludzi i obcych w homeworldzie.
Po około 100 turach zacznie wybijać ludzi na wszystkich koloniach.



Ale sprecyzuj ilościowo! Co do tego zabijania na wszystkich koloniach to jestem przeciwny - cały pomysł był przecież po to aby wymusić fabularnie na graczach wyjście poza rewelacyjną planetę macierzystą. Nie wiem czy grałeś, ale zgodnie z założeniami kolonizacja na początku jest bardzo mało atrakcyjna, z uwagi na początkową bardzo małą wartość kolonii, więc niektórzy mogliby wybrać pozostanie na planecie macierzystej.


Do tury 100:
ilość rozegranych tur dzielone przez 2 zaokrąglenie w dół jest równe ilość M ofiar
Potem rośnie wykładniczo

Można zlikwidować przenoszenie zarazy na inne planety, choć uważam ze 100 tur to dosyć czasu aby wynaleźć fabularny powód

[Edited by Merthen on Feb 20, 2011 at 14:06]
Feb 20, 2011 at 13:49

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #3]

Myślałem, że już się zgodziliśmy, że cała sytuacja w grze została zaaranżowana przez Obcych (włącznie z udostępnieniem Ziemianom drogi ratunku, wstępnym przygotowaniem im miejsc do zasiedlenia i, być może, nawet unicestwieniem Ziemi, w taki sposób że do rozpoczęcia gry nikt się jeszcze w tym nie zorientował - jest to wytłumaczenie tego że po 100 latach społeczeństwa startują z podobnego poziomu) - po co Obcy mieliby być zmuszani w takich okolicznościach do działania? Pierwotny event miał być przecież fabularnie wytworem Obcych i miał fabularnie tłumaczyć nagłe i równoczesne zaktywizowanie nie znających się społeczeństw. Po co dodawać elementy co do których nie jesteśmy pewni, że znajdą zadowalające wytłumaczenie po 100 turach gry, w dodatku elementy wręcz katastroficzne, które przecież potrzebują też eleganckiego rozwiązania, aby nie zepsuły gry.

W pierwotnych uzgodnieniach event miał być tylko łagodnym, choć nieuchronnym, bodźcem do rozbudowy imperium - jesteś pewien że jest dobrym pomysłem uczynienie z niego zjawiska będącego zagrożeniem dla imperium już rozbudowanego? Tym bardziej, że takie zagrożenia już istnieją w postaci innych imperiów i Obcych...

[Edited by PAwleus on Feb 20, 2011 at 22:13]

Feb 20, 2011 at 22:11

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #4]

Quote:
PAwleus wrote:
Myślałem, że już się zgodziliśmy, że cała sytuacja w grze została zaaranżowana przez Obcych (włącznie z udostępnieniem Ziemianom drogi ratunku, wstępnym przygotowaniem im miejsc do zasiedlenia i, być może, nawet unicestwieniem Ziemi, w taki sposób że do rozpoczęcia gry nikt się jeszcze w tym nie zorientował - jest to wytłumaczenie tego że po 100 latach społeczeństwa startują z podobnego poziomu) - po co Obcy mieliby być zmuszani w takich okolicznościach do działania? Pierwotny event miał być przecież fabularnie wytworem Obcych i miał fabularnie tłumaczyć nagłe i równoczesne zaktywizowanie nie znających się społeczeństw. Po co dodawać elementy co do których nie jesteśmy pewni, że znajdą zadowalające wytłumaczenie po 100 turach gry, w dodatku elementy wręcz katastroficzne, które przecież potrzebują też eleganckiego rozwiązania, aby nie zepsuły gry..

W pierwotnych uzgodnieniach event miał być tylko łagodnym, choć nieuchronnym, bodźcem do rozbudowy imperium - jesteś pewien że jest dobrym pomysłem uczynienie z niego zjawiska będącego zagrożeniem dla imperium już rozbudowanego? Tym bardziej, że takie zagrożenia już istnieją w postaci innych imperiów i Obcych...

Właściwie to Adi powinien ustalić cele i działanie obcych. Znając go zapewne zasłoni się fabularną tajemnicą .
My zajmiemy się faktami.
Pierwszym faktem jest ze budynek obcych znajduję się na wszystkich światach macierzystych także u obcych. Nie wiemy (to wie Adi) czy jest to budynek postawiony przez jego obcych czy też jakiś innych.
Drugim faktem jest umieranie populacji planet tam gdzie umieszczony jest konstrukt obcych. Umieranie nazwane jest roboczo: "nieznaną plaga". Nazwę i opis można zmienić tylko proszę coś zaproponować (po angielsku ).
Musimy też ustalić czy umierać maja także obcy i czy zniszczenie konstruktu kończy proces.

Ilość umierających to:
zaokrąglenie w dół (ilość rozegranych tur / 2 )= liczbie milionów ofiar (nie mniej niż 1)

Czyli w turze pierwszej będzie to 1M a w setnej 50M.

Umieranie masowe po turze 100 nie zostanie aktywowane

[Edited by Merthen on Feb 21, 2011 at 07:34]
Feb 21, 2011 at 07:16

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #5]

Faktem jest też, że można z łatwością tak zrobić aby Obcy nie mieli tej budowli, albo mieli inną - wystarczy tylko jeśli budowla będzie dla danego imperium zajmowała miejsce przekraczające dostępne na planecie, aby mimo obecności w HomeworldStartingFacilities.txt nie pojawiała się.

Tak jak to zaimplementowałeś to do setnej tury to umieranie będzie zauważalne tylko przez bardzo uważnych graczy (przy 100 turze miesięczny wzrost populacji na HW będzie zwykle nadal większy, niż 50M), skłaniając do bagatelizowania problemu, a następnie stanie się problemem na skalę imperium. Jeśli Adiemu takie rozszerzenie problemu się podoba i ma pomysł jak poprowadzić grę, żeby to nie zniszczyło rozgrywki to OK. Jednak ja byłbym za tym aby to ubywanie ludności z HW było już wcześniej zauważalne - w mojej propozycji był to po prostu przyrost umieralności 1M na turę, więc w 100 turze było już dość łatwo zauważalne 100M, a na początku ciągle nie przeszkadzało.

Przy budowli powinno być tylko ostrzeżenie (jeśli jej usunięcie ma niszczyć planetę): "There are widespread fears that any attempt at destroying this facility will end up with the planet falling apart". Może być tam też dodatkowy dopisek: "Some scientists claim that having high levels of Stellar Manipulation will allow to remove it, safely". Natomiast event powinien informować w każdej turze: "An unknown phenomenon probably linked with the Alien Construct was the cause of death of 'X'M people at the Homeworld in the current turn". Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu Stellar Manipulation może dodatkowo informować: "Our recent breakthrough in the Stellar Manipulation allows us to disassemble the Alien Construct in a safe way".

[Edited by PAwleus on Feb 21, 2011 at 12:20]

Feb 21, 2011 at 12:15

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #6]

Quote:
PAwleus wrote:
Faktem jest też, że można z łatwością tak zrobić aby Obcy nie mieli tej budowli, albo mieli inną - wystarczy tylko jeśli budowla będzie dla danego imperium zajmowała miejsce przekraczające dostępne na planecie, aby mimo obecności w HomeworldStartingFacilities.txt nie pojawiała się.


Nie twierdziłem ze budowla u obcych musi być.

Quote:
PAwleus wrote:
Tak jak to zaimplementowałeś to do setnej tury to umieranie będzie zauważalne tylko przez bardzo uważnych graczy (przy 100 turze miesięczny wzrost populacji na HW będzie zwykle nadal większy, niż 50M), skłaniając do bagatelizowania problemu, a następnie stanie się problemem na skalę imperium. Jeśli Adiemu takie rozszerzenie problemu się podoba i ma pomysł jak poprowadzić grę, żeby to nie zniszczyło rozgrywki to OK. Jednak ja byłbym za tym aby to ubywanie ludności z HW było już wcześniej zauważalne - w mojej propozycji był to po prostu przyrost umieralności 1M na turę, więc w 100 turze było już dość łatwo zauważalne 100M, a na początku ciągle nie przeszkadzało.

Mogę tak zrobić. Oczywiście oprócz ubywania ludności pojawia się odpwoiedni komunikat.


Quote:
PAwleus wrote:
Przy budowli powinno być tylko ostrzeżenie (jeśli jej usunięcie ma niszczyć planetę): "There are widespread fears that any attempt at destroying this facility will end up with the planet falling apart". Może być tam też dodatkowy dopisek: "Some scientists claim that having high levels of Stellar Manipulation will allow to remove it, safely". Natomiast event powinien informować w każdej turze: "An unknown phenomenon probably linked with the Alien Construct was the cause of death of 'X'M people at the Homeworld in the current turn". Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu Stellar Manipulation może dodatkowo informować: "Our recent breakthrough in the Stellar Manipulation allows us to disassemble the Alien Construct in a safe way".

Dzięki, tak zrobię. Jaki poziom Stellar Manipulation?

[Edited by Merthen on Feb 21, 2011 at 12:29]
Feb 21, 2011 at 12:24

Print
Andrev
Status: Regular

Posts: 156
Registered: Sept 29, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #7]

Quote:
Merthen wrote:
Do tury 100:
ilość rozegranych tur dzielone przez 2 zaokrąglenie w dół jest równe ilość M ofiar
Potem rośnie wykładniczo


Przepraszam że się wtrącę, ale dlaczego ustaliliście % zabitych = ilości M?
Imperium które ma 60M odczuje to bardziej niż te które ma 100M.

Może coś bardziej finezyjnego?
Wystarczy założyć stopień umieralności. Jeżeli każdej tury umiera 2% z aktualnej populacji, np. z początkowej wartości 10M, to według tych założeń ilość bieżącej populacji wyniesie:

tura 00 - 10.000.000 (zaokrąglam do pełnych tysięcy)
tura 10 - 8.170.000
tura 20 - 6.676.000
tura 50 - 3.642.000
tura 70 - 2.431.000
tura 99 - 1.353.000 (w turze 99 wymarło 86% początkowej populacji)

Ponadto, wartość 2%/tura może być liczona praktycznie w nieskończoność (krzywa z populacji dąży w nieskończoności do zera) lub do czasu zależnego od prowadzącego wątek gry (dużo mniej lub dużo więcej niż 100 tur), a jednocześnie może być jednocześnie uwzględniony normalny wzrost/przyrost kolonii na planetach wynikający z mechaniki gry. Dodatkowo, po 99 turach wszystkim rasom wymrze 86% więc będą tak samo osłabieni...
Feb 21, 2011 at 12:55

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #8]

Dziękuje Andrev za posta ale plaga dotyczy tylko homewolrdów gdzie od początku jest 5000 M populacji

Feb 21, 2011 at 12:59

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #9]

Co do poziomu Stellar Manipulation to musiałbym się przyjrzeć Atenie jeszcze dokładniej. W każdym razie powinno to być możliwe tylko dla bardzo dojrzałego imperium. Wstępnie ustal jakiś poziom, a potem się najwyżej zmodyfikuje, aby to ułatwić, albo utrudnić - tu decydujące zdanie powinien mieć Adi.

Feb 21, 2011 at 22:44

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #10]

Adi mamy dwa pytanie dla obcych:
1 Czy obcy mają mieć budynek obcych
2 Czy obcy umierają od tego budynku


Bez odpowiedzi nie mogę skończyć skryptu plagi.

Feb 25, 2011 at 10:14

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #11]

2, chyba było by bezsensem jakby umierali "od swojego" budynku
no chyba że to budynek całkiem innych obcych, że sie tak wtrące :P

_________________________________
Ceasar Trade List

Feb 26, 2011 at 18:35
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
runnersan
Status: Veteran

Posts: 292
Registered: Nov 15, 2002
IP: Logged
Re: Plaga [post #12]

No chyba, że to obcych, którzy cofnęli się w rozwoju i zapomnieli technologii swoich przodków, którzy zbudowali te budynki i teraz efekty widać

_________________________________
www.wirtualnygeneral.blogspot.com

Feb 26, 2011 at 19:41

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #13]

Właśnie jest wiele fabularnych możliwości dlatego niech mentor obcych się wypowie

Feb 26, 2011 at 21:26

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Plaga [post #14]

Plaga przypomina mi fungus z Alpha Centauri. Tam było to
obronną reakcją stałego-ekologicznego-rozumnego systemu na zbytnią
industrializację - jak w filmie Avatar.

Potraktujmy to w ten sam sposób - jako element niepewności. Obcy
zabezpieczyli kwadrant przed niekontrolowanym rozkwitem nieznanych
im form życia. Badanie Stellar Manipulation pozwoli pozbyć się
tej uciążliwości i jednocześnie będzie sygnałem dla Obcych - że jakaś
rozumna forma życia osiągnęła poziom, który pozwala na Kontakt.

Quote:
Merthen wrote:
Adi mamy dwa pytanie dla obcych:
1 Czy obcy mają mieć budynek obcych
2 Czy obcy umierają od tego budynku


Bez odpowiedzi nie mogę skończyć skryptu plagi.


1. Tak, ale pod warunkiem - punkt 2
2. Jeśli da się to jakoś zrobić, to Obcy powinni czerpać korzyść z
własnego budynku, dopóki ktoś go nie usunie na swoim HW.

Inaczej - dwa razy: nie.

_________________________________
Felietony z CaissÂą
Mar 02, 2011 at 01:31

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #15]

Nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem.
Obcy posiadają konstrukt z którego czerpią takie same korzyści jak ludzie ale bez efektu ubocznego w postaci plagi ( która nęka ludzi).
Zniszczenie budynku nie likwiduje plagi ale wynalezienia odpowiedniego poziomu Stellar Manipulation (niech to będzie 80% drzewka) już tak.
Natomiast gdy ktoś zniszczy swój konstrukt spowoduje zapaść podprzestrzenną która doprowadza do wybuchów konstruktów na wszystkich pozostałych HW.
Tak to ma być zrobione ?

Mar 02, 2011 at 09:22

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #16]

To po co ktoś miałby niszczyć konstrukt jeśli to nie kończy plagi? I dlaczego inni gracze mają cierpieć przez, być może, błędną decyzję jednego gracza?

Mar 02, 2011 at 14:02

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #17]

Nie wiem. Może aby się stać wrogiem publicznym numer 1 ? .

Mar 02, 2011 at 19:00

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #18]

A nie lepiej żeby zniszczenie likwidowało plagę, ale było zagrożone rozpadem planety dopóki nie wynajdzie się określonego poziomu SM? Dodatkowym efektem byłoby że w ten sposób nikt nie mógłby zdobyć czyjegoś HW niszcząc konstrukt w czasie walki - nie zostawałaby mu nawet planeta do zasiedlenia, choć to działałoby w obie strony, gdyż jeśli obrońca zawiedzie w obronie to też mu nic nie zostanie, choćby odbił system. HW w Atenie jest kluczowy, a ten mechanizm dodatkowo stymulowałby graczy do dobrego zabezpieczenia systemu macierzystego a nie liczenia na to że może się uda.

Mar 02, 2011 at 19:11

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #19]

A może zniszczenie konstruktu spowodowało by powstanie czarnej dziury? Zemsta z za grobu

Tylko nie wiem jak mam rozumieć następujące zdanie Adiego:

Quote:
Adi Cherryson wrote:
2. Jeśli da się to jakoś zrobić, to Obcy powinni czerpać korzyść z
własnego budynku, dopóki ktoś go nie usunie na swoim HW.

Inaczej - dwa razy: nie.
Mar 02, 2011 at 19:15

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #20]

Z tą czarną dziurą to rewelacyjny pomysł! A przynajmniej eksplozja gwiazdy! Wtedy atakujący traciłby całość sił użytych to nieudanego zdobycia HW.

Adiemu chyba chodzi o to, żeby Obcy czerpali korzyści także z wszystkich konstruktów w grze.

[Edited by PAwleus on Mar 02, 2011 at 19:34]

Mar 02, 2011 at 19:32

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #21]

to zobaczymy co inni na to powiedzą

Mar 02, 2011 at 19:34

Print
Ceasar Of Rome
Status: Moderator

Posts: 3040
Registered: Aug 09, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #22]

moze być

_________________________________
Ceasar Trade List

Mar 02, 2011 at 20:30
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #23]

To już trzech jest za

Quote:
PAwleus wrote:
Adiemu chyba chodzi o to, żeby Obcy czerpali korzyści także z wszystkich konstruktów w grze.

z 7 konstruktów
Mar 02, 2011 at 20:31

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #24]

no nie wiem czy z 7, może z 6?

Mar 02, 2011 at 20:34

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #25]

Graczy jest 7

Mar 02, 2011 at 20:35

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #26]

Nie, graczy jest 6... i Adi No, dobra - Mistrz Gry

Mar 02, 2011 at 20:38

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #27]

No i obcy też maja konstrukt czyli razem jest ich 7

Mar 02, 2011 at 20:41

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #28]

A no właśnie jeszcze nie wiadomo czy mają... no dobra, drażnię się trochę

[Edited by PAwleus on Mar 02, 2011 at 20:44]

Mar 02, 2011 at 20:43

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Plaga [post #29]

Quote:
PAwleus wrote:Adiemu chyba chodzi o to, żeby Obcy czerpali korzyści także z wszystkich konstruktów w grze.


Musimy chyba założyć, że ludzkie imperia nie mają świadomości istnienia Obcych - przynajmniej fabularnie. Im bardziej będą potężni tym lepiej dla gry. Nie planuje niczego - tylko dobrą zabawę dla wszystkich.

_________________________________
Felietony z CaissÂą
Mar 03, 2011 at 01:08

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #30]

Nikt Cie o niecne plany nie podejrzewa .Ja trochę byłem zdziwiony gdyż obcych uczyniłem dosyć potężnych.
No ale teraz wszystko wiem. Patch pozwalający rozpocząć grę będzie dostępny w ciągu dwóch dni.

[Edited by Merthen on Mar 03, 2011 at 07:02]

Mar 03, 2011 at 07:02

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #31]

No to świetnie, Adi - właśnie o to chodzi!

Jeśli będziesz, Merthenie, zmieniał opisy do formacji to weź pod uwagę że, według Dvoongara, mają one jakieś ograniczenie długości. Ja nigdy tego nie sprawdzałem, więc nie wiem czy się czasem nie myli.

To w sobotę zaczynamy?

Mar 03, 2011 at 14:54

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #32]

Ok

Myślę ze w sobotę możemy zacząć (tylko po południu gdyż pracuje)

Mar 03, 2011 at 15:04

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #33]

Poprawka do ustalenia plagi:
- plaga przestaje być skuteczna gdy wynajdzie się 18 poziom Stellar Manipulation
- gdy opanuje się plagę (czyli wynajdzie się 18 poziom Stellar Manipulation) to zniszczenie konstruktu nie wywoła czarnej dziury
- jeżeli obcy zniszczą swój konstrukt to nie ma efektu czarnej dziury (gdyż nie ma też plagi)


Zgłasza ktoś sprzeciw do poprawki ?

[Edited by Merthen on Mar 03, 2011 at 19:50]

Mar 03, 2011 at 18:32

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #34]

to co powyżej rozumiem tak:
- jeżeli Obcy zniszczą konstrukt (albo ktoś im zniszczy) na swoim świecie macierzystym

Co się dzieje gdy:
1. atakujący ma już 18 poziom SM, a obrońca nie, w trakcie ataku został zniszczony konstrukt, ale nie udało mu się zdobyć HW?
2. obrońca ma 18 poziom SM, a atakujący nie, w trakcie obrony został zniszczony konstrukt i atakujący zdobył HW?
3. obrońca ma 18 poziom SM, a atakujący nie, i atakującemy udało się zdobyć HW z działającym konstruktem?
4. konstrukt zostanie uszkodzony w stopniu który w danym momencie uniemożliwia jego działanie?

Mi się wydaje że powinno być tak:
1. czarna dziura - plany atakującego wzięły w łeb
2. nic - konstrukt już był przez obrońcę uczyniony bezpiecznym
3. jak 2.
4. czarna dziura - chyba że obrońca ma już 18 poziom

Chociaż może lepiej żeby gwiazda wybuchała - w systemie zostałby przynajmniej gruz w postaci asteroid (w dodatku wybuchy gwiazd w MP widziałem więc wiem że z grą nie dzieje się nic niezwykłego - nie widziałem nigdy powstania czarnej dziury, więc potencjalnie może być to niebezpieczne dla gry)

[Edited by PAwleus on Mar 03, 2011 at 19:34]

Mar 03, 2011 at 19:28

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged

Attached:
1.jpg
41 KB [downloads: 10]
Re: Plaga [post #35]

Quote:
PAwleus wrote:
to co powyżej rozumiem tak:
- jeżeli Obcy zniszczą konstrukt (albo ktoś im zniszczy) na swoim świecie macierzystym)

dobrze to rozumiesz . zabrakło mi tam jednego słówka

Quote:
PAwleus wrote:
Co się dzieje gdy:
1. atakujący ma już 18 poziom SM, a obrońca nie, w trakcie ataku został zniszczony konstrukt, ale nie udało mu się zdobyć HW?

Pojawia się czarna dziura

Quote:
PAwleus wrote:
2. obrońca ma 18 poziom SM, a atakujący nie, w trakcie obrony został zniszczony konstrukt i atakujący zdobył HW?

Pojawia się czarna dziura

Quote:
PAwleus wrote:
3. obrońca ma 18 poziom SM, a atakujący nie, i atakującemy udało się zdobyć HW z działającym konstruktem?

Nić się nie dzieje

Quote:
PAwleus wrote:
4. konstrukt zostanie uszkodzony w stopniu który w danym momencie uniemożliwia jego działanie?

Nić się nie dzieje

Quote:
PAwleus wrote:
Mi się wydaje że powinno być tak:
1. czarna dziura - plany atakującego wzięły w łeb
2. nic - konstrukt już był przez obrońcę uczyniony bezpiecznym
3. jak 2.
4. czarna dziura - chyba że obrońca ma już 18 poziom

1 zgadzamy się
2 ale atakujący nie rozumie działania konstruktu
3 zgadzamy się
4 uszkodzenie nie powinno wytwarzać czarnej dziury - (zbyt niebezpieczne gdyż sabotaż może namieszać)

Quote:
PAwleus wrote:
Chociaż może lepiej żeby gwiazda wybuchała - w systemie zostałby przynajmniej gruz w postaci asteroid (w dodatku wybuchy gwiazd w MP widziałem więc wiem że z grą nie dzieje się nic niezwykłego - nie widziałem nigdy powstania czarnej dziury, więc potencjalnie może być to niebezpieczne dla gry)

Czarna dziura jest najbardziej tajemniczym zjawiskiem i mi osobiście pasuje do konstruktu.
Czarna działania nie jest niebezpieczna dla gry, mechanizm powstawanie jest taki sam jakbyś użył odpowiedniego komponentu.

Edit
W załączniku test skryptu

[Edited by Merthen on Mar 03, 2011 at 20:06]
Mar 03, 2011 at 19:45

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #36]

No właśnie problem w tym że nigdy nie widziałem jego użycia. Może warto, żeby zobaczyć poraz pierwszy

To sabotażem można uszkadzać do tego stopnia??! Przecież ten budynek ma mnóstwo struktury! Nigdy jeszcze nie widziałem aby sabotażem uszkodzić normalne budynki w stopniu uniemożliwiającym ich działanie (chociaż chyba widziałem zniszczenie budynku, ale nie jestem pewien czy coś mi się nie myli) - aż tak zmieniłeś sabotaż?

Ad. Edit - A to w porządku. Fajny obrazek

[Edited by PAwleus on Mar 03, 2011 at 20:05]

Mar 03, 2011 at 20:04

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #37]

No ja też nie widziałem takiego sabotazu ale jest to możliwe(i w Atenie i w BM)

Też uważam ze fajny Przy okazji można zobaczyć datę gry (rozwaliłem konstrukt w pierwszej turze)

Mar 03, 2011 at 20:08

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #38]

Quote:
Merthen wrote:
2 ale atakujący nie rozumie działania konstruktu

Ale atakujący przecież niszczy go przypadkowo podczas bombardowania - to żadna różnica czy go rozumie czy nie. Liczy się obrońca, a on może sobie nie życzyć wytworzenia czarnej dziury, gdyż ma inne wartościowe kolonie w systemie, no i wcześniej już spowodował że konstrukt jest bezpieczny.

Quote:
Merthen wrote:
Przy okazji można zobaczyć datę gry (rozwaliłem konstrukt w pierwszej turze)

To data nie powinna być 0100.2?

[Edited by PAwleus on Mar 03, 2011 at 20:15]
Mar 03, 2011 at 20:13

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #39]

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
2 ale atakujący nie rozumie działania konstruktu

Ale atakujący przecież niszczy go przypadkowo podczas bombardowania - to żadna różnica czy go rozumie czy nie. Liczy się obrońca, a on może sobie nie życzyć wytworzenia czarnej dziury, gdyż ma inne wartościowe kolonie w systemie, no i wcześniej już spowodował że konstrukt jest bezpieczny.


Ale nie posiadający takiej wiedzy agresor spowodował kolaps nie potrafiąc zapanować nad zawirowaniami energii powstałymi po zniszczeniu konstruktu*


*czytaj: nie mogę zaprogramować skryptu na taką ewentualność gdyż brak mi możliwości rozpoznania w jaki sposób został zniszczony budynek

Quote:
PAwleus wrote:
Quote:
Merthen wrote:
Przy okazji można zobaczyć datę gry (rozwaliłem konstrukt w pierwszej turze)

To data nie powinna być 0100.2?


Nie gdyż wydarzenia odbyły się w 1 turze.

[Edited by Merthen on Mar 03, 2011 at 20:25]
Mar 03, 2011 at 20:25

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #40]

Zaraz, jeśli w pierwszej turze zniszczyłeś budynek to event utworzył czarną dziurę po wykonaniu wszystkich rozkazów, więc komunikat pojawił się w drugiej turze, a zatem powinien mieć datę drugiej (chyba że źle pamiętam sposób datowania logów). Testowałeś to w symultanicznym?

[Edited by PAwleus on Mar 03, 2011 at 20:41]

Mar 03, 2011 at 20:34

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Plaga [post #41]

Masz racje. Testowałem w obu trybach ale obrazek zamieściłem z wersji nie-symultanicznej. W symultanicznej w wydarzeniach był rok 100.2 (ale skrypt wykonał się w pierwszej)

[Edited by Merthen on Mar 03, 2011 at 20:42]

Mar 03, 2011 at 20:41

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Plaga [post #42]

No to świetnie! Chodziło mi tylko o to żeby ustalić czy na pewno przetestowałeś w symultanicznym

Mar 03, 2011 at 20:43

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.