civ.org.pl forums > Space4x - Space Empires V - Diaspora > Przykład planu działań aliansu imperiów
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V - Diaspora
Poster

IP: Logged
Przykład planu działań aliansu imperiów [post #1]

Korzystając z tego że Spaceempires5.com jest chwilowo dostępny przekopiowałem fragment posta umieszczonego tam przez hosta mojej pierwszej gry multi w rok po jej przedwczesnym zakończeniu, a ujawniającego plan działań jednego z 2 aliansów, który miał doprowadzić do zwycięstwa. Może będzie on jakąś inspiracją w naszej grze do zakrojonej na szeroką skalę koordynacji działań. Dodam jeszcze tylko że ta gra zakończyła się przedwsześnie na Etapie I tego planu, na turę przed rozstrzygającymi bitwami, z powodu braków czasowych hosta - mam nadzieję że u nas coś takiego nie nastąpi

OPERATION ROLLING THUNDER

****TOP SECRET LEVEL O***

In response to the strategic recommendations made by the Powhatan Warchiefs, the Chiefs of Staff of the Terran Defense Force (in cooperation with the Ministry of Defense and the Office of the Chancellor), has formulated a strategic roadmap that will enable us to achieve our objectives, codenamed: "Operation Rolling Thunder".

WARNING: THE DOCUMENT YOU HAVE RECEIVED IS CLASSIFIED TO THE HIGHEST LEVEL. PLEASE ENSURE THAT IT DOES NOT FALL INTO THE WRONG HANDS.

OPERATION ROLLING THUNDER:

Intro:

In light of the dire situation it is becoming more and more clear that in order for us to maintain our sovereignity in this galaxy, the Terran-Ullathi-Galacian Alliance must act proactively in its defense. In light of the massive stellar manipulation by the Wrokura and now their artificial planet creation in CLEARLY Ullathi-owned systems, it is imperative that we strike as soon as possible, lest we be struck first and lose control of all our strategic options.

Based on recent recommendations from the Powhatan Warchiefs and from our own military analysts, we have drafted a strategic plan to quickly and decisively cripple the Wrokura Alliance. We have given this plan the codename: "Rolling Thunder". What follows are the details of this plan (NOTE: There is a likelihood that this plan could change significantly once the Ullathi give their input).

Methodology:

The operation is divided into two (2) distinct phases, with end objectives for each phase. Note that the entirety of this plan relies on a "scorched earth" policy and on massive initial force as we estimate that the longer the war drags on, the smaller our advantage becomes due to the enemy's superior intelligence and resources. Once our objectives for the 2nd phase have been achieved, we shall be able to reassess our position and determine how best to act next.

PHASE I:
The initial phase of the plan is almost ready to execute. The Powhatan confirmed over 200 mt of combat-ready vessels ready to strike while the 1st Terran Fleet (250 mt) is ready for action. We estimate, however, that we will need at least 7 more months before we can begin: 1.) So that the Melmac system gravitational shield is online and operational as this system is the weak spot in the Terran gravitational shield grid, 2.) To allow the 2nd Terran Fleet to move into formation (150 mt), 3.) To wait for input from the Ullathi military planners.

(NOTE ON INTEL: Synchronous with the attacks, the Powhatan should direct at least 90% of its intelligence against the Adhocracies and the Terrans and Ullathi are to set the majority of their intelligence to cooperative operations with the Powhatan. This is to ensure MAXIMUM initial disruption against our biggest foe and should continue until the Adhocracy is crippled. The Imperium then becomes the next target.)

There will be at least 2 major and 1 minor offensives in this phase. The minor offensive will be by the 2nd Terran Fleet into Dussullet to suppress the Adhocracy's "colonization" efforts and to defend the system until the Ullathi get the system gravitational shield online. This is ESSENTIAL, for we believe the enemy will open several warp points into this vulnerable system. Hopefully, the system shield will become online before they are able to do that.

The 1st major offensive will be by the Powhatan Confederacy into the Pollux system. We believe, however, that we should NOT destroy the planet containing the gravitational shield, but CAPTURE it so that the enemy cannot destroy it. The reasoning for this will be explained later. All the other enemy planets are to be destroyed to ensure maximum damage to their logistical capability.

The 2nd major offensive will be by the 1st Terran Fleet into the lightly-defended Zekrat system. We don't expect the Imperium to defend Zekrat, but rather concentrate themselves on Amagosa, as that's what they've been doing. The 1st Terran Fleet will meet the Imperium Armada head-on and will bypass the distractions they've set up in Vendrin. We will ask for help from the Ullathi and the Powhatan contingent in Fizbon to clean up in Zekrat while the 3rd Terran Fleet moves into position to support (hopefully... not replace) the 1st Terran Fleet in the later phase of the operation.

At this point, the Hive will be torn on what to do, as their defense web gives them too many options. Either they split their forces to help defend Pollux and Zekrat-Amagosa, or they concentrate on one place. All the while, the Ullathi will be wreaking havoc in the shared systems. Either way, we don't think they can defend effectively against either offensive.

Special point on Orion and Lenoltris. These Northern-edge systems are partly-controlled by the Adhocracy. We doubt that they can do anything with their assets there, as long as we hold Achenar.

As these battles are being fought, reserves from the interior of the Powhatan Confederacy and the Terran Alliance should be moved up to the frontlines to replace our losses and defend the rear.

PHASE I END GOALS: Control of the Pollux system shield and warp point hub; control of Amagosa; destruction of Wrokura presence in Zekrat and Vendrin; total control of Dussullet and establishment of system gravitational shileds.

PHASE II:
The second phase of this operation relies solely on the success of phase I. If we don't succeed initially, then we will have to reformulate our plans. Again, speed and brute force are necessary in this phase more than ever. It must be executed less than a year after the goals of phase I have been achieved. There will probably be variations on this phase depending on how well phase I has gone.

The best possible scenario is that: 1.) We have achieved all the aforementioned goals for phase I, 2.) The Adhocracies crippled by intel and lost the majority of their fleet trying to defend/retake Pollux, 3.) The Imperium Armada destroyed in Amagosa, 4.) The majority of the Hive fleet destroyed.

Should all go according to plan, phase II is fashioned to be the "killing blow" that will cripple all 3 of our enemies in one decisive strike. This is why the gravitational shield in Pollux is essential... for we shall use their warp point grid AGAINST them. If they figure out what we're about to do and the system gravitational shield in Pollux is gone, they might close the warp points into their inner systems and we don't want that to happen. This time, we will launch 3 major offensives right into their core systems.

(ON INTEL: At least one of us will be devastated by their intel attacks, but we should be able to do more damage against them than they against us. If the Adhocracy is heavily damaged, all intel should then be redirected against the Imperium)

The 1st major offensive shall be into Eurul, a major adhocracy industrial hub. This will be a combined assault by all 3 Alliance members. By now, the Powhatan Imperial Fleet has been reinforced and the 2nd Terran Fleet should have joined them in Pollux as well. If possible, the Ullathi Fleet can also join if there are assets available. The goal here is to destroy all enemy worlds.

The 2nd major offensive shall be against the Hive hub of Kraken. This is not the priority target. If all assets are needed in Eurul, then by all means they will be sent to Eurul. Remember, there is a premise that the enemy fleets have been severely devastated in phase I, and so splitting our forces so we can attack Kraken as well is a highly optimistic fantasy, but still plausible. Once Eurul has been neutralized, then Kraken is to follow next.

The 3rd major offensive shall be into the Externox Imperial capital of Wroxeter. The remnants of the 1st Terran Fleet shall be reinforced by the 3rd Terran Fleet and whatever units that can be spared. The goals here are the same as in the others: To destroy the Imperium's financial and industrial hub.

PHASE II END GOALS: The goal here is to destroy the enemy systems of Eurul, Kraken and Wroxeter.

Final Statement:
What happens afterwards depends on what needs to be done. A reassessment shall be made at that point on how best to proceed next.

Mar 12, 2011 at 11:13

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #2]

OZRR nie akceptuje taktyki spalanej ziemi i ludobójstwa .

Plan dosyć ciekawy (mam nadzieje ze wszystko dobrze zrozumiałem) ale dużo zależy od koordynacji, zresztą jak zawsze . Nie jestem tylko pewny czy określenia flot za pomocą tonażu mi się podoba czy nie .
Za to bardzo klimatyczna mapka, choć widać ze obszar działania jest nie za duży.

Jak czytałem ten opis to przypomniało mi się planowanie w Sojuszu Nemezis .

Jednego możecie być pewni, ja uwielbiam planować wojny więc to ze będę wymyślałem różne strategie i podstępy jest oczywiste .

P.S
Jak przetłumaczyć ROLLING THUNDER? Miażdżący grzmot, Tocząca się błyskawica?

Mar 12, 2011 at 11:41

Print
Ziro

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #3]

Rolling Thunder, taka operacja istniała w wojnie wietnamskiej.

Planowania ataków podczas wojny zawsze będą ważne i wykonywanie przygotowanych operacji będzie skuteczniejsze niż lecenie całą dostępną flotą byle zadać jakieś straty, a potem najwyżej odbudowa strat, w czasie w którym można stracić przez własne błędy więcej planet i układów niż zadało się strat przeciwnikowi.

Merthenie, bliżej Miażdżącego Grzmotu bym tłumaczył.

Wy tu zaczynacie sobie dyskutować, a ja się produkuje w wpisie do kroniki ^^"

LastFM

Mar 12, 2011 at 12:03
Gadu-Gadu: 7994773
Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #4]

Zrio poczytaj sobie plany jakie robiliśmy w Nemezis

Quote:
Ziro wrote:
Wy tu zaczynacie sobie dyskutować, a ja się produkuje w wpisie do kroniki ^^"

Każdy się produkuje, tylko niektórzy przygotowują dłuższy tekst w Writerze

P.S.
Tez tak sadzę ze miażdżący grzmot najlepszy
Mar 12, 2011 at 12:35

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #5]

Mały teatr działań? Właśnie dlatego się boję że gramy na zbyt dużej mapie. Ta wojna wybuchła około 104 tury, przy wynalezionych niemal wszystkich technologiach (ja już zezłomowałem niemal wszystkie Research Centers), a było to na Medium Paradise, BM 1.14, 6 graczy i przy koszcie wynajdywania Medium i mimo małej mapy sam host miał ponad 1000 okrętów (jego główna flota miała ich ponad 600). UI SE5 nie jest niestety przygotowany wystarczająco do komfortowego zawiadywania taką ich ilością i prawdopodobnie (prócz niepowodzeń militarnych) to właśnie zniechęciło go do gry.

A w rzeczywistej grze to nie mieli nawet szans przedrzeć się przez Pollux (czyli przez moją pułapkę), choć planując zupełnie się tego nie spodziewali, gdyż nawet w chwili wlotu flot przeciwnika do tego systemu (w sytuacji pełnego Non-Aggression) ja miałem tylko ok. 50 okrętów w całym imperium

Ja bym przetłumaczył: Przetaczający się Grom.

Mar 12, 2011 at 12:35

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #6]

W Diasporze główna siła są okręty liniowe. Wątpię aby ktoś miał ich więcej niż 100 gdyż są bardzo drogie. Dlatego o to nie mamy co się martwić.
Jak wyglądała ta pułapka w Pollux?

Quote:
PAwleus wrote:

Też fajnie ale moja pozycja brzmi groźniej
Mar 12, 2011 at 12:42

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #7]

Ja w momencie zakończenia gry miałem już ze setkę samych Baseship-ów, które do tanich w BM nie należą. Mój plan był taki, żeby wydawać się bardzo słabym militarnie, przy bardzo silnym przemyśle, co miało sprowokować przeciwnika do ataku, zanim będę mógł tego przemysłu użyć przeciw nim - ja nie mogłem zaatakować gdyż względy fabularne mi to uniemożliwiały (choć oni tego nie byli pewni). Moje imperium na załączonej mapce wygląda niepozornie (jest w prawym górnym rogu), ale było potęgą ekonomiczną i naukową, co pozwoliło na budowę bardzo silnego przemysłu (jak się okazało nawet dużo zbyt silnego w porównaniu do możliwości ekonomicznych). Pollux był systemem współdzielonym z imperium należącym do przeciwnego aliansu i jak możecie zobaczyć na mapce był uczyniony centralnym punktem sieci warp-pointów, w ten sposób że po jego przeciwnych stronach były 2 ich zgrupowania: jeden wiodący do systemów jednego aliansu, a drugi do drugiego. Pułapka polegała na tym aby wpuścić do niego floty przeciwnika i je w nim zniszczyć zanim dokonają rzezi najbardziej wartościowych kolonii (dodatkową przynętą była kolonia z tarczą grawitacyjną na którą zwiozłem mnóstwo ludzi, aby uczynić z niej największe centrum przemysłowe mojego imperium i najbardziej rozbudowaną twierdzę). Przeciwnikom wydawało się że zdążą, zanim rozbuduję siły militarne aby ich zatrzymać, ale nie wzięli pod uwagę tego, że ja już je rozbudowywałem od dłuższego czasu i miałem mnóstwo okrętów turę od ukończenia, więc moja reakcja mogła być błyskawiczna, i taka też była. Gra zakończyła się w momencie, gdy siły przeciwnika w Pollux wycofały się pod moim naporem na zespół warp-pointów po swojej stronie, łącząc się z innymi nadciągającymi flotami, a ja już zdążyłem zdobyć wszystkie kolonie w Pollux i wydałem rozkazy mające na celu masywne, rozstrzygające starcie, o ile przeciwnik zwróci się z powrotem do centrum systemu. Prawdę mówiąc to wcale nie byłem pewny czy na pewno to starcie wygram (zasymulowanie tak masywnej bitwy w SE5 graniczy z niemożliwością), ale miałem ten komfort że miałem dużo potężnych okrętów w rezerwie (w sensie że były w drodze, 1 lub 2 tury do celu) i w końcowych stadiach budowy (choć ukończenie ich mogło być trudne w uwagi na załamanie ekonomii wszystkich stron konfliktu - traktaty handlowe wszystkich stron zostały zsabotażowane i chyba nikt nie przewidział pełnych tego konsekwencji).

Quote:
Merthen wrote:
Quote:
PAwleus wrote:

Też fajnie ale moja pozycja brzmi groźniej

Tyle że nazwy dla tajnych projektów działań militarnych na dużą skalę nie mają brzmieć groźnie bo skłaniałyby szpiegów przeciwnika do zainteresowania się nimi

[Edited by PAwleus on Mar 12, 2011 at 22:30]
Mar 12, 2011 at 13:26

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #8]

Ciekawie rozegrane, szkoda ze nie dokończyliście gry. Relacja z tego jak potoczyła by się cała wojna na pewno byłaby pouczająca .

Mar 13, 2011 at 18:32

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #9]

Podstawową sprawą jaką się nauczyłem w tej grze (pośród całego mnóstwa innych rzeczy) było to żeby jeszcze bardziej uważać do gry z jakim hostem się przyłączam.

Mar 13, 2011 at 18:46

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #10]

Tylko coś tu jest nie tak z tą ekonomią w BM. Przecież żaden z Was nie mógł mieć, przy tylu systemach, więcej niż 50 koloni to skąd te tysiące okrętów ?

[Edited by Merthen on Mar 13, 2011 at 18:50]

Mar 13, 2011 at 18:50

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #11]

Dopiero teraz zauważyłem Twoje pytanie. Myślę, że Ty też bardzo niedoceniasz jak silną ekonomię można mieć w Atenie/Diasporze. A kolonii to ja akurat miałem coś koło 130, i o ile dobrze pamiętam, nie miałem wcale najwięcej.

Mar 19, 2011 at 00:32

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #12]

graczy było 6 tak ?

Mar 20, 2011 at 08:24

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #13]

graczy 6 a kwadrant Paradise, tylko pamiętaj że od ok 60 tury mieliśmy epokę ożywionej Stellar Manipulation. W moim wypadku to do wybuchu wojny nawet planety utworzone z pól asteroidów w czysto moich systemach zdążyły pozmieniać atmosfery na odpowiednie.

Mar 20, 2011 at 10:59

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #14]

i tak mnie zdumiewa ta ilość planet. 6 graczy razy 130 planet dzielone przez 50 systemów to wychodzi prawie 16 koloni na system!

P.S.
W Diasporze mamy 13 ture i wątpię aby ktoś miał więcej niż 10 kolonii.

Mar 27, 2011 at 14:40

Print
Ceasar Of Rome

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #15]

pewnie masz racje
ciekawe czy my tez dojdziemy do takich działań

Mar 27, 2011 at 14:59
Gadu-Gadu: 8840735
XFire Ceasar4Rome
Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #16]

A kto powiedział że w tamtej grze wszyscy mieli po ok. 130 kolonii? To się nigdy równo nie rozkłada w losowej grze i nigdy poziomy siły gry graczy nie są aż tak zbliżone.

[Edited by PAwleus on Mar 27, 2011 at 15:58]

Mar 27, 2011 at 15:57

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #17]

Przyjąłem tą liczbę za średnia na podstawie Twojego zdania:

Quote:
PAwleus wrote:
A kolonii to ja akurat miałem coś koło 130, i o ile dobrze pamiętam, nie miałem wcale najwięcej.
Mar 27, 2011 at 16:09

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #18]

Przecież z tego zdania nie wynika wcale że to była średnia, tylko że ktoś miał nawet kolonii więcej niż ja.

Mar 27, 2011 at 16:21

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #19]

No dobrze, to jaka była średnia ?

Mar 27, 2011 at 16:24

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #20]

A bo ja wiem? Do niczego mi to nie było potrzebne więc nie liczyłem. Ale jeśli to życiowa informacja to gdzieś powinienem mieć zarówno save-a z tej gry, jak i BM1.14, więc w zasadzie nie ma wielkich przeszkód aby to zrobić, jeśliby Diaspora nie dostarczyła wystarczająco materiału do rozważań.

Mar 27, 2011 at 16:56

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #21]

Poproszę save

Mar 27, 2011 at 16:59

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #22]

No i znalazłem! Hasło za chwilę wyślę Ci e-mailem - niestety nie udostępnię go wszystkim zainteresowanym, jeśli w ogóle ktoś byłby poza Merthenem, gdyż jest zbyt podobne do tego jakie używam w Diasporze Plik będzie dostępny przez ograniczony czas tutaj, ale nie ma łatwo: potrzebna jest wesja 1.74 SE5 i BM1.14b. Okazuje się że jednak źle pamiętałem i w końcówce to ja miałem zdecydowanie najwięcej kolonii - w szczycie chyba 133, a baseshipów miałem zbudowanych w ostatniej turze "tylko" 61. Co prawda na początku tej tury miałem też -4.6mln w bilansie minerałów, ale o ile dobrze pamiętam dawało się to zredukować do pozytywnych wartości zatrzymując niemal cały przemysł

Mar 27, 2011 at 23:09

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #23]

Jak ktoś będzie zainteresowany to można zmienić hasło w savie

Mar 28, 2011 at 00:09

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #24]

A jak? Chyba musiałbym to zrobić w Diasporze...

Mar 28, 2011 at 00:40

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #25]

W menu gry masz taką możliwość.

Mar 28, 2011 at 07:19

Print
Ceasar Of Rome

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #26]

a nie w menu imperium ?
po prawej stronie

Mar 28, 2011 at 16:40
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #27]

zgadza się

PAwleusie masz dostęp do BM1.4b? Na stronie Kapitana najstarsza wersja to BM1.5

Edit
Już mam

[Edited by Merthen on Mar 28, 2011 at 17:30]

Mar 28, 2011 at 17:24

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #28]

Chyba nie myślicie że nie wiem jak się zmienia hasło w SE5? Pytanie było do sugestii Merthena że "można zmienić hasło w savie", gdyż tego to nie potrafię. Owszem, można było to zrobić tworząc nowe save-y, ale raz, że o tym nie pomyślałem zanim nie umieściłem pliku w necie, a dwa, że już znacznie łatwiej byłoby mi zmienić hasło w Diaposrze, jeśli rzeczywiście byłaby taka potrzeba. Na razie nikt oprócz Ciebie Merthenie nie wyartykułował odpowiedniej chęci, więc nie widzę po co miałbym to robić

Mar 28, 2011 at 19:53

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #29]

Pytanie było zastanawiające

Czy aby na pewno save jest dla BM1.4b (nie działa)? A nie dla BM 1.3?

Mar 28, 2011 at 20:35

Print
Ceasar Of Rome

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #30]

Pawleus pisał że gra ma byc na 1,74, masz taką ?

Mar 28, 2011 at 20:59
XFire Ceasar4Rome
Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #31]

Tak

Mar 28, 2011 at 21:14

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #32]

nie 1.4b, gdyż takiej nie ma, ale 1.14b - gra była zaczynana w 1.13, ale save-y są już z innej, nie pamiętam w jakiej. Mi się w każdym razie wszystkie ładują poprawnie na starym kompie, którego używałem do tej gry i gdzie mam SE51.74 i BM1.14b (według Mod_Definition.txt). Masz standardową nazwę katalogu czyli "Balance Mod v110+"?

Mar 28, 2011 at 21:42

Print
Merthen

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #33]

Tak, mam także 1.14b. Czyli coś z tym patchem 1.74. Czułem ze coś mi chrzani przy kilku wersjach sev. Jutro pokombinuje znowu.

Mar 28, 2011 at 22:04

Print
PAwleus

Re: Przykład planu działań aliansu imperiów [post #34]

Ułatwieniem za to jest że w tej grze wszyscy używali standardowych shipsetów, i to z własnej nieprzymuszonej woli - rzadka już sprawa

[Edited by PAwleus on Mar 28, 2011 at 23:10]

Mar 28, 2011 at 23:04

Print
^ Początek strony ^

Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.