civ.org.pl forums > Liga: sezon I, grupa III > oldkoyot vs Rixi / OLDKOYOT
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Civilization V - Archiwum > Liga: sezon I, grupa III
Poster
Message    
Krasny
Status: Administrator

Posts: 10334
Registered: Apr 11, 2004
IP: Logged
oldkoyot vs Rixi / OLDKOYOT [post #1]

Termin: 28.06.2011 r.

Obowiązek zgłaszania gotowości od: 24.05.2011 r.


Powodzenia i miłej zabawy!

[Edited by Heniu on May 17, 2011 at 22:17]

_________________________________
One man army.

W wolnym czasie lubię testować piwa. Zapraszam na www.piwopijca.pl

Apr 19, 2011 at 11:55

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #2]

Witam oldkoyot

Zgłaszam gotowość do gry w terminach... wszystkich możliwych;
Godziny na grę które odpadają w tygodniu od Pn do Pt to 17:30-19:00;
Godziny na grę w Weekendy 24h;
Profil na steam: Rixi
Dostępność na platformach komunikacyjnych: Steam - zawsze, GG - czasem, e-mail - zawsze;
Nasza rozgrywka będzie nagrywana Live, plik wideo zostanie udostępniony po rozegraniu spotkania w tym temacie;

Teraz trochę na temat ustawień, przeze mnie preferowanych i nie podlegających dyskusji:

Możliwość gry na mapach: LD mirror, nOval 3.2, Pangea, lub twoja propozycja;
Szybkość: Quick
Wolne miasta: Brak
Barbarzyńcy: Brak
Ruiny: Brak
Awanse i Polityki Społeczne: Zakaz odkładania na później
Cuda na mapie: El dorado, fontanna młodości = restart mapy

Gdy gramy na mapie nOval dodatkowo obowiązują zasady:
Uran: Random
Środek mapy: Medium Inland Sea (średniej wielkości może)

Inne:
Zasoby: Balans Strategiczny

Wiele opcji podlega też negocjacjom, więc oczekuje również twoich opinii i propozycji aż dojdziemy to pełnego konsensusu.

[Edited by Rixi on Apr 19, 2011 at 21:39]

Apr 19, 2011 at 17:58
Gadu-Gadu: 3114496
Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #3]

ogólnie to pasują mi te ustawienia.

Mam jedno ale:
-nOval widzę w innych wątkach 3.2. Nie wiem jeszcze czym się różnią, ale wolałbym mieć jedną wersję tej mapy więc może pasuje Ci wersja 3.2

Apr 19, 2011 at 21:25

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #4]

Zgadza się, pomyliłem kolejność numerków, chodzi oczywiście o wersję nOval 3.2

Napisz kiedy masz dzień wolny i godzinę, i ustawimy się na meczyk.
Podaj jeszcze swój nick na steam'ie albo dodaj mnie do znajomych, ułatwi to nam zadanie.

[Edited by Rixi on Apr 19, 2011 at 22:05]

Apr 19, 2011 at 21:37
Gadu-Gadu: 3114496
Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #5]

Zaczęliśmy grać, na razie prowadzę ale to początek. Jeden zwiadowca oldkoyot'a padł i do połowy ranny wojownik, muszę poczekać 20 min na niego bo musiał coś załatwić, ale emocje!

Aha już chyba mogę powiedzieć gramy nacjami: Rixi [Persja] vs Oldkoyot [Egipt]

May 09, 2011 at 15:25
Gadu-Gadu: 3114496
Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #6]

No ładna nacja ci się Rixi trafiła - z Elep_Hantem grałem persami i muszę przyznać że są całkiem spoko
Oldkoyot pokładam tutaj w Tobie pewne nadzieje... skradnij punkty temu zuchwałemu Rixiemu
Chociaż ważniejsze żebyś mi nie skradł...

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 09, 2011 at 16:14

Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #7]

tura 28. Teraz ja chwilowo prowadzę punktami co o niczym nie świadczy i Rixi musiał wyjść. Parcie mam oczywiście na wygraną. Muszę się podnieść po mojej wczorajszej porażce z madmaxem

May 09, 2011 at 16:20

Print
magmax
Status: Elite

Posts: 1024
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #8]

old - z kasą się nie zagub :-)

May 09, 2011 at 16:43

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #9]

Sorka Oldkoyot, ale moje wyjście się przeciągnęło, jak będziesz to pisz i zaczniemy dalej grać

May 09, 2011 at 17:42
Gadu-Gadu: 3114496
Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #10]

Kolejna porcja rozegrana, w tej grze o mały włos a bym przeją Koyotowi miasto ale musiałem się wycofać bo ulepszył zbrojnych na ciężkozbrojnych i kaput...
Teraz ścigamy się z demo, koyot ma 4 miasta ja 3 ale za to mam więcej populacji.
Wszedłem już w epokę Renesansu, więc wydaje mi się, że w nauce prowadzę bo Koyot jeszcze tam nie dotarł a minęło już z 4 tury.

Generalnie to gra jest wyrównana, ja atakuje Koyot się broni... i czeka co zrobię.
Czekam na następna partyjkę.

May 14, 2011 at 13:02
Gadu-Gadu: 3114496
Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #11]

powiedźcie mi jak się interpretuje % w demo przy technologii. Bo mam ich dobre kilka więcej od Rixiego, a tym renesansem mnie zaskoczył. Albo idzie ostro jedną gałązką albo nie kumam tych %.

A ten atak znienacka był ciekawy

May 14, 2011 at 13:19

Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #12]

% w demo to % odkrytych technologii z całego drzewka co znaczy tyle, że masz więcej odkrytych techów od Rixiego ale On pewnie konsekwentnie leci konkretną ścieżką, stąd jest pierwszy w renesansie.

_________________________________
Sapere aude!

May 14, 2011 at 13:55

Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #13]

Ja zacytuje Maiara. Sam nie wiem czy to prawda. Jednak na pewno coś jest nie tak.

Quote:
Maiar wrote:
Jest jeszcze inaczej. Ten wskaźnik zaczyna liczyć od wynalezienia pisma. Jeżeli nie wynajdziesz pisma, wynajdziesz sporo techów, i wtedy wynajdziesz pismo to mimo iż będziesz miał więcej techów od przeciwnika nadal możesz mieć mniej procent. : )


_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.
May 14, 2011 at 14:19

Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #14]

To racja, wskaźnik zaczyna działać dopiero od wynalezienia pisma ale wydaje mi się, że w momencie odkrycia tego nadrabia zaległości i zlicza odkryte wcześniej techy. Chyba

_________________________________
Sapere aude!

May 14, 2011 at 14:24

Print
Maiar
Status: Hero

Posts: 2370
Registered: Sept 26, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #15]

Nadrabia, przed chwilą sprawdziłem. Czyli Cholernik mnie okłamał.

[Edited by Maiar on May 14, 2011 at 14:31]

May 14, 2011 at 14:26
Gadu-Gadu: 10423380
Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #16]

czyli, że niby Rixi nie poszedł we fregaty?

May 14, 2011 at 14:28

Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #17]

Czyli ten wskaźnik może cię zrobić w bambuko... EDIT: a może jednak nie może... Maiar zmienił posta. Sprawdziłeś to Maiar czy to tylko jakieś plotki roznoszone drogą kropelkową lub jakąkolwiek inną...?

[Edited by szuwar on May 14, 2011 at 14:33]

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 14, 2011 at 14:31

Print
Herbaciarz
Status: Hero

Posts: 2273
Registered: Aug 19, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #18]

Nikt z was nie ma chyba racji... W ogóle to raczej nikt poza twórcami nie wie do czego
odnosi się ta rubryczka w demografii "piśmienni".

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1446669&page=2

Tam też nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

To jest chyba mieszanka zarówno ilości bibliotek, techów i kolbek nauki na turę
podzielona przez coś, pomnożona przez 100%. Techy na pewno nie, bo już
raz doszedłem do końca gry, miałem wszystkie odkryte i nadal było 80-90%.

_________________________________
-----------------------------------------
Jestem najpotĂŞÂżniejszym czÂłowiekiem na Âświecie, rzÂądzĂŞ najwiĂŞkszym imperium
w dziejach, kochajÂą mnie miliony i nie mam z kim wypiĂŚ filiÂżanki herbaty.

~Stalin
HerbatĂŞ siĂŞ pija, by zapomnieĂŚ o haÂłasie Âświata.
~T'ien Yiheng

May 14, 2011 at 14:58
Gadu-Gadu: 10210264
XFire Opiart
Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #19]

Hmmm... No to niezłą nam daleś Herbaciarzu zagwozdkę. Do tej pory jeszcze nigdy nie odkryłem całego drzewaka techów więc pojęcia nie mam jak to z tym elementem w zasadzie jest...

_________________________________
Sapere aude!

May 14, 2011 at 17:04

Print
Heniu
Status: Administrator

Posts: 5544
Registered: May 11, 2004
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #20]

Tutaj jest jednoznaczna odpowiedź: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=395961

_________________________________
'The distance between insanity and genius is measured only by success.'

May 14, 2011 at 20:38

Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #21]

ok to formuła jest banalna. Dziwne, że tyle niejasności wśród graczy w tym temacie.

May 14, 2011 at 23:09

Print
Cholernik
Status: Hero

Posts: 2272
Registered: Jul 25, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #22]

Quote:
Maiar wrote:
Nadrabia, przed chwilą sprawdziłem. Czyli Cholernik mnie okłamał.


Nie okłamał, tylko go nie zrozumiałeś
May 15, 2011 at 22:49

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #23]

Kolejna porcja gry rozegrana

Opisze tak na szybciora... gramy gramy i zdobyłem miasto Koyota, 2 miasto Memphis.
No, to tyle na szybciora, a teraz trochę opisze bardziej szczegółowo:

Miałem nerwa bo wszedł w Epokę Przemysłową w tą samą turę co ja zakatowałem! Armaty miał w każdym mieście, i kasy ponad 1000 więc ulepszać mógł je bez problemu, no ale moja aremka desantowa przejęła Memphis pod naporem dział Artylerii!!! Sukces.

Może to troszkę przyhamuje rozrost gospodarczy i naukowy oraz militarny Koyota, oby tak się stało. Moje wojska stoją 4 kratki od jego stolicy, ale nie mam chwilowo jak zaatakować, a może mam? :> To już moja słodka tajemnica.

Na oceanach i morzach dominuje, Koyot nie zrobił nawet jednej triemki już nie mówiąc o karawelach i fregatach. Gra idzie wolno... i topornie, Koyot się tylko broni (chyba obrał taktykę wygrania przez ONZ, ja do tego nie dopuszczę) ale broni się cudownie...
Jak by porównywać wszystkie gry jakie rozegrałem to Koyot jest w tym fachu naj, naj, naj lepszy! Wychodzą gry z Maiar'em, co nie Koyot?

May 16, 2011 at 18:44
Gadu-Gadu: 3114496
Print
Herbaciarz
Status: Hero

Posts: 2273
Registered: Aug 19, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #24]

Małe sprostowanie, otóż:

tamten algorytm wcale nie odpowiada rzeczywisctosci. Temat ten był już poruszony
na innym polskim portalu o civ i ludzie stamtąd doszli do wniosku, że jednak nie tylko
tamto oblicza ten procent. Są jeszcze inne czynniki, a jeśli ktoś nie wierzy, niech odpali
civ, odkryje pismo, założy miasta a zobaczy, że procent spadnie. Jak już mówiłem
to jest dopiero zagadka...

_________________________________
-----------------------------------------
Jestem najpotĂŞÂżniejszym czÂłowiekiem na Âświecie, rzÂądzĂŞ najwiĂŞkszym imperium
w dziejach, kochajÂą mnie miliony i nie mam z kim wypiĂŚ filiÂżanki herbaty.

~Stalin
HerbatĂŞ siĂŞ pija, by zapomnieĂŚ o haÂłasie Âświata.
~T'ien Yiheng

May 16, 2011 at 19:21
Gadu-Gadu: 10210264
XFire Opiart
Print
Heniu
Status: Administrator

Posts: 5544
Registered: May 11, 2004
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #25]

To dziwne... Aż sam muszę to sprawdzić.

Szkoda, że na forum nie ma już naszego Mistrza, on na pewno by wiedział...

_________________________________
'The distance between insanity and genius is measured only by success.'

May 16, 2011 at 20:12

Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #26]

Quote:
Rixi wrote:
Jak by porównywać wszystkie gry jakie rozegrałem to Koyot jest w tym fachu naj, naj, naj lepszy!

A to świnia! Pamiętaj Rixi, że ja cię położyłem w 72 turze... więc kto jest lepszy? Tak szybko przegrałeś że nawet nie pamiętasz

[Edited by szuwar on May 16, 2011 at 21:58]

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.
May 16, 2011 at 21:56

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #27]

Quote:
szuwar wrote:
Quote:
Rixi wrote:
Jak by porównywać wszystkie gry jakie rozegrałem to Koyot jest w tym fachu naj, naj, naj lepszy!

A to świnia! Pamiętaj Rixi, że ja cię położyłem w 72 turze... więc kto jest lepszy? Tak szybko przegrałeś że nawet nie pamiętasz


Szuwar, chyba nie zrozumiałeś... Koyot jest "naj" w defensywie... Oczywiście Twój Blitzkrieg w grze ze mną był rekordowy!... tak wiec masz pełne prawo ubiegać się o tytuł - "strusia pędziwiatra" czy innego "szybkiego Billa" lub "psa Pioruna" :P
Wielki diabelski Szuwarze, pokłony...
May 16, 2011 at 22:22
Gadu-Gadu: 3114496
Print
Maiar
Status: Hero

Posts: 2370
Registered: Sept 26, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #28]

Pamiętam bardzą starą grę z Koyotem, gdy powiedział mi o nationallu (!) i jakimś cudem nie poszedł w atomówki, ale nawet atomem zbijając miasto do 1 hp nie miałem jak dobić. Ach te dawne patche i miasta po ponad 100 siły leczące co turę ponad połowę życia.

May 16, 2011 at 22:25
Gadu-Gadu: 10423380
Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #29]

Dobrze. Zostałeś rozgrzeszony...

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 16, 2011 at 22:25

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #30]

Quote:
Maiar wrote:
Pamiętam bardzą starą grę z Koyotem, gdy powiedział mi o nationallu (!) i jakimś cudem nie poszedł w atomówki, ale nawet atomem zbijając miasto do 1 hp nie miałem jak dobić. Ach te dawne patche i miasta po ponad 100 siły leczące co turę ponad połowę życia.


Dobra lekturka do poczytania :] Może wyciągnę jakieś wnioski
May 16, 2011 at 22:31
Gadu-Gadu: 3114496
Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #31]

moja żona w chwili upadania Memphis: "Uspokój się, to tylko gra"

Dzięki Rixi za uznanie, ale ja z tej obrony dumny nie jestem. Coś się pogubiłem w ruchach i rozkładaniach dział i straciłem ze dwa strzały przez to.

A co mnie dodatkowo zirytowało to to, że Rixi pali to miasto. Miasto w którym było parę cudów bo sobie ładnie balansowałem budowę cudów. No i jak zobaczyłem 3 strzelców leczących się z 1/2 HP awansem po zdobyciu miasta to aż musiałem wstać z krzesła

Nie wiem czy się z tego poddźwignę, ale przed stratą miasta wypracowałem sobie całkiem ładną przewagę ekonomiczną. No może poza kategorią zbiory. Rixi się rozmnaża jak dziki królik, w sensie komplementu oczywiście.
Gratuluję również akcji desantowej. Myślałem, że uda mi się odegnać Rixiego jak dwoma poprzednimi razami ale on umie postawić wszystko na jedną kartę.

May 16, 2011 at 22:56

Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #32]

Nie poddawaj się! Ja w Ciebie wierzę! Powiedzcie kiedy gracie to będę jak w DBZ trzymał ręce do góry i przesyłał Ci energię...

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 17, 2011 at 08:49

Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #33]

Odbudowałem się. Zamiast jednego Memphis stoją teraz dwa nowe miasta. Odparłem kolejne inwazje Rixiego i gra w toku

May 17, 2011 at 12:31

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #34]

Gra rozegrana i moja porażka.

Oldkoyot 1:0 Rixi
Nacje: Oldkoyot - Egipt | Rixi - Persja Nacje losowe

Mapa: nOval 3.2
Wygrana poprzez: ONZ

Dzięki wielkie Koyot za grę, jesteś dobrym przeciwnikiem.

Opis:
Gra przebiegała w jeden sposób, ja od początku do końca atakowałem a Koyot się bronił, dawałem wszystko z siebie, ale tak się zabunkrował, że głowa mała!

Atomówki pod koniec latały od prawej do lewej i na odwrót, miasta tłukliśmy aż miło... :P I gdyby nie sytuacja z moim trefnymi atomówkami to bym może coś innego zdziałał.

Właśnie, powiedzcie mi jedną rzecz, czy zwykłe atomówki zawsze rażą cele o dwa pola od pola ataku bezpośredniego? Czy są jakieś wyjątki?
Mieliśmy na mapie buga (ja tak uważam) , bo Koyot atakował w pole z barwnikami i mój uran padał (był oddalony o dwa pola) a ja jak atakowałem w to samo miejsce to jego uran przetrwał... i to dwu krotnie testowałem to. Jak to jest?

Oczywiście uznaliśmy z Koyotem, że grę wygrał nawet jeśli to był bug i nie będę szukał jakichś wymówek, po prostu ciekawi mnie to... czy przegrałem przez buga

Screeny wstawię później...

[Edited by Rixi on May 17, 2011 at 17:15]

May 17, 2011 at 16:55
Gadu-Gadu: 3114496
Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #35]

Co się odwlecze, to nie uciecze... Znaczy się tyle, że w tym wypadku ONZ oparł się potędze atomu, mnie się ta sztuka z Rixim nie udała

Gratki oldkoyot!
Robi się coraz ciekawiej!
Dzięki Rixi, że byłeś tak miły i przegrałeś, zdejmujesz ze mnie ciśnienie, będzie mi się grało teraz bardziej na luzie
Batalia o awans będzie trwała do końca, a chętnych jak widać coraz więcej

_________________________________
Sapere aude!

May 17, 2011 at 17:03

Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #36]

też mnie ta sytuacja bardzo zdziwiła, że bombki różnie działały. Co więcej w momencie gdy Rixi uderzył w miasto (chyba uderzałaś w miasto, a nie barwniki)
padły mi trzy jednostki z pełnym życiem, które tam się znajdowały: bomba atomowa, pancernik, piechota no i miasto straciło połowę siły i obywatele z 19 do chyba 11 spadli. Ale tak jak Rixi napisał niektóre pola nie były spalone, w tym to z uranem.

na moim profilu są 3 screeny. (W końcu zacząłem je robić). Widać na nich ten fragment mapy z Heliopolis.

Kolejne pytanie odnośnie bombki atomowej: Czy ona niezależnie od siły miasta zawsze obniża mu siłę o połowę?

[Edited by oldkoyot on May 17, 2011 at 17:40]

May 17, 2011 at 17:08

Print
Maiar
Status: Hero

Posts: 2370
Registered: Sept 26, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #37]

Losowe usprawnienia zostają spalone. Ale powinno być tak że jak uderzy się prosto w kopalnie uranu, to po uranie. Widać Koyot miał wiecej farta, mogłeś postawić jakieś nowe miasto by móc atakować prosto na uran. Gratuluję!

May 17, 2011 at 17:52
Gadu-Gadu: 10423380
Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #38]

Oldkoyot ja nie tylko gratuluję ja także bardzo dziękuję
Jestem taki szczęśliwy że nie wiem co więcej napisać. Może za jakiś czas coś więcej napisze jak minie ta pierwsza fala euforii...

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 17, 2011 at 17:57

Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #39]

Na niszczenie usprawnień terenu ma też wpływ to czy na danym polu stoi jakaś jednostka, tzn. gołe pole prędzej zostanie spalone niż to na którym coś se stoi.
A siła obronna miast ma wpływ na obrażenia jakie im zadaje bombka.

Oczywiście wszystko CHYBA bo znacznie częściej w swoich grach z AI używałem pocisków balistycznych, na multi do tej pory tylko Rixi do mnie z bombek strzelał, a przede wszystkim: przez te patche to ja już się pogubiłem, co i jak działa

_________________________________
Sapere aude!

May 17, 2011 at 18:07

Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #40]

Jeśli siła obronna miasta na wpływ na obrażenia jakie jednostkom w nim się mieszczącym zadaje bombka to chyba odwrotnie proporcjonalny. Moje miasta miały ponad 100 siły. A taki pancernik sam ma 60 z tego co kojarzę. Więc chyba gdzieś tu jest dość duży czynnik losowy.

May 17, 2011 at 18:59

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #41]

Zgadza się.. popełniłem kilka błędów Trudno
Najważniejsze to nie spaść do ligi niżej... :P

Najdziwniejsze to jest to, że jak waliłem z bomby atomowej w dwa pola od Uranu Koyota to nic się nie działo. Przyfasoliłem jedną atomówką w miasto dwa hexy od uranu i nic... uran cały, potem przywaliłem na końcu dla testu, nawet Koyotowi powiedziałem, w pole z barwnikami i nic... Koyot mi siekał w barwniki i wszystko mi padało... czyżby moje bomby były jakieś wybrakowane? Może kupiłem je na targu w Iranie :P






EDIT.

Aaa właśnie przypomniało mi się, że nawet jak waliłem w jego barwniki (cel bezpośredni) to one przetrwały... to musiał być BUG jakiś...

[Edited by Rixi on May 17, 2011 at 19:08]

May 17, 2011 at 19:01
Gadu-Gadu: 3114496
Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #42]

Quote:
oldkoyot wrote:
Jeśli siła obronna miasta na wpływ na obrażenia jakie jednostkom w nim się mieszczącym zadaje bombka to chyba odwrotnie proporcjonalny. Moje miasta miały ponad 100 siły. A taki pancernik sam ma 60 z tego co kojarzę. Więc chyba gdzieś tu jest dość duży czynnik losowy.


Nie pytałeś wcześniej o wpływ siły obryny miast na jednostki ale na pasek życia samych miast Jednostką stancjonująca w mieście może być tylko jednostka lądowa, sam pancernik zaś ma siłe ostrzału 60 (jego siła obrony jest znacznie słabsza) - stąd tym bardziej nie dziwne, że dostał od bombki bardzo poważne obrażenia.

Rixi, a jak w te barwniki waliłeś bezpośrednio to coś na nich stało, jakieś wojo?
Swoją drogą widać, że random przy okazji tych bombek Ci nie sprzyjał

_________________________________
Sapere aude!
May 17, 2011 at 19:16

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #43]

Quote:
Huzar_PL wrote:

Rixi, a jak w te barwniki waliłeś bezpośrednio to coś na nich stało, jakieś wojo?
Swoją drogą widać, że random przy okazji tych bombek Ci nie sprzyjał


Nie było tam żadnej jednostki
May 17, 2011 at 19:22
Gadu-Gadu: 3114496
Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #44]

No to mnie zagiąłeś! W takim wypadku chyba powinno spalić pole z barwnikami ALE... trudno wyrokować czy to bug po na pewno w niszczeniu usprawnień jest jakaś losowość.
Trzeba by to dokładnie sprawdzić.

Swoją drogą dlatego zawsze w singlu czekałem na pociski balistyczne bo te to rozpieprzały wszystko jak leci. Tam też pewna losowość obrażeń występowała ale szanse uchowania się były malutkie, maluteńkie

Edit: Znalazłem bluzgę, której cenzor nie widzi!

[Edited by Huzar_PL on May 17, 2011 at 19:29]

_________________________________
Sapere aude!

May 17, 2011 at 19:28

Print
Rixi
Status: Redaktor

Posts: 1115
Registered: Dec 28, 2008
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #45]

Wiem, że jest losowość, ale podam przykład... pierwsza bomba poszła na Memfis Reloaded czy jak mu tam było i rozp****zieliła wszystko na około i zraniła jednostki w mieści i poza nim do połowy, oraz miasto do połowy. Miasto miało 100 lub ponad 100 obrony. Czyli moim zdaniem ta bomba była taka jak powinna być.

Następne były już jakieś wybrakowane... waliłem w Heliopolis i obrywały tylko 2 lub 3 pola obok miasta... potem poszła bomba w barwniki "bezpośrednie trafienie" i barwniki jak stały tak stały oraz wszystkie inne pola obok! Tak jak bym tej bomby tam wogóle nie walną...

I tak już było do końca, każda bomba Koyota rozp****alała wszystko u mnie a moje robiły tle co nic...

Aha jeszcze jak przywaliłem od tyłu koyotowi w miasto to chyba normalnie oberwało.

Wychodzi na to, ze ten teren co stało Heliopolis był jakiś magiczny... może Koyot jakieś czary mary robił w swoich tajemnych zamkowych lochach :P

May 17, 2011 at 19:37
Gadu-Gadu: 3114496
Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #46]

jak walnąłeś tą w barwniki to zapaliły się dwa pola jeszcze no i spadła siła miasta.
Jak walnąłeś od tyłu też się tylko kilka pól zapaliło.

Tak sobie teraz myślę, że skoro od bombki Rixiego siła mojego miasta spadała o 50 punktów(ja miałem ponad 100), a od mojej bombki siła miasta Rixiego spadała tylko o 20 punktów(Rixi miał około 40). To może więcej z tej siły szło na pola i dlatego moje bombki paliły jakby więcej.

Ta pierwsza bombka w Memphis Reload to też tak chyba nie wszystkie pola w zasięgu 2 pól spaliła. Ale nie wiem,w które pole Rixi walnął.

Huzar no właśnie o to chodzi, że moje miasta były 2,5 raza silniejsze, a to u mnie padły jednostki w mieście.

May 17, 2011 at 20:17

Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi [post #47]

Indiana Jones przeżył w 4 częsci wybuch nuklearny chowając się w lodówce więc z tymi bombkami wszystko jest możliwe
Czyli nie dojdziemy, działa tam jakiś algorytm liczący losowo obrażenia i z pewnością nie da się w przypadku takiej walki przewidzieć jej wyników.
P.s. Nie lubię w Civ5 tych głupich atomówek

_________________________________
Sapere aude!

May 17, 2011 at 21:45

Print
Alduviel
Status: Elite

Posts: 1169
Registered: Apr 13, 2011
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi / OLDKOYOT [post #48]

Rixi , mogłeś kolej zbudować

_________________________________
"Nikt cie del nie wyrzuciÂł z tej cytadel , sam z niej uciekÂłeÂś albo zginaÂłeÂś "
"nigdy nie gram na podboje, nawet w IV nigdy nie wprowadzaÂłem niewolnictwa bo to dla mnie nieetyczne"
"Bogu mĂłj wielki, potĂŞÂżny i Krasny
W chwale swej dobry, potĂŞÂżny i jasny"

May 18, 2011 at 07:29

Print
oldkoyot
Status: Regular

Posts: 130
Registered: Dec 19, 2010
IP: Logged
Re: oldkoyot vs Rixi / OLDKOYOT [post #49]

a co by dała kolej?

Nie wiem czy zauważyliście ale na południu Rixi podprowadził pod moje granice drogę dla Swoich jednostek. Jeszcze zanim miał Tars. Mnie na takie rzeczy nie było stać.

May 18, 2011 at 19:36

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.